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市場調査レポート

北米の大企業向け職場用通信手段の将来動向

The Future of Enterprise Communications in the Workplace in North America

発行 Frost & Sullivan 商品コード 324209
出版日 ページ情報 英文 96 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
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北米の大企業向け職場用通信手段の将来動向 The Future of Enterprise Communications in the Workplace in North America
出版日: 2015年02月04日 ページ情報: 英文 96 Pages
概要

各企業のIT意志決定者は、自社が適切・効果的な投資を行い、新規の規制・法令を遵守し、事業プロセスを改善させることに特に関心を抱いています。ただし、「社外で勤務・滞在している従業員との連絡」に対する優先順位は低く、代わりに「コスト削減・抑制や生産性向上」の優先順位は高くなっています。デスクトップPCが現在でも通信用ハードウェアとして最大のシェアを占めていますが、スマートフォン・タブレットのシェアも急速に拡大しています。どの企業でも広く普及している通信手段はIP電話(IPテレフォニー)やビジネス用ソフトフォンとなっており、このことから、労働者の多くにとって音声通話がいまだに重要であることがわかります。

当レポートでは、北米諸国の大企業・組織における職場用通信手段−−スマートフォン、タブレット、クラウドコンピューティング、動画、音声通話、Web会議、IPテレフォニー、内部用・外部用ソーシャルメディア、UCC(ユニファイドコミュニケーション・コラボレーション)、TDM(時間分割多重方式)電話、ビジネス用・個人用ソフトフォン、ヘッドセット、MDM(モバイルデバイス管理)−−の利用状況や今後の見通しについて分析し、各通信手段の現在の導入・市場状況や、従業員側の考え方、各種の影響要因(市場促進・阻害要因など)、企業規模別・産業別(製造業、教育機関、金融業、政府機関、医療機関、小売業など)の詳細動向、今後の市場成長・技術普及の見通しなどを調査・考察しております。

第1章 研究目標および調査手法

  • 研究目標
  • 調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 職場でのIT利用に対する考え方

  • ITの主な課題
  • ITの主な課題:企業規模別
  • ITの主な課題:産業別

第4章 職場でのIT投資を成形している主な影響要因

  • IT投資の主な推進因子
  • IT投資の主な推進因子:企業規模別
  • IT投資の主な推進因子:産業別

第5章 職場での通信ツールの現在および未来の使用

  • 通信ツールの現在・将来の使用状況
  • 通信ツールの現在の使用状況:企業規模別
  • 通信ツール、産業別の電流利用
  • UC技術の導入・普及状況
  • 企業内部でのUC技術の利用頻度
  • ビジネス上の主要課題に対処する際のUCの有効性
  • ビジネス上の課題:新たな規制用件への対応
  • ビジネス上の課題:ビジネスプロセスの自動化・合理化

第6章 職場での通信利用に関する、主要な影響要因による影響度

  • テクニカルノート:認知マップを理解する
  • 認知マップ:UC(ユニファイドコミュニケーション)と重要な属性

第7章 職場での通信に関する課題

  • 通信インフラ:現在・未来の利用状況
  • 特定のUCソリューションを使用しない理由
  • 企業のUC使用に関連するセキュリティリスク

第8章 職場内部の通信をサポートするためのクラウドコンピューティングの使用

  • クラウドプロバイダーの選定基準
  • クラウドプロバイダーの選定基準:企業規模別
  • クラウドプロバイダーの選定基準:産業別
  • クラウドコンピューティング/ホステッド通信の使用についての考え方
  • クラウドコンピューティングの使用に関する満足度:企業規模別
  • クラウドコンピューティングの使用に関する満足度:産業別
  • クラウドコンピューティングに対する非ユーザーの考え方
  • クラウドの通信機能の導入
  • クラウド上でのITの現在の導入状況:企業規模別
  • クラウド上でのITの現在の導入状況:産業別

