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市場調査レポート

欧州・北米の車両関係管理(vRM)市場の戦略分析

Strategic Outlook of Vehicle Relationship Management Market in Europe and North America

発行 Frost & Sullivan 商品コード 314955
出版日 ページ情報 英文 69 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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欧州・北米の車両関係管理(vRM)市場の戦略分析 Strategic Outlook of Vehicle Relationship Management Market in Europe and North America
出版日: 2014年09月25日 ページ情報: 英文 69 Pages
概要

当レポートでは、欧州・北米諸国の自動車産業におけるvRM(Vehicle Relationship Management:車両関係管理)の影響度について分析し、VRMの概念・概要や主な構成要素、今後の欧州・北米諸国の自動車産業でのvRM関連の市場機会、各メーカーの戦略(市場機会獲得/損失への対応策)、主要企業のケーススタディ、関係者が今後取るべき手段などを調査・考察しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • vRM市場の主要分野(セグメント)はどれか?各部門の背景・考慮事情は?メーカー各社はどれだけ関与しているのか?
  • コネクティビティ(ネット接続機能)はvRMの進化どのように支えているのか?vRM搭載に際してのメーカー側の概念上の課題とは何か?
  • なぜvRMは、長期的な市場機会を獲得するのに不可欠なのか?各メーカーをvRMの採用へと動かしている主な要因は何か?
  • vRM導入によって生じる収益機会の損失に備えて、各メーカーはどのような対策を取っているのか?
  • 効果的なvRM戦略を採用することにより、自動車業界には今後どれだけの収益機会がもたらされるのか?

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 重要ポイント

  • vRMの定義とライフサイクル分析
  • 長期的な市場機会をつかむのに重要なvRM
  • vRM導入のための各メーカーのKPI(主要事業指標)
  • vRM導入に向けた各メーカーの努力
  • ネット接続空間での各メーカーの活動
  • 主なvRMセグメントへの各メーカーの関心度
  • vRM導入のロードマップ
  • vRMの将来性

第3章 調査範囲、目的、背景および手法

  • 調査範囲および目的
  • 調査目的および目的
  • 当レポートが取り扱う主な疑問点
  • 調査の背景
  • 分析手法

第4章 VRM市場概要

  • 自動車関係管理(vRM)の概要と効果
  • vRMのエコシステム
  • vRMエコシステムパートナーの貢献率
  • vRM導入を通じたコスト削減のタイプ
  • コネクテッドカー/それ以外の車両の関連の市場機会
  • vRMを実現するための接続性の傾向
  • 北米のテレマティクスサービスのビジネスモデル比較
  • 欧州のテレマティクスサービスのビジネスモデル比較
  • RM実装にむけた各メーカーの概念上の課題
  • OEスマートフォン・テレマティクスによるvRM:App-Kia UVO eServicesのケーススタディ

第5章 自動車関係管理の主なセグメント

  • 主なvRMセグメント

第6章 無線経由でのの更新

  • 背景事情
  • 関連セグメント
  • 主な考慮事項および主要企業
  • 参入予定企業
  • Teslaのケーススタディ

第7章 アフターセールス管理

  • アフターセールス管理:背景事情
  • 機会損失に向けた対応策
  • 関連セグメント
  • 主な考慮事項および主要企業の現状
  • メーカー系ディーラーのための収益機会
  • どのメーカーが主導権を握るのか
  • Hyundaiのケーススタディ

第8章 データ解析

  • 背景事情
  • 関連セグメント
  • 主な考慮事項と主要企業
  • メーカーの現在の活動
  • データ解析からの潜在的な蓄えと予見可能な市場機会
  • Symphony Analyticsのケーススタディ

第9章 主な結論および今後の見通し

  • 主な結論:vRMの将来性
  • 三大予測
  • 法的免責事項

第10章 付録

第11章 関連調査の一覧(既刊・作成中・刊行予定)

目次
Product Code: NCA2-01-00-00-00

Billion Dollar Revenue Potential by Capturing Long-Term Opportunities Through Vehicle and Customer

The aim of this strategic study is to present and analyze the impact of vehicle relationship management in the automotive industry. It puts forth the key segments of vehicle relationship management by identifying the context, consideration, and involvement of OEMs and other ecosystem partners in these segments. This research service identifies strategies and market opportunities for the automotive industry in Europe and North America using vRM. It also showcases the different counter measures that can be adopted using vRM strategies for converting lost opportunities into possible revenue initiators. This research is supported by case studies and strategic conclusions and recommendations and also provides links to supplementary research studies.

