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市場調査レポート

B2Bのオンライン小売の今後

Future of B2B Online Retailing

発行 Frost & Sullivan 商品コード 322708
出版日 ページ情報 英文 74 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
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B2Bのオンライン小売の今後 Future of B2B Online Retailing
出版日: 2014年12月31日 ページ情報: 英文 74 Pages
概要

B2Bのオンライン小売は2020年までに65億米ドルに成長すると予想されており、これはメーカーや卸業者が従来のシステムからオープンなオンラインプラットフォームへと急速に移行するためです。B2Bのオンライン市場はB2Cのオンライン市場の規模を倍増させ、さらなる取引の増加が見込まれます。

当レポートは、B2Bのオンライン市場の動向を分析し、主なビジネスモデルや収益モデルの検証、ケーススタディや成功事例の分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • B2Bのオンライン市場の定義と範囲
  • 主要産業における企業のオンライン活動
  • 企業はオンラインでは「売る」より「買う」
  • B2Bの関係者の種類
  • B2Bビジネスモデルの種類
  • B2Bビジネスモデルの比較
  • B2Bのe-コマースモデルにおける収益の流れ
  • B2Bの総生産量の寄与によるモデルの比較
  • ユニークな実践
  • Cisco Connection Online
  • B2Bのe-コマースが求める全方向型チャネルのつながり
  • 企業によるソーシャルメディアの利用
  • 包括的なB2Bのe-コマース戦略実践の特徴
  • 戦略的提言

第2章 調査の範囲と調査手法

  • 調査手法
  • B2Bのオンライン市場の定義と範囲

第3章 世界のオンラインB2B市場

  • 主要産業における企業のオンライン活動
  • 主要産業における企業のオンライン活動―米国
  • 主要産業における企業のオンライン活動―英国
  • 企業はオンラインでは「売る」より「買う」

第4章 新たなB2B型全方向性チャネルのつながり

  • B2Bのe-コマースが求める全方向型チャネルのつながり
  • モバイルプラットフォームの活用:ケーススタディ―eBay Motorsアプリ
  • 新たなビジネスモデルとしてのソーシャルコマース
  • 企業によるソーシャルメディアの利用
  • ソーシャルメディアの活用:ケーススタディ―AutoZone

第5章 B2Bの関係者の種類

  • B2Bの関係者の種類
  • B2Bビジネスモデルの種類
  • 単一企業の独立モデル
  • 単一企業の独立モデルの例
  • 単一企業の独立モデル:ケーススタディ―IBM eCatalogues
  • 単一企業の独立モデル:ケーススタディ―Siemens Click2Procure
  • 専用ネットワーク:ケーススタディ―Wal-Mart Retail Link
  • 業界のコンソーシアム:バイヤー主導(Exostar)
  • 業界のコンソーシアム:サプライヤ主導(Global Healthcare Exchange)
  • 公共市場―業種特化型のケーススタディ―eBay
  • 公共市場―業種横断型のケーススタディ―Alibaba
  • B2Bビジネスモデルの比較
  • B2Bのe-コマースモデルにおける収益の流れ
  • B2Bの総生産量の寄与によるモデルの比較
  • B2Bビジネスモデルの比較

第6章 ユニークなB2Bの実践

  • ユニークな実践
  • Cisco Connectionのオンラインモデル
  • ケーススタディ:Dell Corporation(受注生産モデル)
  • ケーススタディ:Boeing(オンラインアフターサービスモデル)
  • ケーススタディ:FordDirect.com(ソーシャルメディア参照型モデル)
  • ケーススタディ:DealerCoupons.ca(サービス集積モデル)
  • ケーススタディ:オンラインの小規模ビジネスサービス

第7章 戦略的考察と提言

  • 包括的なB2Bのe-コマースの戦略実践の特徴
  • B2Bのe-コマース戦略実践のメリット
  • B2Bのe-コマース戦略―経営効率化
  • B2Bのe-コマース戦略―顧客エクスペリエンス
  • B2Bのe-コマース戦略―新たな収益の流れ
  • 課題―ITシステム専門家の不足
  • 課題―販路の衝突
  • オンラインで購入しない主な理由(自動車パーツなど)
  • B2Bのオンライン小売業者が直面する主な課題(自動車パーツなど)
  • 戦略的提言
  • B2Bのe-コマースプロバイダのベストプラクティス
  • 結論―オンライン調査と販売の主なインフルエンサー(自動車パーツなど)
目次
Product Code: MA4E-01-00-00-00