第9章 職場内通信の一部としてのソーシャルメディア戦略

  • 顧客向けソーシャルメディアの使用状況:企業規模別
  • 顧客向けソーシャルメディアの使用状況:産業別
  • 顧客向けソーシャルメディアの実装状況
  • 顧客向けソーシャルメディアの現在の実装状況:企業規模別
  • 顧客向けソーシャルメディアの現在の実装状況:産業別
  • 企業収益拡大に関する顧客向けソーシャルメディアの有効性
  • 企業収益拡大に関する顧客向けソーシャルメディアの有効性:産業別
  • 内部共同開発のためのソーシャルメディアの使用状況:企業規模別
  • 内部共同開発のためのソーシャルメディアの使用状況:産業別
  • 内部ソーシャルメディアの使用の目標
  • 内部ソーシャルメディアの使用の目標:企業規模別
  • 内部ソーシャルメディアの使用の目標:産業別
  • 生産性向上のための内部ソーシャルメディアの有効性:企業規模別
  • 生産性向上のための内部ソーシャルメディアの有効性:産業別
  • 組織内部でのソーシャルメディアの潜在的利点
  • 組織内部でのソーシャルメディアの潜在的利点:企業規模別
  • 組織内部でのソーシャルメディアの潜在的利点:産業別

第10章 職場におけるモバイルデバイス

  • 企業が提供するデバイス
  • 企業がサポートするモバイルOS
  • 社内ネットワークへのアクセスが許可された個人用デバイス(BYOD(指摘デバイス活用))
  • BYODのポリシーと実施

第11章 職場における実現可能な情報化予算

  • IT予算の全体像

第12章 労働力のITに対する影響

  • 種類別の労働者の分布:産業別

第13章 プロフィール

  • 現在の居住国およびITの使用年数
  • IT意思決定者の役割と役職
  • 企業および調査回答者の地理的分布
  • 企業の年間売上高(全世界)

第14章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: NE98-64

An End-user Perspective

The overall research objective is to measure the existing use and future decision making behavior toward Information Technology (IT) within North America, covering the manufacturing, education, financial, government, healthcare, and retail sectors, and specifically, smart phones, tablets, cloud computing, video, audio, and web conferencing, Internet Protocol (IP) telephony, internal and external social media, Unified Communications Clients (UCC), Time-division Multiplexing (TDM) phones, business grade and consumer softphones, headsets, and Mobile Device Management (MDM). IT decision makers are particularly concerned with their ability to make appropriate and effective investments, comply with new regulatory requirements, and improve business processes. Supporting remote and mobile workers rates the lowest, which may mean they feel they have this challenge better under control or, it may simply not be a priority for them. When it comes to spending money, IT managers are most concerned with improving productivity and reducing costs. They do not base their investment decisions as much on gaining a competitive advantage or attracting and retaining strong employees. Laptops are still the primary hardware device, but smart phones and tablets are catching up. Across the enterprise, the most commonly deployed tools are IP phones, IP telephony, and business-grade softphones, suggesting voice still matters to almost all employees.

Table of Contents

1. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODOLOGY

  • 1. Research Objectives
  • 2. Methodology
  • 3. Methodology (continued)

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary
  • 2. Executive Summary (continued)
  • 3. Executive Summary (continued)

3. ATTITUDES TOWARD THE USE OF IT IN THE WORKPLACE

  • 1. Major Challenges for IT
  • 2. Major Challenges for IT by Company Size
  • 3. Major Challenges for IT by Vertical
  • 4. Major Challenges for IT by Vertical (continued)

4. INFLUENTIAL FACTORS SHAPING IT INVESTMENTS IN THE WORKPLACE

  • 1. Primary Drivers for IT Investments
  • 2. Primary Drivers for IT Investments Company Size
  • 3. Primary Drivers for IT Investments by Vertical
  • 4. Primary Drivers for IT Investments by Vertical (continued)

5. CURRENT AND FUTURE USE OF COMMUNICATIONS TOOLS IN THE WORKPLACE

  • 1. Current and Future Usage of Communications Tools
  • 2. Current Usage of Communications Tools, by Company Size
  • 3. Current Usage of Communications Tools, by Vertical
  • 4. Current Usage of Communications Tools, by Vertical (continued)
  • 5. Pervasiveness of UC Technology Deployment
  • 6. Frequency of UC Technology Use Within the Organization
  • 7. Effectiveness of UC in Addressing Top Business Challenges
  • 8. Business Challenge: Dealing with New Regulatory Requirements
  • 9. Business Challenge: Automating and Streamlining Business Processes

