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市場調査レポート

自動車修理業者の選択 - 交換部品

2014 US Auto Technicians' Choice - Replacement Parts

発行 Frost & Sullivan 商品コード 317851
出版日 ページ情報 英文 91 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
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自動車修理業者の選択 - 交換部品 2014 US Auto Technicians' Choice - Replacement Parts
出版日: 2014年10月29日 ページ情報: 英文 91 Pages
概要

当レポートはバッテリー、タイヤ、モーターオイル、およびブレーキパッドに関する自動車補修部品市場の動向を見極めることを目的としています。補修部品を決定する際の選定要因、各社ブランド商品の使われ方、カテゴリー別の補修部品選定動向、また各製品ごとの購入チャンネルの使用状況を詳細に分析し、さらに自動車修理業者が補修部品を選定するときの重点検討要素を明確化しています。

第1章 調査目的および調査手法

  • 調査目的
  • 調査手法
  • 自動車修理業者プロファイル - サービスショップの種別と地域
  • 自動車修理業者プロファイル - 部品交換/実施サービス

第2章 エグゼクティブ・サマリー

  • 重要調査結果
  • エグゼクティブ・サマリー
  • エグゼクティブ・サマリー - ブランドの優位性と市場の細分化状況
  • エグゼクティブ・サマリー - 上位バッテリーブランド概観
  • エグゼクティブ・サマリー - 上位タイヤブランド概観
  • エグゼクティブ・サマリー - 上位モーターオイルブランド概観
  • エグゼクティブ・サマリー - 上位ブレーキパッドブランド概観
  • エグゼクティブ・サマリー - 交換部品全般にわたる上位流通チャンネル

第3章 バッテリー

  • 入手可能な全ブランドの中で最も普及しているバッテリーブランド - ショップタイプ別
  • 入手可能な全ブランドの中で最も普及しているバッテリーブランド - 地域別
  • 技術ノート - 選定を最適化するためのニーズの戦略的優先付けガイド
  • ニーズの戦略的優先付け - 何がバッテリーの選定を左右するのかを見いだす
  • 技術ノート - ブランド勢力図の理解
  • ブランド勢力図 - 搭載バッテリーの中での最も上位のブランドと決定的な特質
  • バッテリーの選定および搭載までの手順 - ショップタイプ別
  • バッテリーの選定および搭載までの手順 - 地域別
  • バッテリーブランドの評判のギャップ
  • バッテリーの販売流通チャンネル

第4章 タイヤ

  • 入手可能な全ブランドの中で最も普及しているタイヤブランド - ショップタイプ別
  • 入手可能な全ブランドの中で最も普及しているタイヤブランド - 地域別
  • 技術ノート - 選定を最適化するためのニーズの戦略的優先付けガイド
  • ニーズの戦略的優先付け - 何がタイヤの選定を左右するのかを見いだす
  • 技術ノート - ブランド勢力図の理解
  • ブランド勢力図 - 搭載タイヤの中で最も上位のブランドと決定的な特質
  • タイヤの選定および搭載までの手順 - ショップタイプ別
  • タイヤの選定および搭載までの手順 - 地域別
  • タイヤブランドの評判のギャップ
  • タイヤの販売流通チャンネル

第5章 モーターオイル

第6章 ブレーキパッド

第7章 プロファイル

  • ショップと修理工のプロファイル
  • 従業員数とその中の修理工数によるショップ規模
  • サービスの対象となる垂直市場のタイプ

第8章 付録

第9章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: NE0F-18

Industry Convergence and Growth in the US Automotive Aftermarket

This research service aims to identify trends within the automotive aftermarket for batteries, tires, motor oils, and brake pads. It also measures factors driving product selection, identifies brand use and preference trends by category, and evaluates purchase channel opportunities for each product. The 4 replacement parts markets are concentrated within 1 to 3 brands; some have clear leaders (batteries), while the other markets do not. Automotive technicians give more importance to product-related attributes, lesser importance to supplier relationships, and the least importance to intangible aspects such as past experiences. For all markets, local distributors account for more purchases among installers-except for brake pads, which are evenly split across 3 channels.

