表紙
市場調査レポート

米国の血糖値自己測定装置(SMBG)市場

US Self-monitoring Blood Glucose Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 321260
出版日 ページ情報 英文 66 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
Back to Top
米国の血糖値自己測定装置(SMBG)市場 US Self-monitoring Blood Glucose Market
出版日: 2014年12月16日 ページ情報: 英文 66 Pages
概要

米国のSMBG(血糖値自己測定装置)市場は、医療費償還額の引き下げや、通信販売業者との値引き競争により、当面は厳しい状態が続くものと思われます。

当レポートでは、米国における血糖値の自己測定・モニタリング用装置(以下SMBG)−−メーターやストリップ(試験紙)を含むが、インスリンポンプやランセットを含まず−−の市場について分析し、医療費償還の動向や市場競争の影響度、主要製品(全78製品)の概略や機能上の特性、製品販売量・販売額の動向(過去2年間・今後3年間分)、部門別の詳細動向、注目すべき企業の動向、今後に向けた提言などを調査・考察しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • エグゼクティブサマリー
  • 主な注目すべき企業(2015年)
  • 当レポートの主な問題意識

第2章 米国のSMBG市場の概要

  • 市場概要:区分
  • 市場概要:流通チャネル

第3章 市場促進・抑制要因

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第4章 米国のSMBG市場:予測

  • 予測の前提条件
  • 市場計測
  • SMBG市場:収益額の予測
  • 収益額・出荷台数予測:SMBG用メーター
  • 収益額・出荷台数予測:SMBGストリップ

第5章 競合情勢および製品分析

  • 市場シェア分析
  • 代表的なSMBGメーター・ブランドの利点と制約
  • 競合分析
  • SMBG製品の分析
  • 温度許容度
  • メーターメモリ容量

第6章 注目すべき主な企業

  • 主な注目すべき企業
  • 新製品の市場投入と注目すべき主要企業
  • 技術動向

第7章 戦略的提言

  • 戦略および提言
  • 販売・マーケティング活動
  • 流通チャネル戦略
  • 結論
  • 法的免責事項

第8章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: NEF2-52

Reimbursement cutback, and competitive bidding program for mail order supplies, will restrain the SMBG market until 2016

This market insight focuses on the developments in the self-monitoring blood glucose market in the United States. Reimbursement analysis and the effects of competitive bidding have been studied. Thorough product analyses for more than 73 SMBG meters have been performed, based on the various features of differentiation. The market insight discusses metrics for meters and strips, and does not include insulin pumps and lancets. Unit and revenue analysis for the years 2012-2016 have been projected in this report.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary
  • 2. Key Companies to Watch in 2015
  • 3. Key Questions This Study Will Attempt to Answer

2. US SMBG MARKET OVERVIEW

  • 1. Market Overview-Segmentation
  • 2. Market Overview-Distribution Channels

3. MARKET DRIVERS AND RESTRAINTS

  • 1. Market Drivers
  • 2. Market Drivers (continued)
  • 3. Market Drivers (continued)
  • 4. Market Drivers (continued)
  • 5. Market Restraints
  • 6. Market Restraints (continued)
  • 7. Market Restraints (continued)
  • 8. Market Restraints (continued)
  • 9. Market Restraints (continued)
  • 10. Market Restraints (continued)
  • 11. Market Restraints (continued)

4. US SMBG MARKET FORECASTS

  • 1. Forecast Assumptions
  • 2. Forecast Assumptions (continued)
  • 3. Measurements
  • 4. Measurements (continued)
  • 5. SMBG Market-Revenue Forecast
  • 6. Revenue and Unit Shipment Forecast-SMBG Meters
  • 7. Revenue and Unit Shipment Forecast-SMBG Strips

5. COMPETITOR LANDSCAPE AND PRODUCT ANALYSIS

  • 1. Market Share Analysis
  • 2. Market Share Analysis (continued)
  • 3. Advantages and Limitations of Leading SMBG Meter Brands
  • 4. Advantages and Limitations of Leading SMBG Meter Brands (continued)
  • 5. Competitive Analysis
  • 6. SMBG Product Analysis
  • 7. SMBG Product Analysis (continued)
  • 8. SMBG Product Analysis (continued)
  • 9. SMBG Product Analysis (continued)
  • 10. SMBG Product Analysis (continued)
  • 11. SMBG Product Analysis (continued)
  • 12. SMBG Product Analysis (continued)
  • 13. SMBG Product Analysis (continued)
  • 14. SMBG Product Analysis (continued)
  • 15. SMBG Product Analysis (continued)
  • 16. SMBG Product Analysis (continued)
  • 17. Temperature Tolerance
  • 18. Meter Memory Capacity

6. KEY COMPANIES TO WATCH

  • Key Companies to Watch
  • 1. New Product Launches and Key Companies to Watch
  • 2. New Product Launches and Key Companies to Watch (continued)
  • 3. Technology Trends

7. STRATEGIC RECOMMENDATIONS

  • 1. Strategies and Recommendations
  • 2. Sales and Marketing Activities
  • 3. Distribution Channel Strategies
  • 4. Conclusion
  • 5. Legal Disclaimer

8. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top