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市場調査レポート

世界の自動車産業における顧客としての女性:戦略的分析

Strategic Analysis of Women as Customers in the Global Car Industry

発行 Frost & Sullivan 商品コード 318246
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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世界の自動車産業における顧客としての女性:戦略的分析 Strategic Analysis of Women as Customers in the Global Car Industry
出版日: 2014年10月30日 ページ情報: 英文
概要

自動車免許の保有者数の増加によって証明されている通り、女性は車の購入過程を支配しています。米国で女性ドライバーの人口は、今では男性ドライバーの人口を上回っています。欧州もすぐに追従するでしょう。メーカー各社はこの最も大きく、最も影響力のある未来の購買客に合わせて、自社モデルの改良を進めています。

当レポートでは、女性の自動車顧客の増加によって自動車産業にもたらされた影響について取り扱います。分析のトピックには、自動車顧客として女性の概略や戦略的分析、車を運転・購入する女性に関する基本統計、将来の技術動向および女性の好みに関する洞察、女性顧客を獲得するたねの新しいビジネスモデル、そして、バリューチェーンの各所での女性消費者の台頭によって形成される独自の潜在的市場・ビジネス機会が含まれています。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 女性の社会進出は、自動車産業にどのような影響を与えたのか?
  • 女性の自動車利用に関する国際統計はどうなっているのか?
  • 女性の自動車保有に関する国際統計はどうなっているのか?
  • 女性による自動車購入は、車のデザインにどう影響してくるのか?
  • 地域や人口構造、先進国/途上国、車両セグメント(高級車/大衆車)などの基準で国際統計を比較すると、どのような違いが出てくるのか?
  • 女性の自動車購入客の増加に対して、各メーカーはどう対処すべきか?

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 主な分析結果

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

  • 分析範囲
  • 分析目的・対象
  • 主な問題意識
  • 分析の背景
  • 分析手法

第3章 定義と分類

  • 自動車のセグメントの定義

第4章 自動車産業の顧客としての女性:概略と統計学的な展望

  • 女性の購買力増大の促進要因
  • 男性・女性の移動パターン:1度のドライブで済ませるものごと
  • 男女別の免許証保有状況:国別分析
  • 男女別の免許証保有状況:米国の場合
  • 男女別の免許証保有状況:英国の場合
  • 男女別の免許証保有状況:中国の場合
  • 中国の乗用車市場における女性
  • 男女別の免許証保有状況:イタリアの場合
  • イタリア国内の自動車保有状況とその変遷
  • 男女別の免許証保有状況:スペインの場合
  • 男女別の免許証保有状況:ドイツの場合
  • 男女別の免許証保有状況:日本の場合
  • 男女別の免許証保有状況:カナダの場合
  • 男女別の免許証保有状況:ブラジルの場合

第5章 顧客としての女性の影響力:自動車のデザイン・製品開発動向への影響

  • 女性を対象とした自動車モデルと、予想される戦略
  • 女性は何を購入するのか
  • スモールシティ・モデルを開発するメーカー:CitroenおよびBMW
  • ケーススタディ:Fiat 500−−「情熱的な魂」のための車
  • ケーススタディ:Next Gen Renault Twingo
  • ケーススタディ:Porsche Macan−−「彼女のために」開発
  • ケーススタディ:Mercedes Sクラス・キャビン−−「快適性の強化」のためのデザイン

第6章 顧客としての女性の影響力:自動車業界の機能・技術開発への影響

  • 女性向け自動車:ピンク色から「個人化」仕様へ
  • 機能と利点:女性は何を必要としていないのか
  • 女性消費者が重視する、デザイン上の8つの主な傾向
  • 安全性・ウェルネス機能に対する女性側の見解
  • 女性は何を求めているのか?

