株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ソーシャルメディアモニタリング:耳を傾けて学ぶ

Social Media Monitoring: Listen and Learn

発行 Frost & Sullivan 商品コード 306890
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
ソーシャルメディアモニタリング:耳を傾けて学ぶ Social Media Monitoring: Listen and Learn
出版日: 2014年06月25日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

当レポートでは、企業にとってのソーシャルメディアモニタリングの価値について評価し、有望なソーシャルメディアモニタリングプロバイダー3社の製品と展望を調査しており、ソーシャルデータ収集に対する消費者態度などをまとめ、お届けいたします。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • イントロダクション
  • どのようなビジネスがソーシャルメディアから学べるか?
  • 顧客および競合企業に関する多くのデータが価値を加える
  • Sysomos
  • Brandwatch
  • Sprinklr
  • 市場および産業力学
  • 総論

図表リスト

  • 図表1:北米におけるソーシャルメディアの好み
  • 図表2:オンライン活動およびその他ソースからの消費者データ
  • 図表3:若い消費者はソーシャルデータ収集をあまり嫌がらない
  • 図表4:若い消費者はソーシャルデータ収集についてあまり疑いを抱かない
  • 図表5:Sysomos MAP Dashboard
  • 図表6:Brandwatch Vizia Display
  • 図表7:Sprinklr Listening Screenshots
  • 図表8:スマートフォンのクーポンは消費者の共感を呼ぶ
  • 図表9:若い消費者はスマートフォンサービスにより関心を持つ
目次
Product Code: 9A37-00-14-00-00

This report assesses the value of social media monitoring to the enterprise, and explores the products and perspectives of three prominent social media monitoring providers. It should be of interest to both buyers and sellers of these solutions as they navigate the emerging social sphere.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Introduction
  • What Businesses Can Learn from Social Media
  • More Data on Customers and Competitors Adds Value
  • Sysomos
  • Brandwatch
  • Sprinklr
  • Market and Industry Dynamics
  • The Last Word

List of Figures

  • Figure 1: North American Social Media Preferences (N = 1250)
  • Figure 2: Consumer Data from Online Activity and Other Sources
  • Figure 3: Younger Consumers Less Troubled by Social Data Collection
  • Figure 4: Younger Consumers Less Skeptical about Social Data Collection
  • Figure 5: Sysomos MAP Dashboard
  • Figure 6: Brandwatch Vizia Display
  • Figure 7: Sprinklr Listening Screenshots
  • Figure 8: Smartphone Coupon Offers Resonate with Consumers
  • Figure 9: Younger Consumers More Interested in Smartphone Offers
Back to Top