表紙
市場調査レポート

中国の商用車用テレマティクス市場の戦略的分析

Strategic Analysis of Commercial Vehicle Telematics Market in China

発行 Frost & Sullivan 商品コード 311241
出版日 ページ情報 英文 79 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
中国の商用車用テレマティクス市場の戦略的分析 Strategic Analysis of Commercial Vehicle Telematics Market in China
出版日: 2014年08月26日 ページ情報: 英文 79 Pages
概要

中国国内の商用車フリート向けテレマティクスの設置ベースは、2021年には1600万台を超過している、と推計されています。

当レポートでは、中国における商用車用テレマティクス市場の最新動向と今後の戦略展開のあり方について分析し、現在までの市場動向や今後の見通し、製品・サービスの現状と開発見通し(ロードマップ)、適切なビジネスモデルのあり方、各地域のパートナー企業との最適な締結方法、市場参入企業の概略と競争力、市場全体の競合状態などを調査・考察しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 中国国内の商用車用テレマティクス市場の現在の発展段階はどうなっているのか?産業発展の主な促進・抑制要因は何か?
  • 主な市場参入企業はどれか?2021年段階の潜在的な市場規模はどれだけか?
  • 現在発売中/今後発売されるテレマティクス・ソリューションはどれか?今後はどのようなビジネスモデルが活用されるのか?
  • サプライチェーン上のパートナーとしてふさわしいのはどの企業か?積極的に新製品・サービスを開発しているのはどの企業か?
  • 各メーカー/テレマティクスベンダーはどうやって市場浸透を進めるのか?その際の適切な製品ポジショニング戦略とは何か?

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 主な分析結果
  • フリート管理システム(FMS)市場の現状
  • FMSおよびテレマティクスサービスのライフサイクル分析
  • 市場機会
  • SWOT分析
  • 法規制
  • FMSベンダーの競争力の比較分析:各社の提供サービス
  • 地域別分析
  • 主な結論と将来展望

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

  • 分析範囲
  • 分析目的・対象
  • 問題意識
  • 分析の背景事情
  • 分析手法
  • 分析対象企業

第3章 定義と分類

  • トラック・バン
  • バス
  • 主力商用車
  • テレマティクス・ソリューションの種類

第4章 市場概況

  • 商用車用テレマティクス市場の展望
  • PESTLE分析
  • 商用車用テレマティクス市場の動向
  • 技術ロードマップ
  • 政策・規制のロードマップ

第5章 市場促進・抑制要因

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第6章 分析のサマリー

  • FMSの設置ベース・普及率の予測:シナリオ分析
  • FMS普及率:車種別

第7章 市場シェア及び競争分析

  • FMSベンダーの競争力の比較分析:提供パッケージ別
  • 主要FMSベンダーの競争力の比較分析基準
  • 自動車メーカー製/サードパーティー製ソリューション
  • 市場シェア
  • 市場シェア分析:自動車メーカー/サードパーティー

第8章 市場の競争力分析

  • 市場の競争力の分析
  • 市場参入障壁
  • 市場機会
  • 企業合併・買収(M&A)/投資

第9章 製品分析

  • テレマティクス製品の種類
  • テレマティクス製品・サービスのカテゴリー/価格帯
  • サービス・ロードマップ
  • フリート用テレマティクス:サービスの種類別の内訳
  • フリート用テレマティクス:製品種類別の内訳

第10章 ビジネスモデル分析

  • 様々な水準の提供パッケージ・ビジネスモデル
  • フリート用テレマティクス:ビジネスモデル別の内訳

第11章 市場機会の分析

  • 車種別の市場機会
  • 市場/産業別の市場機会
  • 主な収益源
  • どの企業が、どのローカル・パートナーと提携するのか?

第12章 結論と将来展望

  • 主な結論
  • 3つの主な予測
  • 法的免責事項

第13章 付録

  • 略語・頭文字集
  • 商用車用テレマティクスの研究プログラム
  • 分析手法
目次
Product Code: NE49

Fleet Telematics Installed Base in China to Surpass 16 Million in 2021

The aim of this research is to provide a strategic analysis of the commercial vehicle telematics market in China. The study provides a strategic review of the market dynamics and trends, which in turn determine the opportunities and challenges in the industry. The study determines the business models of the industry and their product and service roadmap; it also provides recommendations on which local firms are most suitable to form partnerships in the supply chain. The study also provides a detailed analysis of the market participants, and provides a picture of the industry's competitive intensity. The base year of the study is 2013 and the forecast period is 2014-2021.

