表紙
市場調査レポート

中国の自動車アフターマーケットの戦略的分析

Strategic Analysis of the Chinese Automotive Aftermarket

発行 Frost & Sullivan 商品コード 324894
出版日 ページ情報 英文 83 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
Back to Top
中国の自動車アフターマーケットの戦略的分析 Strategic Analysis of the Chinese Automotive Aftermarket
出版日: 2015年02月23日 ページ情報: 英文 83 Pages
概要

中国国内では今後、1億5000万台以上の自動車が、修理用部品やサービスが必要となるものと思われます。

当レポートでは、中国における自動車のアフターマーケットについて分析し、業界の全体的構造・動向や、走行中の車両台数 (VIO)、メーカーレベルの市場収益額の動向 (今後8年間の予測値)、卸売部品・サービスチャネルの詳細動向、消費者側の考え方、流通構造・動向などを調査しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 中国の自動車アフターマーケットの構造・現状はどうなっているのか?
  • 自動車アフターマーケット内部の主な利害関係者集団はどれか?誰と誰が競合しているのか?
  • 将来的な市場成長機会が最も大きいのは、どの製品・サービスか?
  • 中国の自動車オーナーの思考・行動は、業界の成長可能性にどう影響してくるのか?
  • 市場参入の前に理解しておくべき主な要素とは何か?市場参入企業は成功を収めるために、どのうような行動を取るべきか?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・目的・背景・手法

第3章 定義と区分

  • 自動車区分
  • 自動車区分の定義

第4章 中国の概要

  • 中国の概要:国のハイライト
  • 人口統計概要:人口分析
  • 経済の概要:資産分析
  • 運輸業の概要:旅行パターンの解析

第5章 市場概要

  • 自動車アフターマーケットの全体的収益:エンドユーザーレベル
  • 販売台数分析および将来展望
  • 中古車販売台数の分析
  • サービスチャネル

第6章 政策および法規制

  • 主要な方針および規制

第7章 走行中車両の台数の分析

  • 走行中車両の台数 (VIO) :種類別
  • 走行中車両の台数 (VIO) :セグメント別
  • 走行中車両の台数 (VIO) :ブランド別
  • 走行中車両の台数 (VIO) :車齢別
  • 車両総走行距離 (VKT)

第8章 競合分析

  • 自動車部品メーカーの競合分析

第9章 流通チャネル分析

  • 流通構造
  • 純正部品 (OE) 供給チャネル:主要チャネル
  • OE供給チャネル:新興チャネル
  • 独立系アフターマーケット (IAM) チャネル:主要チャネル
  • IAMチャネル:新興チャネル
  • IAMチャネルでの部品供給:自動車部品の集積都市
  • IAMチャネル:主な自動車部品の集積都市
  • IAMチャネル:新たな部品調達チャネル

第10章 部品分析

  • 部品の種類の分析
  • メーカーレベルの市場規模

第11章 サービスチャネル分析

  • サービスチャネルの概要
  • 主なサービスチャネル
  • OEサービスチャネル分析:ディーラーの件数
  • OEサービスチャネル分析:ディーラーの分布状況
  • OEサービスチャネル分析:代替的なサービスチャネル
  • OEサービスチャネル分析:アフターマーケットでの保証

第12章 技術動向

  • インターネット利用の拡大
  • eコマース活動の活発化
  • O2O (オンラインからオフラインへ) 方式の部品流通チャネル
  • 中古車のeコマース

第13章 消費者動向

  • 自動車の購入動向
  • メンテナンス・修復サービスの動向

第14章 結論と将来の見通し

  • 主な結論と将来の見通し
  • 結論:三大予測
  • 免責事項

第15章 付録

目次
Product Code: NE8E-01-00-00-00

Nearly 150 Million More Vehicles Will Require Parts and Service

This research service analyzes the automotive aftermarket in China. It includes vehicles in operation analyses, discussions of key industry trends, and identifies major market participants. In addition, it provides manufacturer-level revenue forecasts and analyses of wholesale parts and service channels. Consumer trends and key conclusions are also presented. The base year is 2014, and forecasts are provided from 2015 through 2021. The vehicle scope is passenger cars and light trucks. The objective is to provide strategic insight for decision makers and potential new entrants. High growth in vehicles in operation will create opportunities for companies to sell parts and service.

