株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

北米のクラス1〜8車両向けフィルターのアフターマーケットの分析

Analysis of the North American Class 1 to 8 Filters Aftermarket

発行 Frost & Sullivan 商品コード 310330
出版日 ページ情報 英文 158 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
北米のクラス1〜8車両向けフィルターのアフターマーケットの分析 Analysis of the North American Class 1 to 8 Filters Aftermarket
出版日: 2014年08月12日 ページ情報: 英文 158 Pages
概要

北米の自動車向けフィルターのアフターマーケットでは現在、技術開発による製品差別化の動きが活発となっています。

当レポートでは、米国・カナダの自動車(クラス1〜8)向けフィルターのアフターマーケットについて分析し、全体的な市場動向−−出荷量・売上高・平均価格−−の動向(過去4年間・今後7年間分)や、車種別・用途別の詳細動向、流通構造、市場シェア、主な市場促進・阻害要因、今後の市場の方向性などを調査・推計しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • アフターマーケット全体の短期的・中期的な需要見通しはどうなっているのか?
  • アフターマーケット全体で、どのような傾向が見られるのか?
  • 最も重要な競争要因とは何か?
  • 主要企業とそのバリュープロポジション(提言価値)とは何か?クラス1〜3(小型車)向けとクラス4〜8(中・大型車)向けでは違いがあるのか?
  • フィルター用アフターマーケット全体の競争環境はどのように変化しているのか?既存企業・新規参入企業に対する影響は?

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

第3章 定義と分類

第4章 市場概況

  • クラス1〜3車両のアフターマーケットの流通構造
  • クラス4〜8車両のアフターマーケットの流通構造
  • クラス1〜8車両のアフターマーケット:主な傾向
  • 濾過装置への技術動向の影響

第5章 需要分析:自動車用フィルターのアフターマーケット全体

  • 需要影響要因:クラス1〜3車両のVIO(走行中車両台数)、国別
  • 需要影響要因:クラス1〜3車両の生産台数見通し、国別
  • 需要影響要因:クラス1〜3車両のVIO、ブランド別
  • 需要影響要因:クラス1〜3車両のVIO、車齢別
  • 需要影響要因:クラス1〜3車両の年間平均走行距離
  • クラス1〜3車両の需要分析
  • 需要影響要因:クラス4〜8車両のVIO(走行中車両台数)
  • 需要影響要因:クラス4〜8車両の生産台数見通し
  • 需要影響要因:クラス4〜8車両の年間平均走行距離
  • クラス4〜8車両の需要分析

第6章 市場の予測と傾向:自動車用フィルターのアフターマーケット全体

  • 市場計測
  • 出荷量のシナリオ分析:
  • 市場予測シナリオの前提条件
  • 現在の総出荷量
  • 出荷量・収益額の現状

第7章 外部からの影響:市場促進・抑制要因(アフターマーケット全体)

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第8章 市場の予測と傾向(クラス1〜3車両向けフィルターのアフターマーケット)

  • 出荷量のシナリオ分析
  • 市場予測シナリオの前提条件
  • 現在の市場収益額
  • 価格動向分析
  • 流通チャネル別の収益額の見通し
  • 市場シェア分析

第9章 エアフィルター用アフターマーケットの詳細分析(クラス1〜3)

  • 出荷量・収益額の予測
  • メーカー価格の予測
  • 流通チャネル別の収益額の見通し
  • 市場シェア分析

第10章 燃料フィルター用アフターマーケットの詳細分析(クラス1〜3)

第11章 オイルフィルター用アフターマーケットの詳細分析(クラス1〜3)

第12章 キャビン用アフターマーケットの詳細分析(クラス1〜3)

第13章 主な分析結果と競争分析(クラス1〜3)

  • 主な分析結果
  • 競争環境
  • ブランド・ポートフォリオ
  • 各企業のポジショニング
  • 競争力の比較基準:定義
  • 競争力の比較分析
  • 企業プロファイル:FRAM Filtration
  • 企業プロファイル:WIX Filters
  • 企業プロファイル:Purolator

第14章 外部からの影響:市場促進・抑制要因(クラス4〜8車両向けフィルターのアフターマーケット)

第15章 市場の予測と傾向(クラス4〜8)

第16章 エアフィルター用アフターマーケットの詳細分析(クラス4〜8)

第17章 燃料フィルター用アフターマーケットの詳細分析(クラス4〜8)

第18章 オイルフィルター用アフターマーケットの詳細分析(クラス4〜8)

第19章 燃料・水分離機用アフターマーケットの詳細分析(クラス4〜8)

第20章 冷却材フィルター用アフターマーケットの詳細分析(クラス4〜8)

第21章 主な分析結果と競争分析(クラス4〜8)

  • 主な分析結果
  • 競争環境
  • ブランド・ポートフォリオ
  • 各企業のポジショニング
  • 企業プロファイル:Cummins Filtration
  • 企業プロファイル:Baldwin Filters
  • 企業プロファイル:Donaldson Filtration

第22章 結論と将来展望

第23章 付録

目次
Product Code: ND4F-01-00-00-00

Increasing Technology Focus Offers Prospects for Differentiation

This research service analyzes the automotive and commercial truck filters aftermarket in the United States and Canada. The research includes unit shipment and revenue forecast, pricing analysis, distribution channel analysis, market share analysis, market drivers and restraints, market overview, key conclusions and findings, and a future outlook. The product scope includes air, fuel, oil, and cabin air filters, as well as coolant filters and fuel/water separators. All units, prices, and revenue are presented at the manufacturer level and expressed in US dollars. The base year is 2013. Forecasts are provided from 2014 to 2020, and historical data is provided for 2010 to 2012.

