表紙
市場調査レポート

北米における自動車高度先進機能市場とそれら機能のオプション装備化/標準装備化に関する自動車メーカー戦略の分析

Analysis of the North American Advanced Features Market and Optional/Standard Strategy of OEMs

発行 Frost & Sullivan 商品コード 307741
出版日 ページ情報 英文 83 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
北米における自動車高度先進機能市場とそれら機能のオプション装備化/標準装備化に関する自動車メーカー戦略の分析 Analysis of the North American Advanced Features Market and Optional/Standard Strategy of OEMs
出版日: 2014年07月09日 ページ情報: 英文 83 Pages
概要

当レポートは北米の主な自動車メーカーで進化が続いている自動車の各種機能についての分析と将来予測、ならびにそういった機能が自動車の先進機能市場の成長や業績に与える影響についての分析と将来予測を行っています。当レポートではさらに北米の自動車市場について戦略的に概括し、また主要な技術動向や、標準機能、オプション機能、ならびに高度先進技術機能の各市場の成長促進要因と阻害要因について詳細な分析を加えています。これらの分析を基に、当レポートでは自動車メーカー各社が将来の商品向けに狙っている主な市場分野について2020年に至る市場予測を提供しています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 主要な調査結果
  • 主要な調査結果と将来見通し
  • 先進機能
  • ADAS (先進運転支援システム)機能の比較分析
  • 主要機能の比較分析
  • 自動車開発の優先分野
  • 浸透度分析
  • 未来の自動車機能
  • 付随マルチメディア

第2章 調査領域、目的、背景、および調査手法

  • 調査領域
  • 調査の狙いおよび調査目的
  • 当レポートが解明する疑問点
  • 調査の背景
  • 調査手法
  • 当レポートで比較分析を行った主要自動車メーカー/業界企業グループ

第3章 定義と市場分類

  • 自動車産業分類
  • 機能の定義
  • システムの定義
  • 自動車の分類

第4章 北米自動車メーカーの技術選定プロセス

  • 技術選定基準の概要
  • 技術の価格を左右する要因
  • 費用便益分析

第5章 メガトレンドと関連産業統合化の流れ

  • 自動車の先進機能市場において上位4つのメガトレンドが及ぼす影響
  • 自動車の先進機能市場における主なPESTLEファクター

第6章 主な北米自動車メーカーの企業戦略および利点分析

  • 量産自動車メーカー概要
  • 企業戦略 - Chrysler
  • 企業戦略 - Ford
  • 企業戦略 - GM
  • 企業戦略 - VW
  • 自動車プラットフォーム戦略 - 量産自動車メーカー
  • 高級車メーカー概要
  • 企業戦略 - Audi
  • 企業戦略 - BMW
  • 企業戦略 - Daimler
  • 企業戦略 - Lincoln
  • 自動車プラットフォーム戦略 - 高級車メーカー
  • 自動車開発における優先分野

第7章 先進機能、オプション装備、および標準装備についての比較分析

  • 北米自動車メーカーの先進機能
  • 北米自動車メーカーの標準機能
  • ADASオプションと各種標準機能との比較分析
  • 自動車メーカー比較分析 - 自動運転のコストと機能実装
  • 主要機能の比較分析 - マンマシンインタフェース、ネット接続性、便利機能
  • 主要機能の比較分析 - 安全および性能
  • 自動車メーカー各社が提供している機能の浸透度分析
  • 未来の自動車機能
  • ネット接続性、テレマティクス、およびインフォテインメントについての主要動向

第8章 自動車メーカーのブランド価値および技術戦略

  • 将来における自動車メーカーのブランド差別化
  • ブランド価値と技術戦略との交点 - 高級車メーカー
  • ブランド価値と技術戦略との交点 - 量産車メーカー

第9章 顧客の嗜好が機能戦略に与える影響

  • 未来の顧客類別
  • ターゲット顧客: 購入者プロファイルおよび機能に対する嗜好

第10章 北米自動車メーカに関するケーススタディ

  • ケーススタディ: 技術選定および評価プロセス - VW
  • ケーススタディ: オプション装備/標準装備戦略 - VW
  • ケーススタディ: テレマティクスおよびネット接続性機能 - BMW
  • ケーススタディ: メルセデスベンツ CLAクラス
  • ケーススタディ: 生産ライン技術 - メルセデスベンツ

第11章 結論および将来見通し

  • 重要な結論事項および提言
  • 結言 - 三大予測
  • 免責条項

第12章 付録

目次
Product Code: ND29

Safety and Then Comfort and Convenience are Preferred Features of OEMs

This research service analyzes and forecasts developing features of key North American automotive original equipment manufacturers (OEM) and their impact on growth and performance in the advanced features market. The study also provides a strategic overview of the North American automotive market and highlights the key technology trends as well as market drivers and restraints for standard, optional, and advanced technologies. The conclusion of the research service forecasts the key market areas that OEMs are considering for future products. The forecast period for the study is from 2014 to 2020, with a base year of 2013.

