表紙
市場調査レポート

小売業向けRFIDの世界市場の分析

Analysis of the Global RFID Market in Retail

発行 Frost & Sullivan 商品コード 325785
出版日 ページ情報 英文 97 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
小売業向けRFIDの世界市場の分析 Analysis of the Global RFID Market in Retail
出版日: 2015年03月09日 ページ情報: 英文 97 Pages
概要

小売業者の間での最新技術に関する知識が高まると共に、RFID (無線自動識別) に対する関心も大きくなると考えられています。2013〜2020年の全世界の小売業向けRFID市場の年平均成長率 (CAGR) は38.9%に達する、と予測されています。オムニチャネル方式の小売販売方法や、アイテムレベルでのタグ付加・活用が、技術普及・市場成長の主な要因となっています。

当レポートでは、全世界の小売業向けRFID (無線IDタグ) 市場について分析し、市場の基本的構造や構造変化、主な市場促進・抑制要因、全体的な市場収益額の見通し (今後8年間分)、競争環境 (主要企業の市場シェアほか) 、部門別・地域別の詳細動向などを調査・考察しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 市場は成長しているのか?その持続期間や成長率は?
  • 市場の主な成長促進・抑制要因は何か?
  • 部門別の市場動向はどうなっているのか?
  • 現在提供されている製品/サービスは顧客のニーズに合っているのか?それとも追加的な開発が必要なのか?
  • 欧州内部の潜在的な成長領域はどこか?
  • 市場内のベンダー各社は今後も独自に存続していくのか?それとも、事業前身のために他社との提携が必要となるのか?

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 評価
  • CEOの全方位的展望

第2章 市場概要

  • 市場の定義
  • 調査内容
  • 市場区分
  • 市場の流通経路

第3章 促進要因と抑制要因:小売業向けRFID市場全体の場合

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第4章 市場の予測と傾向:小売業向けRFID市場全体の場合

  • 評価
  • 予測の前提条件
  • 収益額予測
  • 地域別の収益シェア予測
  • 地域別の収益額予測
  • 製品別の収益額予測

第5章 市場シェアと競合分析:小売業向けRFID市場全体の場合

  • 主な競合企業
  • 競合環境
  • 大手企業
  • 製品ハイライト
  • 競合ファクター

第6章 メガトレンドと業界再編の影響

  • 小売業向けRFID市場に対する産業メガトレンドの影響
  • 小売業向けRFID市場に関するメガトレンド影響
  • 実店舗からオンライン店舗への移行
  • クラウドコンピューティング
  • クラウドコンピューティング:スマートクラウド
  • 都市化
  • Y世代

第7章 タグ部門の解析

  • タグ部門:主な調査結果
  • 市場計測
  • 収益額予測

第8章 ハードウェア部門の分析

第9章 ミドルウェア部門の分析

第10章 北米市場の分析

  • 主な調査結果
  • 収益額予測
  • 製品別の収益額予測
  • 普及率の分析

第11章 ラテンアメリカ市場の分析

第12章 欧州市場の分析

第13章 APAC (アジア太平洋地域) 市場の分析

第14章 まとめ

  • 結論:三大予測
  • 免責事項

第15章 付録

目次
Product Code: MA9A-11

Omni-channel Retailing Coupled With Item-level Tagging Will Drive Market Growth

This study analyses the global radio frequency identification (RFID) market in the retail industry. As awareness of the technology has been growing among retailers, RFID is expected to have greater traction. The market for RFID in retail is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 38.9% between 2013 and 2020. This study focuses on the market trends and challenges, along with the factors that drive the growth of the market. The three segments-tags, hardware, and middleware-are detailed with revenue forecast discussions. It also provides country-specific information along with a penetration analysis. The base year is 2013, and forecasts are provided till 2020.

