株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

巨竜を養う:中国の食品・飲料産業向け産業用バルブメーカーにとっての魅力的な買収機会

Feeding the Rising Dragon - Attractive Acquisition Opportunities for Chinese Industrial Valve Manufacturers in the F&B Industry

発行 Frost & Sullivan 商品コード 325543
出版日 ページ情報 英文 55 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
巨竜を養う:中国の食品・飲料産業向け産業用バルブメーカーにとっての魅力的な買収機会 Feeding the Rising Dragon - Attractive Acquisition Opportunities for Chinese Industrial Valve Manufacturers in the F&B Industry
出版日: 2015年03月05日 ページ情報: 英文 55 Pages
概要

中国の食品・飲料 (F&B) 産業が米国を追い抜いて、世界最大の規模となったのに伴い、同国のバルブ業界は独自の成長機会を獲得しています。食品企業ではエネルギー効率を最適化させるため、省エネ型バルブを導入する動きが広がっています。

当レポートでは、Competitive Advantage and Market Positioning (CAMP) ツールを用いて、中国の食品・飲料産業向け工業用バルブ市場における企業合併・買収 (M&A)の可能性について分析し、市場の最新動向 (市場機会、課題、主要企業のランキング、サプライチェーンの構造など) や今後の成長機会について計測すると共に、今後の企業買収の可能性や具体的戦略、各企業の買収後の市場でのランキングなどについて調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • エグゼクティブサマリー
  • エグゼクティブサマリー:市場エンジニアリング評価

第2章 市場概要

  • 中国の食品・飲料産業の動向
  • 食物の安全性に関する懸念の拡大
  • 中国政府の取り組み
  • 中国の食品・飲料産業の市場情勢
  • 新顔の登場:中国のオンライン小売業者
  • 中国のオンライン小売業者のサプライチェーン
  • 重要ポイント
  • 中国国内の食品の安全と安心に対するマクロ的・ミクロ的影響

第3章 食品・飲料産業向け産業用バルブ市場

  • 評価
  • 成長率の予測
  • 製品区分
  • エンドユーザー産業の区分

第4章 CAMP分析

  • 企業合併・買収 (M&A) :イントロダクション
  • CAMPの概要
  • CAMPのパラメーター
  • CAMPの調査手法
  • CAMPのクアドラント
  • CAMPスケール説明
  • 上位17社のCAMP指標評価
  • CAMP指数による評価の事例:Haitima Corporation
  • 市場参入企業のCAMP指数の分析
  • 企業プロファイル:Haitima Corporation
  • 企業プロファイル:Wenzhou Kequan Fluid Equipment Co., Ltd
  • 企業プロファイル:China SUFA Technology
  • 企業プロファイル:Wenzhou Chaofei Valve Tube Co., Ltd
  • 企業プロファイル:GEMU Valves (Shanghai)
  • 企業プロファイル:WenZhou Leuler Valve
  • 企業プロファイル:Shanghai Kaiquan Machine Valve

第5章 戦略的結論

  • 戦略的結論:M&A市場
  • 免責事項

第6章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: NF33-01-00-00-00

As China Overtakes the US to Become the Largest F&B Industry, Valve Manufacturers Find Unique Growth Opportunities

Food companies are set to employ energy-efficient valves to ensure increased energy optimization. This market insight uses the Competitive Advantage and Market Positioning (CAMP) tool to evaluate potential mergers and acquisitions inside the market for industrial valves in the Chinese food and beverage industry. The CAMP tool uses several metrics for organizations in the market space and plots it within a matrix. Subsequent strategic analyses of merger-and-acquisition opportunities are provided. The market insight also showcases the post-acquisition position of the acquiring company. The base year is 2013 and growth rates have been forecast until 2020.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary
  • 2. Executive Summary-Market Engineering Measurements

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Trends in the Chinese F&B Industry
  • 2. Growing Food Safety Concerns
  • 3. Chinese Government Initiatives
  • 4. Market Landscape of Food and Beverage Industry in China
  • 5. New Kid on the Block-Online Retailers in China
  • 6. Supply Chain of Online Retailers in China
  • 7. Key Takeaways
  • 8. Macro-to-Micro Implications of Food Security and Safety in China

3. INDUSTRIAL VALVE MARKET IN FOOD AND BEVERAGE INDUSTRY

Industrial Valve Market in Food and Beverage Industry

  • 1. Measurements
  • 2. Growth Rate Forecast
  • 3. Growth Rate Forecast Discussion
  • 4. Growth Rate Forecast Discussion (continued)
  • 5. Product Segmentation
  • 6. End-user Vertical Segmentation

4. CAMP ANALYSIS

CAMP Analysis

  • 1. Mergers and Acquisition-An Introduction
  • 2. CAMP-An Introduction
  • 3. CAMP Parameters
  • 4. CAMP Methodology
  • 5. CAMP Quadrants
  • 6. CAMP Scale Explanation
  • 7. CAMP Scale Explanation (continued)
  • 8. CAMP Index Rating of Top 17 Participants
  • 9. CAMP Index Rating of Top 17 Participants (continued)
  • 10. CAMP Index Rating Example-Haitima Corporation
  • 11. CAMP Index Analysis of Participants
  • 12. CAMP Index Analysis of Participants-Discussion
  • 13. CAMP Index Analysis of Participants-Discussion (continued)
  • 14. Company Profile-Haitima Corporation
  • 15. Company Profile-Wenzhou Kequan Fluid Equipment Co., Ltd
  • 16. Company Profile-China SUFA Technology
  • 17. Company Profile-Wenzhou Chaofei Valve Tube Co., Ltd
  • 18. Company Profile-GEMU Valves (Shanghai)
  • 19. Company Profile-WenZhou Leuler Valve
  • 20. Company Profile-Shanghai Kaiquan Machine Valve

5. STRATEGIC CONCLUSIONS

Strategic Conclusions

  • 1. Strategic Conclusions-M&A Market
  • 2. Strategic Conclusions-M&A Market (continued)
  • 3. Strategic Conclusions-M&A Market (continued)
  • 4. Legal Disclaimer

6. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top