The Global B2B E-commerce Market Will Reach $6.7 Trillion by 2020

B2B online retail is projected to grow to $6.7 trillion by 2020 due to the rapid migration of manufacturers and wholesalers from legacy systems to open, online platforms. The market is expected to double the B2C online market size and witness much higher transaction volumes. B2B online relationships are expected to move from one-to-many to many-to-many, as marketplaces become more common and cross-industry public platforms such as Alibaba and Amazon gain B2B prominence. A transition to seller-driven platforms is also likely, as online relationships become less about procurement and more about selling. This study traces these trends, and discusses key business models, revenue models, and case studies on best-case implementation strategies.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Findings of the Study
  • 2. Executive Summary-Key Findings of the Study (continued)
  • 3. Executive Summary-B2B Online Market Definition and Scope
  • 4. Executive Summary-Online Activity of Enterprises in Key Economies
  • 5. Executive Summary-Businesses Buy, More than Sell, Online
  • 6. Executive Summary-Types of B2B Relationships
  • 7. Executive Summary-Types of B2B Business Models
  • 8. Executive Summary-Comparison of B2B Business Models
  • 9. Executive Summary-Comparison of B2B Business Models (continued)
  • 10. Executive Summary-Revenue Streams in B2B eCommerce Models
  • 11. Executive Summary-Comparison of Models by B2B GMV Contribution
  • 12. Executive Summary-Unique Practices
  • 13. Executive Summary-Cisco Connection Online
  • 14. Executive Summary-B2B eCommerce Demands Omni-Channel Links
  • 15. Executive Summary-Enterprise Use of Social Media
  • 16. Executive Summary-Aspects of a Comprehensive B2B eCommerce Strategy Implementation
  • 17. Executive Summary-Strategic Recommendations

2. RESEARCH SCOPE AND METHODOLOGY

Research Scope and Methodology

  • 1. Research Methodology
  • 2. B2B Online Market Definition and Scope

3. GLOBAL ONLINE B2B MARKET

Global Online B2B Market

  • 1. Online Activity of Enterprises in Key Economies
  • 2. Online Activity of Enterprises in Key Economies-The United States
  • 3. Online Activity of Enterprises in Key Economies-The United Kingdom
  • 4. Businesses Buy, More than Sell, Online

4. NEW B2B OMNI-CHANNEL LINKS

New B2B Omni-Channel Links

  • 1. B2B eCommerce Demands Omni-Channel Links
  • 2. Leveraging the Mobile Platform: Case Study-eBay Motors App
  • 3. Social Commerce as New Business Model
  • 4. Enterprise Use of Social Media
  • 5. Leveraging Social Media: Case Study-AutoZone

5. TYPES OF B2B RELATIONSHIPS

Types of B2B Relationships

  • 1. Types of B2B Relationships
  • 2. Types of B2B Business Models
  • 3. Single-Firm-independent Model
  • 4. Single-Firm-independent Model Examples
  • 5. Single-Firm-independent Model: Case Study-IBM eCatalogues
  • 6. Single-Firm-independent Model: Case Study-Siemens Click2Procure
  • 7. Private Network: Case Study-Wal-Mart Retail Link
  • 8. Industry Consortium: Buyer Driven (Exostar)
  • 9. Industry Consortium: Supplier Driven (Global Healthcare Exchange)
  • 10. Public Marketplaces: Industry-specific Case Study-eBay
  • 11. Public Marketplaces: Cross-Industry Case Study-Alibaba
  • 12. Public Marketplaces: Cross-Industry Case Study-Alibaba (continued)
  • 13. Public Marketplaces: Cross-Industry Case Study-Alibaba (continued)
  • 14. Comparison of B2B Business Models
  • 15. Revenue Streams in B2B eCommerce Models
  • 16. Comparison of Models by B2B GMV Contribution
  • 17. Comparison of B2B Business Models

6. UNIQUE B2B PRACTICES

Unique B2B Practices

  • 1. Unique Practices
  • 2. Cisco Connection Online Model
  • 3. Case Study: Dell Corporation (Build-to-Order Model)
  • 4. Case Study: Boeing After-sale Online Model
  • 5. Case Study: FordDirect.com (Social Media Referral-based Model)
  • 6. Case Study: DealerCoupons.ca Service Aggregation Model
  • 7. Case Study: Small Business Services Online

7. STRATEGIC INSIGHTS AND FINAL RECOMMENDATIONS

Strategic Insights and Final Recommendations

  • 1. Aspects of a Comprehensive B2B eCommerce Strategy Implementation
  • 2. Advantages of Implementing a B2B eCommerce Strategy
  • 3. B2B eCommerce Strategy-Operational Efficiency
  • 4. B2B eCommerce Strategy-Customer Experience
  • 5. B2B eCommerce Strategy-New Revenue Streams
  • 6. Challenges-Lack of Expertise in IT Systems
  • 7. Challenges-Channel Conflict
  • 8. Key Reasons for Not Buying Online (E.g., Automotive Parts)
  • 9. Key Market Challenges Facing B2B eRetailers (E.g., Automotive Parts)
  • 10. Strategic Recommendations
  • 11. Best Practices for B2B eCommerce providers
  • 12. Last Word-Key Influencers of Online Research and Sales (E.g., Automotive Parts)
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