株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界のウェブ・モバイル分析市場

Global Web and Mobile Analytics Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 310761
出版日 ページ情報 英文 121 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
世界のウェブ・モバイル分析市場 Global Web and Mobile Analytics Market
出版日: 2014年08月19日 ページ情報: 英文 121 Pages
概要

当レポートでは、世界のオンラインウェブ分析の二つのセグメント(ウェブ・モバイル)について調査し、地域別の予測、市場成長促進因子・阻害因子、地域別収益の予測、産業別の分析、競合情勢、現在の流通チャネルの概要、市場需要の分析、技術動向および注目企業のリストなどをまとめ、提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 調査範囲
  • 本調査で取り扱う主な質問
  • Frost & Sullivan のデジタルメディアバリューチェーン範囲
  • オンライン分析
  • 定義
  • 用語
  • 対象地域
  • エンドユーザー産業の定義
  • 市場ライフサイクル分析:評価因子
  • 市場ライフサイクル分析:ウェブ分析
  • 市場ライフサイクル分析:モバイル分析

第3章 ウェブ・モバイル分析市場全体:促進因子・阻害因子

  • 市場成長促進因子・阻害因子
  • 市場成長促進因子の説明
  • 市場成長阻害因子の説明

第4章 ウェブ・モバイル分析市場全体:予測・動向

  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 収益予測の議論
  • 価格動向の議論
  • 流通チャネル
  • 流通チャネルの議論
  • 収益比予測:地域別
  • NALA(北米・ラテンアメリカ)収益予測
  • EMEA(欧州・中東・アフリカ)収益予測
  • アジア太平洋地域の予測の議論:地域別

第5章 ウェブ・モバイル分析市場全体:産業アプリケーション別分析

  • 収益比の内訳:産業アプリケーション別分析
  • 産業アプリケーション別分析の議論:M&E
  • 産業アプリケーション別分析の議論:小売り
  • 産業アプリケーション別分析の議論:その他のハイライト

第6章 ウェブ・モバイル分析市場全体:市場シェア・競合分析

  • 競合分析:市場シェア
  • 競合環境
  • 競合情勢
  • 競合要因・評価
  • 市場リーダー:Adobe
  • 挑戦者:google
  • 挑戦者:IBM
  • 競争者

第7章 ウェブ分析セグメントの分析

  • 主な調査結果
  • 測定
  • 収益予測
  • 収益比予測:地域別
  • 地域別の収益予測
  • 収益予測の議論:地域別
  • 市場シェア
  • 競合環境

第8章 モバイル分析セグメントの分析

  • 主な調査結果
  • 測定
  • 収益予測
  • 収益比予測:地域別
  • 地域別の収益予測
  • 収益予測の議論:地域別
  • 市場シェア
  • 競合環境

第9章 技術動向

  • アトリビューション分析
  • マルチデバイス、マルチドメイントラッキング
  • タグマネジメント

第10章 市場動向

  • 市場動向:モバイル広告・マーケティング
  • その他の市場動向

第11章 注目企業リスト

  • 注目企業リスト
  • 注目企業リスト:Localytics

第12章 結論

  • 予測
  • 提言
  • 免責事項

第13章 付録

目次
Product Code: NDD0-01-00-00-00

Mobile Emerges as a Stand-alone Segment; Predictive Analytics is the Secret Sauce for Monetization

Although the global online Web analytics market has long prevailed, the changing dynamics of consumer engagement on the Internet coupled with device proliferation have led to an inflection point. This study discusses these two analytics segments-Web and mobile. The regional forecast spans North America and Latin America; Europe, the Middle East, and Africa; and the Asia-Pacific markets. Market drivers and restraints are ranked and explained. The research also provides forecasts for global and regional revenues as well as a vertical analysis and competitive landscape. The study outlines current distribution channels and analysis of market demand. The base year is 2013 and the study period is from 2013 to 2020.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Measurements
  • 4. Measurements (continued)
  • 5. CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

