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市場調査レポート

欧州における自動車パーツとサービスのオンライン小売市場の機会分析

Opportunity Analysis for the Automotive Parts and Service eRetailing Market in Europe

発行 Frost & Sullivan 商品コード 307927
出版日 ページ情報 英文 159 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=104.18円で換算しております。
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欧州における自動車パーツとサービスのオンライン小売市場の機会分析 Opportunity Analysis for the Automotive Parts and Service eRetailing Market in Europe
出版日: 2014年07月11日 ページ情報: 英文 159 Pages
概要

自動車パーツのオンライン小売業者が乗用車のオーナーや自動車アフターマーケットのサービス専門業者への製品配達ビジネスモデルを精錬させているため、オンラインでのパーツ販売は今後5〜7年で4倍以上に増えると予想されます。現在のところ、タイヤメーカーがオンライン販路への移行を押し進めており、一方でパーツやサービスのプロバイダはどのプラットフォームとパートナーシップが、自社の製品と顧客にもっともふさわしいかを決めています。

当レポートは、20を超える自動車のアフターマーケットの価値連鎖に存在する関係者へのインタビューの結果を含む、欧州における自動車パーツとサービスのオンライン小売市場の機会分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 今後のパーツ小売を形机ると見られる主な変換シフト
  • 全方位統合顧客遍歴
  • サービスモデルからソリューションモデルへ
  • 自動車のオンライン小売のギャップ
  • 主要国におけるパーツのオンライン小売機会
  • オンラインパーツ vs. アフターマーケットパーツ全体の収益
  • オンライン小売の浸透/地域別の成長
  • フランスにおけるパーツのオンライン小売
  • 自動車のオンライン小売製品カテゴリ分析
  • 自動車のオンライン小売の価値連鎖
  • オンライン小売の競争分析
  • 主な稼動中の自動車のオンライン小売参入者
  • 自動車のオンライン小売ビジネスモデル - 直販と市場
  • 参入者のタイプ別ビジネスモデル分析
  • パーツおよびサービスにおける新たなブリック&クリック統合モデル
  • Halfordsの全チャネルアプローチ
  • サービス集積の新モデル
  • 英国における主なOES比較戦略
  • OESから市場へ:BMWのeBay直販
  • 主な調査結果と今後の展望

第2章 調査の範囲、目的、背景、少佐手法

  • 調査の範囲と背景
  • 国別に見る利用中の乗用車
  • ブランド別に見る利用中の乗用車
  • 調査のねらいと目的
  • 主な調査結果
  • 調査手法
  • 当調査で比較される主な参入者グループ

第3章 定義と分類

  • E-コマースとオンライン小売の定義
  • チャネル参入者の分類
  • チャネル参入者の定義
  • 定義
  • 乗用車の分類

第4章 オンライン小売市場の概要 - 自動車と自動車以外

  • オンライン小売全体の世界的な売上の展望
  • オンライン購入人口の割合 - 欧州
  • オンライン製品の浸透率
  • オンライン小売の主な法律的動向 - 欧州
  • 欧州のM-コマース市場のダイナミクス

第5章 自動車パーツおよびサービスのオンライン小売におけるメガトレンドの影響

  • アフターマーケットへのメガトレンドの影響
  • 今後のパーツ販売を形作ると見られる主な変換シフト
  • 変換シフト1:未来の店舗
  • 変換シフト2:全チャネル小売
  • 変換シフト3:インターネット接続小売
  • 変換シフト4:新たなビジネスモデル
  • 変換シフト5:魅力ある小売
  • 変換シフト6:ラストマイルの物流
  • 変換シフト7:ビッグデータ小売
  • アフターマーケットへの影響:全方位統合顧客遍歴
  • アフターマーケットへの影響:主な差別化要因としてのフルフィルメントの登場
  • アフターマーケットへの影響:これからのスマートな分配とサービスネットワーク
  • アフターマーケットへの影響:サービスモデルからソリューションモデルへ

第6章 自動車パーツとサービスのオンライン小売 - 需要因子と課題

  • パーツ関連のオンライン調査及び販売の主な影響者
  • パーツをオンラインで購入しない主な理由
  • 国境を超える欧州でのオンライン小売業者の課題

第7章 自動車パーツとサービスのオンライン小売 - 市場概要

  • 自動車のオンライン小売のギャップ
  • 自動車パーツとサービスにおけるデジタル化の拡大
  • オンライン小売の進化
  • 稼動中の主な自動車オンライン小売参入者
  • 自動車のオンライン小売の価値連鎖
  • 自動車パーツのオンライン小売における最近の戦略的発展

