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市場調査レポート

東南アジアのグリーン・ホスピタリティのベストプラクティスと将来展望:CEOの全方位的見解

Best Practices in Green Hospitality and Its Future Prospects in Southeast Asia - A CEO's 360-Degree Perspective

発行 Frost & Sullivan 商品コード 320788
出版日 ページ情報 英文 67 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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東南アジアのグリーン・ホスピタリティのベストプラクティスと将来展望:CEOの全方位的見解 Best Practices in Green Hospitality and Its Future Prospects in Southeast Asia - A CEO's 360-Degree Perspective
出版日: 2014年12月03日 ページ情報: 英文 67 Pages
概要

建築物は二酸化炭素の主要な排出源の一つであり、その中でもホテルは排出量の15〜20%を占めています。東南アジアにおいて、グリーン・ホスピタリティはグリーン建築物の基準を満たしている唯一のホテルだ、と往々にして考えられています。ただし、グリーン・ホスピタリティは他にも経営上のメリットを有しています。グリーン(環境指向)宿泊施設を希望する消費者の15〜20%がグリーン・ホスピタリティを選択する見通しで、消費者の存在がグリーン・ホスピタリティの形成に大きく貢献しています。シンガポール・タイ・マレーシアが現在もっとも有望な進出先ですが、ベトナムも今後有望となる可能性を秘めています。

当レポートでは、東南アジア諸国におけるグリーン・ホスピタリティ市場のベストプラクティスと将来展望について分析し、東南アジアの観光業の全体的動向や経済的貢献度、グリーン・ホスピタリティの概要、他のグリーン(環境保護)技術との相乗効果、業界内の競争動向、代表的企業のベストプラクティスなどを調査しております。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 定義
  • 世界の観光業の概要
  • アジア太平洋地域の観光業の概要

第3章 東南アジアのメガトレンド

  • 都市化と経済成長
  • 気候変動
  • サービス産業の成長と消費者運動
  • 東南アジアの観光ブーム
  • グリーン・ホスピタリティへの影響

第4章 グリーン・ホスピタリティ

  • グリーン・ホスピタリティとは何か?
  • グリーン・ホスピタリティの共通課題
  • グリーン・ホスピタリティの特徴
  • ASEANのグリーンホテル(環境志向ホテル)基準
  • 市場参入企業にとっての意義

第5章 観光業による経済促進

  • 経済発展の触媒としての観光業
  • 観光業の経済的貢献
  • エコツーリズムの動向
  • 市場予測
  • 市場参入企業にとっての意義

第6章 グリーン技術への一体化

  • 技術とイノベーション
  • LED照明
  • ビル管理システム(BMS)
  • オゾン洗浄
  • HVACシステム
  • 高性能トイレ(HET)
  • その他のホテルアメニティ
  • 市場参入企業にとっての意義

第7章 市場競争とベストプラクティス

  • 激しい競合情勢
  • 地域市場での競争
  • ベストプラクティスのケーススタディ:GTower Hotel(クアラルンプール)
  • ベストプラクティスのケーススタディ:Phunacome Resort(タイ)
  • ベストプラクティスのケーススタディ:POP! Hotel(ジャカルタ)
  • 市場参入企業にとっての意義

第8章 顧客としての観光業

  • 観光客到着数および観光収入受取額の予測
  • 観光客の集中度
  • 観光業における消費者運動の動向
  • 市場参入企業にとっての意義
  • 法的免責事項

第9章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: P844-01-00-00-00

Green Tourism to Spur Adoption of Eco-Sustainable Practices by Accommodation Facilities

Buildings are one of the leading carbon emitters with hotels contributing 15% to 20% of the emissions. In Southeast Asia, green hospitality is often considered only as the compliance of hotels with green building standards. However, it also encompasses other specific operational aspects. Green hospitality is likely to benefit from approximately 15% to 20% of tourists choosing green accommodation till 2018. Consumers will play an important role in shaping green hospitality. Market participants in the value chain should target Singapore, Thailand, and Malaysia for immediate gains. Vietnam is also an emerging market.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)

2. INTRODUCTION

Introduction

  • 1. Definitions
  • 2. Definitions (continued)
  • 3. Global Tourism Industry Overview
  • 4. Asia-Pacific Tourism Industry Overview

3. SEA MEGA TRENDS

SEA Mega Trends

  • 1. Urbanization and Economic Growth
  • 2. Climate Change
  • 3. Growth of Service Industries and Consumerism
  • 4. SEA Tourism Boom
  • 5. Implications to Green Hospitality

4. GREEN HOSPITALITY

Green Hospitality

  • 1. What is Green Hospitality?
  • 2. Common Concerns in Green Hospitality
  • 3. Features of Green Hospitality
  • 4. ASEAN Green Hotel Standard
  • 5. Implications to Market Participants
  • 6. Implications to Market Participants (continued)

5. TOURISM BOOSTING THE ECONOMY

Tourism Boosting the Economy

  • 1. Tourism as Economic Catalyst
  • 2. Tourism Economic Contribution
  • 3. Tourism Economic Contribution (continued)
  • 4. Tourism Economic Contribution (continued)
  • 5. Ecotourism Trend
  • 6. Ecotourism Trend (continued)
  • 7. Market Forecast
  • 8. Implications to Market Participants

6. CONVERGENCE WITH GREEN TECHNOLOGIES

Convergence with Green Technologies

  • 1. Technologies and Innovation
  • 2. LED Lighting
  • 3. Building Management Systems (BMS)
  • 4. Ozone Laundry
  • 5. HVAC System
  • 6. High Efficiency Toilets (HETs)
  • 7. Other Hotel Amenities
  • 8. Implications to Market Participants

7. COMPETITIVE AND BEST PRACTICES

Competitive and Best Practices

  • 1. Intense Competitive Landscape
  • 2. Intense Competitive Landscape (continued)
  • 3. Regional Competition
  • 4. Regional Competition (continued)
  • 5. Best Practice Case Study-GTower Hotel, Kuala Lumpur
  • 6. Best Practice Case Study-Phunacome Resort, Thailand
  • 7. Best Practice Case Study-POP! Hotel, Jakarta
  • 8. Implications to Market Participants
  • 9. Implications to Market Participants (continued)

8. TOURISTS AS CUSTOMERS

Tourists as Customers

  • 1. Tourist Arrivals and Tourism Receipts Forecast
  • 2. Tourism Intensity
  • 3. Consumerism Trends in Tourism Industry
  • 4. Consumerism Trends in Tourism Industry (continued)
  • 5. Implications to Market Participants
  • 6. Legal Disclaimer

9. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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