表紙
市場調査レポート

世界の自動車産業の見通し:2015年

Outlook of the Global Automotive Industry in 2015

発行 Frost & Sullivan 商品コード 327772
出版日 ページ情報 英文 119 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
世界の自動車産業の見通し:2015年 Outlook of the Global Automotive Industry in 2015
出版日: 2015年04月01日 ページ情報: 英文 119 Pages
概要

当レポートでは、世界の自動車産業の見通しについて調査分析し、新興市場の動向と予測、主要市場・将来市場の成長、セグメント別の市場分析なども含めて、体系的な情報を提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・区分

第3章 世界の主要な自動車販売動向

  • 世界の小型乗用車販売:地域別
  • 2014年の勝者
  • 主要5市場:販売台数別
  • 世界の小型乗用車販売:OEM別
  • ASEAN
  • G5 vs. E5
  • BRIC
  • MISTA vs. Stan & Jan
  • BRI、MISTA (N5) 、Stan & Jan
  • 2014年の発売
  • 2015年の発売

第4章 主な自動車市場と注目すべき動向

  • 世界の自動車生産
  • Dセグメント、C・SUVセグメント
  • 新車セグメント
  • 高級セグメント、など

第5章 車に乗る女性:顧客としての女性

  • 免許取得者:性別
  • 顧客としての女性:ピンクから個別化まで
  • 8大デザイン動向
  • OEMは女性をターゲットに
  • ケーススタディ

第6章 アジア市場の見通し

  • エコ・グリーンカープログラム
  • ASEAN市場の概要
  • マレーシアの自動車市場
  • タイの自動車市場
  • インドネシアの自動車市場

第7章 パワートレインの見通し

  • 世界のパワートレイン構成
  • 主な市場動向
  • 市場内訳
  • 技術の発展と導入促進要因
  • 主要パワートレイン・EVの予測

第8章 e-モビリティの見通し

  • EVの販売台数
  • 販売予測:地域別、技術別
  • 米国
  • 中国
  • 主な調査結果

第9章 e-リテイリングの見通し

  • マルチチャネル戦略
  • 新規顧客のデジタル接点
  • トランザクションからエクスペリエンスへシフト
  • OEMのデジタル戦略
  • オンライン販売
  • オンライン・デジタル自動車e-リテイリング
  • 日産「レディー・ファースト」販売店
  • 「Mercedes me」
  • e-リテイリングの見通し、など

第10章 インテリジェントモビリティへの道

  • 3本の柱
  • 新しい市場機会
  • テレマティクス接続からネットワーク接続へ
  • インテリジェントモビリティのビジネスケース
  • 安全性、接続性、モビリティのコンバージェンス
  • ケーススタディ
  • 自己学習カー
  • スマートナビゲーション
  • 将来のロードマップ

第11章 コネクティビティ・ビッグデータアナリティクスの見通し

  • 2015年の予測
  • CES 2015のハイライト
  • 2014年の要約
  • 2014年の予測 vs. 実績
  • コネクテッドカーのビジネスモデル

第12章 モビリティの見通し

  • 欧州のフリート・リース市場の成長
  • 相乗り市場の見通し
  • 企業のカーシェアリングの見通し
  • 企業のモビリティ手当の進化
  • パーキングの将来性

第13章 主な結論

第14章 付録

目次
Product Code: MAEA-18

Market to Surpass 91 Million and New Vehicle Segments to Evolve

The year 2015 is expected to witness global light vehicle sales surpassing 90 million units, with growth in the US and Europe market balancing the slowdown in the emerging markets. Ridesharing, intelligent mobility, and Big Data analytics are key trends that will influence the market in 2015. This research analyzes the emerging market trends and makes bold predictions for 2015. Apart from analyzing market growth in major automotive markets, growth in upcoming markets and segments are examined. The research also covers advancements in powertrain, electric vehicle, telematics, aftermarket, and mobility integration space. The base year of the study is 2014, with forecasts up to 2021.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Bold Predictions for 2015
  • 2. Disruptive Trends in 2015
  • 3. Key Highlights of 2014

2. RESEARCH SCOPE AND SEGMENTATION

Research Scope and Segmentation

  • 1. Research Scope
  • 2. Vehicle Segmentation

3. KEY GLOBAL AUTOMOTIVE SALES TRENDS

Key Global Automotive Sales Trends

  • 1. Global Light Vehicle Sales by Region in 2015-A Snapshot
  • 2. Winners of 2014
  • 3. Top 5 Markets by Sales Volume in 2014
  • 4. Global Light Vehicle Sales by OEM in 2015-A Snapshot
  • 5. Key Regional Market-ASEAN
  • 6. Key Regional Market-Europe (G5 vs E5)
  • 7. Key Regional Market-Emerging Economies (BRIC)
  • 8. Key Regional Market-Emerging Economies (MISTA vs Stan & Jan)
  • 9. Key Regional Markets-BRI, MISTA (N5), Stan and Jan
  • 10. Key Launches in 2014
  • 11. Key Launches in 2015