第8章 自動車パーツとサービスのオンライン小売 - 収益分析と予測

  • 自動車パーツとサービスのオンライン小売 - 収益シナリオの分析
  • 2020年までの収益予測シナリオの前提条件
  • 国別の収益予測
  • 地域別のオンラインおよびアフターマーケットのパーツ小売の比較シェア
  • 主な地域別のオンライン小売の浸透度と成長比較
  • 種類別の収益率予測
  • 参入者の種類別の収益率予測分析
  • 自動車のオンライン小売製品カテゴリ
  • タイヤのオンライン小売:中心的アフターマーケット製品分類

第9章 自動車パーツとサービスのオンライン小売 - ビジネスモデル

  • 自動車のオンライン小売のビジネスモデル - 直販と市場
  • 参入者の種類別ビジネスモデル分析
  • 市場モデルが機能する理由
  • パーツおよびサービスにおける新たなブリック&クリック統合モデル
  • コラボレイティブなブリック&クリック - Tesco/Blackcircles.com
  • モバイルサービス - Allopneus/Kwik Fit
  • OEMから市場へ - BMWのeBay直販
  • OEMから市場へ - その他の主なブランド
  • サービスの集積
  • ケーススタディ - whocanfixmycar.comのサービス集積モデル
  • 主な差別化因子としてのカスタム・フルフィルメントの登場
  • 自動車パーツにおけるソーシャル・コマース
  • ケーススタディ - ソーシャルメディアの重要性:Norauto (フランス)

第10章 各国のプロファイル

  • オンライン小売全体 - フランス
  • パーツのオンライン小売 - フランス
  • オンライン小売全体 - ドイツ
  • パーツのオンライン小売 - ドイツ
  • オンライン小売全体 - 英国
  • パーツのオンライン小売 - 英国
  • オンライン小売全体 - ロシア
  • パーツのオンライン小売 - ロシア
  • オンライン小売全体 - イタリア
  • パーツのオンライン小売 - イタリア
  • オンライン小売全体 - スペイン
  • パーツのオンライン小売 - スペイン

第11章 自動車パーツとサービスのオンライン小売 - 競争分析と主な競合者のプロファイル

  • 競争ベンチマーキング - 評価の定義
  • 参入者の種類別競争ベンチマーキング
  • 主要参入者別競争ベンチマーキング
  • 企業プロファイル - Delticom
  • 企業プロファイル - Amazon
  • 企業プロファイル - EuroCarParts
  • 企業プロファイル - Oscaro
  • 企業プロファイル - Halfords
  • 企業プロファイル - Exist.ru
  • 企業プロファイル - Allopneus
  • 企業プロファイル - Mister Auto
  • 企業プロファイル - Blackcircles
  • 企業プロファイル - eGommerce
  • 企業プロファイル - eBay

