表紙
市場調査レポート

小売業向けPLM (製品ライフサイクル管理) の世界市場におけるライフサイクルの機会

Lifecycle Opportunities in the Global Retail PLM Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 324652
出版日 ページ情報 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
小売業向けPLM (製品ライフサイクル管理) の世界市場におけるライフサイクルの機会 Lifecycle Opportunities in the Global Retail PLM Market
出版日: 2015年02月12日 ページ情報: 英文 63 Pages
概要

小売企業のブランドエクイティ強化・収益性改善に対する関心増大や、アジア太平洋地域での大規模な需要などが、世界の小売業向け製品ライフサイクル管理 (以下PLM) 市場の成長促進要因となっています。他方、コストの高さや、大手競争企業による価格戦略の展開などが、小売業向けPLM市場の今後の成長率を引き下げる主な抑制要因となっています。最先端のICTの登場を受けて、小売業向けPLMアプリケーションの業務範囲や機能性は、まもなく大幅に変わろうとしてます。

当レポートでは、全世界の小売業向けPLM市場の今後の市場機会について分析し、技術の概要や現在の市場構造、主な影響要因、市場競争の状態、世界各地域の市場動向見通し、今後の市場の方向性などを調査・考察しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 世界の小売業向けPLM市場は成長しているのか?その持続期間や成長率は?
  • 小売業向けPLM市場の主な成長促進要因は何か?
  • 市場参入企業が直面している成長抑制要因は何か?その影響度は?
  • PLMベンダーが直面している主な課題は何か?PLMソリューションは大手小売企業に、どのような種類のコスト・便益をもたらしているのか?
  • どの地域が、小売業向けPLMの主要市場となるのか?今後の成長見通しは?
  • 主な市場参入企業はどれか?世界市場での各社の相対的な地位は?各社の特徴や主力商品・サービスは何か?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場概要:分析範囲
  • 市場概要:分析地域
  • 調査内容
  • 市場区分
  • 主な課題
  • 世界の小売業向けPLM市場:顧客にとってのコスト/メリット

第3章 外部からの影響:促進要因と抑制要因 - 小売業向けPLM市場全体

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第4章 予測と動向 - 小売業向けPLM市場全体

  • 市場測定
  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 地域別の収益シェア予測
  • 収益予測:地域別
  • 世界のホットスポット

第5章 市場シェアと競合分析 - 小売業向けPLM市場全体

  • 市場シェア分析
  • 競合環境
  • 競合要因・評価

第6章 小売業向けPLMソリューションの主要ベンダー:概況

  • 世界の小売業向けPLM市場:企業の概況

第7章 北米市場の分析

  • 北米市場:収益予測

第8章 EMEA(欧州・中東・アフリカ)分析

第9章 アジア太平洋地域の分析

第10章 その他の地域の分析

第11章 まとめ

  • 結論:三大予測
  • 免責事項

第12章 付録

目次
Product Code: MA3D-01-00-00-00

Growing Demand from Emerging Asia-Pacific Markets is Likely to Boost Market Growth

The growing focus of retail companies on enhancing brand equity and improving profitability, coupled with strong demand from the Asia-Pacific region is likely to drive the growth of the global retail PLM market. The high cost of installing retail PLM solutions and the adoption of competitive pricing strategies by major market participants are likely to be the major hindrances that could potentially slow down the rate of expansion retail PLM solutions. With the advent of advanced Information and Communication Technology (ICT) influences, the scope and functionality of retail PLM applications is expected to undergo a wave of innovation in the coming years.

Key Questions This Study Will Answer

  • Is the global retail PLM market growing? How long will it continue to grow, and at what rate?
  • What are the key factors that will drive the growth of the retail PLM market?
  • What are the restraints faced by market participants? What is the likely impact?
  • What are the major challenges faced by PLM vendors? What type of cost-benefits should their solutions offer to major retail companies?
  • What are the major geographical segments for retail PLM? How are they expected to grow during the forecast period?
  • Who are the major industry participants? What is their relative position on a global scale? What are their key characteristics and product offerings?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Market Overview-Scope of Research
  • 2. Market Overview-Geographic Scope
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Market Segmentation
  • 5. Market Overview-Key Challenges
  • 6. Global Retail PLM Market-Cost Benefit for Customers

3. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL RETAIL PLM MARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Total Retail PLM Market

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Drivers Explained (continued)
  • 6. Market Restraints
  • 7. Restraints Explained
  • 8. Restraints Explained (continued)
  • 9. Restraints Explained (continued)

4. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL RETAIL PLM MARKET

Forecasts and Trends-Total Retail PLM Market

  • 1. Measurements
  • 2. Measurements (continued)
  • 3. Forecast Assumptions
  • 4. Revenue Forecast
  • 5. Revenue Forecast Discussion
  • 6. Percent Revenue Forecast by Region
  • 7. Revenue Forecast by Region
  • 8. Global Hot Spots
  • 9. Revenue Forecast Discussion by Region

5. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS-TOTAL RETAIL PLM MARKET

Market Share and Competitive Analysis-Total Retail PLM Market

  • 1. Market Share
  • 2. Market Share Analysis
  • 3. Competitive Environment
  • 4. Competitive Factors and Assessment

6. KEY RETAIL PLM SOLUTION VENDORS-A SNAPSHOT

Key Retail PLM Solution Vendors-A Snapshot

  • 1. Global Retail PLM Market-Company Snapshot
  • 2. Global Retail PLM Market-Company Snapshot (continued)
  • 3. Global Retail PLM Market-Company Snapshot (continued)
  • 4. Global Retail PLM Market-Company Snapshot (continued)

7. NORTH AMERICA ANALYSIS

North America Analysis

  • 1. North America Market-Revenue Forecast
  • 2. North America Market-Revenue Forecast Discussion

8. EMEA ANALYSIS

EMEA Analysis

  • 1. EMEA Market-Revenue Forecast
  • 2. EMEA Market-Revenue Forecast Discussion

9. ASIA-PACIFIC ANALYSIS

Asia-Pacific Analysis

  • 1. Asia-Pacific Market-Revenue Forecast
  • 2. Asia-Pacific Market-Revenue Forecast Discussion

10. REST OF WORLD ANALYSIS

Rest of World Analysis

  • 1. RoW Market-Revenue Forecast
  • 2. RoW Market-Revenue Forecast Discussion

11. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-3 Big Predictions
  • 2. Legal Disclaimer

12. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
  • 2. Partial List of Key Industry Participants
  • 3. Abbreviations and Acronyms Used
Back to Top