Key Questions This Study Will Answer

  • Is the market growing, how long will it continue to grow and at what rate?
  • What are the key growth drivers and restraints for the market?
  • What are the likely trends of individual components in this market?
  • Are the products/services offered today meeting customer needs or is additional development needed?
  • What are the potential areas of growth within Europe?
  • Are the vendors in the space ready to do it alone, or do they need partnerships to take their businesses to the next level?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Market Definitions
  • 2. Key Questions This Study Will Answer
  • 3. Market Segmentation
  • 4. Market Distribution Channels

3. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL RFID MARKET IN RETAIL

Drivers and Restraints-Total RFID Market in Retail

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Drivers Explained (continued)
  • 6. Market Restraints
  • 7. Restraints Explained
  • 8. Restraints Explained (continued)

4. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL RFID MARKET IN RETAIL

Forecasts and Trends-Total RFID Market in Retail

  • 1. Measurements
  • 2. Measurements (continued)
  • 3. Forecast Assumptions
  • 4. Revenue Forecast
  • 5. Revenue Forecast Discussion
  • 6. Pricing Trends and Forecast Discussion
  • 7. Pricing Trends and Forecast Discussion (continued)
  • 8. Percent Revenue Forecast by Region
  • 9. Revenue Forecast by Region
  • 10. Revenue Forecast Discussion by Region
  • 11. Percent Revenue Forecast by Products
  • 12. Percent Revenue Forecast Discussion by Products

5. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS- TOTAL RFID MARKET IN RETAIL

Market Share and Competitive Analysis- Total RFID Market in Retail

  • 1. Key Competitors
  • 2. Key Competitors (continued)
  • 3. Competitive Environment
  • 4. Top Competitors
  • 5. Product Highlights
  • 6. Competitive Factors

6. MEGA TRENDS AND INDUSTRY CONVERGENCE IMPLICATIONS

Mega Trends and Industry Convergence Implications

  • 1. Impact of Industry Mega Trends on the RFID Market in Retail
  • 2. Impact of Industry Mega Trends on the RFID Market in Retail (continued)
  • 3. Mega Trend Impact on the RFID Market in Retail
  • 4. Bricks to Clicks
  • 5. Cloud Computing
  • 6. Cloud Computing-Smart Clouds
  • 7. Urbanization
  • 8. Gen-Y

7. TAGS SEGMENT ANALYSIS

Tags Segment Analysis

  • 1. Tags Segment Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. Revenue Forecast
  • 4. Revenue Forecast Discussion

8. HARDWARE SEGMENT ANALYSIS

Hardware Segment Analysis

  • 1. Hardware Segment Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. Revenue Forecast
  • 4. Revenue Forecast Discussion

9. MIDDLEWARE SEGMENT ANALYSIS

Middleware Segment Analysis

  • 1. Middleware Segment Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. Revenue Forecast
  • 4. Revenue Forecast Discussion

10. NORTH AMERICA ANALYSIS

North America Analysis

  • 1. Key Findings
  • 2. Revenue Forecast
  • 3. Revenue Forecast Discussion
  • 4. Revenue Forecast by Product
  • 5. Penetration Analysis

11. LATIN AMERICA ANALYSIS

Latin America Analysis

  • 1. Key Findings
  • 2. Revenue Forecast
  • 3. Revenue Forecast Discussion
  • 4. Revenue Forecast by Product
  • 5. Penetration Analysis

12. EUROPE ANALYSIS

Europe Analysis

  • 1. Key Findings
  • 2. Revenue Forecast
  • 3. Revenue Forecast Discussion
  • 4. Revenue Forecast by Product
  • 5. Penetration Analysis

13. APAC ANALYSIS

APAC Analysis

  • 1. Key Findings
  • 2. Revenue Forecast
  • 3. Revenue Forecast Discussion
  • 4. Revenue Forecast by Product
  • 5. Penetration Analysis

14. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-3 Big Predictions
  • 2. Legal Disclaimer

15. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
  • 2. Additional Sources of Information on RFID Market
  • 3. Partial List of Companies Interviewed
  • 4. Learn More-Next Steps
Back to Top