表紙
市場調査レポート

トルコの自動車アフターマーケットの戦略的分析

Strategic Analysis of the Turkish Automotive Aftermarket

発行 Frost & Sullivan 商品コード 320536
出版日 ページ情報 英文 68 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
トルコの自動車アフターマーケットの戦略的分析 Strategic Analysis of the Turkish Automotive Aftermarket
出版日: 2014年11月28日 ページ情報: 英文 68 Pages
概要

トルコの自動車アフターマーケットは今後、新規企業の参入や走行中の自動車台数の増加、利用年数の長期化(整備・修理の機会の増加)といった要因により、成長傾向が続くものと思われます。

当レポートでは、トルコにおける自動車のアフターマーケットについて分析し、市場の全体的な構造や動向見通し(今後8年間分)、部品・サービス別、流通チャネル別、OES(純正部品サプライヤー)チャネル別の詳細動向、関連法規制の影響などを調査・推計しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • トルコの自動車アフターマーケットは今度どれくらい成長するのか?
  • アフターマーケットの成長に影響する、ビジネス上の動き/要素とは何か?
  • 今後の成長機会をもたらすのは、どの製品・サービスか?
  • 市場の競合シナリオはどうなっているのか?各企業が成功を収めるためには、どのような行動を取るべきか?
  • 各企業が市場シェア拡大に活用できる、業界のベストプラクティスや傾向とは何か?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲・目的・背景・手法

  • 調査範囲
  • 調査の目的と対象
  • 当レポートの問題意識
  • 調査の背景
  • 調査手法
  • 比較対象の主な流通業者グループ

第3章 定義および区分

第4章 市場概要

  • アフターマーケットの主な動向
  • 自動車アフターマーケットの動向:サマリー
  • トルコのアフターマーケットのロードマップ

第5章 走行中の車両台数の分析

  • 走行中の車両台数:年式別
  • 走行中の車両台数:ブランド別
  • 走行中の車両台数(VIO):使用年数別
  • 年間利用回数

第6章 部品分析

  • 自動車アフターマーケット:メーカーレベルの交換部品の収益額
  • トルコのタイヤのアフターマーケット
  • トルコのアフターマーケットでの部品交換率
  • 大手サプライヤー
  • 部品産業に対する競合の評価
  • 部品産業における課題

第7章 サービス分析

  • トルコの自動車サービス産業
  • サービスはセンター
  • トップトルコのサービスセンターチェーン
  • サービス産業の競合の評価

第8章 流通チャネル分析

  • 流通構造
  • 最上位の購買グループ
  • 流通チャネルの競合評価

第9章 OESチャネル分析

  • OESチャネル動向
  • 新車保証(自動車メーカーより)
  • アフターマーケットでの保証

第10章 規制の影響

  • 自動車アフターマーケットの主な法規制(2014)

第11章 技術動向

  • 自動車アフターマーケット:技術の活用状況

第12章 消費者の動向

  • 消費者行動の動向

第13章 結論と将来の見通し:自動車アフターマーケット

  • 主な結論と将来の見通し
  • 結論:三大予測
  • 法的免責事項

第14章 付録

目次
Product Code: MA81-18

Capitalizing on Growth in Vehicle Maintenance and Repairs

This research service presents a strategic analysis of the automotive aftermarket in Turkey. The market is expected to diversify with the entry of new competitors, exhibiting a steady compound annual growth rate (2014-2021) driven by rising vehicles in operation and increasing average vehicle age. This research includes findings produced by Frost & Sullivan's automotive aftermarket team over the past 3 years, as well as from additional primary and secondary data sources. It gives a strategic analysis of vehicles in operation and provides parts, service, distribution channel, and OES channel analyses, as well as regulatory influences and conclusions. The study period is 2011 to 2021 with a base year of 2014.

Key Questions This Study Will Answer

  • How is the Turkish automotive aftermarket expected to grow?
  • What are the business dynamics and factors that impact the growth of the aftermarket?
  • Which products and services will offer future growth opportunities?
  • What does the competitive scenario look like and what actions should market participants take to be successful?
  • What are the industry best practices and trends that companies can leverage to expand market share?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Vehicles in Operation by Brand
  • 4. Challenges in Parts Sector
  • 5. Distribution Structure

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Research Methodology (continued)
  • 7. Key Distributor Groups Compared in This Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Definitions
  • 2. Vehicle Segmentation

4. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Major Aftermarket Trends
  • 2. Major Aftermarket Trends (continued)
  • 3. Automotive Aftermarket Trends Summary
  • 4. Turkish Aftermarket Roadmap

5. VEHICLES IN OPERATION ANALYSIS

Vehicles in Operation Analysis

  • 1. Vehicles in Operation by Model Year
  • 2. Vehicles in Operation by Brand
  • 3. VIO by Age
  • 4. Annual Use

6. PARTS ANALYSIS

Parts Analysis

  • 1. Automotive Aftermarket-Manufacturer-level Replacement Parts Revenue
  • 2. Turkish Tires Aftermarket
  • 3. Replacement Rate of Parts in Turkish Aftermarket
  • 4. Top Suppliers
  • 5. Competitive Evaluation of the Parts Industry
  • 6. Challenges in Parts Sector

7. SERVICE ANALYSIS

Service Analysis

  • 1. Turkish Automotive Services Industry
  • 2. Service Centers by
  • 3. Top Turkish Service Center Chains
  • 4. Competitive Evaluation of the Service Industry

8. DISTRIBUTION CHANNEL ANALYSIS

Distribution Channel Analysis

  • 1. Distribution Structure
  • 2. Top Purchasing Groups
  • 3. Competitive Evaluation of Distribution

9. OES CHANNEL ANALYSIS

OES Channel Analysis

  • 1. OES Channel Trends
  • 2. OES Channel Trends (continued)
  • 3. New Car Warranties (from OEMs)
  • 4. Warranties in the Aftermarket
  • 5. Warranties in the Aftermarket (continued)

10. REGULATORY INFLUENCES

Regulatory Influences

  • 1. Automotive Aftermarket-Key Regulations, 2014
  • 2. Automotive Aftermarket-Key Regulations, 2014 (continued)

11. TECHNOLOGY TRENDS

Technology Trends

  • 1. Automotive Aftermarket-Technology Applications
  • 2. Automotive Aftermarket-Technology Applications (continued)

12. CONSUMER TRENDS

Consumer Trends

  • 1. Consumer Behavior Trends

13. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK-AUTOMOTIVE AFTERMARKET

Conclusions and Future Outlook-Automotive Aftermarket

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

14. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Planned 2014 Research
  • 3. Methodology
Back to Top