表紙
市場調査レポート

ASEAN諸国のグリーンカー市場

ASEAN Green Car Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 324891
出版日 ページ情報 英文 68 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
Back to Top
ASEAN諸国のグリーンカー市場 ASEAN Green Car Market
出版日: 2015年02月23日 ページ情報: 英文 68 Pages
概要

当レポートでは、ASEAN諸国のグリーンカー市場について調査分析し、タイ、インドネシア、マレーシアなど、各国の主要な自動車市場に焦点を当てて、市場の概要、グリーンイニシアチブなどについて、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

定義と区分

ASEANのグリーンカー市場の概要

  • 戦略的必須事項とトリガー
  • ASEANのグリーンカーの難問
  • ASEANのグリーンカーの普及
  • 市場促進要因
  • 市場促進要因の説明
  • 市場抑制要因
  • 市場抑制要因の説明
  • 予測シナリオの前提条件
  • 販売シナリオ分析

タイのグリーンカー市場

  • タイのグリーンカー市場の範囲
  • グリーンカーへの政策支援
  • 市場参入企業:エコカープログラム
  • エコカーの普及
  • エコカーの市場規模
  • 市場参入企業:エコカープログラム
  • エコカーモデル:市場ポジショニング
  • SWOT分析

インドネシアのグリーンカー市場

  • インドネシアのグリーンカー市場の範囲
  • インドネシアのグリーンカーに対する戦略的必須事項とトリガー
  • インドネシアのグリーンカーへの政策支援
  • LCGCの普及
  • LCGCの市場規模
  • 市場参入企業:LCGCプログラム
  • LCGCモデル:市場ポジショニング
  • インドネシアの自動車産業へのLCGCの影響
  • SWOT分析

マレーシアのグリーンカー市場

  • マレーシアのグリーンカー市場の範囲
  • マレーシアのグリーンカーに対する戦略的必須事項とトリガー
  • マレーシアのグリーンカーへの政策支援
  • ハイブリッドの市場規模
  • 市場参入企業:EEVプログラム
  • ハイブリッドモデル:市場ポジショニング
  • マレーシアの自動車産業への影響
  • SWOT分析

その他のASEAN諸国:グリーンイニシアチブ

  • フィリピン:グリーンカーへの政策支援
  • ベトナム:グリーンカーへの政策支援
  • シンガポール:グリーンカーへの政策支援

主な結論と将来の見通し

付録

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: 9832 Seg84

Government Policies to Play Decisive Role in Green Car Growth

This research service provides a strategic assessment of the ASEAN green car market. The study focuses on the key automotive markets of the region such as Thailand, Indonesia, and Malaysia and assesses the scope of the green car market in each of these regions. The time period of this study is 2013-2020. The report also provides an overview of the green car market in ASEAN and discusses green initiatives. The study presents key conclusions and also outlines the future outlook up to 2020.

Table of Contents

Executive Summary

  • 1. Executive Summary

Definition and Segmentation

  • 1. Scope of Green Car Market in ASEAN
  • 2. Green Cars in the Global Context
  • 3. Green Cars in the Global Context (continued)

Overview of Green Car Market in ASEAN

  • 1. Strategic Imperatives and Triggers
  • 2. The ASEAN Green Car Conundrum
  • 3. Green Car Penetration in ASEAN
  • 4. Market Drivers
  • 5. Market Drivers Explained
  • 6. Market Drivers Explained (continued)
  • 7. Market Restraints
  • 8. Market Restraints Explained
  • 9. Market Restraints Explained (continued)
  • 10. Forecast Scenario Assumptions
  • 11. Sales Scenario Analysis

Thailand Green Car Market

  • 1. Scope of Green Car Market in Thailand
  • 2. Policy Support for Green Cars
  • 3. Policy Support for Green Cars (continued)
  • 4. Market Participants-Eco-Car Program
  • 5. Eco-Car Penetration
  • 6. Eco-Car Market Size
  • 7. Market Participants-Eco-Car Program
  • 8. Eco-Car Models-Market Positioning
  • 9. SWOT Analysis

Indonesian Green Car Market

  • 1. Scope of Green Car Market in Indonesia
  • 2. Strategic Imperatives and Triggers for Green Cars in Indonesia
  • 3. Policy Support for Green Cars in Indonesia
  • 4. LCGC Penetration
  • 5. LCGC Market Size
  • 6. Market Participants-LCGC Program
  • 7. LCGC Models-Market Positioning
  • 8. Impact of LCGCs on Indonesian Automotive Industry
  • 9. SWOT Analysis

Malaysian Green Car Market

  • 1. Scope of Green Car Market in Malaysia
  • 2. Strategic Imperatives and Triggers for Green Cars in Malaysia
  • 3. Policy Support for Green Cars in Malaysia
  • 4. Policy Support for Green Cars in Malaysia (continued)
  • 5. Policy Support for Green Cars in Malaysia (continued)
  • 6. Hybrid Market Size
  • 7. Market Participants-EEV Program
  • 8. Hybrid Models-Market Positioning
  • 9. Impact on Malaysian Automotive Industry
  • 10. SWOT Analysis

Rest of ASEAN-Green Initiatives

  • 1. Philippines-Policy Support for Green Cars
  • 2. Vietnam-Policy Support for Green Cars
  • 3. Singapore-Policy Support for Green Cars

Key Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. Legal Disclaimer

Appendix

  • 1. Abbreviations

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top