表紙
市場調査レポート

ロシアのeコマース市場

eCommerce in Russia

発行 Frost & Sullivan 商品コード 322951
出版日 ページ情報 英文 56 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
ロシアのeコマース市場 eCommerce in Russia
出版日: 2015年01月13日 ページ情報: 英文 56 Pages
概要

ロシアは世界で最も急速に成長しているeコマース市場の1つで、2桁台の成長率が続いています。他方で、他国のビジネスモデルの単なる模倣でなく、ロシア固有の市場構造にあわせたビジネスモデルが必要となっています。

当レポートでは、ロシアのeコマース(電子商取引)市場について分析し、近年の発展状況や市場の有望性、最新の市場構造・情勢、主要企業のプロファイル、近年の主な動き、直面している主な問題、ロシア市場の固有の特徴・課題、今後の市場の方向性などを調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査手法

  • 調査目的・範囲・手法

第3章 イントロダクション

  • ロシアのeコマース環境の概略

第4章 基本的構造:大々的普及の段階に至ったインターネット

  • 国際的な文脈におけるロシアのインターネットの利害関係者:海外市場との比較
  • ロシアのインターネット普及率:地域別
  • ロシアのインターネット・ユーザー:集団別
  • 欧米のeコマース企業とロシアのライバル企業

第5章 市場の現状

  • eコマース売上高:小売総売上高に対するシェア
  • ロシアでのeコマースの市場規模
  • 製品分野別の売上高シェア
  • 分野別の収益額
  • 分野別の収益成長率
  • eコマース発注件数:都市別
  • 注目すべきeコマース小売業者:主力商品カテゴリー別
  • ロシアのeコマースWebサイトの急増
  • オンライン店舗の件数:サイズ別
  • 配送方法
  • 決済方法

第6章 動向および課題

  • 訪問数が最も多かったサイト
  • 非課税の閾値に関する議論
  • 大局的な考察:ロシアのeコマース市場の課題
  • ロシア固有のeコマースの課題
  • eコマースとオフライン小売の相対的有利性
  • 従来型のカスタマージャーニー(顧客側の模索)
  • ハイブリッド型のカスタマージャーニー

第7章 ロシアのeコマース市場の参入企業と、諸課題への対処法

  • ケーススタディ:Ulmart
  • ケーススタディ:OZON.ru
  • ケーススタディ:Yandex.Market

第8章 経営上の観点

  • 経営の成功への貢献

第9章 結論

第10章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: MA65-67

Capturing Double-digit Growth Takes More than Business Model Copy-Paste

This Frost & Sullivan research service provides the reader with an overview of the current state and key trends in Russian eCommerce. It showcases Russia as one of the fastest-growing and most-promising eCommerce markets in the world. Acknowledging the attractiveness of Russian eCommerce in recent years, the research service provides a perspective on the state of the market, profiles key participants, and reviews recent trends and key challenges. It also highlights country specifics, recognizing that despite ongoing progress these factors continue represent significant, unique challenges. It provides and original view of industry evolution and a balanced outlook for the future of eCommerce.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary

2. METHODOLOGY

Methodology

  • 1. Objective, Scope, and Methodology

3. INTRODUCTION

Introduction

  • 1. Introduction to eCommerce Environment in Russia

4. FUNDAMENTALS-INTERNET REACHING MASS ADOPTION

Fundamentals-Internet Reaching Mass Adoption

  • 1. Russian Internet Audience in International Context
  • 2. Russian Internet Penetration by Region
  • 3. Russian Internet Users by Agglomeration
  • 4. Western eCommerce Companies and Russian Counterparts

5. STATE OF THE MARKET

State of the Market

  • 1. eCommerce Sales as Share of Total Retail Sales
  • 2. eCommerce Market Size in Russia
  • 3. Revenue Share by Product Segment
  • 4. Segment Revenue
  • 5. Segment Revenue Growth
  • 6. eCommerce Orders by City
  • 7. Notable eCommerce Retailers by Main Category Focus
  • 8. Notable eCommerce Retailers by Main Category Focus (continued)
  • 9. Notable eCommerce Retailers by Main Category Focus (continued)
  • 10. Proliferation of Russian eCommerce Web Sites
  • 11. Online Shop Numbers by Size
  • 12. Delivery Methods
  • 13. Payment Methods

6. TRENDS AND CHALLENGES

Trends and Challenges

  • 1. Most Visited Sites
  • 2. Tax-free Threshold Debate
  • 3. A Wide Take-A Selection of Russian eCommerce Challenges
  • 4. Russia-specific eCommerce Challenges
  • 5. Russia-specific eCommerce Challenges (continued)
  • 6. Relative Advantages of eCommerce and Offline Retail
  • 7. Traditional Customer Journeys
  • 8. Hybrid Customer Journeys

7. KEY PARTICIPANTS TACKLING RUSSIAN ECOMMERCE CHALLENGES

Key Participants Tackling Russian eCommerce Challenges

  • 1. Case Study-Ulmart
  • 2. Case Study-Ulmart (continued)
  • 3. Case Study-OZON.ru
  • 4. Case Study-Yandex.Market

8. AN OPERATIONS PERSPECTIVE

An Operations Perspective

  • 1. Operations' Contribution to Success
  • 2. Operations' Contribution to Success (continued)

9. CONCLUSIONS

Conclusions

  • 1. Conclusions
  • 2. Conclusions (continued)
  • 3. Legal Disclaimer

10. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top