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市場調査レポート

インドの乗用車市場:将来予測と主な傾向

Market Forecast and Key Trends in the Passenger Vehicle Market in India

発行 Frost & Sullivan 商品コード 311011
出版日 ページ情報 英文 109 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.69円で換算しております。
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インドの乗用車市場:将来予測と主な傾向 Market Forecast and Key Trends in the Passenger Vehicle Market in India
出版日: 2014年08月20日 ページ情報: 英文 109 Pages
概要

インドの乗用車市場は、積極的な価格設定戦略も相まって、2019年にかけて急成長を遂げる見通しです。特に、エントリーレベルのセダン(スーパーコンパクトカー)やコンパクトSUVなどが成長の牽引役となるものと思われます。ただし2014年は、燃料価格の高騰やレンタル価格の上昇、景気低迷に伴って、乗用車販売台数は2,686,768台(前年比9.5%減)と低迷しました。ガソリンとディーゼル燃料の価格差が縮まったことや、ガソリンエンジンの技術開発に伴い、今後はディーゼル車のシェアが低下していく見通しです。燃料価格の持続的上昇に伴い、当面はインフレ率も高水準に留まるものと考えられます。

当レポートでは、インドにおける乗用車市場の最新動向と将来展望について分析し、市場全体のメガトレンド(変革の方向性・要因)や促進・阻害要因、車種別の市場規模と今後の見通し、今後の市場成長の可能性などを調査・考察しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • インドの乗用車市場の現在の予想シナリオはどうなっているのか?今後5年間の業績見通しは?
  • 2014年度の乗用車市場の不振の原因は何か?
  • 今後5年間の新型車発売計画はどうなっているのか?
  • ガソリン車・ディーゼル車・CNG車の現在の比率はどうなっているのか?今後はどう変化していくのか?
  • 現在のエンジンサイズの比率はどうなっているのか?今後はどう変化していくのか?

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

第3章 定義と分類

  • インドの自動車産業の分類
  • 乗用車(PV)の分類

第4章 インド市場のメガトレンドと業界再編の影響:概略

  • メガトレンドの定義
  • 当レポートにおける定義

第5章 都市化

  • 都市化の4つの主な傾向
  • メガトレンドとしての都市化
  • 未来のメガリージョン(大都市圏)
  • メガロポリス
  • 持続可能な都市

第6章 景気動向

  • インドのGDP動向とその予測
  • 今後のGDPへの主な貢献要素
  • インド経済の成長促進要因

第7章 インフラ開発

  • インフラ投資の動向
  • 建設業の投資額
  • 公共交通機関への重点的投資

第8章 道路建設

  • インドの道路インフラ
  • 道路インフラ建設計画
  • バス・ラピッド・トランジット・システム(BRTS)インフラ建設

第9章 鉄道建設

  • 主要投資
  • 各都市での地下鉄建設計画

第10章 外部からの影響:市場促進・抑制要因

  • 市場促進・抑制要因
  • 乗用車市場の促進要因
  • 乗用車市場の抑制要因

第11章 全体的市場の予測と傾向

  • 市場計測
  • 今後のモデル発売見通し
  • これまでの動向
  • 国内市場売上高のシナリオ分析
  • 乗用車市場のシナリオ分析
  • 経済指標と市場成長率
  • シナリオ分析の前提条件
  • 乗用車の国内販売台数のシナリオ分析
  • エンジンの種類別の市場予測:乗用車全体
  • エンジンの種類別の市場予測:SUVの場合
  • エンジンの種類別の市場予測:MPVの場合
  • パワートレインの将来動向

第12章 乗用車(PC)部門の詳細分析

  • 国内販売台数予測:車種別
  • 国内販売台数予測:メーカー別
  • 国内販売台数予測
  • 競合製品分析
  • 競合製品分析:マイクロカー部門
  • 競合製品分析:ミニカー部門
  • 競合製品分析:コンパクトカー部門
  • 競合製品分析:スーパーコンパクトカー部門
  • 競合製品分析:中型車部門
  • 競合製品分析:エグゼクティブ用車両部門
  • 競合製品分析:プレミアム車部門
  • 競合製品分析:高級車部門
  • 将来展望

第13章 ユーティリティ・ビークル(UV)部門の詳細分析

  • 国内販売台数予測:車種別
  • 国内販売台数予測:メーカー別
  • 国内販売台数予測
  • 競合製品分析
  • 競合製品分析:SUV部門
  • 競合製品分析:MPV部門
  • 将来展望

第14章 バン(VAN)部門の詳細分析

  • 競合製品分析
  • 国内販売台数予測:メーカー別
  • 競合製品分析
  • 将来展望

第15章 結論と将来展望

  • 主な分析結果と今後の見通し
  • 3つの主な予測
  • 法的免責事項

第16章 付録

目次
Product Code: P81E-18

Super Compacts and Compact SUVs Priced Aggressively to Drive the Market

Driven by aggressive pricing, the Indian passenger vehicle market is expected to grow with launch of entry level sedans (super compacts) and compact SUVs until 2019. Domestic sales of PVs in India decreased from 2,686,768 units in FY 2013 to 2,431,250 units in FY 2014, registering a decline of 9.5% due to the increase in fuel cost, lending rate, and current economic conditions. With the narrowing price difference between gasoline and diesel variant vehicles and newer technologies being introduced in gasoline engines, the share of diesel vehicles is likely to decline in the near future. The overall inflation remains high due to a persistent rise in fuel prices and is expected to continue for the next few months or a year.

