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市場調査レポート

中国の自動車市場の将来展望

2014 Automotive Outlook for China

発行 Frost & Sullivan 商品コード 307686
出版日 ページ情報 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.39円で換算しております。
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中国の自動車市場の将来展望 2014 Automotive Outlook for China
出版日: 2014年07月04日 ページ情報: 英文 143 Pages
概要

安定的な経済成長と強力な購買力を反映して、中国は世界有数の自動車市場として台頭してきました。

当レポートでは、中国の自動車市場の最新動向と将来展望について分析し、市場のメガトレンドや業界再編の方向性、マクロ経済の概況、市場促進・抑制要因、今後の市場の方向性、主要メーカー・サプライヤーのプロファイルといった情報をお届けします。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 中国の自動車市場のビジネス環境はどうなっているのか?業界の主な影響要因や、その市場発展への影響度は?
  • 主な市場促進・阻害要因は何か?
  • 中国の自動車市場が抱えている、3つの主な課題とは何か?
  • どの企業が参入しているのか?生産・販売台数の点で市場のリーダーとなっているのはどの企業か?
  • 各社の市場での動向やポジショニング戦略はどうなっているのか?

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 分析の範囲・目的・背景・手法

  • 分析範囲
  • 分析目的・対象
  • 問題意識
  • 分析手法

第3章 定義と分類

  • 自動車の分類

第4章 メガトレンドと業界再編の影響

  • 6種類の主なメガトレンド:自動車産業への影響度

第5章 中国のマクロ経済指標の概要

  • 最新のマクロ経済指標
  • PESTLE分析:政治的要素
  • PESTLE分析:経済的要素
  • PESTLE分析:社会的要素
  • PESTLE分析:技術的要素
  • PESTLE分析:環境的要素
  • PESTLE分析:法的要素
  • 地域の概要
  • 人口構造の概要
  • 排出基準

第6章 外部からの影響:市場促進・抑制要因

  • 市場促進・抑制要因
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第7章 中国国内の自動車産業の概要とサプライチェーン

  • 中国の自動車産業の構造
  • 自動車のサプライチェーン
  • 自動車部品の対外輸出
  • 自動車部品の国内生産状況
  • 自動車関連産業の相互連関の形成
  • 自動車関連産業のコスト・収益構造
  • 中国国内での自動車メーカーの生産能力
  • 中国国内のディーラー・ネットワーク

第8章 中国国内の自動車関連政策

  • マスタープラン戦略
  • インフラ開発プロジェクト
  • 自動車の購入構造:概要
  • 自動車関連の租税構造

第9章 中国の自動車市場の最新動向

  • 自動車市場の全体的規模
  • 市場の内訳と成長率
  • 大手メーカー10社の市場シェア
  • 最大手のメーカー
  • 自動車の総生産・総販売台数
  • 市場の内訳と売上高
  • 売上高上位の乗用車
  • 主な輸出先上位10ヶ国

第10章 市場の実績と将来予測

  • 市場計測
  • 乗用車市場およびGDPの成長率
  • 自動車販売台数の予測:シナリオ分析(今後8年間分)
  • シナリオ分析の前提条件
  • 乗用車の販売・生産台数予測
  • 中国におけるモビリティ・インテグレーション
  • 電気自動車市場への政府投資
  • 中国国内の電気自動車の保有状況
  • 中国国内の電気自動車の販売台数および市場シェア
  • 中国のテレマティクス・インフォテインメント市場の現状
  • 中国のテレマティクス市場の予測:5つの主な予想

第11章 乗用車市場の傾向・将来展望・ポジショニング

  • 中国の自動車市場の3つの主な課題
  • 価格設定戦略:セダン市場の場合
  • 価格設定戦略:SUV市場の場合
  • 価格設定戦略:MPV市場の場合

第12章 主要自動車メーカーのプロファイル

  • Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC)
  • Dongfeng Motor Corporation (DFM)
  • First Automobile Works (FAW)
  • China Changan Automobile Group (CCAG)
  • Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC)
  • Great Wall Motor
  • BYD Auto Corporation
  • Geely Holding Group
  • Chery Automobile Corporation