第12章 結論と今後の展望

  • 主な結論と今後の展望
  • 自動車パーツとサービスのオンライン小売に対する3大予想
  • 法的免責事項

付属資料

目次
Product Code: M9FD-18

Tyres and Accessories Will Push Online Parts Close to 20 Billion Euros by 2020

Online parts sales are expected to more than quadruple over the next 5 to 7 years as eRetailers refine their business models for delivering products to vehicle owners and service professionals in the automotive aftermarket. For now, tyre manufacturers are driving the migration to online sales channels as parts and service providers determine which platforms and partnerships are best aligned to their products and customers. For the purposes of this research, eRetailing includes most automotive spare parts sold online in the European Union countries and Russia. More than 20 interviews were conducted with stakeholders across the automotive aftermarket value chain. The base year is 2013, and the forecast period extends to 2020.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Top Transformational Shifts Expected to Shape the Future of Parts Retailing (2013 to 2020)
  • 3. Executive Summary-The 3600 Integrated Customer Journey
  • 4. Executive Summary-Shifting from Service Model to Solutions Model
  • 5. Executive Summary-The Automotive eRetailing Gap
  • 6. Executive Summary-Parts eRetailing Opportunity in Key Countries
  • 7. Executive Summary-Online Parts vs. Total Aftermarket Parts Revenue
  • 8. Executive Summary-eRetailing Penetration/Growth by Key Regions
  • 9. Executive Summary-Parts eRetailing in France
  • 10. Executive Summary-Automotive eRetailing Product Category Analysis
  • 11. Executive Summary-Automotive eRetailing Value Chain
  • 12. Executive Summary-eRetailing Competitive Analysis
  • 13. Executive Summary-Key Automotive eRetail Participants in Operation
  • 14. Executive Summary-Key Automotive eRetail Participants in Operation (continued)
  • 15. Automotive eRetailing Business Models-Direct and Marketplace
  • 16. Business Model Analysis by Participant Type
  • 17. Emerging Bricks & Clicks Convergence Models in Parts and Service
  • 18. Executive Summary-Halfords' Omni-channel Approach
  • 19. Executive Summary-Service Aggregation Emerging Model
  • 20. Executive Summary-Key OES Comparative Strategies in UK
  • 21. Executive Summary-OES-to-Marketplace: BMW eBay Direct
  • 22. Executive Summary-Key Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope and Background
  • 2. Vehicles in Operation by Country
  • 3. Vehicles in Operation by Country (continued)
  • 4. Vehicles in Operation by Brand
  • 5. Research Aims and Objectives
  • 6. Key Questions this Study Will Answer
  • 7. Research Methodology
  • 8. Key Participant Groups Compared in This Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. eCommerce and Online Retail Definitions
  • 2. Channel Participant Segmentation
  • 3. Channel Participant Definitions
  • 4. Definitions
  • 5. Vehicle Segmentation

4. ERETAILING MARKET OVERVIEW-AUTOMOTIVE AND NON-AUTOMOTIVE

eRetailing Market Overview-Automotive and Non-Automotive

  • 1. Global Overall Online Retail Sales Outlook
  • 2. Percentage of Population Who Shopped Online-Europe
  • 3. Online Product Penetration Rates
  • 4. Key Legislative Trends in eRetailing-Europe
  • 5. Europe-mCommerce Market Dynamics
  • 6. Europe-mCommerce Market Dynamics (continued)

5. IMPACT OF MEGA TRENDS ON AUTOMOTIVE PARTS AND SERVICE ERETAILING

Impact of Mega Trends on Automotive Parts and Service eRetailing

  • 1. Impact of Mega Trends on Aftermarket
  • 2. Top Transformational Shifts Expected to Shape the Future of Parts Retailing (2013 to 2020)
  • 3. Transformational Shift #1-Future Stores
  • 4. Transformational Shift #2-Omni-channel Retailing
  • 5. Transformational Shift #3-Connected Retailing
  • 6. Transformational Shift #4-New Business Models
  • 7. Transformational Shift #5-Engaging Retailing
  • 8. Transformational Shift #6-Last-mile Logistics
  • 9. Transformational Shift #7-Big Data Retailing
  • 10. Impact on Aftermarket-The 360° Integrated Customer Journey
  • 11. Impact on Aftermarket-Fulfilment Will Emerge as Key Differentiator
  • 12. Impact on Aftermarket-Future Smart Distribution and Service Network
  • 13. Impact on Aftermarket: Shifting from Service Model to Solutions Model

6. AUTOMOTIVE PARTS AND SERVICE ERETAILING-DEMAND FACTORS AND CHALLENGES

Automotive Parts and Service eRetailing-Demand Factors and Challenges

  • 1. Key Influencers of Parts-related Online Research and Sales
  • 2. Key Reasons for Not Buying Parts Online
  • 3. Challenges for Online eRetailers to Cross-border European Presence

7. AUTOMOTIVE PARTS AND SERVICE ERETAILING-MARKET OVERVIEW

Automotive Parts and Service eRetailing-Market Overview

  • 1. The Automotive eRetailing Gap
  • 2. Digitisation Expansion in Auto Parts and Service
  • 3. eRetailing Evolution
  • 4. Key Automotive eRetail Participants in Operation
  • 5. Key Automotive eRetail Participants in Operation (continued)
  • 6. Automotive eRetailing Value Chain
  • 7. Recent Strategic Developments in Automotive Parts eRetailing

8. AUTOMOTIVE PARTS AND SERVICE ERETAILING-REVENUE ANALYSIS AND FORECAST

Automotive Parts and Service eRetailing-Revenue Analysis and Forecast

  • 1. Automotive Parts and Service eRetailing-Revenue Scenario Analysis
  • 2. Revenue Forecast Scenario Assumptions to 2020
  • 3. Revenue Forecast by Country
  • 4. Online and Aftermarket Parts Retail Comparative Share by Region
  • 5. eRetailing Penetration and Growth Comparison by Key Regions
  • 6. Percent Revenue Forecast by Type
  • 7. Percent Revenue Forecast by Participant Type Discussion
  • 8. Automotive eRetailing Product Category Analysis
  • 9. Tyre eRetailing: Leading Aftermarket Product Segment

