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市場調査レポート

欧州消費者の乗用車セーフティシステムに対する意見の戦略的分析

Strategic Insight into Voice of European Consumers on Passenger Car Safety Systems

発行 Frost & Sullivan 商品コード 320537
出版日 ページ情報 英文 44 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
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欧州消費者の乗用車セーフティシステムに対する意見の戦略的分析 Strategic Insight into Voice of European Consumers on Passenger Car Safety Systems
出版日: 2014年11月28日 ページ情報: 英文 44 Pages
概要

当レポートでは、欧州の主要市場(英国、ドイツ、フランス、イタリアおよびロシア)における消費者の乗用車オプション機能に対する支払い意思について調査分析し、今後のセーフティシステム普及展望などをまとめ、お届け致します。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査目標・背景・調査手法

  • 調査目的・対象
  • 当レポートが取り扱う主な質問事項
  • 調査背景
  • 調査手法

第3章 定義・区分

  • 製品区分
  • 定義
  • 車両区分

第4章 市場概要

  • セーフティシステムvs.親和性の好みのシェア

第5章 メガトレンドおよび産業コンバージェンスの見通し

  • 3大メガトレンドが乗用車セーフティ市場に及ぼす影響

第6章 欧州のセーフティシステム普及展望

  • セーフティー・運転行動の態度に基づいた区分
  • 安全の重要性
  • セーフティ情勢:現在
  • 運転状況および低減システムにおけるストレスレベル
  • 緊急時に自動車に制御させたいと思う意思
  • 状況別による警告手段の好み
  • 誤った警告を許容できる頻度
  • 本当の警告を許容できる頻度
  • セーフティ情勢
  • 価格格差分析:試験済みvs.最適価格
  • セット販売のセーフティパッケージの購入可能性:国別
  • セット販売のセーフティパッケージの購入可能性:自動車区分別
  • 1回答者プロファイル:人口統計

第7章 結論・将来の見通し

  • 主な結論・将来の見通し
  • 結論:3大予測
  • 免責事項

第8章 付録

目次
Product Code: MAC9-18

Desirability and Willingness to Pay for Active Safety and ADAS Features

The European consumer base for passenger cars has traditionally embraced the latest technologies for enhancing driving dynamics, connectivity, comfort, and convenience. Although safety was placed second to technology, future trends suggest that consumers are not only willing to pay for life-saving technologies but also show interest in evaluating automated driving. This study gauges the pulse of the European consumer likely to buy a new vehicle in the next 3 to 5 years; insights will help original equipment manufacturers (OEMs) market their safety systems accordingly. The study also provides insights into consumer willingness to pay for option bundles in key European markets such as the United Kingdom, Germany, France, Italy, and Russia.

Key Questions This Study Will Answer

  • How important is safety to consumers from the perspective of their next vehicle purchase?
  • Which safety functions are consumers willing to pay for in the United Kingdom, Germany, France, Italy, and Russia?
  • How much is the consumer willing to pay for various safety features?
  • What should OEMs' pricing strategy for safety options be by vehicle segment and by technology bundle?
  • Are consumers ready to embrace automated driving?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Executive Summary-Associated Multimedia

2. RESEARCH OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Aims and Objectives
  • 2. Key Questions This Study Will Answer
  • 3. Research Background
  • 4. Research Methodology

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Product Segmentation
  • 2. Definitions
  • 3. Definitions (continued)
  • 4. Definitions (continued)
  • 5. Definitions (continued)
  • 6. Vehicle Segmentation

4. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Share of Preference for Safety Systems vs. Familiarity

5. MEGA TRENDS AND INDUSTRY CONVERGENCE IMPLICATIONS

Mega Trends and Industry Convergence Implications

  • 1. Impact of Top 3 Mega Trends on Passenger Car Safety Market

6. EUROPEAN OUTLOOK FOR SAFETY SYSTEMS UPTAKE

European Outlook for Safety Systems Uptake

  • 1. Segmentation Based on Attitude Toward Safety and Driving Behaviour
  • 2. Importance of Safety
  • 3. The Safety Landscape: Present
  • 4. Stress Level in Driving Scenarios and Mitigation Systems
  • 5. Willingness to Let the Vehicle Take Control in an Emergency Situation
  • 6. Preferred Method for Warnings by Situation
  • 7. Acceptable Frequency of False Warnings
  • 8. Acceptable Frequency of Genuine Warnings
  • 9. The Safety Landscape: Future
  • 10. Price Gap Analysis: Tested vs. Optimal Price
  • 11. Purchase Likelihood of Bundled Safety Packages by Country
  • 12. Purchase Likelihood of Bundled Safety Packages by Vehicle Segment
  • 13. Respondent Profile: Demographics

7. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

8. APPENDIX

Appendix

  • 1. Relevant Research
  • 2. Methodology
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