表紙
市場調査レポート

欧州の消費者の運転制御技術に対する考え方

European Consumers' Attitude towards Driving Dynamics Technologies

発行 Frost & Sullivan 商品コード 324249
出版日 ページ情報 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
欧州の消費者の運転制御技術に対する考え方 European Consumers' Attitude towards Driving Dynamics Technologies
出版日: 2015年02月06日 ページ情報: 英文 150 Pages
概要

当レポートでは、欧州諸国 (フランス、ドイツ、英国、ロシア) のドライバー1800人以上に対するアンケート調査に基づき、消費者の運転行動や、各種の運転制御技術 (ステアリング、サスペンション、タイヤ、ブレーキ、安全装置、駆動系など) に対する考え方・受容度について分析すると共に、自動車の諸機能 (内装・外装デザイン、価格、乗り心地、信頼性、安全性) に対する一般的な考え方についても調査しております。

第1章 調査目的・手法の詳細

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 消費者の分類

  • 自動車技術への考え方・知識に基づく、3種類の消費者グループ
  • 自動車マニア
  • 技術フォロワー
  • 後期採用者

第4章 ステアリング

  • サマリー:ステアリング技術
  • ステアリング技術の概要
  • ステアリング技術の認知度・理解度:国別
  • ステアリング技術の認知度・理解度:車種別
  • 支払い意志額:ステアリング技術
  • 支払い意志額:国別
  • 支払い意志額:車種別

第5章 サスペンション

  • サマリー:サスペンション技術
  • サスペンション技術の概要
  • サスペンション技術の認知度・理解度:国別
  • 支払い意志額:サスペンション技術
  • サスペンション技術の認知度・理解度:車種別
  • 支払い意志額:国別
  • 支払い意志額:車種別
  • サスペンション技術に対する考え方:国別・車種別

第6章 タイヤ

  • サマリー:タイヤ
  • タイヤのレンジに関する選好:国別・車種別
  • タイヤの種類に関する選好:国別・車種別
  • ホイールに関する選好:国別・車種別
  • タイヤ購入に関する選好:国別・車種別

第7章 ブレーキ・安全装置

  • サマリー:ブレーキ・安全装置
  • ブレーキ技術の認知度・理解度:国別
  • ブレーキ技術の認知度・理解度:車種別
  • ブレーキ・バイ・ワイヤに対する関心:国別・車種別

第8章 駆動系装置

  • サマリー:駆動系装置
  • 駆動系技術の概要
  • 駆動系技術の認知度・理解度:国別
  • 駆動系技術の認知度・理解度:車種別
  • 全輪駆動 (AWD) に関する考察
  • 駆動系技術に関する考察
  • 支払い意志額:AWD技術
  • 支払い意志額:国別
  • 支払い意志額:車種別
  • AWD車両の運転時の主な利点
  • AWD車両の運転時の主な利点:国別
  • AWD車両の運転時の主な利点:車種別
  • AWDシステムの主な機能:国別
  • AWDシステムの主な機能:車種別
  • AWD車両を欲する機会:国別・車種別

第9章 消費者の一般的な考え方

  • サマリー:消費者の一般的な考え方
  • 購入基準:重要性 vs. 満足度
  • 購入基準:重要性
  • 購入基準:国別
  • 購入基準:車種別
  • 購入基準:駆動系・トランスミッション別
  • 車両に対する現在の満足度:国別
  • 運転経験改善のための重要な側面:国別
  • 運転経験改善のための重要な側面:車種別

第10章 ドライブモードおよび試乗会

  • サマリー:ドライブモードおよび試乗会
  • 各種のドライブモードの利用可能性:国別
  • 各種のドライブモードの利用可能性:車種別
  • 試乗会の参加:国別
  • 試乗会の参加:車種別
  • 市場化参加後に車を購入しない場合:国別・車種別
  • 試乗会の重要な側面:国別
  • 試乗会の重要な側面:車種別
  • 主な情報源

第11章 ブランディング

  • 高級車メーカー上位5社
  • 大衆車メーカー上位5社
  • 各国の主要メーカー上位3社
  • タイヤメーカー上位5社:業績の高い企業
  • タイヤメーカー上位5社:最も安全なブランド
  • 各国の主要タイヤメーカー上位5社

