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市場調査レポート

データセンター向け物理的インフラ産業における競争戦略の比較分析

Competitive Strategies Benchmarking in Data Center Physical Infrastructure Industry

発行 Frost & Sullivan 商品コード 314954
出版日 ページ情報 英文 74 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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データセンター向け物理的インフラ産業における競争戦略の比較分析 Competitive Strategies Benchmarking in Data Center Physical Infrastructure Industry
出版日: 2014年09月24日 ページ情報: 英文 74 Pages
概要

世界のデータセンター市場は現在、急激な成長の最中にあり、コロケーション・サービス企業やクラウド・コンピューティング企業が大量に新規参入している状態にあります。データセンター市場への新たな要望−−サーバ仮想化、ブレードサーバ導入、データセンターのモジュール化、二酸化炭素排出規制など−−の増加に対応するためには、一体型の効果的・スケーラブルな出力インフラが不可欠となってきています。大手企業が市場シェア獲得や今後の成長戦略に向けた目標を設定する中で、他の企業も市場シェア最大化のために有機的・無機的な企業成長戦略の策定を進めています。

当レポートでは、世界のデータセンター向け物理的インフラ産業において、各企業が企業成長・市場シェア獲得のために掲げている成長戦略について分析し、同産業の全体的状況や、産業全体および主要企業の競争力、各企業の競争戦略の概要とその相互比較といった内容を取りまとめてお届けします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 市場の競争的な力(competitive forces)はどのようにして、各メーカーの企業戦略に影響しているのか?
  • 各企業の戦略的方向性はどうなっているのか?
  • 市場差別化を達成するために、各企業はどのような努力をしているのか?
  • 最有力企業と比較して、各社の競争力・戦略はどの程度の水準にあるのか?

第1章 エグゼクティブサマリー

  • エグゼクティブサマリー
  • 本調査が取り扱う主な疑問点
  • CEOの全方位的展望

第2章 市場の定義

  • 市場の定義
  • 製品定義:インフラの構成要素
  • 課題:データセンター市場
  • 業界の主な課題

第3章 産業の誘因性

  • 競争力評価:新規参入者の脅威
  • 競争力評価:サプライヤーの構想力
  • 競争力評価:顧客の購買力
  • 競争力評価:既存企業間の競争

第4章 データセンター物理インフラストラクチャーベンダーのプロフィール

  • 各社の評価項目(計5社分)
    • 戦略的意図
    • 内部的な力
    • 今後の成長戦略
  • 成長戦略

第5章 結論:企業戦略の比較分析

  • 企業戦略の比較分析
  • 法的免責事項

第6章 付録

第7章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: P832-01-00-00-00

Participants to Compete on the Basis of Creating Differentiation Across the Product Life Cycle The global data center market is witnessing buoyant growth at a time of increased penetration of co-location and cloud computing businesses. An integrated, efficient, and scalable power infrastructure is paramount in order to sustain the demand arising out of the emerging data center trends, such as server virtualization, installation of blade servers, data center modularity, carbon emission norms, and so on. As the market leader is setting a benchmark on the front of market share and future growth strategy, the other contenders in the industry are getting on track through organic and inorganic growth strategies in order to gain maximum market share.

Key Questions This Study Will Answer

  • What are the key competitive forces shaping the strategies of the OEMs
  • What are the strategic directions of the industry participants
  • How are the industry participants striving to create differentiation in the data center market
  • How are the competitors positioned in terms of their competitive strategies against the market leader

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.Executive Summary
  • 2.Executive Summary (continued)
  • 3.Key Questions This Study Will Answer
  • 4.Executive Summary-CEO's Perspective

2. MARKET DEFINITION

  • 1.Market Definition
  • 2.Market Definition (continued)
  • 3.Product Definition-Infrastructure Components
  • 4.Product Definition-Infrastructure Solution Components (continued)
  • 5.Product Definition-Infrastructure Solution Components (continued)
  • 6.Challenges-Data Center Market
  • 7.Key Industry Challenges

3. INDUSTRY ATTRACTIVENESS

  • 1.Competitive Assessment-Threat of New Entrants
  • 2.Competitive Assessment-Bargaining Power of Suppliers
  • 3.Competitive Assessment-Bargaining Power of Customers
  • 4.Competitive Assessment-Rivalry Among Existing Competitors

4. PROFILING OF DATA CENTER PHYSICAL INFRASTRUCTURE VENDORS

  • 1.Strategic Intent
  • 2.Internal Forces
  • 3.Future Growth Strategy
  • 4.Future Growth Strategy (continued)
  • 5.Future Growth Strategy (continued)
  • 6.Future Growth Strategy (continued)
  • 7.Future Growth Strategy (continued)
  • 8.Future Growth Strategy (continued)
  • 9.Future Growth Strategy (continued)
  • 10.Strategic Intent
  • 11.Internal Forces
  • 12.Future Growth Strategy
  • 13.Future Growth Strategy (continued)
  • 14.Future Growth Strategy (continued)
  • 15.Future Growth Strategy (continued)
  • 16.Future Growth Strategy (continued)
  • 17.Strategic Intent
  • 18.Internal Forces
  • 19.Future Growth Strategy
  • 20.Future Growth Strategy (continued)
  • 21.Future Growth Strategy (continued)
  • 22.Future Growth Strategy (continued)
  • 23.Strategic Intent
  • 24.Internal Forces
  • 25.Future Growth Strategy
  • 26.Future Growth Strategy (continued)
  • 27.Future Growth Strategy (continued)
  • 28.Future Growth Strategy (continued)
  • 29.Future Growth Strategy (continued)
  • 30.Strategic Intent
  • 31.Internal Forces
  • 32.Future Growth Strategy
  • 33.Future Growth Strategy (continued)
  • 34.Future Growth Strategy (continued)
  • 35.Future Growth Strategy (continued)
  • 36.Growth Strategy

5. CONCLUSION-ESTABLISHING STRATEGY BENCHMARKING

  • 1.Strategy Benchmarking
  • 2.Strategy Benchmarking (continued)
  • 3.Legal Disclaimer

6. APPENDIX

  • 1.Methodology
  • 2.Additional Sources of Information on Power Systems Market
  • 3.Table of Acronyms Used

7. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1.The Frost & Sullivan Story
  • 2.Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • 3.Global Perspective
  • 4.Industry Convergence
  • 5.360° Research Perspective
  • 6.Implementation Excellence
  • 7.Our Blue Ocean Strategy
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