表紙
市場調査レポート

ID・アクセス管理 (IAM) の世界市場の分析

Identity & Access Management (IAM) Global Market Analysis

発行 Frost & Sullivan 商品コード 324246
出版日 ページ情報 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
ID・アクセス管理 (IAM) の世界市場の分析 Identity & Access Management (IAM) Global Market Analysis
出版日: 2015年02月05日 ページ情報: 英文 117 Pages
概要

ID・アクセス管理 (IAM) とは、デジタルユーザーの身元確認・認証・承認・アクセス許可の一連のプロセスのことを指します。IAMソリューションは大企業で、何千人ものユーザーの身元確認のために幅広く使用されています。しかし近年は、IT業界のメガトレンド−−スマートフォンの大衆的普及や、クラウドサービスの登場など−−により、企業のID・アクセス管理の要件も変化してきました。ITに関する慣習の変化により、新たなIAMソリューションの需要が生み出されおり、革新的な企業にとってはそれが今後の成長機会につながることでしょう。

当レポートでは、全世界のID・アクセス管理 (IAM) 市場について分析し、全体的な市場構造や影響要因、市場規模・シェアの動向見通し、セグメント別(ソフトウェア、クラウド)の詳細動向、市場競争状態、今後の市場の方向性、主要ベンダーのプロファイルなどを調査しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • IAM市場の現状はどうなっているのか?
  • ID管理プロセスに対するクラウドアプリケーションの影響力はどれくらいか?
  • ITのメガトレンドのうちどれが、IAM市場の発展に影響しているのか?
  • IAM市場の今後の成長可能性はどれだけか?
  • 企業規模や産業により、IAMの売上高はどの程度変化するのか?
  • IAM市場における主要企業はどれか?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

第3章 外部からの影響:促進要因と抑制要因(市場全体)

第4章 市場の予測と傾向:市場全体

  • 予測の前提条件
  • 収益額予測
  • 価格動向・予測
  • 収益シェア予測:セグメント別
  • 収益シェア予測:流通チャネル別
  • 収益シェア予測:地域別
  • 収益額予測:産業別
  • 収益シェア予測:顧客規模別
  • 収益シェア予測:水平セグメント別

第5章 市場シェアと競合分析:市場全体

  • 市場シェア
  • 競合環境
  • 競合要因・評価

第6章 ソフトウェアセグメント内訳

  • ソフトウェアセグメント内訳
  • ソフトウェアセグメント:市場エンジニアリング評価
  • ソフトウェアセグメント:収益予測
  • ソフトウェアセグメント:市場シェア
  • ソフトウェアセグメント:競合環境

第7章 クラウドセグメントの内訳

  • クラウドセグメントの内訳
  • クラウドセグメント:市場エンジニアリング評価
  • クラウドセグメント:収益予測
  • クラウドセグメント:市場シェア
  • クラウドセグメント:競合環境

第8章 まとめ

  • まとめ:将来予測
  • まとめ:提言
  • 免責事項

第9章 ベンダープロファイル

  • ベンダープロファイル:Avatier
  • ベンダープロファイル:BeyondTrust
  • ベンダープロファイル:Centrify
  • ベンダープロファイル:IBM
  • ベンダープロファイル:Intel Security (旧McAfee)
  • ベンダープロファイル:LogMeIn
  • ベンダープロファイル:NetIQ
  • ベンダープロファイル:Okta
  • ベンダープロファイル:RSA
  • ベンダープロファイル:SailPoint

第10章 付録

目次
Product Code: NEC7-74

IT Mega Trends Drive Growth and Opportunities in IAM Market

Identity and access management (IAM) is the process of identification, authentication, authorization, and administration of digital users. IAM solutions are widely used by large businesses and enterprise organizations to manage thousands of user identities. However in recent years, information technology (IT) Mega Trends such as mass smartphone adoption and cloud services have changed how organizations manage identity and access requirements. Changing IT practices create demand for new IAM solutions and generate opportunities for growth by innovative companies.