Key Questions This Study Will Answer

  • What is the value proposition of the automotive industry and the dynamics and impact on features and specifications?
  • What are the feature strategies of key North American OEMs for volume and premium segments?
  • What are the benefits, advantages, and disadvantages of features offered as standard, optional, and advanced?
  • Who are the key automotive OEMs driving the features in cars to be offered as standard, optional, or advanced?
  • What are the customer perceptions and demands for features and attributes on vehicle segments?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Executive Summary-Key Findings and Future Outlook
  • 3. Executive Summary-Advanced Features
  • 4. Executive Summary-Comparative Analysis of ADAS Features
  • 5. Executive Summary-Key Features Comparative Analysis
  • 6. Executive Summary-Priority Areas of Vehicle Development
  • 7. Executive Summary-Penetration Analysis
  • 8. Executive Summary-Future Vehicle Features
  • 9. Executive Summary-Associated Multimedia

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key OEM/participant Groups Compared in this Study

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Vehicle Industry Segmentation
  • 2. Feature Definitions
  • 3. System Definitions
  • 4. Vehicle Segmentation

4. TECHNOLOGY SELECTION PROCESS OF NORTH AMERICAN OEMS

Technology Selection Process of North American OEMs

  • 1. Overview of Technology Selection Criteria
  • 2. Factors Impacting Technology Pricing
  • 3. Cost Benefit Analysis

5. MEGA TRENDS AND INDUSTRY CONVERGENCE IMPLICATIONS

Mega Trends and Industry Convergence Implications

  • 1. Impact of Top 4 Mega Trends on the Automotive Advanced Features Market
  • 2. Key PESTLE Factors of Automotive Advanced Features Market

6. OVERVIEW OF KEY NORTH AMERICAN OEMS' CORPORATE STRATEGY AND BENEFIT ANALYSIS

Overview of Key North American OEMs' Corporate Strategy and Benefit Analysis

  • 1. Summary of Mass-market OEMs
  • 2. Corporate Strategy-Chrysler
  • 3. Corporate Strategy-Ford
  • 4. Corporate Strategy-GM
  • 5. Corporate Strategy-VW
  • 6. Vehicle Platform Strategy-Volume OEMs
  • 7. Summary of Premium OEMs
  • 8. Corporate Strategy-Audi
  • 9. Corporate Strategy-BMW
  • 10. Corporate Strategy-Daimler
  • 11. Corporate Strategy-Lincoln
  • 12. Vehicle Platform Strategy-Premium OEMs
  • 13. Priority Areas of Vehicle Development

7. COMPARATIVE ANALYSIS OF ADVANCED FEATURES, OPTIONS, AND STANDARD CONTENT

Comparative Analysis of Advanced Features, Options, and Standard Content

  • 1. Advanced Features of OEMs in North America
  • 2. Standard Features of OEMs in North America
  • 3. Comparative Analysis of ADAS Options and Standard Features
  • 4. OEM Comparative Analysis-Automated Driving Cost and Packaging
  • 5. Key Features Comparative Analysis-HMI, Connectivity, and Convenience
  • 6. Key Features Comparative Analysis-Safety and Performance
  • 7. Penetration Analysis of Features in OEMs
  • 8. Future Vehicle Features
  • 9. Key Connectivity, Telematics, and Infotainment Trends

8. BRAND VALUES AND TECHNOLOGY STRATEGY OF OEMS

Brand Values and Technology Strategy of OEMs

  • 1. Brand Differentiation of OEMs in the Future
  • 2. Intersection of Brand Values and Technology Strategy-Premium OEMs
  • 3. Intersection of Brand Values and Technology Strategy-Volume OEMs

9. IMPACT OF CUSTOMER PREFERENCE FOR FEATURES STRATEGY

Impact of Customer Preference for Features Strategy

  • 1. Future Customer Segmentation
  • 2. Target Customer: Buyer Profile and Feature Preferences
  • 3. Target Customer: Buyer Profile and Feature Preferences (continued)

10. CASE STUDIES OF NORTH AMERICAN OEMS

Case Studies of North American OEMs

  • 1. Case Study: Technology Selection and Evaluation Processes-VW
  • 2. Case Study: Technology Selection and Evaluation Processes-VW (continued)
  • 3. Case Study: Optional/Standard Strategy-VW
  • 4. Case Study: Telematics and Connectivity Features-BMW
  • 5. Case Study: Mercedes Benz CLA
  • 6. Case Study: Product Line Technologies-Mercedes-Benz

11. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Recommendations
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

12. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Acronyms Used
  • 2. Table of Acronyms Used (continued)
  • 3. Learn More-Next Steps
  • 4. Relevant Research
  • 5. Methodology
Back to Top