第7章 顧客としての女性の影響力:販売動向・メーカー側戦略への影響

  • 女性向けのマーケティング・ミックスの最適化を図るメーカー
  • ケーススタディ:BMW−−「性能」から「楽しみ」へ
  • ケーススタディ:日産自動車−−「レディ・ファースト」認定店制度
  • 女性市場の開拓にソーシャルメディアを活用する自動車メーカー
  • 女性がソーシャルメディアを独占
  • 女性と高級ブランド
  • ケーススタディ:BMWiの発売−−男女間の違い

第8章 女性購買客を対象とした新たなビジネスモデル

  • 新たなビジネスモデルで女性消費者を攻略するメーカー
  • 「購入までの道のり」における主な利害関係者
  • ゼロ・オーナーシップ:女性向けリース

第9章 男女間の比率:自動車業界の主要統計

  • 自動車産業:男女比率に関する統計(概要)
  • 自動車市場における女性のリーダーシップ
  • Jaguar Land Rover UK:女性エンジニアに今後の成功を賭ける
  • ケーススタディ:ブラジルでのRenault-Nissan Alliance

第10章 女性顧客の人口構造分析(顧客調査の結果)

  • 顧客調査分析:概略
  • 男女間の比較
  • 高級車ブランド市場での男女間の比較
  • 次の車の主な購入基準:女性の場合
  • 次の車の主な購入基準:男女間の違い
  • 「Y世代」の一般的な考え方
  • 「Y世代」の"個人化"に対する考え方
  • 顧客調査分析の主な結論

第11章 自動車産業に影響する社会的動向

  • 女性消費者の多様性
  • 購入者プロファイル:ステータスを求める人々
  • 購入者プロファイル:資金は有るが時間が無い人々
  • 購入者プロファイル:実用的
  • 購入者プロファイル:高級志向
  • 購入者プロファイル:経験豊富な消費者
  • 購入者プロファイル:重要な諸要素

第12章 結論と予測

  • 主な分析結果
  • 自動車のバリューチェーンをひっくり返す女性の影響力
  • 法的免責事項

第13章 付録

  • 自動車産業に対する女性の社会参加の影響
  • 購入客としての女性
  • 男女比率の変化が世界市場の成長を促す
  • 女性の新時代
  • 略語・頭文字集
  • 分析手法

図表一覧

目次
Product Code: MA80-18

Companies Tailor Models for the Largest, Most Influential Future Buyer

Women are dominating the car-buying process, which is evidenced by an increase in licence holding. In the United States, female drivers now outnumber male drivers. Europe will soon follow. This study addresses the implications for the automotive industry caused by increasing growth of the female car customer. Topics include a visionary overview and strategic analysis of women as car customers; key statistics on women driving and buying cars; insight into future technology trends and female preferences; new business models to win the female customer; and the inherent potential market and business opportunities created by the rising power of the female consumer across the value chain. The study period is 2010-2025 with a base year of 2014.

Key Questions this Study will Answer

  • What does empowerment of women mean for the automotive industry
  • What are the global statistics pertaining to women using cars
  • What are the global statistics pertaining to women buying cars
  • How will the influence of the female purchaser shape the design of the car
  • How do these statistics compare regionally, demographically, and by developing as compared to developed world, and vehicle segment (e.g., luxury or mass market)
  • How should OEMs respond to growth among female auto consumers

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Female Influence Disrupting the Vehicle Value Chain
  • 3. Passenger Car Licences by Gender: Country Summary
  • 4. OEM Models Aimed at Women and Predicted Strategy
  • 5. Eight Key Design Trends Female Consumers will Push
  • 6. OEMs Evolving Small City Models: Citroen and BMW
  • 7. Case Study: Porsche Macan Engineered 'for Her'
  • 8. Case Study: Nissan's 'Lady First' Dealerships
  • 9. OEMs Targeting Females with New Business Models
  • 10. Key Participants in the Purchase Journey
  • 11. Automotive Industry: Diversity Statistics Summary
  • 12. Analysis of Women as Car Customers: Key Conclusions
  • 13. The Last Word-3 Big Predictions

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

  • 1. Vehicle Segment Definitions

4. WOMEN AS CUSTOMERS IN THE CAR INDUSTRY: INTRODUCTION AND STATISTICAL OUTLOOK

  • 1. Trends Driving Female Empowerment
  • 2. Travel Patterns of Men and Women: Trip Chaining
  • 3. Passenger Car Licences by Gender: Country Summary
  • 4. Global Passenger Car Licences by Gender: US
  • 5. Global Passenger Car Licences by Gender: UK
  • 6. Global Passenger Car Licences by Gender: China
  • 7. Chinese Women in Passenger Vehicle Market
  • 8. Chinese Women in Passenger Vehicle Market (continued)
  • 9. Global Passenger Car Licences by Gender: Italy
  • 10. Italy-Car Ownership and Timeline
  • 11. Global Passenger Car Licences by Gender: Spain
  • 12. Global Passenger Car Licences by Gender: Germany
  • 13. Global Passenger Car Licences by Gender: Japan
  • 14. Global Passenger Car Licences by Gender: Canada
  • 15. Global Passenger Car Licences by Gender: Brazil

5. ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF WOMEN AS CUSTOMERS ON VEHICLE DESIGN AND PRODUCT DEVELOPMENT TRENDS

  • 1. OEM Models Aimed at Women and Predicted Strategy
  • 2. What Women Buy
  • 3. OEMs Evolving Small City Models: Citroen and BMW
  • 4. Case Study: Fiat 500 a Car for the 'Emotional Soul'
  • 5. Case Study: Next Gen Renault Twingo
  • 6. Case Study: Porsche Macan Engineered 'for Her'
  • 7. Case Study: Mercedes S Class-Cabin Designed for 'Energizing Comfort'

6. ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF WOMEN AS CUSTOMERS ON FEATURE AND TECHNOLOGY DEVELOPMENT IN THE CAR INDUSTRY

  • 1. Cars for Women: From Pink to Personalised
  • 2. Features and Benefits: What Women Do Not Want
  • 3. Eight Key Design Trends Female Consumers will Push
  • 4. How Women View Safety and Wellness Features
  • 5. What Do Women Want

7. THE INFLUENCE OF WOMEN AS CUSTOMERS ON SALES AND RETAILING TRENDS AND OEM STRATEGIES

  • 1. OEMs are Optimising the Marketing Mix for Women
  • 2. Case Study BMW: From 'Performance' to 'Joy'
  • 3. Case Study: Nissan's 'Lady First' Dealerships
  • 4. OEMs Using Social Media to Market to Women
  • 5. Women Dominate Social Media
  • 6. Women and Luxury Brands
  • 7. Case Study: Selling a BMWi, the Gender Differences

8. NEW BUSINESS MODELS TO TARGET FEMALE PURCHASERS

  • 1. OEMs Targeting Females with New Business Models
  • 2. Key Participants in the Purchase Journey
  • 3. Case Study: 'drive like a girl' PHYD Insurance (UK)
  • 4. Zero Ownership: Leasing to Women

9. GENDER DIVERSITY: KEY AUTOMOTIVE INDUSTRY STATISTICS

  • 1. Automotive Industry: Diversity Statistics Summary
  • 2. Female Leadership in the Automotive
  • 3. Jaguar Land Rover UK: Placing Future Success on Female Engineers
  • 4. Case Study: Renault-Nissan Alliance in Brazil

10. DEMOGRAPHIC ANALYSIS OF THE FEMALE CUSTOMER(CUSTOMER RESEARCH RESULTS)

  • 1. Customer Research Analysis Introduction
  • 2. Gender Comparison
  • 3. Luxury Car Brands Comparison by Gender
  • 4. Key Criteria for the Next Purchase-Female
  • 5. Key Criteria for the Next Purchase-Gap Analysis
  • 6. Generation Y General Attitudes
  • 7. Generation Y Attitudes toward Personalization
  • 8. Key Conclusions from Customer Research Analysis

11. RELATED SOCIAL TRENDS IMPACTING THE AUTOMOTIVE INDUSTRY

  • 1. The Diversity of the Female Consumer
  • 2. Buyer Profile: The Status Seeker
  • 3. Buyer Profile: Cash Rich and Time Poor
  • 4. Buyer Profile: Practical
  • 5. Buyer Profile: Luxury
  • 6. Buyer Profile: Seasoned Consumer
  • 7. Summary Table: Importance Factors

12. CONCLUSIONS AND PREDICTIONS

  • 1. Key Findings
  • 2. Female Influence Disrupting the Vehicle Value Chain
  • 3. Legal Disclaimer

13. APPENDIX

  • 1. Impact of Female Empowerment on the Car Industry
  • 2. Women as Car Purchasers
  • 3. Diversity Change to Push Global Growth
  • 4. The Female Millennial
  • 5. Abbreviations and Acronyms Used
  • 6. Methodology
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