  • 1. Market Overview-Scope
  • 2. Key Questions this Study will Answer
  • 3. Frost & Sullivan Digital Media Value Chain Coverage
  • 4. Market Overview-Online Analytics
  • 5. Market Overview-Online Analytics (continued)
  • 6. Market Overview-Definitions
  • 7. Market Overview-Definitions (continued)
  • 8. Market Overview-Definitions (continued)
  • 9. Market Overview-Frequently Used Terms
  • 10. Market Overview-Frequently Used Terms (continued)
  • 11. Market Overview-Regions Covered
  • 12. Market Overview-End-user Vertical Definitions
  • 13. Market Life Cycle Analysis-Assessment Factors
  • 14. Market Life Cycle Analysis-Web Analytics
  • 15. Market Life Cycle Analysis-Web Analytics (continued)
  • 16. Market Life Cycle Analysis-Web Analytics (continued)
  • 17. Market Life Cycle Analysis-Web Analytics (continued)
  • 18. Market Life Cycle Analysis-Mobile Analytics
  • 19. Market Life Cycle Analysis-Mobile Analytics (continued)

3. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL WEB AND MOBILE ANALYTICS MARKET

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Drivers Explained (continued)
  • 6. Drivers Explained (continued)
  • 7. Drivers Explained (continued)
  • 8. Market Restraints
  • 9. Restraints Explained
  • 10. Restraints Explained (continued)
  • 11. Restraints Explained (continued)
  • 12. Restraints Explained (continued)

4. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL WEB AND MOBILE ANALYTICS MARKET

  • 1. Forecast Assumptions
  • 2. Revenue Forecast
  • 3. Revenue Forecast Discussion
  • 4. Pricing Trends Discussion
  • 5. Pricing Trends Discussion (continued)
  • 6. Distribution Channels
  • 7. Distribution Channels Discussion
  • 8. Percent Revenue Forecast by Region
  • 9. NALA Revenue Forecast
  • 10. EMEA Revenue Forecast
  • 11. APAC Revenue Forecast
  • 12. Revenue Forecast Discussion by Region
  • 13. Revenue Forecast Discussion by Region (continued)

5. APPLICATION VERTICAL ANALYSIS-TOTAL WEB AND MOBILE ANALYTICS MARKET

  • 1. Percent Revenue Breakdown by Application Vertical Analysis
  • 2. Application Vertical Analysis Discussion-M&E
  • 3. Application Vertical Analysis Discussion-Retail
  • 4. Application Vertical Analysis Discussion-Other Highlights

6. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS-TOTAL WEB AND MOBILE ANALYTICS MARKET

  • 1. Competitive Analysis-Market Share
  • 2. Competitive Environment
  • 3. Competitive Landscape
  • 4. Competitive Factors and Assessment
  • 5. Competitive Factors and Assessment (continued)
  • 6. Market Leader-Adobe
  • 7. Challenger-Google
  • 8. Challenger-IBM
  • 9. Contenders
  • 10. Contenders (continued)
  • 11. Contenders (continued)

7. WEB ANALYTICS SEGMENT BREAKDOWN

  • 1. Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. Revenue Forecast
  • 4. Percent Revenue Forecast by Region
  • 5. Regional Revenue Forecast
  • 6. Revenue Forecast Discussion by Region
  • 7. Market Share
  • 8. Competitive Environment

8. MOBILE ANALYTICS SEGMENT BREAKDOWN

  • 1. Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. Revenue Forecast
  • 4. Percent Revenue Forecast by Region
  • 5. Revenue Forecast by Region
  • 6. Revenue Forecast Discussion by Region
  • 7. Revenue Forecast Discussion by Region (continued)
  • 8. Revenue Forecast Discussion by Region (continued)
  • 9. Market Share
  • 10. Competitive Environment

9. TECHNOLOGY TRENDS

  • 1. Technology Trends-Attribution Modeling
  • 2. Technology Trends-Attribution Modeling (continued)
  • 3. Technology Trends-Multi-device, Multi-domain Tracking
  • 4. Technology Trends-Tag Management

10. MARKET TRENDS

  • 1. Market Trends-Mobile Advertising & Marketing
  • 2. Other Market Trends
  • 3. Other Market Trends (continued)

11. HOT COMPANY WATCHLIST

  • 1. Hot Company Watchlist
  • 2. Hot Company Watchlist-Localytics
  • 3. Hot Company Watchlist-Localytics (continued)

12. THE LAST WORD

  • 1. The Last Word-Predictions
  • 2. The Last Word-Recommendations
  • 3. Legal Disclaimer

13. APPENDIX

  • 1. Methodology
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. Partial List of Companies Interviewed
  • 5. List of Companies Included in "Others"
  • 6. Learn More-Next Steps
  • 7. List of Exhibits
  • 8. List of Exhibits (continued)
  • 9. List of Exhibits (continued)
Back to Top