株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

インドの自動車アフターマーケットの戦略的分析

Strategic Analysis of the Indian Automotive Aftermarket

発行 Frost & Sullivan 商品コード 325331
出版日 ページ情報 英文 105 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
Back to Top
インドの自動車アフターマーケットの戦略的分析 Strategic Analysis of the Indian Automotive Aftermarket
出版日: 2015年02月25日 ページ情報: 英文 105 Pages
概要

インド国内で走行中の自動車 (乗用車・商用車) の台数が増加するのに伴い、自動車部品や整備サービスなどのアフターマーケットも急速に発達し、世界有数の市場規模にまで成長しようとしています。

当レポートでは、インドにおける自動車アフターマーケット産業について分析し、全体的な市場構造や動向、部品卸売/小売販売およびサービスチャネル別の詳細動向、主な市場参入企業の概略と業績、消費者側の利用傾向、将来の市場動向見通し (今後7年間分) などを調査・考察しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • インドの自動車アフターマーケットの短〜中期的な見通しはどうなっているのか?
  • 市場の主な傾向とは何か?
  • 主な成長促進要因は何か?何が産業上の課題となのか?
  • インドの自動車アフターマーケットの構造はどうなっているのか?代表的企業はどれか?
  • 市場の競争環境はどう変化しているのか?

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アフターマーケットの部品収益額の内訳:製品カテゴリー別
  • 自動車アフターマーケット:チャネル別・修理業者別の市場シェア
  • 自動車アフターマーケットの主な成長促進要因
  • 自動車アフターマーケット:参入企業にとっての成長機会
  • インドのアフターマーケットに参入する際に考慮すべき主な要素
  • アフターマーケットにおける部品供給構造

第2章 調査範囲・目的・背景・手法

  • 調査範囲
  • 調査目的・対象
  • 調査内容
  • 調査の背景
  • 調査手法
  • 比較対象となる主な参入企業グループ

第3章 定義と区分

  • 市場の定義
  • 自動車区分:乗用車
  • 産業区分

第4章 国の概要

  • 国の概要:インド
  • PESTLE分析の概要インド
  • 代替的な推進技術

第5章 自動車アフターマーケットの概要

  • 自動車アフターマーケット:主な動向
  • アフターマーケットの主要動向
  • 自動車アフターマーケットのロードマップ

第6章 走行中の車両台数の分析

  • 走行中の車両台数:種類別
  • 走行中の乗用車台数:種類別
  • 走行中の乗用車台数:車齢別・地域別
  • 走行中の乗用車台数:ブランド別

第7章 部品分析

  • 自動車アフターマーケット:メーカー水準の交換部品の収益額
  • インド国内のタイヤのアフターマーケット
  • インドのアフターマーケットにける、頻繁に交換される安全性関連部品の交換率
  • 自動車アフターマーケット:代表的サプライヤー
  • アフターマーケットにおける課題
  • 部品アフターマーケットの構造
  • 部品アフターマーケットの争力の評価:組織的/未組織部門の強みと弱み

第8章 サービス分析

  • 自動車アフターマーケット:車種別のサービスセンター
  • 公認サービスセンター (ASC)の将来展望
  • 非正規のマルチブランド・サービスチェーンの将来展望
  • OES(純正部品サプライヤー)複数ブランドサービスチェーンの将来展望
  • マルチブランドのサービスチェーン:部品調達
  • 独立系ガレージの将来展望
  • 独立系ガレージ:人件費

第9章 流通チャネル分析

  • 自動車アフターマーケット:流通構造
  • 部品供給のためのアフターマーケットの構造
  • 自動車アフターマーケット:チャネル別および修理サービスプロバイダー別の市場シェア
  • OEMの販売台数・アフターセールスの見通し
  • OEMのアフターセールス市場の構造
  • OEM独立系アフターマーケット流通網
  • Maruti-Suzuki系アフターマーケット部品サプライチェーン
  • Tata Motors系アフターマーケット部品サプライチェーン
  • Hyundai系アフターマーケット部品サプライチェーン
  • 自動車オーナーへのOEM部品販売ルート:強みと弱み
  • 販売業者/卸売業者の見通し
  • 販売業者/卸売業者:部品調達および販売
  • 小売業者:将来展望
  • 小売業者:部品調達および販売
  • 代表的な販売業者
  • 主な成功要因

