株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

小売業界におけるITの今後 ―米国と欧州:エンドユーザーの展望

The Future of IT in the Retail Industry - United States and Europe: An End User Perspective

発行 Frost & Sullivan 商品コード 307740
出版日 ページ情報 英文 69 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
小売業界におけるITの今後 ―米国と欧州:エンドユーザーの展望 The Future of IT in the Retail Industry - United States and Europe: An End User Perspective
出版日: 2014年07月09日 ページ情報: 英文 69 Pages
概要

全般的に、IT部門の大部分は今後3年間の成長が見込まれおり、IT企業にとってはマーケティングや販売に投資する好機となります。しかし、小売業界は他の主要産業に比べてIT予算がはるかに少ないことを留意する必要があります。そのような中で、小売業者が支出に明確な優先順位をつけており、顧客の獲得・確保のためにITに投資したいのは言うまでもありません。小売業界はモバイル技術の習得を進めていますが、統合コミュニケーションのメリットについての理解が欠けています。

当レポートは、小売部門におけるITに対する現在および今後の意思決定行動の分析などについて取り上げています。

第1章 調査の目的と調査手法

  • 調査の目的
  • 調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 小売業界における一般的なビジネスアプリケーションの市場機会に対する姿勢

  • 一般的なビジネスアプリケーションの市場機会に対する全体的な姿勢 - 小売業界

第4章 小売業界へのIT投資への影響因子

  • IT投資への因子の重要性 - 小売業界
  • 事業目的の達成のためのIT活用の効果 - 小売業界

第5章 小売業界における現在および今後のIT技術の利用

  • IT技術の成長機会 - 小売業界
  • IT技術の現在と今後の利用 - 小売業界

第6章 小売業界におけるIT技術の影響因子のインパクト

  • 全体的に効果の高いモバイルアプリ - 小売業界
  • テクニカルノート:知覚地図の理解
  • 知覚地図:IT技術と影響を与える性質 - 小売業界

第7章 小売業界におけるベンダーとの関係による機会

  • ベンダーとの関係による機会 - 小売業界
  • 通信インフラの現在と今後の利用 - 小売業界

第8章 小売業界におけるIT技術とクラウドコンピューティング

  • クラウド移行済みのエンタープライズ通信ソリューションの現在の割合 - 小売業界
  • クラウド移行済みのIT技術 - 小売業界
  • IT技術のクラウド移行予定 - 小売業界

第9章 小売業界におけるソーシャルメディア戦略

  • ソーシャルメディアポリシー実施に対する外的および内的ソーシャルメディア戦略 - 小売業界
  • 顧客対応ソーシャルメディア戦略の実施 - 小売業界
  • 従業員が協力するソーシャルメディア戦略の実施 - 小売業界

第10章 小売業界におけるモバイルアプリの導入

  • モバイルアプリの導入 - 小売業界
  • 追加的モバイルアプリ導入における4Gネットワークの影響 - 小売業界
  • 最良のモバイルソフトウェアアプリの設計 - 小売業界
  • モバイルソリューションのための現在および望まれる戦略的パートナー - 小売業界

第11章 小売業界におけるネットワークセキュリティ

  • ネットワークセキュリティ技術の実施 - 小売業界
  • マネージド・セキュリティ・サービスプロバイダへのアウトソーシング - 小売業界
  • 潜在的な脅威のある技術 - 小売業界

第12章 小売業界におけるモバイル端末

  • 企業が発行する端末 - 小売業界
  • 企業がサポートするモバイルOS - 小売業界
  • 企業のネットワークへの接続が許可された個人の端末(BYOD) - 小売業界
  • BYODポリシーと施行 - 小売業界

第13章 小売業界におけるIT技術に利用可能なIT予算

  • IT予算の全体像

第14章 ITに対する労働力の影響

  • 業界による労働者タイプの配分
  • 姿勢のプロファイル:新しいビジネスのサポートに必要なコスト増

第15章 プロファイル

  • 企業および調査回答者の地理的リーチ - 小売業界
  • 居住国とIT年数 - 小売業界
  • ITに対する意思決定における役割と肩書き - 小売業界
  • 法的免責事項

第16章 付属資料

第17章  Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: ND1F-01-00-00-00

An End User Perspective

The overall research objective is to measure the current use and future decision making behavior toward information technology (IT) within the retail sector. Overall, almost all of the IT sector is expecting growth over the next 3 years, which makes it a good time for IT companies to invest in marketing and sales. However, it is important to keep in mind that IT budgets are far lower in the retail industry than in other major verticals. As such, retailers have clear spending priorities: not surprisingly, they want to invest in IT in order to attract and retain customers. The retail industry is further along the learning curve with regard to mobile technologies, but lacks an understanding of the benefits of unified communications.