Table of Contents

1. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODOLOGY

  • 1. Research Objectives
  • 2. Methodology
  • 3. Methodology (continued)
  • 4. Automotive Technician Profile-Shop Type and Region
  • 5. Automotive Technician Profile-Replacement/Service Performed Over Time

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Executive Summary
  • 3. Executive Summary (continued)
  • 4. Executive Summary (continued)
  • 5. Executive Summary-Brand Dominance and Fragmentation
  • 6. Executive Summary-Overview of Top Battery Brands
  • 7. Executive Summary-Overview of Top Tire Brands
  • 8. Executive Summary-Overview of Top Motor Oil Brands
  • 9. Executive Summary-Overview of Top Brake Pad Brands
  • 10. Executive Summary-Top Distribution Channels Across Replacement Parts Products

3. BATTERIES

  • 1. Most Prevalent Battery Brands Installed Across All Brands Available-Shop Type
  • 2. Most Prevalent Battery Brands Installed Across All Brands Available-Region
  • 3. Most Prevalent Battery Brands Installed-Wave over Wave
  • 4. Technical Note-A Matrix to Guide the Strategic Prioritization of Needs to Optimize Preference
  • 5. Strategic Prioritization of Needs-Discovering What Drives the Selection of Batteries
  • 6. Strategic Prioritization of Needs-Discovering What Drives the Selection of Batteries (continued)
  • 7. Technical Note-Understanding Brand Maps
  • 8. Brand Map-Top Installed Battery Brands and Influential Attributes
  • 9. Installed Batteries Procedure-Shop Type
  • 10. Installed Batteries Procedure-Region
  • 11. Brand Reputation Gap of Batteries
  • 12. Distribution Channels for Batteries
  • 13. Distribution Channels for Batteries-Wave over Wave

4. TIRES

  • 1. Most Prevalent Tire Brands Installed Across All Brands Available-Shop Type
  • 2. Most Prevalent Tire Brands Installed Across All Brands Available-Region
  • 3. Most Prevalent Tire Brands Installed-Wave over Wave
  • 4. Strategic Prioritization of Needs-Discovering What Drives the Selection of Tires
  • 5. Strategic Prioritization of Needs-Discovering What Drives the Selection of Tires (continued)
  • 6. Brand Map-Top Tire Brands and Influential Attributes
  • 7. Installed Tires Procedure-Shop Type
  • 8. Installed Tires Procedure-Region
  • 9. Brand Reputation Gap-Tires
  • 10. Distribution Channels for Tires

5. MOTOR OILS

  • 1. Most Prevalent Motor Oils Installed Across All Brands Available-Shop Type
  • 2. Most Prevalent Motor Oils Installed Across All Brands Available-Region
  • 3. Most Prevalent Motor Oil Brands Installed-Wave over Wave
  • 4. Strategic Prioritization of Needs-Discovering What Drives the Selection of Motor Oils
  • 5. Strategic Prioritization of Needs-Discovering What Drives the Selection of Motor Oils (continued)
  • 6. Brand Map-Top Motor Oil Brands and Influential Attributes
  • 7. Installed Motor Oils Procedure-Shop Type
  • 8. Installed Motor Oils Procedure-Region
  • 9. Brand Reputation Gap-Motor Oils
  • 10. Distribution Channels-Motor Oils
  • 11. Distribution Channels for Motor Oils-Wave over Wave
  • 12. Type of Oil Currently Used-Shop Type
  • 13. Type of Oil Currently Used-Region
  • 14. Most Important Factors When Selecting Oil Filters

6. BRAKE PADS

  • 1. Most Prevalent Brake Pads Installed Across All Brands Available-Shop Type
  • 2. Most Prevalent Brake Pads Installed Across All Brands Available-Region
  • 3. Most Prevalent Brake Pad Brands Installed-Wave over Wave
  • 4. Strategic Prioritization of Needs-Discovering What Drives the Selection of Brake Pads
  • 5. Strategic Prioritization of Needs-Discovering What Drives the Selection of Brake Pads (continued)
  • 6. Brand Map-Top Brake Pad Brands and Influential Attributes
  • 7. Installed Brake Pads Procedure-Shop Type
  • 8. Installed Brake Pads Procedure-Region
  • 9. Brand Reputation Gap-Brake Pads
  • 10. Distribution Channels-Brake Pads
  • 11. Distribution Channels for Brake Pads-Wave over Wave
  • 12. Chinese Brake Pads Installation-Brake Pads
  • 13. Expected Changes of Chinese Brake Pads Installation-Shop Type
  • 14. Importance of Country of Origin to Brand Selection of Brake Pads-Shop Type

7. PROFILES

  • 1. Shop and Technician Profiles
  • 2. Shop and Technician Profiles (continued)
  • 3. Size of Shop in Terms of Employees and Technician Demographics
  • 4. Types of Vehicles Serviced
  • 5. Legal Disclaimer

8. APPENDIX

  • 1. Indices

9. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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