株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

建築および建設産業におけるマイクロカプセル化相変化物質(MPCM)市場 - 市場見通しと動向

Microencapsulated Phase Change Materials (MPCM) Market in Building and Construction - Outlook and Trends

発行 Frost & Sullivan 商品コード 322704
出版日 ページ情報 英文 94 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
建築および建設産業におけるマイクロカプセル化相変化物質(MPCM)市場 - 市場見通しと動向 Microencapsulated Phase Change Materials (MPCM) Market in Building and Construction - Outlook and Trends
出版日: 2014年12月31日 ページ情報: 英文 94 Pages
概要

マイクロカプセル化相変化物質(MPCM)はパネルや石膏ボード、断熱パネル、壁用ボードなど建築・建設用の部材に使用され、またこれらの部材はフローリング、外壁、天井等として使われます。MPCMは室温をコントロールできる機能を持つため、省エネに効果を発揮します。

当レポートは建築および建設産業におけるMPCM市場を取り上げ、市場成長促進要因、阻害要因、業界が抱える課題、市場競争状況、またマーケティング戦略について詳細に検証・分析を行い、今後の市場予測を提供しています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 重要な調査結果
  • MPCMモデル
  • 市場機会
  • 市場概観
  • バリューチェーン分析
  • 研究開発の段階

第2章 序論および市場の定義

  • 序論
  • MPCMモデル - 解説
  • MPCMとマクロカプセル化PCMとの違い
  • MPCM製品設計の重要度
  • 有機および無機PCM
  • MPCMと熱質量

第3章 建築および建設産業におけるMPCM市場

  • 市場概要
  • 市場成長促進要因
  • 市場成長阻害要因
  • 業界が抱える課題

第4章 バリューチェーン分析および市場競争状況分析

  • バリューチェーン分析 - 市場の位置づけによるサプライヤ企業分類
  • 市場競争分析

第5章 重要技術

  • 有機PCMの分類
  • 有機PCM概要
  • 物質的形態
  • 研究開発の段階
  • 一般的選定基準
  • 市場機会と市場魅力度とのマッピング分析
  • MPCM市場 - 市場魅力度マトリクス
  • 室温環境用途向けの選定基準
  • MPCM平均価格
  • MPCMのコスト要素
  • コスト内訳と粗利

第6章 市場規模見積りおよび将来予測

  • 収益予測
  • MPCMのタイプ別ならびに地域別収益予測
  • 地域市場別収益予測
  • MPCMタイプと製品形状とに基づく収益予測
  • 製品形状別収益額割合
  • 有機カテゴリー内の収益額割合
  • MPCMタイプと用途とに基づく収益予測
  • 用途別収益額割合

第7章 市販製品

  • 建築および建設産業におけるMPCM - 製品概要
  • 建築および建設産業におけるMPCM - 壁用ボード製品
  • 建築および建設産業におけるMPCM - 天井および屋根用製品
  • 建築および建設産業におけるMPCM - フローリング製品
  • 建築および建設産業におけるMPCM - HVAC (換気、冷暖房、エアコン)用製品
  • 建築および建設産業におけるMPCM - その他の製品

第8章 主要企業プロファイル

  • MPCMのエンドユーザー企業プロファイル - Knauf
  • MPCMのエンドユーザー企業プロファイル - DuPont
  • MPCMのエンドユーザー企業プロファイル - National Gypsum

第9章 マーケティング戦略

  • マーケティング戦略
  • 免責条項

第10章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: NF00-01-00-00-00

Comfort Through Room Temperature Regulation Drives Market Growth

This market insight analyzes the global microencapsulated phase change materials (MPCM) market in building and construction. MPCMs are incorporated into building and construction components such as panels, gypsum boards, insulation panels, wallboards, and other building materials. Components are used in construction of the flooring, drywalls, concrete on site, ceilings, and insulation panels and wallboards for rooms. Because MPCM controls room temperature, energy savings are realized since there is no expenditure of fuel or electricity. The study examines industry challenges and market drivers and restraints, and provides a competitive analysis and marketing strategies. The base year is 2013.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. MPCM Model
  • 3. Opportunity Dashboard
  • 4. Market Snapshot
  • 5. Value Chain Analysis
  • 6. Stages of R&D