Key Questions this Study Will Answer

  • What is the short-to-medium term demand outlook for filters in the Class 1 to 8 vehicle aftermarket?
  • What are the key market trends prevalent in the total Class 1 to 8 filters aftermarket?
  • What are the most important competitive factors?
  • Who are the key industry participants and what is their value proposition? How does distribution differ between the Class 1 to 3 (light duty) and Class 4 to 8 (medium and heavy duty) vehicle segments?
  • How is the competitive landscape changing in the Class 1 to 8 total filters aftermarket? What are the implications for existing competitors and those planning to enter the market?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Key Findings (continued)
  • 3. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 4. Executive Summary-Top Level Strategic Fact Sheet / Market Snapshot
  • 5. Executive Summary-Total Market Unit Shipment / Revenue Snapshot
  • 6. Class 1-3 Filters Aftermarket-Revenue Growth Analysis
  • 7. Class 4-8 Filters Aftermarket-Revenue Growth Analysis
  • 8. Executive Summary-Competitive Positioning of Key Industry Participants
  • 9. Executive Summary-Key Conclusions and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key Distribution Groups Compared in this Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Product Segmentation
  • 2. Product Definitions
  • 3. Definitions
  • 4. Vehicle Segmentation

4. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Class 1-3 Aftermarket Distribution Structure
  • 2. Class 4-8 Aftermarket Distribution Structure
  • 3. Class 1-8 Filters Aftermarket-Key Aftermarket Trends
  • 4. Impact of Technology Trends on Filtration Systems

5. TOTAL CLASS 1-8 FILTERS AFTERMARKET-DEMAND ANALYSIS

Total Class 1-8 Filters Aftermarket-Demand Analysis

  • 1. Demand Influencers-Class 1-3 VIO by Country
  • 2. Demand Influencers-Class 1-3 Vehicles Production Forecast by Country
  • 3. Demand Influencers-Class 1-3 VIO by Brand Analysis
  • 4. Demand Influencers-Class 1-3 VIO by Age
  • 5. Demand Influencers-Class 1-3 Vehicles Average Annual Miles Driven
  • 6. Class 1-3 Vehicle Segment-Demand Analysis
  • 7. Demand Influencers-Class 4-8 VIO
  • 8. Demand Influencers-Class 4-8 Vehicles Production Forecast
  • 9. Demand Influencers-Class 4-8 Average Annual Miles Driven
  • 10. Class 4-8 Vehicle Segment-Demand Analysis

6. FORECAST AND TRENDS-TOTAL CLASS 1-8 FILTERS AFTERMARKET

Forecast and Trends-Total Class 1-8 Filters Aftermarket

  • 1. Measurements
  • 2. Class 1-8 Filters Aftermarket-Unit Shipment Scenario Analysis
  • 3. Forecast Scenario Assumptions to 2020
  • 4. Total Market Unit Shipments Snapshot
  • 5. Market Unit Shipment / Revenue Snapshot

7. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-CLASS 1-3 FILTERS AFTERMARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Class 1-3 Filters Aftermarket

  • 1. Class 1-3 Filters Aftermarket Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Class 1-3 Filters Aftermarket Restraints
  • 4. Restraints Explained

8. FORECASTS AND TRENDS-CLASS 1-3 FILTERS AFTERMARKET

Forecasts and Trends-Class 1-3 Filters Aftermarket

  • 1. Class 1-3 Filters Aftermarket-Unit Shipment Scenario Analysis
  • 2. Forecast Scenario Assumptions to 2020
  • 3. Class 1-3 Filters Aftermarket-Revenue Snapshot
  • 4. Class 1-3 Filters Aftermarket-Pricing Analysis
  • 5. Class 1-3 Filters Aftermarket-Percent Revenue Forecast by Distribution Analysis
  • 6. Class 1-3 Filters Aftermarket-Market Share Analysis

9. AIR FILTERS AFTERMARKET BREAKDOWN

Air Filters Aftermarket Breakdown

  • 1. Air Filters-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Air Filters-Manufacturer Level Pricing Forecast
  • 3. Air Filters-Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 4. Air Filters-Market Share Analysis

10. FUEL FILTERS AFTERMARKET BREAKDOWN

Fuel Filters Aftermarket Breakdown

  • 1. Fuel Filters-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Fuel Filters-Average Manufacturer Level Pricing Trends and Forecast
  • 3. Fuel Filters-Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 4. Fuel Filters-Market Share Analysis