第10章 OESチャネルの分析

  • OES (純正部品サプライヤー) チャネル:主な動向
  • OESチャネル
  • 乗用車ディーラーの主な動向
  • 大手自動車メーカのディーラー経由での販売台数
  • ディーラーの競争力のベンチマーキング
  • ディーラーの利益最適化:オンラインでのプレゼンス
  • ケーススタディ:Mahindra&Mahindraはどのようにして、オンライン・プレゼンスやソーシャルメディアを有効活用したのか
  • 新車保証のアフターマーケットに対する影響

第11章 規制の影響

  • 自動車アフターマーケット:排出基準および法規制 (2014年)
  • 自動車アフターマーケット:自動車政策 (2002年) および自動車ミッションプラン (2006〜2016年)
  • 自動車アフターマーケットに対する法規制の影響

第12章 技術動向

  • アフターマーケット技術、自動車アプリケーション

第13章 消費者動向

  • インドの自動車オーナーの姿勢および行動
  • 消費者行動の傾向:サービスの種類別

第14章 なぜ市場参入企業は、インドのアフターマーケットへの参入を熟慮するべきか

  • インドのアフターマーケットへの参入に当たって考慮すべき主な要素
  • 国の誘因性:インドの自動車クラスター
  • サクセスストーリー
  • インドからの部品供給の機械
  • 国内の供給拠点

第15章 結論と将来の見通し

  • 主な結論と将来の見通し
  • 結論:三大予測
  • 免責事項

第16章 付録

目次
Product Code: P7A0-01-00-00-00

High Market Growth Attracting New Entrants

This research service analyzes the automotive aftermarket industry in India. It includes a vehicle in operation analysis, discussion of key industry trends, and identification of major market participants. It also includes a manufacturer level revenue forecast and analyses of wholesale parts and service channels. Consumer trends and key conclusions are presented. The base year is 2014, and there are forecasts provided from 2015 through 2021. The vehicle scope is passenger cars and light trucks. The objective is to provide strategic insight for decision makers and potential new entrants. High growth in vehicles in operation and the emergence of India as a global hub will create opportunities for parts and services companies.

Key Questions This Study Will Answer

  • What is the short-to-medium term outlook for the Indian automotive aftermarket?
  • What are the key market trends?
  • What are the main growth drivers and industry challenges?
  • What is the structure of the Indian automotive aftermarket? Who are the key industry participants?
  • How is the competitive landscape changing?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Aftermarket Parts Revenue Distribution by Product Category
  • 4. Automotive Aftermarket-Market Share by Channel and Repair Service Providers
  • 5. Automotive Aftermarket-Key Growth Drivers
  • 6. Automotive Aftermarket-Growth Opportunities for Industry Participants
  • 7. Key Factors to Consider for Entering the Indian Aftermarket
  • 8. Aftermarket Structure for Parts Supply

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Research Methodology (continued)
  • 7. Key Participant Groups Compared in This Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Market Definitions
  • 2. Vehicle Segmentation-Passenger Vehicles
  • 3. Industry Segmentation

4. COUNTRY OVERVIEW

Country Overview

  • 1. Country Overview-India
  • 2. PESTLE Overview-India
  • 3. Alternate Propulsion Technologies

5. AUTOMOTIVE AFTERMARKET OVERVIEW

Automotive Aftermarket Overview

  • 1. Automotive AftermarketTop Trends
  • 2. Major Aftermarket Trends-2014
  • 3. Automotive Aftermarket Roadmap

6. VEHICLES IN OPERATION ANALYSIS

Vehicles in Operation Analysis

  • 1. Vehicles in Operation by Type
  • 2. Passenger VIO by Type
  • 3. Passenger Vehicles in Operation by Age and Region
  • 4. Passenger Vehicles in Operation by Brand