第12章 消費者のプロファイリング:主要技術により多く支出してよいと考えている消費者

  • サマリー:消費者のプロファイリング
  • ステアバイワイヤ:フランス
  • ステアバイワイヤ:ドイツ
  • ステアバイワイヤ:英国
  • ステアバイワイヤ:ロシア
  • 四輪ステアリング:フランス
  • 四輪ステアリング:ドイツ
  • 四輪ステアリング:英国
  • 四輪ステアリング:ロシア
  • エアサスペンション:フランス
  • エアサスペンション:ドイツ
  • エアサスペンション:英国
  • エアサスペンション:ロシア
  • 電動AWDシステム:フランス
  • 電動AWDシステム:ドイツ
  • 電動AWDシステム:英国
  • 電動AWDシステム:ロシア
  • 免責事項

第13章 付録:人口統計

第14章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: MABC-01-00-00-00

Gauging Customers' Pulse to Enhance the Driving Experience

A consumer survey completed in 2014 by Frost & Sullivan has revealed that 70% of consumers rate secure feel as the most important aspect when talking about a better driving experience. The survey interviewed more than 1,800 drivers of different car segments across France, Germany, the United Kingdom, and Russia. The survey results present consumers' driving behaviours as well as their attitudes and acceptance of different driving dynamics technologies such as steering, suspension, tyres, brakes and safety, and driveline systems. Additionally, the survey covers general attitudes about vehicle features such as exterior and interior design, price, ride quality, reliability, and safety.

Table of Contents

1. RESEARCH OBJECTIVES AND METHOD DETAILS

Research Objectives and Method Details

  • 1. Research Objectives
  • 2. Method Details
  • 3. Sample Structure
  • 4. Definitions-Vehicle Segment
  • 5. Technology Definitions
  • 6. Technology Definitions (Continued)

2. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Surprising and Interesting Voices of European Consumers on Their Driving Dynamics Preferences
  • 2. The 10 Most Important Findings on European Consumers
  • 3. The 10 Most Important Findings on European Consumers (Continued)
  • 4. The 10 Most Important Findings on European Consumers (Continued)
  • 5. The 10 Most Important Findings on European Consumers (Continued)
  • 6. The 10 Most Important Findings on European Consumers (Continued)
  • 7. Three Different Consumer Groups Based on Attitudes and Knowledge of Car Technology
  • 8. Purchase Criteria
  • 9. Important Aspects to Improve the Driving Experience
  • 10. Important Aspects to Improve the Driving Experience by Country/Consumer Groups
  • 11. Overview of Steering Technology by Country
  • 12. Top Preferred Steering Features
  • 13. Overview of Suspension Technologies
  • 14. Overview of Brake Technology by Country
  • 15. Tyre Preference by Country
  • 16. Overview of Driveline Technology by Country
  • 17. Top Advantages of Driving an AWD Vehicle
  • 18. Test Drives
  • 19. Important Aspects for the Test Drive
  • 20. Main Information Source

3. CONSUMER SEGMENTATION

Consumer Segmentation

  • 1. Three Different Consumer Groups Based on Attitudes and Knowledge of Car Technology
  • 2. Car Enthusiasts
  • 3. Technology Followers
  • 4. Late Adopters

4. STEERING

Steering

  • 1. Summary: Steering Technologies
  • 2. Overview of Steering Technologies
  • 3. Awareness and Understanding of Steering Technologies by Country
  • 4. Awareness and Understanding of Steering Technologies by Car Segment
  • 5. Willingness to Pay: Steering Technologies
  • 6. Willingness to Pay by Country
  • 7. Willingness to Pay by Car Segment

5. SUSPENSION

Suspension

  • 1. Summary: Suspension Technologies
  • 2. Overview of Suspension Technologies
  • 3. Awareness and Understanding of Suspension Technologies by Country
  • 4. Willingness to Pay: Suspension Technologies
  • 5. Awareness and Understanding of Suspension Technologies by Car Segment
  • 6. Willingness to Pay by Country
  • 7. Willingness to Pay by Car Segment
  • 8. Attitudes towards Suspension Technologies by Country and Car Segment

6. TYRES

Tyres

  • 1. Summary: Tyres
  • 2. Preference of Tyre Ranges by Country and Car Segment
  • 3. Preference of Tyre Types by Country and Car Segment
  • 4. Wheel Preference by Country and Car Segment
  • 5. Tyre Purchase Preference by Country and Car Segment

7. BRAKES AND SAFETY

Brakes and Safety

  • 1. Summary: Brakes and Safety
  • 2. Awareness and Understanding of Brake Technologies by Country
  • 3. Awareness and Understanding of Brake Technologies by Car Segment
  • 4. Interest in Brake-by-wire by Country and Car Segment