第13章 主要部品サプライヤーのプロファイル

  • Weichai Power
  • Wanxiang Qianchao

第14章 結論と展望

  • 主な結論と将来展望
  • 結論:3つの主な予測
  • 法的免責事項

第15章 付録

目次
Product Code: P7E3-18

Stable Economy and Strong Purchasing Power Establish China as a Global Leader in Auto Sales

This research aims to provide an analysis of the China automotive market. The study presents the current scenario in the China in the passenger vehicles and light commercial vehicles market and discusses the forecasts of vehicle sales and production levels. The study also analyzes the impact on the growth and performance of market sales. The study includes mega trends and industry convergence implications, overview of China's macroeconomic indicators. The external challenges have been discussed in the form of drivers and restraints. Along with market performance analysis and future outlook, this study provides the profiles of key OEMs and suppliers. The base year of the study is 2013 and the forecast period is 2014-2020.

Key Questions This Study will Answer

  • What is the business environment of the China automotive market? What are the market dynamics and their impact on the development of the automotive market in China?
  • What are the key market drivers and restraints in the China automotive market?
  • What are the top 3 issues of China automotive market?
  • Who are the key market participants? Who is the market leader in terms of sales and production volumes?
  • What are the segment trends and positioning strategies of key market participants?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Market Overview
  • 2. Measurements
  • 3. Global Light Vehicle Sales by Region in 2014
  • 4. Market Recap 2013
  • 5. Market Breakdown by OEM
  • 6. Market Breakdown by OEM Discussion
  • 7. Top Selling Passenger Vehicles in China
  • 8. Top Selling Newly Launched Models in China
  • 9. China Automotive Market-SWOT Analysis

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study will Answer
  • 4. Research Methodology

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Vehicle Segmentation
  • 2. Vehicle Segmentation-Definitions

4. MEGA TRENDS AND INDUSTRY CONVERGENCE IMPLICATIONS

Mega Trends and Industry Convergence Implications

  • 1. Impact of the Top 6 Mega Trends on the Auto Industry
  • 2. Impact of the Top 6 Mega Trends on the Auto Industry (continued)

5. OVERVIEW OF CHINA'S MACRO ECONOMIC INDICATORS

Overview of China's Macro Economic Indicators

  • 1. China Macro Economic Indicators-2013
  • 2. PESTLE Factors-Political
  • 3. PESTLE Factors-Economic
  • 4. PESTLE Factors-Economic (continued)
  • 5. PESTLE Factors-Economic (continued)
  • 6. PESTLE Factors-Sociological
  • 7. PESTLE Factors-Sociological (continued)
  • 8. PESTLE Factors-Technological
  • 9. PESTLE Factors-Technological (continued)
  • 10. PESTLE Factors-Environmental
  • 11. PESTLE Factors-Legal
  • 12. Geographic Overview
  • 13. Demographic Overview
  • 14. Emission Standards

6. EXTERNAL CHALLENGES-DRIVERS AND RESTRAINTS

External Challenges-Drivers and Restraints

  • 1. Market Drivers and Restraints
  • 2. Market Drivers
  • 3. Market Restraints
  • 4. Market Drivers Explained
  • 5. Market Drivers Explained (continued)
  • 6. Market Restraints Explained
  • 7. Market Restraints Explained (continued)

7. OVERVIEW OF AUTOMOTIVE INDUSTRY AND SUPPLY CHAIN IN CHINA

Overview of Automotive Industry and Supply Chain in China

  • 1. Structure of China Automotive Industry
  • 2. Structure of China Automotive Industry (continued)
  • 3. Structure of China Automotive Industry (continued)
  • 4. China Automotive Supply Chain
  • 5. China Automotive Supply Chain (continued)
  • 6. China Automotive Supply Chain (continued)
  • 7. China Automotive Supply Chain (continued)
  • 8. China Automotive Supply Chain (continued)
  • 9. China Automotive Component Export
  • 10. China Automotive Components Manufacturing
  • 11. China Automotive Components Manufacturing (continued)
  • 12. The Formation of Automotive Industrial Chain
  • 13. Cost and Revenue Structures of Automotive Industrial Chain
  • 14. Manufacturing Capabilities of OEMs in China
  • 15. Dealer Networks in China

