表紙
市場調査レポート

米国のLIMS(ラボラトリー情報管理システム)市場の分析

Analysis of the US LIMS Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 320263
出版日 ページ情報 英文 90 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
Back to Top
米国のLIMS(ラボラトリー情報管理システム)市場の分析 Analysis of the US LIMS Market
出版日: 2014年11月21日 ページ情報: 英文 90 Pages
概要

米国のラボラトリー情報管理システム(以下LIMS)市場は既に成熟段階に達しています。試験室(ラボラトリー)の進化に伴い、業界内部で技術革新が加速化し、ベンダー各社は顧客へのアプローチ方法の変更を迫られています。顧客側には、シッククライアント(Web対応)ソリューションやシンクライアント(Web対応)ソリューション、新たなクラウドネイティブ型LIMSソリューションといった選択肢が選択可能となっています。そして多くの顧客が、シッククライアントソリューションから、より低価格で柔軟性が高く、自分たちのニーズを満たすようなソリューションへと移行しています。特に製薬企業やバイオバンクでは、シンクライアント(Web対応)への移行の動きが活発化しています。

当レポートでは、米国におけるLIMSシステムの現状と将来性について分析し、市場の基本構造や成長促進・阻害要因、全体的な市場規模の動向・見通し、部門別の詳細動向、顧客・エンドユーザー側の要望と選択行動、主要企業のプロファイルと取り組みといった情報を盛り込んでお届けいたします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 業界内のどの部門が、米国のLIMS市場の成長を促進しているのか?
  • 産業部門のニーズの変化は、どのような影響を市場にもたらしているのか?
  • 各々の産業部門にとって、LIMS機能の中で重要となるものはどれか?
  • 市場の各部門(計3種類)の動向はどうなっているのか?業界のニーズが各部門にどう影響するのか?
  • 現在提供されている製品/サービスは顧客のニーズを満たしているのか、それとも追加的な開発が必要なのか?
  • 市場のニーズを満たすために、各社はどのような行動をしているのか?

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 調査範囲および区分
  • 本調査が取り扱う主な疑問点
  • 市場計測
  • CEOの全方位的展望
  • 注目すべき主な企業
  • エグゼクティブサマリー- 三大予測

第2章 市場概要

  • 市場背景
  • 市場区分
  • LIMS(ラボラトリー情報管理システム)製品
  • 部門別・産業別の収益予測

第3章 競合プレイブック

  • 新しい市場機会

第4章 促進要因・抑制要因:市場全体

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第5章 予測および動向:市場全体

  • 市場計測
  • 予測の前提条件・定義
  • 収益予測
  • 部門別の収益シェア予測
  • 部門別の収益予測
  • 産業別の収益予測
  • 産業別の収益成長率予測
  • 各部門のライフサイクル分析

第6章 競合環境

  • 市場シェア
  • 市場シェア分析
  • 主な競合企業

第7章 シック・クライアント(WEB対応)部門の分析

  • 市場計測
  • 収益予測
  • シック・クライアント市場の参入企業:競合評価

第8章 シンクライアント(WEBベース)部門の分析

第9章 クラウドネイティブ部門の分析

第10章 顧客およびエンドユーザー分析

  • エンドユーザー分析:LIMS製品のデータ機能
  • 顧客購買行動
  • エンドユーザー分析:サンプルトラッキングおよび品質管理(QA/QC)
  • エンドユーザー分析:管理・規制・レポート生成

第11章 注目すべき主な企業

  • Core Informatics
  • Promium
  • Accelerated Technology Laboratories

第12章 まとめ

第13章 付録

図表一覧

目次
Product Code: NE40-52

Pharmaceuticals and Biobanks Spur Market Revenue with Increasing Adoption of Thin-client Web-based Systems

The laboratory information management systems (LIMS) market in the United States has been a mature space for many years. The evolution of laboratory needs has spurred innovation in this industry, forcing vendors to change their approach toward consumers. Consumers have the option of choosing between thick-client (Web-enabled) solutions, thin-client (Web-based) solutions, and a new segment of cloud-native LIMS solutions. Each of these solutions caters to the various needs in the market. An increasing number of consumers are shifting away from thick-client LIMS solutions to more affordable and flexible solutions to meet their needs.

Key Questions this Study will Answer

  • Which of the industries are spurring to the growth in the US LIMS market?
  • What are the effects of the changing needs of the industrial sectors on the market?
  • How important are some of the LIMS functionalities for the various industrial sectors?
  • What are the dynamics of the three segments in the market? How are industry needs impacting the segments?
  • Are the products/services offered today meeting customer needs or is additional development needed?
  • What are the competitors doing to meet the needs in the market?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Scope and Segmentation
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Measurements
  • 5. CEO's Perspective
  • 6. Key Companies to Watch
  • 7. Executive Summary-3 Big Predictions

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Market Background
  • 2. Market Background (continued)
  • 3. Market Segmentation
  • 4. Market Segmentation (continued)
  • 5. LIMS Products
  • 6. LIMS Products (continued)
  • 7. Revenue Forecast by Segment and Industry

3. COMPETITIVE PLAYBOOK

Competitive Playbook

  • 1. New Market Opportunities
  • 2. New Market Opportunities (continued)

4. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL MARKET

Drivers and Restraints-Total Market

  • 1. Market Drivers
  • 2. Market Restraints

5. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL MARKET

Forecasts and Trends-Total Market

  • 1. Measurements
  • 2. Forecast Assumptions and Definitions
  • 3. Revenue Forecast
  • 4. Percent Revenue Forecast by Segment
  • 5. Revenue Forecast by Segment
  • 6. Revenue Forecast Discussion
  • 7. Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 8. Revenue Forecast by Industry
  • 9. Revenue Forecast by Industry (continued)
  • 10. Revenue Growth Rate Forecast by Industry
  • 11. Revenue Forecast by Industry Discussion
  • 12. Revenue Forecast by Industry Discussion (continued)
  • 13. Revenue Forecast by Industry Discussion (continued)
  • 14. Revenue Forecast by Industry Discussion (continued)
  • 15. Segment Lifecycle Analysis

6. COMPETITIVE ENVIRONMENT

Competitive Environment

  • 1. Market Share
  • 2. Market Share Analysis
  • 3. Top Competitors
  • 4. Top Competitors (continued)
  • 5. Top Competitors (continued)

7. THICK-CLIENT (WEB-ENABLED) SEGMENT ANALYSIS

Thick-client (Web-enabled) Segment Analysis

  • 1. Measurements
  • 2. Revenue Forecast
  • 3. Revenue Forecast Discussion
  • 4. Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 5. Thick-client Market Participants-Competitive Assessment

8. THIN-CLIENT (WEB-BASED) SEGMENT ANALYSIS

Thin-client (Web-based) Segment Analysis

  • 1. Measurements
  • 2. Revenue Forecast
  • 3. Revenue Forecast Discussion
  • 4. Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 5. Thin-client Market Participants-Competitive Assessment

9. CLOUD-NATIVE SEGMENT ANALYSIS

Cloud-native Segment Analysis

  • 1. Measurements
  • 2. Revenue Forecast
  • 3. Revenue Forecast Discussion
  • 4. Cloud-native Market Participants-Competitive Assessment

10. CUSTOMER AND END-USER ANALYSIS

Customer and End-user Analysis

  • 1. End-user Analysis-Data Functionality of the LIMS Products
  • 2. Customer Purchasing Behavior
  • 3. End-user Analysis-Sample Tracking and Quality Control (QA/QC)
  • 4. Discussion
  • 5. End-user Analysis-Management, Regulations and Report Generation
  • 6. Discussion

11. KEY COMPANIES TO WATCH

Key Companies to Watch

  • 1. Core Informatics
  • 2. Promium
  • 3. Accelerated Technology Laboratories

12. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-3 Big Predictions
  • 2. Legal Disclaimer

13. APPENDIX

Appendix

  • 1. Drivers Explained
  • 2. Drivers Explained (continued)
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Restraints Explained
  • 5. Others
  • 6. Methodology
  • 7. Learn More-Next Steps
  • 8. List of Exhibits
  • 9. List of Exhibits (continued)
  • 10. List of Exhibits (continued)

List of Exhibits

  • Total LIMS Market: Market Engineering Measurements, US, 2013
  • Total LIMS Market Percent Revenue Breakdown by Industry, US, 2013
  • Total LIMS Market: Pros and cons by Product Type, US, 2013
  • Total LIMS Market: Revenue Forecast by Segment, US, 2013-2018
  • Total LIMS Market: Revenue Forecast by Industry, US, 2013-2018
  • Total LIMS Market: Game-changing Strategies, US, 2013
  • Total LIMS Market, Key Market Drivers, US, 2014-2018
  • Total LIMS Market, Key Market Restraints, US, 2014-2018
  • Total LIMS Market: Market Engineering Measurements, US, 2013
  • Total LIMS Market: Revenue Forecast, US, 2013-2018
  • Total LIMS Market: Percent Revenue Forecast by Segment, US, 2012-2018
  • Total LIMS Market: Revenue Forecast by Segments, US, 2013-2018
  • Total LIMS Revenue Forecast by Industry, US, 2012-2018
  • Total LIMS Market: Revenue Forecast by Industry, US, 2012-2018
  • Total LIMS: Revenue Growth Rate forecast by Industry, US, 2013-2018
  • Total LIMS Market: Segment Lifecycle Analysis, US, 2013
  • Total LIMS Market: Percent Revenue Breakdown, US, 2013
  • Total LIMS Market: Company Market Share Analysis of Top 5 Participants, US, 2013
  • Total LIMS Market: SWOT Analysis, US, 2013
  • Thick-client LIMS Segment: Market Engineering Measurements, US, 2013
  • Thick-client Segment: Revenue Forecast, US, 2012-2018
  • Thick-client LIMS Segment: Competitive Assessment, US, 2013
  • Thin-client Segment: Market Engineering Measurements, US, 2013
  • Thin-client Segment: Revenue Forecast, US, 2012-2018
  • Thin-client LIMS Segment: Competitive Assessment, US, 2013
  • Cloud-native Segment: Market Engineering Measurements, US, 2013
  • Cloud-native Segment: Revenue Forecast, US, 2012-2018
  • Cloud-native LIMS Segment: Competitive Assessment, US, 2013
  • Total LIMS Market: Data Functionality Importance by Organization, US, 2013
  • Total LIMS Market: Sample tracking and QA/QC Functionality Importance by Organization, US, 2013
  • Total LIMS Market: Management, Regulations and Report generation Functionality Importance by Organization, US, 2013
Back to Top