4. KEY AUTOMOTIVE MARKETS AND TRENDS TO WATCH

Key Automotive Markets and Trends to Watch

  • 1. Global Automotive Production vs Global GDP vs Fuel Trends
  • 2. Collapse of D Segment and Rise of C and SUV Segment
  • 3. Evolution of New Vehicle Segments
  • 4. Focus on the Luxury Segment in 2015
  • 5. Key OEMs Strategies for the Luxury Car Market
  • 6. Re-emergence of the Sports Car in 2015
  • 7. German OEMs to Lead the EV Race
  • 8. Will Hydrogen Fuel Cells be the Next Big Thing?
  • 9. OEMs Lightweighting Strategies in 2015
  • 10. Comparative Analysis of OEM Light Weight Strategies
  • 11. Ultra Premium Brands Coming into the SUV Segment
  • 12. Evolving Definition of a Flagship Model
  • 13. OEMs to Incorporate Health, Wellness, and Well-being in Cars
  • 14. Changing Automotive Connectivity Landscape
  • 15. International Expansion of Chinese OEMs
  • 16. Recalls Revamping the Supply Chain
  • 17. Localization of Manufacturing and Brand-less Manufacturing
  • 18. Global Investment for New Technology and not just Regional
  • 19. New Collaborative Business Models-“Mobility for Loyalty”
  • 20. Case Study-BMW Carsharing and REWE Supermarket

5. WOMEN IN CARS-WOMEN AS A CUSTOMER

Women in Cars-Women as a Customer

  • 1. Driving License Holders by Gender-Global
  • 2. Women as a Customer-From Pink to Personalized
  • 3. Eight Key Design Trends Female Consumers will Push
  • 4. OEMs Targeting Females with New Business Models
  • 5. Case Study-Porsche-Engineered ‘for Her'

6. ASEAN MARKET OUTLOOK

ASEAN Market Outlook

  • 1. Eco & Green Car Programs
  • 2. Eco & Green Car Programs (continued)
  • 3. Eco & Green Car Programs (continued)
  • 4. ASEAN Market Overview
  • 5. Malaysian Automotive Market in 2015
  • 6. Thai Automotive Market in 2015
  • 7. Indonesian Automotive Market in 2015

7. POWERTRAIN OUTLOOK

Powertrain Outlook

  • 1. Global Powertrain Mix-Unit Shipment by Region Snapshot
  • 2. Key 2014 Powertrain Market Trends
  • 3. Market Breakdown by Segment and Propulsion Types' Growth
  • 4. Powertrain Technology Development and Adoption Drivers
  • 5. Key Powertrain Technologies and Trends to Watch
  • 6. Top Powertrain and Electric Vehicle Predictions for 2015

8. EMOBILITY OUTLOOK

eMobility Outlook

  • 1. Electric Vehicle Sales
  • 2. Sales Forecast by Region and Technology
  • 3. Key Market in United States
  • 4. Electric Vehicles Market Highlights-China
  • 5. Key Findings

9. ERETAILING OUTLOOK

eRetailing Outlook

  • 1. Unbundling of the Automotive Business Starts in 2014-The Multi-Channel Strategy for Future
  • 2. Digital Touchpoints of a New Customer Journey on which Most OEMs are Now Working
  • 3. Shift from Transactional to Experience-based Approach
  • 4. Digital Strategy of OEMs
  • 5. Online Retailing-The 360-Degree Integrated Customer Journey
  • 6. Online and Digital Auto eRetailing
  • 7. Nissan's 300 ‘Lady First' Dealerships Opened in 2014
  • 8. Mercedes Me (Hamburg) Launched in 2014
  • 9. eRetailing Market Outlook for 2014-2015
  • 10. Five Key Trends in Automotive Parts eRetailing in 2015
  • 11. Growth Outlook of Parts and Service Retailing Trends
  • 12. Key eRetailing Trends by Region
  • 13. Online Parts vs Total Aftermarket Parts Revenue-North America
  • 14. Online Parts vs Total Aftermarket Parts Revenue-Europe

10. ROAD TO INTELLIGENT MOBILITY

Road to Intelligent Mobility

  • 1. Three Pillars of Intelligent Mobility
  • 2. New Market Opportunities to appear in Mobility in 2015
  • 3. From Telematics Connectivity to Network Connectivity
  • 4. Business Case for Intelligent Mobility
  • 5. Intelligent Mobility is a Convergence of Safety, Connectivity, and Mobility
  • 6. Case study-Jaguar Land Rover's Vision of Self Learning Car
  • 7. Self Learning Cars-Quest to Reduce Driver Distraction and Enhance Experience
  • 8. Smart Navigation Focused on Collating Data for Computing Real Time Data, the System Pre-selects the Best Route for the User
  • 9. Intelligent Mobility-Road Map to Future

11. CONNECTIVITY AND BIG DATA ANALYTICS OUTLOOK

Connectivity and Big Data Analytics Outlook

  • 1. Key Predictions for 2015
  • 2. CES 2015 Highlights
  • 3. Recap of 2014
  • 4. 2014 Frost & Sullivan Predictions vs Actuals
  • 5. The Business Model of Connected Car is Like an “Iceberg”-The Impact is Significant, but the Most Important Part is Immersed!

12. MOBILITY OUTLOOK

Mobility Outlook

  • 1. Growth in Fleet and Leasing Market in Europe
  • 2. Ridesharing Market Outlook
  • 3. Corporate Car Sharing Outlook
  • 4. Evolution of Corporate Mobility Allowances
  • 5. Future of Parking to Include Innovations in the Areas of Reservation, Navigation, Payments, and Sensor-assisted Real-time Parking Sessions

13. KEY CONCLUSIONS

Key Conclusions

  • 1. Key Conclusions
  • 2. Legal Disclaimer

14. APPENDIX

Appendix

  • 1. List of Acronyms
  • 2. List of Acronyms (continued)
  • 3. List of Acronyms (continued)
  • 4. List of Acronyms (continued)
  • 5. Image Source
  • 6. Image Source (continued)
  • 7. Image Source (continued)
  • 8. Methodology
Back to Top