6. IMPACT OF INFLUENTIAL FACTORS ON THE USE OF COMMUNICATIONS IN THE WORKPLACE

  • 1. Technical Note: Understanding Perceptual Maps
  • 2. Perceptual Map: UC and Influential Attributes

7. CHALLENGES FOR COMMUNICATIONS IN THE WORKPLACE

  • 1. Communications Infrastructure, Current and Future Usage
  • 2. Reasons for Not Using Certain UC Solutions
  • 3. Reasons for Not Using Certain UC Solutions (continued)
  • 4. Security Risks Associated with UC in the Enterprise

8. THE USE OF CLOUD COMPUTING TO SUPPORT COMMUNICATIONS IN THE WORKPLACE

  • 1. Criteria When Selecting a Cloud Provider
  • 2. Criteria When Selecting a Cloud Provider, by Company Size
  • 3. Criteria When Selecting a Cloud Provider, by Vertical
  • 4. Criteria When Selecting a Cloud Provider, by Vertical (continued)
  • 5. Attitudes About the Use of Cloud Computing/Hosted Communications
  • 6. Satisfaction with Cloud Computing Use, by Company Size
  • 7. Satisfaction with Cloud Computing Use, by Vertical
  • 8. Attitudes About Cloud Computing by Non-users
  • 9. Communications Deployment in the Cloud
  • 10. Current Deployment of IT in the Cloud, by Company Size
  • 11. Current Deployment of IT in the Cloud, by Vertical
  • 12. Current Deployment of IT in the Cloud, by Vertical (continued)

9. SOCIAL MEDIA STRATEGIES AS PART OF COMMUNICATIONS IN THE WORKPLACE

  • 1. Use of Customer-facing Social Media, by Company Size
  • 2. Use of Customer-facing Social Media, by Vertical
  • 3. Implementation of Customer-facing Social Media
  • 4. Current Implementation of Customer-facing Social Media, by Company Size
  • 5. Current Implementation of Customer-facing Social Media, by Vertical
  • 6. Current Implementation of Customer-facing Social Media, by Vertical (continued)
  • 7. Effectiveness of Customer-facing Social Media to Increase the Organization's Revenues
  • 8. Effectiveness of Customer-facing Social Media to Increase the Organization's Revenues, by Vertical
  • 9. Use of Social Media for Internal Collaboration, by Company Size
  • 10. Use of Social Media for Internal Collaboration, by Vertical
  • 11. Goals for Internal Social Media Use
  • 12. Goals for Internal Social Media Use, by Company Size
  • 13. Goals for Internal Social Media Use, by Vertical
  • 14. Goals for Internal Social Media Use, by Vertical (continued)
  • 15. Effectiveness of Internal Social Media to Improve Productivity, by Company Size
  • 16. Effectiveness of Internal Social Media to Improve Productivity, by Vertical
  • 17. Potential Benefits of Social Media within the Organization
  • 18. Potential Benefits of Social Media within the Organization (continued)
  • 19. Potential Benefits of Social Media within the Organization, by Company Size
  • 20. Potential Benefits of Social Media within the Organization, by Vertical
  • 21. Potential Benefits of Social Media within the Organization, by Vertical (continued)

10. MOBILE DEVICES IN THE WORKPLACE

  • 1. Company-issued Devices
  • 2. Company-supported Mobile Operating Systems
  • 3. Personal Devices Allowed to Connect to Company Network (Bring Your Own Device)
  • 4. BYOD Policy and Enforcement

11. AVAILABLE IT BUDGETS IN THE WORKPLACE

  • 1. The Big Picture of IT Budgets

12. IMPACT OF THE WORKFORCE ON IT

  • 1. Distribution of Worker Types by Industry

13. PROFILE

  • 1. Country of Residence and Years in IT
  • 2. IT Decision Making Role and Job Title
  • 3. Companies' and Respondents' Geographic Reach
  • 4. Company's Global Annual Revenues

14. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. North America and Europe Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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