市場調査レポート

インドの放送業界における規制

Regulations for the Indian Broadcasting Industry

発行 Frost & Sullivan 商品コード 312908
出版日 ページ情報 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
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インドの放送業界における規制 Regulations for the Indian Broadcasting Industry
出版日: 2016年09月06日 ページ情報: 英文 85 Pages
概要

当レポートは、インドにおける放送事業の収益構造の概要や、政府の定める重要な規則や規制、主な業界団体やメディアネットワーク、主要ケーブルシステム運用会社、DTH運用会社、IPTVプロバイダの一覧などについて取り上げています。

エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 主な用語
  • 業界のバリューチェーン

インドの放送業界の概要

  • 放送史(1959〜2016年)
  • 市場概要
  • 放送事業の成長因子
  • インドのテレビチャンネル

インドの放送業界の規則と規約

  • 注釈
  • 主な規制と改訂
  • PRASAR BHARATI(インドの放送会社)法(1990年)
  • ケーブルテレビネットワーク法(1994年)
  • 1995年のケーブルテレビネットワーク法の業界への影響
  • スポーツ放送信号(Prasar Bharatiとの義務的共有)法(2007年)
  • その他の規制と法令
  • インド通信規制機関(TRAI)法(1997年)
  • インドからのアップリンクに関する政策ガイドライン
  • ダウンリンク許可承認手続き
  • インドからのダウンリンクに関する政策ガイドライン
  • ライセンス料および更新手続き
  • 規定で定められたプログラムコード
  • 広告に関する条例
  • MSO(マルチプル・システム・オペレーター)向けライセンス供与の枠組み
  • インドの放送業界に対する規制

新たなチャンネルの立ち上げ

  • 手続き:基本的な資格基準
  • ライセンス料と更新手続き

規制団体と指令

  • インドの放送業界に関する規制団体
  • 放送サービス規制法案(2007年)−放送業界の規制に関する法定団体
  • 国外からの直接投資提案
  • 論争中の指令
  • デジタル化
  • IPTVサービス
  • 配信料金の規制
  • デジタル化で配信料金は下がったか?
  • 相互接続登録に関する合意(2014年)
  • ケーブルテレビの料金体系(2014年)−TRAI
  • ケーブルテレビの商品相場
  • STBの料金体系−TRAI(2013年5月27日)

総論

  • まとめ
  • 法的免責事項

付録

  • 放送・ケーブルサービスに関するTRAI協議会
  • 政府機関と業界団体
  • インドのHDチャンネル一覧
  • 有料チャンネル一覧
  • 主要放送会社/集積者
  • MSOトップ20一覧(地域・ライセンス期間別)
  • DTH運用会社一覧
  • デジタルSTB:規定の仕様書

Frost & Sullivanについて

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目次
Product Code: 9AC1-20

Guidelines and Regulations regarding FDI and DAS Critical for the Growth of Television Services in India

The TV broadcast industry has evolved significantly over the last decade characterized by growing business models, increased competition, changing regulations, and above all a significant shift in consumer preferences. The TV industry in India is also undergoing a lot of changes as a result of digitization mandates.

Low entry barriers and an ease in regulation around broadcasting licenses in the late nineties led many entrepreneurs and organizations to enter the television segment, and a gradual increase in the number of channels over the past decade. Despite the tremendous growth in the number of TV channels in the last few years this sector had to face difficulties primarily due to capacity constraints and non-addressable nature of the network. This led to recommendations for implementation of DAS - Digital Addressable Cable TV Systems by the Government on 5th August 2010. The implementation of Digitization was decided to take place in a phased manner covering metropolitan cities in the first place followed by tier-2 and tier-3 cities and rest of India.

This insight includes an overview of the broadcasting industry in India, its drivers and the major regulations impacting television broadcasters, cable TV, Direct-To-Home (DTH) and Internet Protocol Television (IPTV) service operators. The study discusses the role of all major regulatory bodies and the regulations that related to uplinking, downlinking, program codes, advertisement codes, licensing framework, new channel launch, foreign direct investments (FDI), carriage fees and set-top boxes.

Table of Contents

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Terms
  • 3. Key Terms (continued)
  • 4. Industry Value Chain

Indian Broadcasting Industry Overview

  • 1. Timeline-1959 to 2016
  • 2. Market Overview
  • 3. Broadcasting Sector Growth Drivers
  • 4. Television Channels in India

Rules & Regulations for the Broadcasting Industry in India

  • 1. Note
  • 2. Major Regulations & Amendments
  • 3. The Prasar Bharathi(Broadcasting Corporation of India) Act, 1990
  • 4. The Cable Television Network Rules, 1994
  • 5. Cable Television Network Rules 1995-Impact on the Industry
  • 6. Cable Television Network Rules 1995-Impact on the Industry (continued)
  • 7. Sports Broadcasting Signal(Mandatory Sharing with Prasar Bharati) Act, 2007
  • 8. Other Regulations and Acts
  • 9. Telecom Regulatory Authority of India (TRAI) Act, 1997
  • 10. Policy Guidelines for Uplinking from India
  • 11. Policy Guidelines for Uplinking from India (continued)
  • 12. Procedure for grant of Permission for Uplinking
  • 13. Policy Guidelines for Downlinking from India
  • 14. Policy Guidelines for Downlinking from India (continued)
  • 15. Procedure for grant of Permission for Downlinking
  • 16. Licence Fee and Renewal Process
  • 17. Prescribed Program Code
  • 18. Prescribed Program Code (continued)
  • 19. Advertisement Codes
  • 20. Advertisement Codes-Focus on Women
  • 21. Licensing Framework for MSO
  • 22. Regulations for The Indian Broadcasting Industry

New Channel Launch

  • 1. Procedure-Primary Eligibility Criteria
  • 2. Licence Fee and Renewal Process

Regulatory Bodies and Directives

  • 1. Regulatory Bodies pertinent to the Indian Broadcast Industry
  • 2. Statutory Bodies For Regulation of the Broadcast Industry-Broadcasting Services Regulation Bill 2007
  • 3. Foreign Direct Investment Proposals
  • 4. Some Directives being Disputed
  • 5. Some Directives being Disputed (continued)
  • 6. Channel Aggregator Dispute-A Case Study
  • 7. Digitization
  • 8. Digitization (continued)
  • 9. IPTV Service
  • 10. IPTV Service (continued)
  • 11. Carriage Fee Regulations
  • 12. Has Digitization brought down carriage fees?
  • 13. Has Digitization brought down carriage fees? (continued)
  • 14. The Register Of Interconnect Agreements, 2014
  • 15. Cable Television Tariff Order 2014-TRAI
  • 16. Commodity Pricing for Cable TV
  • 17. Tariff Orders for Set Top Box-TRAI, 27th May, 2013

The Last Word

  • 1. The Last Word
  • 2. Legal Disclaimer

Appendix

  • 1. TRAI Consultations on Broadcast & Cable Services
  • 2. Government Agencies and Industry Bodies
  • 3. List of HD Channels in India
  • 4. List of HD Channels in India (continued)
  • 5. List of Pay Channels
  • 6. List of Pay Channels (continued)
  • 7. List of Pay Channels (continued)
  • 8. Leading Broadcasters/ Aggregators
  • 9. Leading Broadcasters/ Aggregators (continued)
  • 10. List of Top 20 MSOs ( By area and period of License)
  • 11. List of Top 20 MSOs (By area and period of License) (continued)
  • 12. List of DTH Operators
  • 13. Digital Set Top Box-Prescribed Specifications
  • 14. Digital Set Top Box-Prescribed Specifications (continued)

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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