表紙
市場調査レポート

サハラ以南アフリカのモバイルエンドユーザー動向

Sub-Saharan African Mobile End-user Trends

発行 Frost & Sullivan 商品コード 308688
出版日 ページ情報 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
サハラ以南アフリカのモバイルエンドユーザー動向 Sub-Saharan African Mobile End-user Trends
出版日: 2014年07月22日 ページ情報: 英文 71 Pages
概要

サハラ以南アフリカ(SSA)のモバイル市場は、同市場で活動する通信企業、デバイス・モジュールベンダー、アプリケーション・プラットフォームプロバイダー、およびアクセスネットワークプロバイダーに大きな機会を提示しています。しかし、この急速に変化・成長する市場における特定のニーズ・課題を理解することは重要です。携帯電話は通信手段を超えて、サービスデリバリープラットフォームとなっています。アプリケーションの入手可能性および様々な付加価値サービス(VAS)の開発は、その他のサービスと同様、エンドユーザーの携帯電話を用いたモバイルバンキング、ミュージックストリーミングおよびソーシャルメディアの利用を可能にします。

当レポートでは、変化・成熟するサハラ以南アフリカ(SSA)のモバイルエンドユーザー動向に伴う今後の様々な機会について調査し、市場成長の促進因子・阻害因子、モバイル市場の発展を形成する動向、エンドユーザーにおける特定のニーズ・動向、およびモバイル市場の発展がその他の産業別市場に及ぼす影響などについて分析しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 主な調査項目
  • 調査範囲

第3章 SSAにおける現在のモバイル状況

  • 携帯電話の普及率
  • モバイル契約
  • モバイル・固定インターネットブラウジング
  • モバイルブロードバンド
  • 規制情勢
  • インフラ開発

第4章 促進因子・阻害因子

  • 市場成長促進因子
  • 促進因子の説明
  • 市場成長阻害因子
  • 阻害因子の説明

第5章 モバイルエンドユーザー動向

  • 測定
  • モバイル普及率
  • スマートフォン普及率
  • ソーシャルネットワーク、ウェブサイトおよびインスタントメッセージ
  • ローカルコンテンツ開発

第6章 産業別市場動向

  • 概要
  • 産業別市場の概要
  • mヘルス
  • mアグリカルチャー
  • mエデュケーション
  • mコマース・mマネー
  • mインフォテインメント

第7章 結論

Frost & Sullivan について

目次
Product Code: MA20-01-00-00-00

Mobile Phones are Moving Beyond Communication Tools to Service Delivery Platforms

The Sub-Saharan African (SSA) mobile market presents significant opportunities for telecommunication companies, device and module vendors, application and platform providers, and access network providers operating in this space. However, it is important to understand the specific needs and challenges of this rapidly changing and growing market. This study investigates the various upcoming opportunities as SSA mobile end-user trends are changing and maturing. Mobile phones are moving beyond communication tools to become service delivery platforms. The availability of applications and the development of various value-added services (VAS) enable end users to use their mobile phones for mobile banking, music streaming, and social media, amongst other services.

Key Questions This Study Will Answer

  • How does the SSA mobile market compare with the rest of the world?
  • What is driving the overall market growth in the next 7 years?
  • What is restraining the overall market growth in the next 7 years?
  • What trends are shaping the development of the mobile market in SSA?
  • What are the specific needs and trends of end users in SSA?
  • How are developments in the mobile market effecting other vertical markets in SSA?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Measurements

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Key Questions This Study Will Answer
  • 2. Research Scope
  • 3. Research Scope (continued)

3. CURRENT MOBILE CONTEXT IN SSA

Current Mobile Context in SSA

  • 1. Mobile Phone Penetration
  • 2. Mobile Phone Penetration (continued)
  • 3. Mobile Phone Penetration (continued)
  • 4. Mobile Phone Penetration (continued)
  • 5. Mobile Phone Penetration (continued)
  • 6. Mobile Contracts
  • 7. Mobile and Fixed Internet Browsing
  • 8. Mobile Broadband
  • 9. Regulatory Landscape
  • 10. Regulatory Landscape (continued)
  • 11. Infrastructure Development
  • 12. Infrastructure Development (continued)

4. DRIVERS AND RESTRAINTS

Drivers and Restraints

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Drivers Explained (continued)
  • 6. Market Restraints
  • 7. Restraints Explained
  • 8. Restraints Explained (continued)
  • 9. Restraints Explained (continued)
  • 10. Restraints Explained (continued)

5. MOBILE END-USER TRENDS

Mobile End-user Trends

  • 1. Measurements
  • 2. Mobile Penetration Rate
  • 3. Smartphone Penetration Rate
  • 4. Smartphone Penetration Rate (continued)
  • 5. Smartphone Penetration Rate (continued)
  • 6. Social Networking, Web Sites, and Instant Messaging
  • 7. Local Content Development
  • 8. Local Content Development (continued)

6. VERTICAL MARKET TRENDS

Vertical Market Trends

  • 1. Overview
  • 2. Vertical Markets Overview
  • 3. Vertical Markets Overview (continued)
  • 4. mHealth
  • 5. mHealth (continued)
  • 6. mAgriculture
  • 7. mEducation
  • 8. mEducation (continued)
  • 9. mCommerce and mMoney
  • 10. mCommerce and mMoney (continued)
  • 11. mCommerce and mMoney (continued)
  • 12. mCommerce and mMoney (continued)
  • 13. mInfotainment
  • 14. mInfotainment (continued)
  • 15. mInfotainment (continued)

7. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-4 Big Predictions
  • 2. Legal Disclaimer

8. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top