7. PARTS ANALYSIS

Parts Analysis

  • 1. Automotive Aftermarket-Manufacturer-level Replacement Parts Revenue
  • 2. Indian Tires Aftermarket
  • 3. Replacement Rate of Frequently Replaced and Safety Related Parts in Indian Aftermarket
  • 4. Automotive Aftermarket-Top Suppliers
  • 5. Challenges in the Aftermarket
  • 6. Parts Aftermarket Structure
  • 7. Competitive Evaluation of the Parts Aftermarket-Strengths and Weaknesses of Organized and Unorganized Sectors

8. SERVICE ANALYSIS

Service Analysis

  • 1. Automotive Aftermarket-Service Centers by Type
  • 2. ASC Outlook
  • 3. Unauthorized Multi Brand Service Chains Outlook
  • 4. OES Multi-brand Service Chain Outlook
  • 5. Multi Brand Service Chains-Parts Procurement
  • 6. Independent Garages Outlook
  • 7. Independent Garages Outlook (continued)
  • 8. Independent Garages-Labor Charges

9. DISTRIBUTION CHANNEL ANALYSIS

Distribution Channel Analysis

  • 1. Automotive Aftermarket-Distribution Structure
  • 2. Aftermarket Structure for Parts Supply
  • 3. Automotive Aftermarket-Market Share by Channel and Repair Service Providers
  • 4. OEM Sales and Aftersales Outlook
  • 5. OEM Aftersales Market Structure
  • 6. OEM Independent Aftermarket Distribution Networks
  • 7. Maruti Suzuki-Aftermarket Parts Supply Chain
  • 8. Tata Motors-Aftermarket Parts Supply Chain
  • 9. Hyundai-Aftermarket Parts Supply Chain
  • 10. OEM Parts Sales Route to Vehicle Owner-Strengths and Weaknesses
  • 11. Distributors/Wholesalers Outlook
  • 12. Distributors/Wholesalers-Parts Sourcing and Sales
  • 13. Retailers-Outlook
  • 14. Retailers-Parts Sourcing and Sales
  • 15. Top Distributors
  • 16. Key Success Factors

10. OES CHANNEL ANALYSIS

OES Channel Analysis

  • 1. OES Channel-Key Trends
  • 2. OES Channel
  • 3. Key Trends in Passenger Vehicle Dealerships
  • 4. Dealership Throughput for Major Automakers
  • 5. Competitive Benchmarking of Dealers
  • 6. Profit Optimization for Dealerships-Online Presence
  • 7. Case Study-How Mahindra & Mahindra is Leveraging Online Presence and Social Media Effectively
  • 8. Impact of New Vehicle Warranties on the Aftermarket

11. REGULATORY INFLUENCES

Regulatory Influences

  • 1. Automotive Aftermarket-2014 Emission Norms and Regulations
  • 2. Automotive Aftermarket-Auto Policy 2002 and Auto Mission Plan 2006-2016
  • 3. Impact of Regulations on the Automotive Aftermarket

12. TECHNOLOGY TRENDS

Technology Trends

  • 1. Automotive Aftermarket-Technology Applications
  • 2. Automotive Aftermarket-Technology Applications (continued)

13. CONSUMER TRENDS

Consumer Trends

  • 1. Attitudes and Behaviors of Indian Vehicle Owners
  • 2. Consumer Behavior Trends by Service Type

14. WHY MARKET PARTICIPANTS SHOULD CONSIDER ENTERING THE INDIAN AFTERMARKET

Why Market Participants Should Consider Entering the Indian Aftermarket

  • 1. Key Factors to Consider for entering the Indian Aftermarket
  • 2. Country Attractiveness-Automotive Clusters in India
  • 3. Success Stories
  • 4. Opportunities in Part Sourcing from India
  • 5. Domestic Supply Base
  • 6. Well Developed Domestic Supply Base (continued)

15. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

16. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Table of Acronyms Used (continued)
  • 3. Planned 2014 Research
  • 4. Methodology
Back to Top