11. OIL FILTERS AFTERMARKET BREAKDOWN

Oil Filters Aftermarket Breakdown

  • 1. Oil Filters-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Oil Filters-Replacement Rate Forecast
  • 3. Oil Filter-Percent Revenue Forecast by Product Type
  • 4. Oil Filters-Manufacturer Level Pricing Trends and Forecast
  • 5. Oil Filters-Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 6. Oil Filters-Unit Shipments and Revenue Forecast by Product Category
  • 7. Synthetic Oil Filters
  • 8. Synthetic Oil Filters (continued)
  • 9. Oil Filters-Market Share Analysis

12. CABIN AIR FILTERS AFTERMARKET BREAKDOWN

Cabin Air Filters Aftermarket Breakdown

  • 1. Cabin Air Filters-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Cabin Air Filters-Percent Unit Shipment and Revenue Forecast by Filter Type
  • 3. Cabin Air Filters-Pricing Analysis
  • 4. Cabin Air Filters-Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 5. Cabin Air Filters-Market Share Analysis

13. KEY FINDINGS AND COMPETITIVE ANALYSIS-CLASS 1 TO 3 FILTERS AFTERMARKET

Key Findings and Competitive Analysis-Class 1 to 3 Filters Aftermarket

  • 1. Total Class 1-3 Filters Aftermarket-Key Findings
  • 2. Competitive Environment
  • 3. Brand Portfolio
  • 4. Competitor Positioning
  • 5. Class 1-3 Filters Aftermarket-Competitive Benchmark Definitions
  • 6. Class 1-3 Filters Aftermarket-Competitive Benchmark
  • 7. Company Profile-FRAM Filtration
  • 8. Company Profile-WIX Filters
  • 9. Company Profile-Purolator

14. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-CLASS 4-8 FILTERS AFTERMARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Class 4-8 Filters Aftermarket

  • 1. Class 4-8 Filters Aftermarket Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Class 4-8 Filters Aftermarket Restraints
  • 4. Restraints Explained

15. FORECASTS AND TRENDS-CLASS 4-8 AFTERMARKET

Forecasts and Trends-Class 4-8 Aftermarket

  • 1. Class 4-8 Filters Aftermarket-Unit Shipment Scenario Analysis
  • 2. Forecast Scenario Assumptions to 2020
  • 3. Class 4-8 Filters Aftermarket-Revenue Snapshot
  • 4. Class 4-8 Filters Aftermarket-Manufacturer Level Pricing Analysis
  • 5. Class 4-8 Filters Aftermarket-Percent Revenue Forecast Distribution Channel Analysis
  • 6. Class 4-8 Filters Aftermarket-Market Share Analysis

16. AIR FILTERS AFTERMARKET BREAKDOWN

Air Filters Aftermarket Breakdown

  • 1. Air Filters-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Air Filters-Average Manufacturer Level Pricing Forecast
  • 3. Air Filters-Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 4. Air Filters-Market Share Analysis

17. FUEL FILTERS AFTERMARKET BREAKDOWN

Fuel Filters Aftermarket Breakdown

  • 1. Fuel Filters-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Fuel Filters-Average Manufacturer Level Pricing Trends and Forecast
  • 3. Fuel Filters-Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 4. Fuel Filters-Market Share Analysis

18. OIL FILTERS AFTERMARKET BREAKDOWN

Oil Filters Aftermarket Breakdown

  • 1. Oil Filters-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Oil Filters-Average Manufacturer Level Pricing Trends and Forecast
  • 3. Oil Filters-Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 4. Oil Filters-Market Share Analysis

19. FUEL/WATER SEPARATORS AFTERMARKET BREAKDOWN

Fuel/Water Separators Aftermarket Breakdown

  • 1. Fuel/Water Separators-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Fuel/Water Separators-Average Manufacturer Level Pricing Trendsand Forecast
  • 3. Fuel/Water Separators-Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 4. Fuel/Water Separator Filters-Market Share Analysis

20. COOLANT FILTERS AFTERMARKET BREAKDOWN

Coolant Filters Aftermarket Breakdown

  • 1. Coolant Filters-Unit Shipment and Revenue Forecast
  • 2. Coolant Filters-Average Manufacturer Level Pricing Trends and Forecast
  • 3. Coolant Filters-Percent Revenue Forecast by Distribution Channel
  • 4. Coolant Filters-Market Share Analysis

21. KEY FINDINGS AND COMPETITIVE ANALYSIS-CLASS 4-8 FILTERS AFTERMARKET

Key Findings and Competitive Analysis-Class 4-8 Filters Aftermarket

  • 1. Class 4-8 Filters Aftermarket-Key Findings
  • 2. Competitive Environment
  • 3. Brand Portfolio
  • 4. Competitor Positioning
  • 5. Company Profile-Cummins Filtration
  • 6. Company Profile-Baldwin Filters
  • 7. Company Profile-Donaldson Filtration

22. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

23. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Learn More-Next Steps
  • 3. Planned 2014 Research
  • 4. Methodology
Back to Top