8. AUTOMOTIVE POLICY IN CHINA

Automotive Policy in China

  • 1. Master Plan Strategy
  • 2. Master Plan Strategy (continued)
  • 3. Infrastructure Development Projects
  • 4. Automotive Purchase Structure Overview
  • 5. Automotive Purchase Structure Overview (continued)
  • 6. Tax Structure among 4 Zones
  • 7. Tax Structure

9. CHINA AUTOMOTIVE RECAP 2013

China Automotive Recap 2013

  • 1. Total Automotive Market Sales
  • 2. Total Automotive Market Sales (continued)
  • 3. Total Automotive Market Sales (continued)
  • 4. Total Automotive Market Sales (continued)
  • 5. Market Breakdown by Growth Rate
  • 6. Market Share Breakdown Analysis by Top 10 Automakers
  • 7. Top Vehicle Assemblers
  • 8. Total Vehicle Sales and Production Units
  • 9. Market Breakdown Segment Sales
  • 10. Top Selling Passenger Vehicles
  • 11. Top 10 Export Destinations
  • 12. Top 10 Export Destinations (continued)

10. MARKET PERFORMANCE ANALYSIS AND FUTURE OUTLOOK

Market Performance Analysis and Future Outlook

  • 1. Measurements
  • 2. Passenger Vehicle Market Growth and GDP Growth
  • 3. Automotive Market: Volume Forecast Scenario Analysis, China, 2013-2020
  • 4. Forecast Scenario Assumptions for 2020
  • 5. Forecast Scenario Assumptions for 2020 (continued)
  • 6. Sales and Production Forecasts by Passenger Vehicle
  • 7. Mobility Integrators in China
  • 8. Government Investment in Electric Vehicle Market
  • 9. Electric Vehicle Ownership in China
  • 10. Share of Sales in Electric Vehicle Market in China
  • 11. Chinese Telematics and Infotainment Market Snapshot
  • 12. Top 5 Telematics Prediction of 2014 for China

11. PASSENGER VEHICLE SEGMENT TRENDS, OUTLOOK, AND POSITIONING

Passenger Vehicle Segment Trends, Outlook, and Positioning

  • 1. Top 3 Issues of China Automotive Market
  • 2. Pricing Strategy of Top Sedan Segment Models
  • 3. Pricing Strategy of Top SUV Segment Models
  • 4. Pricing Strategy of Top MPV Segment Models

12. PROFILES OF KEY OEMS

Profiles of Key OEMs

  • 1. Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC)
  • 2. Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) (continued)
  • 3. Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) (continued)
  • 4. Dongfeng Motor Corporation (DFM)
  • 5. Dongfeng Motor Corporation (DFM) (continued)
  • 6. Dongfeng Motor Corporation (DFM) (continued)
  • 7. First Automobile Works (FAW)
  • 8. First Automobile Works (FAW) (continued)
  • 9. First Automobile Works (FAW) (continued)
  • 10. China Changan Automobile Group (CCAG)
  • 11. China Changan Automobile Group (CCAG) (continued)
  • 12. Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC)
  • 13. Beijing Automobile Industry Corporation (BAIC) (continued)
  • 14. Great Wall Motor
  • 15. Great Wall Motor (continued)
  • 16. BYD Auto Corporation
  • 17. BYD Auto Corporation
  • 18. BYD Auto Corporation (continued)
  • 19. Geely Holding Group
  • 20. Geely Holding Group (continued)
  • 21. Chery Automobile Corporation
  • 22. Chery Automobile Corporation (continued)

13. PROFILES OF KEY SUPPLIERS

Profiles of Key Suppliers

  • 1. Weichai Power
  • 2. Weichai Power (continued)
  • 3. Wanxiang Qianchao
  • 4. Wanxiang Qianchao (continued)

14. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-Three Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

15. APPENDIX

Appendix

  • 1. Table of Abbreviations and Acronyms
  • 2. Table of Abbreviations and Acronyms (continued)
  • 3. Table of Abbreviations and Acronyms (continued)
  • 4. Methodology
  • 5. Tax Structure
  • 6. Tax Structure (continued)
  • 7. Tax Structure (continued)
  • 8. Tax Structure (continued)
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