表紙
市場調査レポート

マレーシアにおける中古車市場の戦略的分析

Strategic Insight into Used-Car Market in Malaysia

発行 Frost & Sullivan 商品コード 321877
出版日 ページ情報 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.50円で換算しております。
Back to Top
マレーシアにおける中古車市場の戦略的分析 Strategic Insight into Used-Car Market in Malaysia
出版日: 2014年12月29日 ページ情報: 英文 85 Pages
概要

当レポートでは、マレーシアにおける中古車市場の需要および動向に影響を及ぼす主な市場要因について分析しており、主な市場参入企業、中古車購入の主な影響因子、現在の市場動向および中古車ビジネスに影響を及ぼす状況の分析を提供し、変化する移動パターンの比較分析、促進因子・阻害因子の議論、および将来の販売台数と動向の予測などをまとめ、お届け致します。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲、目的、背景、および手法

第3章 定義および区分

第4章 自動車政策および規制:マレーシア

  • マレーシアにおける排出基準
  • 商品サービス税(GST)の実施
  • 政策詳細:GST
  • 市場に影響を及ぼす主要因:GST
  • 国家自動車政策(NAP)
  • 主なステークホルダー:NAP
  • 主な目的:NAP

第5章 市場概要:マレーシアの中古車市場

  • 主な参入企業
  • 段階的な販売プロセス
  • 自動車のソース
  • 顧客セグメント
  • 主な価格決定因子
  • 自動車ローンの主なセグメント
  • パネルの創造
  • 中古車購入決定の主な影響因子
  • 市場動向

第6章 現在の市況:マレーシアの中古車市場

  • 市場の現況
  • ベストセラーブランド・モデル
  • ブランド人気の影響因子
  • 価格の下落率
  • 上位の中古車ウェブサイト
  • マレーシアにおいて自動車ローンを提供する主な企業
  • 保証延長サービス(EW)
  • サービスおよびメンテナンス(S&M)
  • 自動車ローン処理
  • トップマーク(UMW Toyotaの中古車ビジネス)
  • トップマーク:プロセスマップおよび提供サービス
  • トップマーク:トヨタ資本の役割

第7章 変化する移動パターンの比較分析

  • 変化する世界の移動パターン
  • 世界的な自動車のインターモーダルな競争
  • 移動パターンの比較分析
  • 個人交通の課題の比較分析
  • マレーシア政府の公共交通輸送計画

第8章 メガトレンドおよび産業コンバージェンスの見通し

  • 自動車産業に影響を及ぼす動向トップ6

第9章 促進因子・阻害因子:中古車市場

  • 促進因子
  • 促進因子の説明
  • 阻害因子
  • 阻害因子の説明

第10章 市場分析:マレーシアの総生産台数

  • 生産台数予測:自動車セグメント別
  • 販売台数予測:自動車セグメント別

第11章 予測および動向:中古車市場

  • 測定
  • 販売台数予測のシナリオ分析
  • 楽観的なシナリオの分析
  • Frost & Sullivan のシナリオの分析
  • 保守的なシナリオの分析
  • 総市場販売台数予測

第12章 結論および将来の展望:中古車市場

  • 主な結論および将来の展望
  • 総論:3大予測
  • 免責事項

第13章 付録

目次
Product Code: P83B-18

Used-Car Sales Expected to Decline During 2014-2020

This study analyzes the demand and key market factors impacting the trends within the used-car market in Malaysia during 2013-2020. The Malaysia market overview highlights the key participants within the used-car market and the top factors influencing the purchase of used cars, with an analysis of current market trends and situations impacting the used-car business. Comparative analysis of changing mobility patterns, mega trends, and industry convergence implications is also included. Key drivers and restraints are discussed, along with an analysis of Malaysia's total industry volume market with future forecasts and trends for the used-car market.