Key Questions This Study Will Answer

  • How is the Chinese automotive aftermarket currently being served?
  • Who are the major stakeholder groups in the aftermarket and against whom do they compete?
  • Which products and services will offer the highest future growth opportunities?
  • How does the behavior of Chinese vehicle owners affect the industry's growth potential?
  • What are the main factors to understand before entering this market? What actions should market participants take to be successful?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Vehicle Sales and VIO by Type
  • 3. Vehicle Age and Vehicle Kilometers Travelled
  • 4. Auto Replacement Parts-Market Snapshot
  • 5. Main Service Channels
  • 6. PESTLE Analysis
  • 7. Key Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key OEMs or Auto Parts Manufacturers Compared in this Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Vehicle Segmentation
  • 2. Vehicle Segmentation Definitions

4. OVERVIEW OF CHINA

Overview of China

  • 1. China Overview-Nation Highlights
  • 2. Demographic Overview-Population Analysis
  • 3. Economic Overview-Wealth Analysis
  • 4. Transportation Overview-Travel Pattern Analysis

5. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Total Automotive Aftermarket Revenue at End-User Level
  • 2. Vehicle Sales Analysis and Outlook
  • 3. Used Car Sales Analysis
  • 4. Service Channels

6. POLICY AND REGULATION

Policy and Regulation

  • 1. Key Policies and Regulations
  • 2. Key Policies and Regulations (continued)
  • 3. Key Policies and Regulations (continued)
  • 4. Key Policies and Regulations (continued)

7. VEHICLES IN OPERATION ANALYSIS

Vehicles in Operation Analysis

  • 1. Vehicles in Operation (VIO) by Type
  • 2. Vehicles in Operation (VIO) by Segment
  • 3. Vehicles in Operation (VIO) by Brand
  • 4. Vehicles in Operation (VIO) by Age
  • 5. Vehicle Kilometers Travelled (VKT)

8. COMPETITIVE ANALYSIS

Competitive Analysis

  • 1. Auto Parts Manufacturers Competitive Analysis

9. DISTRIBUTION CHANNEL ANALYSIS

Distribution Channel Analysis

  • 1. Distribution Structure
  • 2. OE Supply Channel-Major Channel
  • 3. OE Supply Channel-Emerging Channel
  • 4. IAM Channel-Major Channel
  • 5. IAM Channel-Emerging Channel
  • 6. IAM Channel Parts Sourcing-Auto Parts Cities
  • 7. IAM Channel-Main Auto Parts Cities
  • 8. IAM Channel-Main Auto Parts Cities (continued)
  • 9. IAM Channel-Main Auto Parts Cities (continued)
  • 10. IAM Channel-New Sourcing Channel

10. PARTS ANALYSIS

Parts Analysis

  • 1. Parts Types Analysis
  • 2. Manufacturer-level Market Size

11. SERVICE CHANNEL ANALYSIS

Service Channel Analysis

  • 1. Service Channel Overview
  • 2. Main Service Channels
  • 3. Main Service Channels (continued)
  • 4. Main Service Channels (continued)
  • 5. OE Service Channel Analysis-Number of Dealerships
  • 6. OE Service Channel Analysis-Dealership Distribution
  • 7. OE Service Channel Analysis-Alternative Service Channels
  • 8. OE Service Channel Analysis-Warranties in the Aftermarket

12. TECHNOLOGY TRENDS

Technology Trends

  • 1. Growing Internet Usage
  • 2. Increasing eCommerce Activity
  • 3. Online-to-offline (O2O) Parts Distribution Channel
  • 4. Used Car eCommerce

13. CONSUMER TRENDS

Consumer Trends

  • 1. Car Purchasing Trend
  • 2. Maintenance and Repair Services Trend

14. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

15. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Appendix-Economic Analysis of 35 Main Cities
  • 3. Research in Progress
  • 4. Methodology
Back to Top