株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

フィールドサービス管理(FSM):予測、プロアクティブ、事前防止

Making Field Service Management More Predictive, Proactive, and Preventive

発行 Frost & Sullivan 商品コード 311013
出版日 ページ情報 英文 38 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
フィールドサービス管理(FSM):予測、プロアクティブ、事前防止 Making Field Service Management More Predictive, Proactive, and Preventive
出版日: 2014年08月21日 ページ情報: 英文 38 Pages
概要

当レポートでは、モバイルフィールドサービス管理(FSM)機能の進化について調査分析し、現在のFSM顧客からのフィードバック、主要な市場動向、技術の発展について検証するほか、FSM・M2Mソリューションの統合サンプル、潜在的課題などについて、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

現在のモバイルフィールドサービス管理(FSM)市場

  • モバイルFSM:成長市場
  • モバイルFSM:現在の展開計画
  • モバイルFSM:現在のユーザー満足度
  • モバイルFSM:ビジネスの影響

主要な市場動向

  • モバイルFSM:主要な市場動向
  • モバイルFSM:機能のポートフォリオ
  • 変化に対応

プロアクティブ・予測FSMモデルを導入

  • モバイルFSM:M2Mの活用
  • プロアクティブFSM:複数技術で可能に
  • FSM:リモートM2Mモニタリング付き/無し
  • プロアクティブFSM:Astea International
  • プロアクティブFSM:ServicePower
  • FSM:技術の進化
  • プロアクティブFSM+M2Mサービスモデルの利点
  • 導入前の検討事項
  • 第1段階
  • まとめ
  • 免責事項

Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: 9ABE-00-05-00-00

Leveraging Remote Monitoring and Mobility to Create a Smarter Service Presence

This market insight examines the next step in the evolution of mobile field service management (FSM) capabilities. Current FSM customer feedback, key market trends, and technological developments have converged to enable a more proactive and preventive field service ecosystem. Examples of integrated FSM and M2M solutions and their benefits, along with potential purchase considerations are included in this primary analysis of an evolving field service model.

Table of Contents

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)

Today's Mobile Field Service Management (FSM) Market

  • 1. Mobile Field Service Management: A Growing Market
  • 2. Mobile Field Service Management: Current Deployment Plans
  • 3. Mobile Field Service Management: Current User Satisfaction
  • 4. Mobile Field Service Management: Business Impacts

Key Market Trends

  • 1. Mobile Field Service Management: Key Market Trends
  • 2. Mobile Field Service Management: Portfolio of Capabilities
  • 3. Reactive

Implementing a More Proactive and Predictive Field Service Management Model

  • 1. Mobile Field Service Management: Leveraging M2M
  • 2. Mobile Field Service Management: Leveraging M2M (continued)
  • 3. Proactive Field Service Management: Enabled by Multiple Technologies
  • 4. Field Service Management: With and Without Remote M2M Monitoring
  • 5. Field Service Management: With and Without Remote M2M Monitoring (continued)
  • 6. Proactive Field Service Management: Astea International
  • 7. Proactive Field Service Management: Astea International (continued)
  • 8. Proactive Field Service Management: ServicePower
  • 9. Field Service Management: Technology Evolution
  • 10. Benefits of a Proactive FSM+M2M Service Model
  • 11. Issues to Consider Before Adoption
  • 12. First Steps
  • 13. The Last Word
  • 14. Legal Disclaimer

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top