8. DRIVELINE SYSTEM

Driveline System

  • 1. Summary: Driveline system
  • 2. Overview of Driveline Technologies
  • 3. Awareness and Understanding of Driveline Technologies by Country
  • 4. Awareness and Understanding of Driveline Technologies by Car Segment
  • 5. Consideration of AWD
  • 6. Consideration of Driveline Technologies
  • 7. Willingness to Pay: AWD Technologies
  • 8. Willingness to Pay by Country
  • 9. Willingness to Pay by Car Segment
  • 10. Top Advantages of Driving an AWD Vehicle
  • 11. Top Advantages of Driving an AWD Vehicle by Country
  • 12. Top Advantages of Driving an AWD Vehicle by Segment
  • 13. Top Features of the AWD System by Country
  • 14. Top Features of the AWD System by Car Segment
  • 15. Occasions to Want an AWD Vehicle by Country and Car Segment

9. CONSUMER GENERAL ATTITUDES

Consumer General Attitudes

  • 1. Summary: Consumer General Attitudes
  • 2. Purchase Criteria-Importance vs. Satisfaction
  • 3. Purchase Criteria-Importance
  • 4. Purchase Criteria by Country
  • 5. Purchase Criteria by Car Segment
  • 6. Purchase Criteria by Driveline and Transmission
  • 7. Current Vehicle Satisfaction by Country
  • 8. Important Aspects to Improve the Driving Experience by Country
  • 9. Important Aspects to Improve the Driving Experience by Segment

10. DRIVE MODE AND TEST DRIVE

Drive Mode and Test Drive

  • 1. Summary: Drive Mode and Test drive
  • 2. Availability of Different Drive Modes by Country
  • 3. Availability of Different Drive Modes by Segment
  • 4. Taking a Test Drive by Country
  • 5. Taking a Test Drive by Car Segment
  • 6. Situation of Not Buying the Car after the Test Drive by Country and Car Segment
  • 7. Important Aspects for the Test Drive by Country
  • 8. Important Aspects for the Test Drive by Car Segment
  • 9. Main Information Source

11. BRANDING

Branding

  • 1. Top 5 Premium Manufacturers
  • 2. Top 5 Volume Manufacturers
  • 3. Top 3 Car Manufacturers by Country
  • 4. Top 5 Tyre Manufacturers: Best Performance
  • 5. Top 5 Tyre Manufacturers: Safest Brand
  • 6. Top 5 Tyre Manufacturers by Country

12. CONSUMER PROFILING-THOSE WHO ARE WILLING TO PAY A HIGHER PRICE FOR KEY TECHNOLOGIES

Consumer Profiling-Those Who are Willing to Pay a Higher Price for Key Technologies

  • 1. Summary: Consumer Profiling
  • 2. Steer-by-Wire-France
  • 3. Steer-by-Wire-Germany
  • 4. Steer-by-Wire-United Kingdom
  • 5. Steer-by-Wire-Russia
  • 6. Four-wheel Steering-France
  • 7. Four-wheel Steering-Germany
  • 8. Four-wheel Steering-United Kingdom
  • 9. Four-wheel Steering-Russia
  • 10. Air Suspension-French
  • 11. Air Suspension-Germany
  • 12. Air Suspension-United Kingdom
  • 13. Air Suspension-Russia
  • 14. Electric AWD System-France
  • 15. Electric AWD System-Germany
  • 16. Electric AWD System-United Kingdom
  • 17. Electric AWD System-Russia
  • 18. Legal Disclaimer

13. APPENDIX: DEMOGRAPHICS

Appendix: Demographics

  • 1. Gender and Age
  • 2. Occupation and Number of People in Household
  • 3. Education and Annual Income
  • 4. Living Areas
  • 5. Frequency of Driving Situations by Country
  • 6. Frequency of Driving Situations by Segment
  • 7. Types of Roads
  • 8. Next Vehicle Purchase
  • 9. Main Information Source for Price
  • 10. Main Information Source for Fuel Economy
  • 11. Main Information Source for Driving Performance
  • 12. Main Information Source for Drivability
  • 13. Main Information Source for Noise/Vibration/Smoothness Characteristics
  • 14. Main Information Source for Reliability of Brand and Model
  • 15. Main Information Source for Technological Details
  • 16. Main Information Source for Maintenance and Repair Costs

14. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top