株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

請求の世界市場(パート6):相互接続・精算パートナー管理ビジネスの活性因子と市場動向

Global Billing Part 6a: Interconnect & Settlement Partner Management Business Drivers and Market Trends

発行 Frost & Sullivan 商品コード 309664
出版日 ページ情報 英文 43 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
請求の世界市場(パート6):相互接続・精算パートナー管理ビジネスの活性因子と市場動向 Global Billing Part 6a: Interconnect & Settlement Partner Management Business Drivers and Market Trends
出版日: 2014年07月30日 ページ情報: 英文 43 Pages
概要

当レポートは、相互接続市場とパートナー管理市場の両方における、世界的なビジネス活性因子や新たな市場動向などについて取り上げています。

エグゼクティブサマリー

終端間ビリング(請求)市場の定義

  • 調停2.0(オフラインとオンライン)
  • 格付け・課金とその他の中心的請求
  • ポリシー管理
  • 相互接続・精算およびパートナー管理

相互接続・精算の役割

  • 技術、ビジネス上の関係、および価格の合意の管理
  • トレーディングとルーティング
  • 格付け、請求、精算
  • 地域的交換と長距離
  • モバイルローミング
  • 手形交換所

相互接続・精算事業の課題

  • モバイルローミングの精算と未把握の高額請求規制の施行の役割
  • 複数の技術を使ったマッシュアップと精算
  • 採算性のルーティング
  • 利用パターン分析とルーティングのニーズの予測可能性
  • 無線アクセスネットワーク共有の新たなビジネスニーズ

サービスとしての価格の合意が提供する多数のメリット

パートナー関係管理の役割

  • パートナー契約:コンテンツの定義管理
  • パートナー契約:仮想サービスの管理
  • パートナー契約:仮想ネットワークの管理
  • パートナー契約:権利と責任の管理
  • 監査と紛争管理
  • M2M向け卸売パートナーネットワーク接続性と「セルスルー」サービス
  • スポンサー付きの企業向けモバイルデータの利用
  • ディーラーの販売管理と委託
  • m-コマース:NFCとモバイルウォレット

パートナー管理の収益化に焦点を当てたビジネスの課題

  • 複数の技術と複数のサプライヤのサービス提供
  • パートナーを巻き込んだサービスの利用促進
  • 加入者のロイヤルティポイントの活用
  • 単一パートナーとの複数サービス契約
  • ディーラーの契約と委託

新たなビジネスの展望が収益化に意味するところ

  • 利用取引の信用性
  • リアルタイムの顧客満足
  • 実装済みシステムと新たなビジネスの収益化
  • 複雑なB2B2BとB2Cビジネスモデルの信用性
  • 続く規制のプレッシャー
  • ソーシャルメディア
  • 複雑な付加価値サービス提供への支援
  • 製品の提供改善のためにモビリティサービスを求める企業顧客

今後の市場機会

結論

図表

目次
Product Code: D532-00-A8-00-00

This report examines the global business drivers and emerging market trends for both the interconnect market and the partner management market.

Table of Contents

Executive Summary

Market Definition of End-to-End Billing

  • Mediation 2.0 (Off-line and Online)
  • Rating & Charging and Other Core Billing
  • Policy Management (Rules Function)
  • Interconnect & Settlement and Partner Management

The Role of Interconnect & Settlement

  • Technical, Business Relationship and Pricing Agreement Management
  • Trading and Routing
  • Rating, Billing, and Settlement
  • Audit and Dispute Management
  • Local Exchange and Long Distance
  • Mobile Roaming
  • Clearinghouses

Interconnect & Settlement Business Challenges

  • Mobile Roaming Settlement and the Role of Bill Shock Regulatory Mandates
  • Multi-Technology Usage Mash-up and Settlement
  • Profitability Routing
  • Usage Pattern Analysis and Predictability of Routing Needs
  • New Business Needs from Radio Access Network Sharing

Pricing Agreements as a Service Offers Multiple Advantages

The Role of Partner Relationship Management

  • Partner Agreements: Content Definition Management
  • Partner Agreements: Virtual Services Management
  • Partner Agreements: Virtual Networks Management
  • Partner Agreements: Rights and Responsibility Management
  • Audit and Dispute Management
  • Wholesale Partner Network Connectivity for M2M and 'Sell-Through' Services
  • Sponsored Enterprise Mobile Data Usage
  • Dealer Sales Management and Commissioning
  • mCommerce: NFC and Mobile Wallet

Partner Management Monetization-Focused Business Challenges

  • Multi-Technology, Multi-Supplier Service Offers
  • Partner Involved Service Usage Promotions
  • Subscriber Loyalty Points Utilization
  • Multiple Service Agreements with a Single Partner
  • Dealer Contracts and Commissioning

What Does the New Business Landscape Mean for Monetization?

  • Usage Transaction Accountability
  • Real-Time Customer Satisfaction
  • Implemented Systems and New Business Monetization
  • Complex B2B2B . . . and B2C Business Model Accountability
  • Continued Regulatory Pressures
  • Social Media
  • Support for Complex Value-Add Services Offerings
  • Enterprise Customers Want Mobility Services to Improve Their Product Offerings

Opportunities Abound

The Last Word

List of Figures

  • Figure 1: CSP End-to-End Billing and Policy Management
  • Figure 2: Interconnect and Partner Management: Similar But Different
  • Figure 3: Business Exchange Agreement Process
  • Figure 4: Business Drivers for Partner Management and Its Key Functional Role
  • Figure 5: Cross-Industry 2.0 Virtual Services and Partner Management
  • Figure 6 - Real-Time Wholesale and Retail Business Accountability Needs
  • Figure 7: Real-Time Accountability in a CSP Combined Virtual and Physical Network
  • Figure 8: Interconnect, Settlement, and Partner Management Market Suppliers
Back to Top