Key Questions This Study Will Answer

  • What are the key segments of vehicle relationship management What is the context, consideration, and involvement of OEMs and participants in these segments
  • How can connectivity help vehicle relationship management evolve What are OEMs' conceptual challenges for vRM implementation
  • Why is vRM essential in capturing the long-term opportunity and what is the primary push for OEMs toward implementing vRM strategies
  • What are the different counter measures that can be adopted using vRM strategies for converting lost opportunities into possible revenue initiators
  • How much revenue potential can effective vRM strategies help unlock in 2020 for the automotive industry

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary-Top 5 Market Highlights

2. KEY TAKEAWAYS

  • 1. vRM Definition and Life Cycle Analysis
  • 2. vRM is Essential to Capture Long-term Opportunity
  • 3. KPIs for OEMs to Implement vRM
  • 4. OEMs Push Towards vRM Implementation
  • 5. OEM Activities in the Connected Space
  • 6. OEMs' Interest Levels towards Key vRM Segments
  • 7. vRM Implementation Roadmap
  • 8. vRM Potential

3. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope and Objective
  • 2. Research Aim and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology

4. VRM MARKET OVERVIEW

  • 1. Introduction to Vehicle Relationship Management and Benefits
  • 2. A vRM Ecosystem
  • 3. Contribution Margins of vRM Ecosystem Partners
  • 4. Types of Cost Savings Through vRM Implementation
  • 5. Connected Vehicles Versus Non-connected-Creating Relevant Opportunities
  • 6. Connectivity Trends Enabling vRM
  • 7. North American Telematics Services Business Model Comparison
  • 8. European Telematics Services Business Model Comparison
  • 9. OEM Conceptual Challenges for vRM Implementation
  • 10. vRM Through OE Smartphone Telematics App-Kia UVO eServices Case Study

5. KEY SEGMENTS OF VEHICLE RELATIONSHIP MANAGEMENT

  • 1. Key vRM Segments

6. OVER-THE-AIR UPDATES

  • 1. Over-the-air Updates-The Context
  • 2. Over-the-air Updates-The Segments
  • 3. Over-the-air Updates-Key Considerations and Key Participants
  • 4. Over-the-air Updates-Planned OEM Activity
  • 5. Over-the-air Updates-Tesla Case Study

7. AFTERSALES MANAGEMENT

  • 1. Aftersales Management-The Context
  • 2. Aftersales Management-The Context (continued)
  • 3. Aftersales Management-Counter Measures for Lost Opportunities
  • 4. Aftersales Management-The Segments
  • 5. Aftersales Management-Key Considerations and Key Participant Snapshot
  • 6. Aftersales Management-Opportunity Avenues for OEM Dealerships
  • 7. Aftersales Management-Which OEMs are Leading the Way
  • 8. Aftersales Management-Hyundai Case Study

8. DATA ANALYTICS

  • 1. Data Analytics-The Context
  • 2. Data Analytics-The Segments
  • 3. Data Analytics-Key Considerations and Key Participants
  • 4. Data Analytics-Current OEM Activities
  • 5. Data Analytics-Potential Savings from Data Analytics and Foreseeable Opportunities
  • 6. Data Analytics-Symphony Analytics Case Study

9. KEY CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

  • 1. Key Conclusions-vRM Potential
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions for Vehicle Relationship Management Systems
  • 3. Legal Disclaimer

10. APPENDIX

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Learn More-Next Steps
  • 3. Methodology

11. LIST OF STUDIES: PAST, IN-PROGRESS, PLANNED (2014)

  • 1. Passenger Vehicle Telematics-2014 Upcoming Research
  • 2. Passenger Vehicle Telematics-2014 Upcoming Research (continued)
  • 3. Telematics & Infotainment Research Program-Existing Recent Research (2010-2013)
  • 4. Commercial Vehicle Telematics Research Program-Upcoming 2014 Tentative Titles
  • 5. Commercial Vehicle Telematics Research Program-Published Research-Legacy Content (continued)
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