Key Questions this Study will Answer

  • What is the current development of the CV telematics market in China, and what factors are drivers and restraints in the industry?
  • Who are the major market participants? What will be the potential market size in China through 2021?
  • What are the current telematics solutions and what solutions could be expected in future? What business model could be used in future to benefit the stakeholders?
  • Which company is most suitable to form partnership in the supply chain? Which company is innovative in developing new products or services?
  • How could OEMs or telematics vendors penetrate this market, and what would be the right product positioning strategy?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Fleet Management System-Market Snapshot
  • 3. Fleet Management System-Market Snapshot (continued)
  • 4. FMS and Telematics Service Life Cycle Analysis
  • 5. Market Opportunity
  • 6. SWOT Analysis
  • 7. Legislations
  • 8. Competitive Benchmarking of FMS Vendors-Services Offered
  • 9. Regional Analysis
  • 10. Key Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key OEMs or Participant Groups Compared in this Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Market Definitions-Truck/Van
  • 2. Market Definitions-Bus
  • 3. Market Definitions-Focal Commercial Vehicles
  • 4. Types of Telematics Solutions

4. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Market Outlook on CV Telematics Market
  • 2. PESTLE Analysis
  • 3. CV Telematics Market Trends
  • 4. Technology Roadmap
  • 5. Policy and Regulation Roadmap

5. DRIVERS AND RESTRAINTS-COMMERCIAL VEHICLE TELEMATICS MARKET

Drivers and Restraints-Commercial Vehicle Telematics Market

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Market Restraints
  • 5. Restraints Explained
  • 6. Restraints Explained (continued)

6. SUMMARY SECTION-COMMERCIAL VEHICLES TELEMATICS MARKET

Summary Section-Commercial Vehicles Telematics Market

  • 1. FMS Installed Base Penetration Forecast by Scenario Analysis
  • 2. FMS Penetration by Vehicle Type

7. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS-COMMERCIAL VEHICLES TELEMATICS MARKET

Market Share and Competitive Analysis-Commercial Vehicles Telematics Market

  • 1. Competitive Benchmarking of FMS Vendors-Packages Offered
  • 2. Top FMS Vendors Competitive Benchmarking
  • 3. Top FMS Vendors Competitive Benchmarking (continued)
  • 4. OEMs/Third Party Solutions
  • 5. Market Share
  • 6. Market Share Analysis-OEMs vs Third Party Vendors

8. COMPETITIVE FORCES ANALYSIS

Competitive Forces Analysis

  • 1. Competitive Forces Analysis
  • 2. Barriers to Enter the Market
  • 3. Market Opportunity
  • 4. Mergers and Acquisitions/Investment

9. PRODUCT ANALYSIS

Product Analysis

  • 1. Telematics Product Type Range
  • 2. Telematics Products & Services Category & Pricing Range
  • 3. Services Roadmap
  • 4. Fleet Telematics Breakdown by Service Type
  • 5. Fleet Telematics Breakdown by Product Type

10. BUSINESS MODEL ANALYSIS

Business Model Analysis

  • 1. Different Levels of Packages and Business Models Offered
  • 2. Fleet Telematics Breakdown by Business Model

11. OPPORTUNITY ANALYSIS

Opportunity Analysis

  • 1. Opportunity by Vehicle Types
  • 2. Opportunity by Markets/Industries
  • 3. Key Revenue-generating Avenues
  • 4. Who to Partner With-Local Partnership?

12. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

13. APPENDIX

Appendix

  • 1. Abbreviations and Acronyms Used
  • 2. Commercial Vehicle Telematics Research Program
  • 3. Commercial Vehicle Telematics Research Program (continued)
  • 4. Commercial Vehicle Telematics Research Program (continued)
  • 5. Commercial Vehicle Telematics Research Program (continued)
  • 6. Methodology
Back to Top