Key Questions this Study will Answer

  • What is the business environment of the automotive industry and its impact on sales of used cars?
  • How is the used-car market structured?
  • What are the key market drivers and restraints within the used-car market?
  • What are the key trends within the used-car market?
  • What is the growth potential of the market?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. Total Market Sales Forecast
  • 4. New Car Sales Versus Used-Car Sales Forecast
  • 5. SWOT Analysis
  • 6. Key Conclusions and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key Industry Participants

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Definition
  • 2. Vehicle Segmentation

4. AUTOMOTIVE POLICIES AND REGULATIONS-MALAYSIA

Automotive Policies and Regulations-Malaysia

  • 1. Emission Standards in Malaysia
  • 2. Implementation of Goods and Services Tax (GST) 2015
  • 3. Policy Details-GST
  • 4. Policy Details-GST (continued)
  • 5. Key Factors Impacting Sector-GST
  • 6. National Automotive Policy (NAP) 2014
  • 7. Key Stakeholders-NAP 2014
  • 8. Key Objectives-NAP 2014

5. MARKET OVERVIEW-MALAYSIA USED-CAR MARKET

Market Overview-Malaysia Used-Car Market

  • 1. Used-Car Market in Malaysia-Key Participants
  • 2. Used-Car Market-Step-By-Step Sales Process
  • 3. Used-Car Market-Source of Vehicles
  • 4. Used-Car Market-Customer Segments
  • 5. Used-Car Market-Key Price Determinants
  • 6. Used-Car Market-Key Segments of Auto Financing
  • 7. Used-Car Market-Creation of Panels
  • 8. Key Factors Influencing Used-Car Purchasing Decisions
  • 9. Market Trends

6. CURRENT MARKET SITUATION-MALAYSIA USED-CAR MARKET

Current Market Situation-Malaysia Used-Car Market

  • 1. Used-Car Market-Current Market Situation
  • 2. Used-Car Market-Top Selling Brands and Models
  • 3. Used-Car Market-Factors Influencing Brand Popularity
  • 4. Used-Car Market-Rate of Depreciation
  • 5. Used-Car Market-Top Used-Car Websites
  • 6. Used-Car Market-Key Participants Offering Vehicle Loans in Malaysia
  • 7. Used-Car Market-Extended Warranty (EW)
  • 8. Used-Car Market-Extended Warranty (EW) (continued)
  • 9. Used-Car Market-Service and Maintenance (S&M)
  • 10. Used-Car Market-Vehicle Loan Processing
  • 11. Case Study: Top Mark (Used-Car Business of UMW Toyota)
  • 12. Top Mark: Process Map and Services Offered
  • 13. Top Mark: Role of Toyota Capital

7. COMPARATIVE ANALYSIS OF CHANGING MOBILITY PATTERNS

Comparative Analysis of Changing Mobility Patterns

  • 1. Changing Global Mobility Patterns
  • 2. Global Intermodal Competition to Cars
  • 3. Comparative Analysis of Mobility Patterns
  • 4. Comparative Analysis of Challenges of Individual Transport
  • 5. Malaysian Government Public Transport Transformation Plan

8. MEGA TRENDS AND INDUSTRY CONVERGENCE IMPLICATIONS

Mega Trends and Industry Convergence Implications

  • 1. Impact of the Top 6 Mega Trends on the Auto Industry
  • 2. Impact of the Top 6 Mega Trends on the Auto Industry (continued)

9. DRIVERS AND RESTRAINTS-USED-CAR MARKET

Drivers and Restraints-Used-Car Market

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Market Restraints
  • 4. Restraints Explained

10. MARKET ANALYSIS-MALAYSIA TOTAL INDUSTRY VOLUME

Market Analysis-Malaysia Total Industry Volume

  • 1. Production Forecast by Vehicle Segments-Malaysia
  • 2. Sales Forecast by Vehicle Segments-Malaysia

11. FORECASTS AND TRENDS-USED CAR MARKET

Forecasts and Trends-Used Car Market

  • 1. Measurements
  • 2. Used-Car Market-Sales Forecast Scenario Analysis
  • 3. Used-Car Market-Optimistic Scenario Analysis
  • 4. Used-Car Market-Frost & Sullivan Scenario Analysis
  • 5. Used-Car Market-Conservative Scenario Analysis
  • 6. Total Market Sales Forecast

12. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK-USED-CAR MARKET

Conclusions and Future Outlook-Used-Car Market

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-Three Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

13. APPENDIX

Appendix

  • 1. Abbreviations and Acronyms Used
  • 2. Abbreviations and Acronyms Used (continued)
  • 3. Abbreviations and Acronyms Used (continued)
  • 4. Methodology
Back to Top