表紙
市場調査レポート

鉄道・都市交通システム向け自動運賃収集(AFC)の米国市場の戦略的分析

Strategic Analysis of the US Automated Fare Collection Market in Rail and Urban Transit Systems

発行 Frost & Sullivan 商品コード 323662
出版日 ページ情報 英文 67 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
鉄道・都市交通システム向け自動運賃収集(AFC)の米国市場の戦略的分析 Strategic Analysis of the US Automated Fare Collection Market in Rail and Urban Transit Systems
出版日: 2015年01月29日 ページ情報: 英文 67 Pages
概要

オープン型決済システムの登場により、米国におけるAFC(自動運賃収集)の普及率は急速に上昇していくものと思われます。

当レポートでは、米国における自動運賃収集(Automated Fare Collection:以下AFC)市場の成長機会について分析し、市場の主な動向や成長促進要因、将来的な市場機会、市場規模の予測値(今後8年間分)、主要企業の競争要因と市場シェア、今後の市場の方向性などを調査・推計しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 米国における公共交通機関向けAFC(自動運賃収集)市場のバリューチェーンは、どういう構造となっているのか?
  • 米国のAFCの市場規模はどれだけの大きさか?
  • 市場のダイナミクスは、市場の各部門にどのような影響を及ぼしているのか?
  • 主要企業のビジネスモデルや競争優位性とは何か?

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 市場測定
  • 技術ロードマップ:電子発券(eTicketing)技術
  • 主な調査結果および将来の展望

第2章 調査範囲・目的・背景・手法

  • 調査範囲
  • 調査目的・対象
  • 調査内容
  • 調査背景
  • 調査手法

第3章 定義と区分

  • AFCエコシステム市場の定義
  • AFC料金支払い手段の種類

第4章 自動運賃収集(AFC)市場のダイナミクス

  • 米国のAFC市場の大半を非接触型スマートカードが占める
  • AFCの利点
  • AFCの導入段階
  • AFCシステムの種類
  • AFCのバリューチェーン
  • オープンループ及びマルチモードの将来性
  • 調達基準:「Buy America」条項
  • 新規AFCプロジェクトに対する「Buy America」条項の意義
  • 顧客の定義:大手公共交通機関
  • 確認されたAFCプロジェクトのリスト

第5章 メガトレンドと業界再編の影響

  • 米国AFC市場の3つの主なメガトレンドの影響

第6章 促進要因と抑制要因:AFC市場全体

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第7章 各種の電子発券システム導入と技術動向

  • 米国におけるAFC料金支払い手段の進化
  • オープン型決済システムの導入
  • オープン型決済システムの概要
  • 米国でのオープン型決済システムの導入
  • 非銀行利用層:オープン型決済の課題
  • モバイル通信ベースの発券:概略
  • 米国でのモバイルチケットの導入
  • NFC(近距離無線通信)式電子発券システム:概略
  • 米国の公共交通機関(TA)向けNFCの市場規模(数量・金額ベース)
  • AFCにとってのビッグデータの意義
  • マイクロペイメントの導入
  • 技術動向の主な影響

第8章 AFCの市場規模および予測

  • 市場測定
  • AFCの市場規模:決済方式別
  • AFCの市場規模:決済方式および坑井部品別
  • AFCの市場規模:料金支払い手段別
  • AFCの市場規模:システムの種類別

第9章 AFC市場の競合分析

  • 米国のAFC市場の競合状況
  • AFC競合分析:サプライヤー各社の市場シェア
  • 競合分析

第10章 結論

  • 主な結論と将来の見通し
  • 結論- 三大予測
  • 免責事項

第11章 付録

目次
Product Code: NEDB-01-00-00-00

Open Payment Systems Rapidly Increasing Adoption Rate

This strategic insight provides an outlook of growth opportunities in the United States automated fare collection market. Secondary and primary research was conducted, including interviews with suppliers, regulation authorities, and distributors. The study discusses key trends, market drivers, opportunities, and market sizing and forecasts. It also highlights competitive factors and competitor market shares. Key conclusions and a future outlook have been provided. The base year is 2014; the forecast period runs to 2021.

Key Questions this Study will Answer

  • How is the public transit AFC value chain structured in the United States?
  • What is the US AFC market size?
  • What market dynamics are influencing each of the market segments?
  • What are the main competitors' business models and their competitive advantages?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. Technology Roadmap-eTicketing Technologies
  • 4. Key Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

  • 1. AFC Ecosystem Market Definitions
  • 2. Types of AFC Fare Media

4. AUTOMATED FARE COLLECTION MARKET DYNAMICS

  • 1. US AFC Market is Dominated by Contactless Smart Cards
  • 2. AFC Advantages
  • 3. Steps for AFC Implementation
  • 4. Types of AFC Systems
  • 5. AFC Value Chain
  • 6. The Future is Open Loop and Multimodal
  • 7. Procurement Criteria-Buy America Act
  • 8. Implications of Buy America on New AFC Projects
  • 9. Defining the Customer-Top Transit Agencies
  • 10. List of Identified AFC Projects
  • 11. List of Identified AFC Projects (continued)

5. MEGA TRENDS AND INDUSTRY CONVERGENCE IMPLICATIONS

  • 1. Impact of Top 3 Mega Trends on the US AFC Market

6. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL AFC MARKET

  • 1. Market s
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Market Restraints
  • 4. Restraints Explained

7. INTRODUCTION TO TYPES OF ETICKETING SYSTEMS AND TECHNOLOGY TRENDS

  • 1. AFC Fare Media Evolution in the United States
  • 2. Introduction to Open Payment Systems
  • 3. Overview of Open Payment System
  • 4. Implementation of an Open Payment Systems in the United States
  • 5. Under-banking is an Open Payment Challenge
  • 6. Introduction to Mobile-based Ticketing
  • 7. Mobile Ticket Implementation in the United States
  • 8. Introduction to NFC eTicketing System
  • 9. NFC Market Size and Value for US TAs
  • 10. Big Data Implications for AFC
  • 11. Introduction to Micropayments
  • 12. Key Implications of Technology Trends

8. AFC MARKET SIZE AND FORECASTS

  • 1. Measurements
  • 2. AFC Market Size by Mode
  • 3. AFC Market Size by Mode (continued)
  • 4. AFC Market Size by Mode and Component
  • 5. AFC Market Size by Fare Media
  • 6. AFC Market Size by Fare Media Discussion
  • 7. AFC Market Size by System Type
  • 8. AFC Market Size by System Type Discussion

9. AFC MARKET COMPETITIVE ANALYSIS

  • 1. US AFC Competitor Status
  • 2. AFC Competitive Analysis-Supplier Market Share
  • 3. Competitive Analysis

10. CONCLUSIONS

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

11. APPENDIX

  • 1. Methodology
Back to Top