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市場調査レポート

消費者サービス向けWebRTC (Webリアルタイム通信):市場機会と課題

WebRTC in Customer Service: Opportunities and Challenges

発行 Frost & Sullivan 商品コード 327769
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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消費者サービス向けWebRTC (Webリアルタイム通信):市場機会と課題 WebRTC in Customer Service: Opportunities and Challenges
出版日: 2015年04月01日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

Webリアルタイム通信 (以下webRTC) とは、顧客や企業の通信ニーズに応えるための、強力かつ今後の進化が期待される、オープンソース型の規格です。WebRTCを活用すれば、顧客と窓口担当者との間で、ブラウザ経由で音声・ビデオ電話やファイル交換を行うことができます。ただし、WebRTCを十二分に使いこなすまでの間、消費者サービス部門は様々な課題に直面することとなります。例えば、全てのブラウザがWebRTCに対応している訳ではありません。各組織・ベンダーがこの課題にどう取り組むかによって、WebRTCが通信チャネル・ミックスの一つとして定着できるか否か、またどういった形態で使われるのかが決定します。首尾よくいけば、様々な種類 (オムニチャネル、音声、動画、モバイル) のカスタマーエクスペリエンスの強化につながるでしょう。

当レポートでは、消費者サービス分野におけるWebRTC (Webリアルタイム通信) の活用状況について調査すると共に、代表的企業の具体的事例を取り上げてお届けいたします。

目次

  • イントロダクション
  • WebRTCの市場動向
  • WebRTCのビジネス利用事例
  • 課題
  • サマリーおよび提言
  • ベンダー各社の概略
    • Aspect
    • Avaya
    • CafeX
    • liveops
    • SightCall
    • Unify
    • voice4net
    • voxbone
  • WebRTCの利用事例
    • Intuitive Solutions
      • 状況
      • 反応
      • 調査結果
    • TeleSpeak
      • 状況
      • 反応
      • 調査結果
  • 免責事項
  • Frost & Sullivanについて
目次
Product Code: 9857 Seg83

WebRTC promises to enhance omni-channel voice, video, and mobile Customer Experience

Web Real-Time Communications (WebRTC) is a powerful and evolving open source standard that may be the answer to customers' and companies' communications needs. WebRTC allows customers and agents to make and receive voice and video calls and share files within their browsers' windows But customer contact organizations face challenges in fully capitalizing on WebRTC. For example, not all browsers support it. How effectively organizations and vendors respond to these challenges will determine whether WebRTC will become a permanent part of the communications channel mix, and if so in what form.

Table of Contents

  • Introduction
  • WebRTC Trends
  • WebRTC Business Use Cases
  • Challenges
  • Summary and Recommendations
  • Vendors at a Glance
    • Aspect
    • Avaya
    • CaféX
    • LiveOps
    • SightCall
    • Unify
    • Voice4Net
    • Voxbone
  • WebRTC Use Cases
    • Intuitive Solutions
      • The Situation
      • The Response
      • The Results
    • TeleSpeak
      • The Situation
      • The Response
      • The Results
  • Legal Disclaimer
  • The Frost & Sullivan Story
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