Table of Contents

1. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODOLOGY

Research Objectives and Methodology

  • 1. Research Objectives
  • 2. Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary
  • 2. Executive Summary

3. ATTITUDES TOWARD GENERAL BUSINESS APPLICATIONS OPPORTUNITIES IN THE RETAIL INDUSTRY

Attitudes toward General Business Applications Opportunities in the Retail Industry

  • 1. Overall Attitudes toward General Business Applications Opportunities: Retail Industry

4. INFLUENTIAL FACTORS ON IT INVESTMENTS IN RETAIL INDUSTRY

Influential Factors on IT Investments in Retail Industry

  • 1. Importance of Factors on IT Investments: Retail Industry
  • 2. Effectiveness at Utilizing IT to Achieve Business Objectives: Retail Industry

5. CURRENT AND FUTURE USE OF IT IN RETAIL INDUSTRY

Current and Future Use of IT in Retail Industry

  • 1. Growth Opportunities for IT Technologies: Retail Industry
  • 2. IT industry Technologies, Current and Future Usage: Retail Industry

6. IMPACT OF INFLUENTIAL FACTORS ON IT IN THE RETAIL INDUSTRY

Impact of Influential Factors on IT in the Retail Industry

  • 1. Overall Highly Effective IT Apps: Retail Industry
  • 2. Technical Note: Understanding Perceptual Maps
  • 3. Perceptual Map: IT Technologies and Influential Attributes: Retail Industry
  • 4. Perceptual Map: IT Technologies and Influential Attributes: Retail Industry (continued)

7. OPPORTUNITIES WITH VENDOR RELATIONSHIPS IN RETAIL INDUSTRY

Opportunities with Vendor Relationships in Retail Industry

  • 1. Opportunities with Vendor Relationships: Retail Industry
  • 2. Communications Infrastructure, Current and Future Usage: Retail Industry

8. IT AND CLOUD COMPUTING IN THE RETAIL INDUSTRY

IT and Cloud Computing in the Retail Industry

  • 1. Current Percent of Enterprise Communications Solutions Already Moved to the Cloud: Retail Industry
  • 2. IT Technologies Already Moved to the Cloud: Retail Industry
  • 3. Plans to Move IT Technologies to the Cloud: Retail Industry

9. SOCIAL MEDIA STRATEGIES IN RETAIL INDUSTRY

Social Media Strategies in Retail Industry

  • 1. External and Internal Social Media Strategies for Social Media Policy Implementation: Retail Industry
  • 2. Implementation of Customer-Facing Social Media Strategies: Retail Industry
  • 3. Implementation of Employee Collaboration Social Media Strategies: Retail Industry

10. DEPLOYMENT OF MOBILE APPS IN THE RETAIL INDUSTRY

Deployment of Mobile Apps in the Retail Industry

  • 1. Deployment of Mobile Apps: Retail Industry
  • 2. Impact of 4G Network on Deployment of Additional Mobile Apps: Retail Industry
  • 3. Best Mobile Software Application Designs: Retail Industry
  • 4. Current and Preferred Strategic Partners for Mobile Solutions: Retail Industry

11. NETWORK SECURITY IN RETAIL INDUSTRY

Network Security in Retail Industry

  • 1. Implementation of Network Security Technologies: Retail Industry
  • 2. Outsourcing to Managed Security Service Providers: Retail Industry
  • 3. Potentially Threatening Technologies: Retail Industry

12. MOBILE DEVICES IN RETAIL INDUSTRY

Mobile Devices in Retail Industry

  • 1. Company Issued Devices: Retail Industry
  • 2. Company Supported Mobile Operating Systems: Retail Industry
  • 3. Personal Devices Allowed to Connect to Company Network (Bring Your Own Device): Retail Industry
  • 4. BYOD Policy and Enforcement: Retail Industry

13. AVAILABLE IT BUDGETS FOR IT TECHNOLOGIES IN THE RETAIL INDUSTRY

Available IT Budgets for IT Technologies in the Retail Industry

  • 1. The Big Picture of IT Budgets

14. IMPACT OF THE WORKFORCE ON IT

Impact of the Workforce on IT

  • 1. Distribution of Worker Types by Industry
  • 2. Attitude Profile: Supporting New Business Needs is Driving Up Costs

15. PROFILE

Profile

  • 1. Companies' and Respondents' Geographic Reach: Retail Industry
  • 2. Country of Residence and Years in IT: Retail Industry
  • 3. IT Decision Making Role and Job Title : Retail Industry
  • 4. Legal Disclaimer

16. APPENDIX

Appendix

  • 1. Potential Growth Rate Details of IT Technologies: Retail Industry
  • 2. Potential Growth Rate Details of Opportunities with Vendor Relationships: Retail Industry

17. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top