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市場調査レポート

機械学習とマーケティングの邂逅

Machine Learning Meets Marketing

発行 Frost & Sullivan 商品コード 327774
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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機械学習とマーケティングの邂逅 Machine Learning Meets Marketing
出版日: 2015年04月01日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

当レポートでは、新しいソリューション - 機械学習 (ML) ベースのリードスコアリング - が既存のマーケティング自動化手段と関連市場・企業にもたらす影響について分析し、新型ソリューションの機能の仕方や、ベンダー各社の取り組み事例、各企業のマーケティング/調達担当者にとっての意義と教訓などについて調査・考察しております。

エグゼクティブ・サマリー

イントロダクション

機械学習とリードスコアリング

機械学習 (ML) ベースのリードスコアリング:新規事業の事例 (計4件)

  • Mintigo:CustomerDNA ™ との提携
  • Radius Intelligence:中小企業 (SMB) 向け企業の開拓Targets Enterprises Selling to SMBs
  • Infer:予見的なモデリングの結果と比較することで、大手企業と対抗する
  • Fliptop:諮問的なアプローチの採用

リードの新たな供給源、旧来型のソフトウェア、ベンダー利用記録

  • PerfectLeads:シンプルなソリューション
  • LeadiD:リード (見込み客) の品質面での課題への対応
  • 既存のソフトウェアの目標再設定と、ベンダー利用記録 (Vendors of Record) のへの今後の対応見通し
    • Salesforce:IPおよびAppExchange
    • Adobe Enhancements:B2C関連で最も適切なもの
    • Oracle:企業買収による体制強化

各企業のバイヤーや販売担当者は、機械学習ベースのリードスコアリングにどの程度まで対応できているのか?

結論

図表一覧

目次
Product Code: 9A37-00-1C-00-00

This report explains why these new solutions represent a major improvement over existing marketing automation measurements, how they work, and how different vendors are exposing machine learning capabilities in their lead scoring solutions. This report should be of interest to buyers, sellers, and current users of marketing automation (MA) and customer relationship management (CRM) solutions.

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

Machine Learning for Lead Scoring

Four Startups That Provide ML-Based Lead Scoring

  • Mintigo Identifies CustomerDNA™
  • Radius Intelligence Targets Enterprises Selling to SMBs
  • Infer Challenges Enterprises to Compare Predictive Modeling Results
  • Fliptop Takes a Consultative Approach

New Lead Sources, Old Software, and Vendors of Record

  • A Simple Solution from PerfectLeads
  • How LeadiD Addresses Lead Quality Issues
  • Repurposing Existing Software, Waiting on Vendors of Record
  • Salesforce Has the IP and the AppExchange
  • Adobe Enhancements Are Most Relevant in B2C
  • Oracle Gears Up through Acquisitions

How Ready Are Buyers and Sellers for ML-based Lead Scoring?

The Last Word

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Generating a Machine Learning Model (Classifier)
  • Exhibit 2: Mintigo Process
  • Exhibit 3: Radius Segment-Building Screen
  • Exhibit 4: Infer External Signals Screen
  • Exhibit 5: What Fliptop Signal Data Looks Like in Marketo
  • Exhibit 6: External data sources are not very popular with large enterprises
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