9. AUTOMOTIVE PARTS AND SERVICE ERETAILING- BUSINESS MODELS

Automotive Parts and Service eRetailing- Business Models

  • 1. Automotive eRetailing Business Models-Direct and Marketplace
  • 2. Business Model Analysis by Participant Type
  • 3. Why the Marketplace Model Works
  • 4. Emerging Bricks & Clicks Convergence Models in Parts and Service
  • 5. Collaborative Bricks & Clicks-Tesco/Blackcircles.com
  • 6. Mobile Service-Allopneus/Kwik Fit
  • 7. OEM to Marketplace-BMW eBay Direct
  • 8. OEM to Marketplace-Other Key Brands
  • 9. Service Aggregation
  • 10. Case Study-whocanfixmycar.com's Service Aggregation Model
  • 11. Customised Fulfilment Emerging as Key Differentiator
  • 12. Social Commerce in Automotive Parts
  • 13. Case Study-Social Media Significance: Norauto (France)

10. COUNTRY PROFILES

Country Profiles

  • 1. Overall eRetailing Dashboard-France
  • 2. Parts eRetailing Dashboard-France
  • 3. Parts eRetailing Dashboard-France (continued)
  • 4. Overall eRetailing Dashboard-Germany
  • 5. Parts eRetailing Dashboard-Germany
  • 6. Parts eRetailing Dashboard-Germany (continued)
  • 7. Overall eRetailing Dashboard-UK
  • 8. Parts eRetailing Dashboard-UK
  • 9. Parts eRetailing Dashboard-UK (continued)
  • 10. Overall eRetailing Dashboard-Russia
  • 11. Parts eRetailing Dashboard-Russia
  • 12. Parts eRetailing Dashboard-Russia (continued)
  • 13. Overall eRetailing Dashboard-Italy
  • 14. Parts eRetailing Dashboard-Italy
  • 15. Parts eRetailing Dashboard-Italy (continued)
  • 16. Overall eRetailing Dashboard-Spain
  • 17. Parts eRetailing Dashboard-Spain
  • 18. Parts eRetailing Dashboard-Spain (continued)

11. AUTOMOTIVE PARTS AND SERVICE ERETAILING- COMPETITIVE ANALYSIS AND KEY COMPETITOR PROFILES

Automotive Parts and Service eRetailing- Competitive Analysis and Key Competitor Profiles

  • 1. Comparative Benchmarking-Criteria Definitions
  • 2. Comparative Benchmarking by Participant Type
  • 3. Comparative Benchmarking by Key Participants
  • 4. Company Profile-Delticom
  • 5. Company Profile-Delticom (continued)
  • 6. Company Profile-Amazon
  • 7. Company Profile-EuroCarParts
  • 8. Company Profile-EuroCarParts (continued)
  • 9. Company Profile-Oscaro
  • 10. Company Profile-Halfords
  • 11. Company Profile-Halfords (continued)
  • 12. Company Profile-Exist.ru
  • 13. Company Profile-Allopneus
  • 14. Company Profile-Mister Auto
  • 15. Company Profile-Blackcircles
  • 16. Company Profile-eGommerce
  • 17. Company Profile-eBay

12. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. 3 Big Predictions for Automotive Parts and Service eRetailing
  • 3. Legal Disclaimer

13. APPENDIX A-TYRE ERETAILING

Appendix A-Tyre eRetailing

  • 1. Tyre Revenue by Region
  • 2. Key Tyre eRetailers-Market Share
  • 3. Key Tyre eRetailers-Strategy Benchmarking

14. APPENDIX B-OEM PARTS RETAILING STRATEGIES

Appendix B-OEM Parts Retailing Strategies

  • 1. OES Offline vs. Online Sales Scenario Analysis
  • 2. Case Study-OEM Comparative Strategies in UK

15. APPENDIX C-ABBREVIATIONS; AFTERMARKET RESEARCH PROGRAM

Appendix C-Abbreviations; Aftermarket Research Program

  • 1. Abbreviations and Acronyms Used
  • 2. Learn More-Next Steps
  • 3. Relevant Research-Published or In-progress Studies
  • 4. Planned 2014 Research
  • 5. Methodology
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