Key Questions This Study Will Answer

  • What is the current state of the IAM market?
  • What is the impact of cloud applications for identity management processes?
  • Which IT Mega Trends are influencing the evolution of the IAM market?
  • What is the future growth potential for the IAM market?
  • How do IAM sales vary by organization size and industry vertical?
  • Which are the key competitors in the IAM marketplace?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. CEO's Perspective
  • 5. Introduction to the Research
  • 6. Key Questions This Study Will Answer

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Market Overview
  • 2. Market Overview (continued)
  • 3. Market Overview (continued)
  • 4. Market Overview (continued)
  • 5. Definitions
  • 6. Definitions (continued)
  • 7. Definitions (continued)
  • 8. Definitions (continued)
  • 9. Definitions (continued)

3. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL MARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Total Market

  • 1. Drivers and Restraints
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Drivers Explained (continued)
  • 6. Drivers Explained (continued)
  • 7. Drivers Explained (continued)
  • 8. Drivers Explained (continued)
  • 9. Drivers Explained (continued)
  • 10. Restraints Explained
  • 11. Restraints Explained (continued)
  • 12. Restraints Explained (continued)
  • 13. Restraints Explained (continued)

4. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL MARKET

Forecasts and Trends-Total Market

  • 1. Forecast Assumptions
  • 2. Revenue Forecast
  • 3. Unit Shipment and Revenue Forecast Discussion
  • 4. Unit Shipment and Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 5. Pricing Trends and Forecast
  • 6. Pricing Trends and Forecast Discussion
  • 7. Percent Revenue Forecast by Segment
  • 8. Segment Percent Revenue Forecast Discussion
  • 9. Segment Percent Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 10. Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 11. Distribution Channel Discussion
  • 12. Percent Revenue Forecast by Region
  • 13. Regional Percent Revenue Forecast Discussion
  • 14. Revenue Forecast by Vertical Market
  • 15. Vertical Market Revenue Forecast Discussion
  • 16. Percent Revenue Forecast by Customer Size
  • 17. Customer Size Percent Revenue Forecast Discussion
  • 18. Customer Size Percent Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 19. Percent Revenue Forecast by Horizontal Segment
  • 20. Horizontal Segment Percent Revenue Forecast Discussion
  • 21. Horizontal Segment Percent Revenue Forecast Discussion (continued)

5. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS- TOTAL MARKET

Market Share and Competitive Analysis- Total Market

  • 1. Market Share
  • 2. Competitive Environment
  • 3. Competitive Environment Discussion
  • 4. Competitive Environment Discussion (continued)
  • 5. Competitive Environment Discussion (continued)
  • 6. Competitive Factors and Assessment
  • 7. Competitive Factors and Assessment (continued)
  • 8. Competitive Factors and Assessment (continued)

6. SOFTWARE SEGMENT BREAKDOWN

Software Segment Breakdown

  • 1. Software Segment Breakdown
  • 2. Software Segment-Market Engineering Measurements
  • 3. Software Segment-Revenue Forecast
  • 4. Software Segment-Revenue Forecast Discussion
  • 5. Software Segment-Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 6. Software Segment-Market Share
  • 7. Software Segment-Competitive Environment

7. CLOUD SEGMENT BREAKDOWN

Cloud Segment Breakdown

  • 1. Cloud Segment Breakdown
  • 2. Cloud Segment-Market Engineering Measurements
  • 3. Cloud Segment-Revenue Forecast
  • 4. Cloud Segment-Revenue Forecast Discussion
  • 5. Cloud Segment-Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 6. Cloud Segment-Market Share
  • 7. Cloud Segment-Competitive Environment

8. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-Predictions
  • 2. The Last Word-Recommendations
  • 3. Legal Disclaimer

9. VENDOR PROFILES

Vendor Profiles

  • 1. Vendor Profile: Avatier
  • 2. Vendor Profile: Avatier (continued)
  • 3. Vendor Profile: BeyondTrust
  • 4. Vendor Profile: BeyondTrust (continued)
  • 5. Vendor Profile: BeyondTrust (continued)
  • 6. Vendor Profile: Centrify
  • 7. Vendor Profile: Centrify (continued)
  • 8. Vendor Profile: Centrify (continued)
  • 9. Vendor Profile: IBM
  • 10. Vendor Profile: IBM (continued)
  • 11. Vendor Profile: Intel Security (formerly McAfee)
  • 12. Vendor Profile: Intel Security (formerly McAfee) (continued)
  • 13. Vendor Profile: LogMeIn
  • 14. Vendor Profile: LogMeIn (continued)
  • 15. Vendor Profile: NetIQ
  • 16. Vendor Profile: NetIQ (continued)
  • 17. Vendor Profile: Okta
  • 18. Vendor Profile: Okta (continued)
  • 19. Vendor Profile: RSA
  • 20. Vendor Profile: RSA (continued)
  • 21. Vendor Profile: SailPoint
  • 22. Vendor Profile: SailPoint (continued)
  • 23. Vendor Profile: SailPoint (continued)

10. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. Additional Sources of Information on Study Topic Area
  • 5. Partial List of Companies Interviewed
  • 6. Partial List of Companies Included in “Others”
  • 7. Learn More-Next Steps
Back to Top