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市場調査レポート

欧州におけるインフォテインメント・テレマティクスに対する消費者意識

2014 European Consumer Perceptions toward Infotainment and Telematics

発行 Frost & Sullivan 商品コード 312916
出版日 ページ情報 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
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欧州におけるインフォテインメント・テレマティクスに対する消費者意識 2014 European Consumer Perceptions toward Infotainment and Telematics
出版日: 2014年09月12日 ページ情報: 英文 84 Pages
概要

当レポートでは、欧州におけるインフォテインメント・テレマティクスに対する消費者意識について調査分析し、顧客の好ましさ、購買意欲などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 調査目的と手法

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 消費者セグメント

  • 顧客セグメントの定義
  • 顧客セグメントの自動車所有
  • 熱心な顧客セグメントの紹介
  • 熱心な顧客セグメントの技術使用
  • マスアダプター顧客セグメントの紹介
  • マスアダプター顧客セグメントの技術使用
  • 快適追求顧客セグメントの紹介
  • 快適追求顧客セグメントの技術使用
  • パッケージの取得率
  • 異なるパッケージの成長率:顧客セグメント別

第4章 現在の車載用インフォテインメント・テレマティクスシステム

  • 現在の車載用インフォテインメント・テレマティクスシステムの概要
  • 普及率
  • インフォテインメントシステム - グループ1ブランド
  • インフォテインメントシステム - グループ2ブランド
  • 現在のテレマティクスサービス - 概要
  • インフォテインメントシステムの使用率が低い理由
  • オプションとしてインフォテインメントシステムを購買する理由

第5章 車内使用のモバイルデバイス

  • 現在の車内使用のモバイルデバイス - 概要
  • 車内使用のモバイルデバイス:車両セグメント別
  • 車内使用の携帯電話
  • 車内使用の携帯電話:消費者セグメント別
  • 車内使用の携帯電話:自動車所有者別
  • Bluetooth経由でスマートフォンに接続しない理由
  • 購買した有料アプリの数
  • ビジネスモデルへの関心 - 車内でのオンラインコンテンツへのアクセス:車両セグメント別、国別
  • ビジネスモデルへの関心 - 車内でのオンラインコンテンツへのアクセス:車両所有者タイプ別、消費者セグメント別

第6章 将来の車両購買の計画

  • 次なる車両購買の特性
  • 安全性を追求
  • テレマティクス/インフォテインメント機能に対する顧客支出
  • テレマティクス/インフォテインメント機能に対する顧客支出:車両セグメント別
  • テレマティクス/インフォテインメント機能に対する顧客支出:国別
  • 免責事項

第7章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: MA2D-01-00-00-00

Willingness to Pay for Infotainment and Telematics

The overall objective of this research service was to understand European customer's desirability and willingness to pay for advanced telematics and infotainment features. Telematics and infotainment features have a limited influence in the overall vehicle purchase decision. The perceived safety of the vehicle ranks high in markets such as Russia, across vehicle segments such as multi-purpose vehicle (MPV), between ages 35 to 54, and with female customers. Select smartphone apps and other features such as a wireless charging pad have medium interest across vehicle segments in Europe. Telematics features that are oriented toward vehicle diagnostics and maintenance have a higher interest across segments, compared to traditional telematics services.

Table of Contents

1. OBJECTIVES AND METHODOLOGY

Objectives and Methodology

  • 1. Research Objectives
  • 2. Methodology
  • 3. Sample Structure
  • 4. Menu-based Conjoint Methodology Applied
  • 5. Packages Assessed Using MBC: Safety and Security Packages
  • 6. Packages Assessed Using MBC: Navigation Packages
  • 7. Packages Assessed Using MBC: Audio and Infotainment Packages

2. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Conclusions from the Research
  • 2. Feature Level Conclusions from the Research
  • 3. Overall Feature Interest
  • 4. Feature Interest by Vehicle Segment
  • 5. Feature Interest by Consumer Segments
  • 6. Overall Trends-Smartphone in the Vehicle
  • 7. Smartphone Use Trends
  • 8. Types of Mobile Devices Used While Driving
  • 9. Activities Done Using Smartphone in the Vehicle
  • 10. Smartphone Data Plan Spend
  • 11. Type of Data Plan for Smartphone by Country
  • 12. App Downloads
  • 13. Telematics Services Related Trends
  • 14. Telematics Services Interest
  • 15. Package Interest by Premium versus Volume Car Owners
  • 16. Interest in Safety and Security Packages
  • 17. Interest in Navigation Packages
  • 18. Audio and Infotainment Packages
  • 19. Package Interest by Country
  • 20. HMI-Key Conclusions
  • 21. HMI Mix
  • 22. HMI Mix-Comparison between 2012 and 2014
  • 23. How Customers Evaluate Multimedia Systems
  • 24. Key Activities Performed While Driving
  • 25. Strategic Recommendations

3. CONSUMER SEGMENTS

Consumer Segments

  • 1. Customer Segments Definition
  • 2. Vehicle Ownership of Customer Segments
  • 3. Enthusiast Customer Segment Introduction
  • 4. Enthusiasts Segment Technology Use
  • 5. Mass Adopters Customer Segment Introduction
  • 6. Mass Adopters Customer Segment Technology Use
  • 7. Comfort Seeker Customer Segment Introduction
  • 8. Comfort Seekers Customer Segment Technology Use
  • 9. Uptake Rate of Packages
  • 10. Growth Rates of Different Packages by Customer Segment

4. CURRENT INFOTAINMENT AND TELEMATICS SYSTEMSIN VEHICLES

Current Infotainment and Telematics Systemsin Vehicles

  • 1. Current Infotainment and Telematics Systems in Vehicles Summary
  • 2. Penetration Rates
  • 3. Infotainment Systems-Group 1 Brands
  • 4. Infotainment Systems-Group 2 Brands
  • 5. Infotainment Systems-Group 2 Brands (continued)
  • 6. Current Telematics Services-Summary
  • 7. Reasons for Lower Use of Infotainment Systems
  • 8. Reasons for or against Purchasing an Infotainment System as an Option

5. MOBILE DEVICE USE IN VEHICLE

Mobile Device Use in Vehicle

  • 1. Current Mobile Devices Used in Vehicles-Summary
  • 2. Mobile Devices Used in Vehicles by Vehicle Segment
  • 3. In-vehicle Mobile Phone Use
  • 4. In-vehicle Mobile Phone Use by Consumer Segments
  • 5. In-vehicle Mobile Phone Use by Premium and Volume Car Owners
  • 6. Reasons for Not Connecting the Smartphone through Bluetooth
  • 7. Number of Paid Apps Purchased
  • 8. Interest in Business Model-Accessing Online Content in the Car by Vehicle Segment and Country
  • 9. Interest in Business Model-Accessing Online Content in the Car by Vehicle Owner Type and Consumer Segment

6. FUTURE VEHICLE PURCHASE INTENTIONS

Future Vehicle Purchase Intentions

  • 1. Key Next Vehicle Purchase Attributes
  • 2. Key Next Vehicle Purchase Attributes (continued)
  • 3. Key Next Vehicle Purchase Attributes (continued)
  • 4. Safety Seekers from Driving Dynamics Study
  • 5. Customer Spending on Telematics/Infotainment Features
  • 6. Customer Spending on Infotainment and Telematics Features by Vehicle Segment
  • 7. Customer Spending on Infotainment and Telematics Features by Country
  • 8. Legal Disclaimer

7. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. North America and Europe Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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