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市場調査レポート

北米におけるモバイルエンタープライズ・アプリケーション市場

2015 North American Mobile Enterprise Applications

発行 Frost & Sullivan 商品コード 312921
出版日 ページ情報 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
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北米におけるモバイルエンタープライズ・アプリケーション市場 2015 North American Mobile Enterprise Applications
出版日: 2015年11月27日 ページ情報: 英文 63 Pages
概要

従業員向けのモバイル・ソフトウェア・アプリケーションに対する関心は依然として高く、多くの企業で1〜10個程度のアプリケーションを導入しています。導入理由として多いものは、従業員の生産性や事業プロセスの向上に対する期待です。導入の障害となっているのは多くの場合データのセキュリティで、ベンダーやチャネルにはこの点に対応した販売が望まれます。

当レポートは、資産追跡や営業自動化、労働力管理、無線Eメールソリューションといった、モバイル・エンタープライズ・アプリケーションに対する現在および今後の意思決定行動の考察などについて取り上げています。

第1章 調査の目的と調査手法

  • 調査の目的と調査手法
  • 調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場の概要と定義

  • 市場の概要
  • 市場の定義

第4章 今日のモバイルワーカー・アプリ−概要

  • 現在および今後の従業員向けモバイル・ソフトウェア・アプリの導入
  • タイトル別のモバイルワーカー向けアプリのユーザー
  • 従業員へのモバイルアプリ提供に対する賛否
  • 会社公認のモバイルアプリ利用従業員の割合
  • プライベートアプリやカタログの存在
  • 非公認モバイルアプリの利用

第5章 モバイル端末−BYODと会社支給

  • 会社支給モバイル端末と個人所有モバイル端末の種類
  • 会社支給端末でサポートされるOSの種類
  • BYODに対する企業のアプローチ
  • BYODに望ましいモバイル端末用OS

第6章 エンタープライズ・モビリティ管理プラットフォームの利用

  • 現在および今後のエンタープライズ・モビリティ管理(EMM)プラットフォームの利用
  • EMMを実装しない理由

第7章 モビリティ・パートナーの考察

  • モバイルアプリ決定プロセスにおける主な関係者
  • アプリの選定、購入、実装に対し好まれる戦略的パートナー
  • モバイル・ビジネス・アプリケーションのパートナー選定の重要評価基準
  • モバイル・ビジネス・アプリの好まれる種類
  • パッケージ化されたモバイル・ビジネス・アプリケーション選出時の重要評価基準

第8章 モバイル・エンタープライズ・アプリケーションの詳細

  • 特定のモバイル・アプリケーション・カテゴリの導入計画
  • 選出モバイルアプリへの満足度
  • 選出モバイルアプリの事業へのインパクト
  • モバイル・ソリューションの実装−発生
  • モバイル・ソリューションの実装が発生する場所
  • クラウドベースのモバイルアプリに対する障害
  • モバイル端末の利用

第9章 非利用者の今後の導入に対する障害

  • 無関心層のモバイル・ソリューション導入への主な障害
  • 計画中層のモバイル・ソリューション導入への主な障害
  • 法的免責事項

第10章 統計

  • 組織における役割と責任
  • 組織における従業員へのモバイルアプリ提供決定時の現在の役割
  • 主な産業

第11章 Frost & Sullivanについて

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: NFB4-01-00-00-00

Opportunities within Enterprises

The overall research objective was to measure the current use and future decision making behavior toward mobile enterprise applications, including a specific focus on mobile asset tracking, mobile sales force automation, mobile workforce management, and mobile supply chain management software solutions. In 2015, the mobile supply chain category replaces wireless email as a fourth area of app focus. The mobile enterprise applications market continues to be a growth market. This study deep drills on the 4 mobile enterprise app categories that can be more expensive and require more complex design and deployment efforts. In all 4 categories, a high percentage of current users continue to plan to expand their implementations over the near term.

Table of Contents

1. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODOLOGY

Research Objectives and Methodology

  • 1. Research Objectives and Methodology
  • 2. Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary
  • 2. Executive Summary (continued)
  • 3. Executive Summary (continued)
  • 4. Executive Summary (continued)
  • 5. Executive Summary (continued)

3. MARKET OVERVIEW AND DEFINITIONS

Market Overview and Definitions

  • 1. Market Overview
  • 2. Market Definitions

4. TODAY'S MOBILE WORKER APPLICATIONS: AN OVERVIEW

Today's Mobile Worker Applications: An Overview

  • 1. Current and Planned Deployment of Mobile Software Applications for Employees
  • 2. Users of Mobile Worker Apps by Title
  • 3. Pros and Cons for Providing Mobile Apps to Employees
  • 4. Percent of Employees Using Company-approved Mobile Apps
  • 5. Presence of a Private Application Store or Catalog
  • 6. Employee Use of Unauthorized Mobile Apps

5. MOBILE DEVICES: BRING YOUR OWN DEVICE VERSUS COMPANY OWNED

Mobile Devices: Bring Your Own Device versus Company Owned

  • 1. Types of Company-owned Mobile Devices Issued and Personally owned Mobile Devices Supported
  • 2. Mobile Operating Systems Supported
  • 3. Company's Approach to BYOB
  • 4. Mobile Operating Systems Preferred for BYOD

6. USE OF ENTERPRISE MOBILITY MANAGEMENT PLATFORM

Use of Enterprise Mobility Management Platform

  • 1. Current and Planned Use of an EMM Platform
  • 2. Reasons for Not Implementing Enterprise Mobility Management

7. INSIGHTS FOR MOBILITY PARTNERS

Insights for Mobility Partners

  • 1. Key Parties in the Mobile App Decision Process
  • 2. Strategic Partners for Selecting and Implementing Mobile Apps
  • 3. Top Criteria Used to Select a Mobile Business Applications Partner
  • 4. Preferred Type of Mobile Business App
  • 5. Use of No-code/Low-code Development Solutions
  • 6. Top Criteria Used to Select a Specific Prepackaged Mobile Business Application

8. MOBILE ENTERPRISE APPLICATIONS USE DETAILS

Mobile Enterprise Applications Use Details

  • 1. Deployment Plans for Specific Mobile Application Categories
  • 2. Deployment Plans for Specific Mobile Application Categories (continued)
  • 3. Deployment Plans for Specific Mobile Application Categories (continued)
  • 4. Deployment Plans for Specific Mobile Application Categories (continued)
  • 5. Satisfaction with Selected Mobile Apps
  • 6. Business Impacts of Selected Mobile Apps
  • 7. Mobile Solution Implementation: How It Occurred
  • 8. Where Mobile Solution Implementation Is Occurring
  • 9. Barriers to Cloud-based Mobile Apps
  • 10. Use of Mobile Handheld Devices

9. BARRIERS TO FUTURE ADOPTION AMONG CURRENT NON-USERS

Barriers to Future Adoption among Current Non-users

  • 1. Top Barriers to Mobile Solution Adoption in the Disinterested Segment
  • 2. Top Barriers to Mobile Solution Adoption in the Planners Segment
  • 3. Legal Disclaimer

10. DEMOGRAPHICS

Demographics

  • 1. Role/Responsibility in the Organization
  • 2. Role Currently Have in the Organization's Decision to Provide Mobile Apps to Employees
  • 3. Top Industries

11. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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