2. INTRODUCTION AND DEFINITIONS

Introduction and Definitions

  • 1. Introduction
  • 2. MPCM Model-Discussion
  • 3. MPCM Model-Discussion (continued)
  • 4. Difference Between MPCM and Macroencapsulated PCM
  • 5. Importance of MPCM Product Design
  • 6. Organic and Inorganic PCMs
  • 7. MPCM and Thermal Mass
  • 8. MPCM and Thermal Mass (continued)

3. MPCM MARKET IN BUILDING AND CONSTRUCTION

MPCM Market in Building and Construction

  • 1. Market Overview
  • 2. Market Drivers
  • 3. Market Restraints
  • 4. Industry Challenges
  • 5. Industry Challenges (continued)
  • 6. Industry Challenges (continued)
  • 7. Industry Challenges (continued)

4. VALUE CHAIN AND COMPETITIVE ANALYSIS

Value Chain and Competitive Analysis

  • 1. Value Chain Analysis-Suppliers by Position
  • 2. Competitive Analysis
  • 3. Competitive Analysis (continued)
  • 4. Competitive Analysis (continued)

5. TECHNOLOGY HIGHLIGHTS

Technology Highlights

  • 1. Organic PCM Classification
  • 2. Organic PCM Overview
  • 3. Organic PCM Overview (continued)
  • 4. Organic PCM Overview (continued)
  • 5. Organic PCM Overview (continued)
  • 6. Organic PCM Overview (continued)
  • 7. Organic PCM Overview (continued)
  • 8. Organic PCM Overview (continued)
  • 9. Physical Forms
  • 10. Stages of R&D
  • 11. General Selection Criteria
  • 12. Opportunity Attractiveness Mapping
  • 13. MPCM Market-Attractiveness Matrix
  • 14. Selection Criteria in Room Temperature Applications
  • 15. Average MPCM Prices
  • 16. MPCM Cost Factors
  • 17. MPCM Cost Factors (continued)
  • 18. Cost Breakdown and Gross Margins

6. MARKET ESTIMATES AND FORECAST

Market Estimates and Forecast

  • 1. Revenue Forecast
  • 2. Revenue Forecast by Type and Region
  • 3. Revenue Forecast by Region
  • 4. Revenue Forecast by Region Discussion
  • 5. Revenue by Type and Product Form
  • 6. Revenue by Type and Product Form Discussion (continued)
  • 7. Revenue by Type and Product Form Discussion
  • 8. Percent Revenue by Product Form
  • 9. Percent Revenue by Organic Category
  • 10. Percent Revenue by Organic Category Discussion
  • 11. Revenue by Type and Application
  • 12. Percent Revenue by End Application
  • 13. Revenues by Type and Application (continued)

7. MARKETED PRODUCTS

Marketed Products

  • 1. MPCM in Building and Construction-Product Overview
  • 2. MPCM in Building and Construction-Wallboard Products
  • 3. MPCM in Building and Construction-Wallboard Products (continued)
  • 4. MPCM in Building and Construction-Wallboard Products (continued)
  • 5. MPCM in Building and Construction-Ceiling and Roofing Products
  • 6. MPCM in Building and Construction-Ceiling and Roofing Products (continued)
  • 7. MPCM in Building and Construction-Flooring Products
  • 8. MPCM in Building and Construction-HVAC Products
  • 9. MPCM in Building and Construction-Other Products
  • 10. MPCM in Building and Construction-Other Products (continued)

8. COMPANY PROFILES

Company Profiles

  • 1. MPCM End-user Company Profile-Knauf
  • 2. MPCM End-user Company Profile-DuPont
  • 3. MPCM End-user Company Profile-DuPont (continued)
  • 4. MPCM End-user Company Profile-National Gypsum

9. MARKETING STRATEGIES

Marketing Strategies

  • 1. Marketing Strategies
  • 2. Marketing Strategies (continued)
  • 3. Marketing Strategies (continued)
  • 4. Marketing Strategies (continued)
  • 5. Legal Disclaimer

10. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top