Key Questions this Study will Answer

  • What is the current scenario of the Indian PV market and how is it likely to perform in the next five years (FY 2015 to FY 2019)?
  • What are the factors responsible for the decline in the Indian PV market in FY 2014?
  • What are the new vehicle launches planned by OEMs till FY 2019?
  • What is the share of gasoline, diesel, and CNG vehicles, respectively, in FY 2014 and how is it likely to be in the next five years (FY 2015 to FY 2019)?
  • What is the engine size of vehicles in FY 2014 and how is it likely to be in the next five years (FY 2015 to FY 2019)?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 3. Executive Summary-Total Domestic Sales Snapshot
  • 4. Executive Summary-Total Domestic Sales Snapshot Explained
  • 5. Executive Summary-Competitive Positioning of Key Industry Participants
  • 6. Executive Summary-Key Conclusions and Future Outlook
  • 7. Executive Summary-Key Conclusions and Future Outlook (continued)

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Methodology
  • 5. Key OEMs Considered in this Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

  • 1. Indian Automotive Industry Segmentation
  • 2. PV Segmentation
  • 3. PV Segmentation (continued)

4. MEGA TRENDS IN INDIA AND INDUSTRY CONVERGENCE IMPLICATIONS-INTRODUCTION

  • 1. Definition of a Mega Trend
  • 2. Definitions Used in the Study

5. URBANIZATION

  • 1. Four Main Trends in Urbanization
  • 2. Urbanization as a Mega Trend
  • 3. Urbanization as a Mega Trend (continued)
  • 4. Mega Regions in 2025 and Beyond
  • 5. Mega Connection
  • 6. Sustainable Cities

6. ECONOMY

  • 1. India's GDP Trends and Forecast
  • 2. Top 10 States Contributing to India's GDP in 2010 and 2020
  • 3. India's Growth Drivers

7. INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT

  • 1. India Infrastructure Investment Trends
  • 2. Construction Industry Investment
  • 3. Heavy Investment in Public Transportation Facilities by 2020

8. ROAD DEVELOPMENT

  • 1. Road Infrastructure in India
  • 2. Road Infrastructure Development Plan
  • 3. BRTS Infrastructure Development

9. RAILWAYS DEVELOPMENT

  • 1. Major Investment
  • 2. Metro Rail Planned in Various Cities

10. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL PV MARKET

  • 1. Drivers and Restraints
  • 2. Indian PV Market Drivers
  • 3. Drivers Explained
  • 4. Indian PV Market Restraints
  • 5. Restraints Explained

11. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL PV MARKET

  • 1. Measurements
  • 2. Total PV Market-Select Models to be Launched in the Next 5 Years
  • 3. Indian PV Market-Past Trends
  • 4. Total PV Market-Domestic Sales Scenario Analysis
  • 5. Total PV Market-Frost & Sullivan Scenario Analysis
  • 6. Total PV Market-Frost & Sullivan Scenario Analysis (continued)
  • 7. Total PV Market-Frost & Sullivan Scenario Analysis (continued)
  • 8. Total PV Market-Economic Parameters and Segment Growth
  • 9. Forecast Scenario Assumptions for 2019
  • 10. Forecast Scenario Assumptions
  • 11. Forecast Scenario Assumptions (continued)
  • 12. Forecast Scenario Assumptions (continued)
  • 13. Forecast Scenario Assumptions (continued)
  • 14. Total PV Market-Domestic Sales Forecast by PV Segments
  • 15. Total PV Market-Domestic Sales Forecast by PV Segments (continued)
  • 16. Total PV Market- Domestic Sales Forecast by PV Segment Discussion
  • 17. Total PV Market-Engine-wise Split for the PV Produced
  • 18. Total PV Market-Engine-wise Split for the PV Produced (continued)
  • 19. Total PV Market-SUVs Engine-wise Production Forecast F&S Scenario Analysis
  • 20. Total PV Market-MPVs Engine-wise Production Forecast F&S Scenario Analysis
  • 21. Future Trends in Powertrain

12. PASSENGER CAR (PC) SEGMENT BREAKDOWN

  • 1. PC Segment-Domestic Sales Forecast by Vehicle Segment
  • 2. PC Segment-Domestic Sales Forecast by OEM
  • 3. PC Segment-Domestic Sales Forecast
  • 4. PC Segment-Competitive Analysis
  • 5. PC Segment-Competitive Analysis for the Micro Segment
  • 6. PC Segment-Competitive Analysis for the Mini Segment
  • 7. PC Segment-Competitive Analysis for the Compact Segment
  • 8. PC Segment-Competitive Analysis for the Super Compact Segment
  • 9. PC Segment-Competitive Analysis for the Mid-Size Segment
  • 10. PC Segment-Competitive Analysis for the Executive Segment
  • 11. PC Segment-Competitive Analysis for the Premium Segment
  • 12. PC Segment-Competitive Analysis for the Luxury Segment
  • 13. PC Segment-Future Outlook

13. UTILITY VEHICLE (UV) SEGMENT BREAKDOWN

  • 1. UV Segment-Domestic Sales Forecast by Vehicle Segment
  • 2. UV Segment-Domestic Sales Forecast by OEMs
  • 3. UV Segment-Domestic Sales Forecast
  • 4. UV Segment-Competitive Analysis
  • 5. UV Segment-Competitive Analysis for the SUV Segment
  • 6. UV Segment-Competitive Analysis for the MPV Segment
  • 7. UV Segment-Future Outlook

14. VAN SEGMENT BREAKDOWN

  • 1. Van Segment-Domestic Sales Forecast
  • 2. Van Segment-Domestic Sales Forecast by OEMs
  • 3. Van Segment-Domestic Sales Forecast Discussion
  • 4. Van Segment-Competitive Analysis
  • 5. Van Segment-Future Outlook

15. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-Three Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

16. APPENDIX

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Methodology
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