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市場調査レポート

欧州企業の優先課題:クラウドコンタクトセンターソリューション

Enterprise Priorities in Europe: Cloud Contact Center Solutions

発行 Frost & Sullivan 商品コード 306883
出版日 ページ情報 英文 49 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.47円で換算しております。
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欧州企業の優先課題:クラウドコンタクトセンターソリューション Enterprise Priorities in Europe: Cloud Contact Center Solutions
出版日: 2014年06月23日 ページ情報: 英文 49 Pages
概要

欧州では約37%のコンタクトセンター組織がホステッド/クラウドコンタクトセンターソリューションを利用しており、この比率は2016年までに86%に達すると予測されています。中小規模のコンタクトセンターはクラウドソリューションの初期導入者(アーリーアダプター)ですが、大規模コンタクトセンター組織は現在、クラウド型コンタクトセンターアプリケーションに関してリードしています。コンタクトセンターアプリケーションをクラウドへ移行する主な促進因子は、利用しやすさ、柔軟なスケーラビリティ、事業継続性能力の向上、IT総所有コストの削減、および資本支出の回避です。

当レポートでは、欧州のコンタクトセンターにおけるクラウドコンタクトセンターソリューションの現在の利用動向および将来の導入動向について調査し、国、コンタクトセンター規模および産業別の分析をまとめ、提供しています。

第1章 調査背景・目的・調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ホステッド/クラウドソリューションの現在の用途

第4章 ホステッド/クラウドソリューション移行の決定における重要因子

  • ホステッド/クラウドソリューション移行の決定における重要因子:国別
  • ホステッド/クラウドソリューション移行の決定における重要因子:コンタクトセンター規模別
  • ホステッド/クラウドソリューション移行の決定における重要因子:産業別

第5章 ホステッド/クラウドコンタクトセンターアプリケーション

  • 現在ホステッド/クラウドソリューションとして用いられているコンタクトセンターアプリケーション:国別
  • 現在ホステッド/クラウドソリューションとして用いられているコンタクトセンターアプリケーション:コンタクトセンター規模別
  • 現在ホステッド/クラウドソリューションとして用いられているコンタクトセンターアプリケーション:産業別
  • ホステッド/クラウドソリューションに移行する予定のコンタクトセンターアプリケーション:国別
  • ホステッド/クラウドソリューションに移行する予定のコンタクトセンターアプリケーション:コンタクトセンター規模別
  • ホステッド/クラウドソリューションに移行する予定のコンタクトセンターアプリケーション:産業別

第6章 ホステッド/クラウドコンタクトセンターベンダー

  • 供給ベンダー数
  • 現在・将来のホステッド/クラウドコンタクトセンタープロバイダー
  • 現在のホステッド/クラウドコンタクトセンタープロバイダー:国別
  • 現在のホステッド/クラウドコンタクトセンタープロバイダー:コンタクトセンター規模別
  • 現在のホステッド/クラウドコンタクトセンタープロバイダー:産業別
  • 将来のホステッド/クラウドコンタクトセンタープロバイダー:国別
  • 将来のホステッド/クラウドコンタクトセンタープロバイダー:コンタクトセンター規模別
  • 将来のホステッド/クラウドコンタクトセンタープロバイダー:産業別

第7章 ホステッド/クラウドコンタクトセンターソリューション移行の阻害因子

第8章 付録

第9章 FROST & SULLIVAN について

目次
Product Code: M992-01-00-00-00

Cloud Contact Center Solutions

The overall research objective of this research service was to investigate the current use and future adaptation of cloud contact center solutions in European contact centers. About 37% of contact center organizations in Europe use a hosted/cloud contact center solution, which is expected to reach 86% by 2016. While small and medium contact centers were the early adopters of cloud solutions, large contact center organizations have now taken the lead in terms of using cloud-based contact center applications. The main drivers for moving contact center applications to the cloud are ease of use, flexible scalability, improved business continuity capabilities, reduced total cost of ownership of IT, and capital expenditure avoidance.

Table of Contents

1. RESEARCH BACKGROUND, OBJECTIVES, AND METHODOLOGY

Research Background, Objectives, and Methodology

  • 1. Research Background and Objectives
  • 2. Methodology
  • 3. Methodology (continued)
  • 4. Overall Firmagraphic Details

2. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary

3. CURRENT USE OF HOSTED/CLOUD SOLUTIONS

Current Use of Hosted/Cloud Solutions

  • 1. Current Use of Hosted/Cloud Contact Center Solutions

4. IMPORTANT FACTORS IN THE DECISION TO MOVE TO HOSTED/CLOUD SOLUTIONS

Important Factors in the Decision to Move to Hosted/Cloud Solutions

  • 1. Important Factors in the Decision to Move to Hosted/Cloud Solutions by Country
  • 2. Important Factors in the Decision to Move to Hosted/Cloud Solutions by Contact Center Size
  • 3. Important Factors in the Decision to Move to Hosted/Cloud Solutions by Industry

5. HOSTED/CLOUD CONTACT CENTER APPLICATIONS

Hosted/Cloud Contact Center Applications

  • 1. Contact Center Applications Currently Used as Hosted/Cloud Solutions by Country
  • 2. Contact Center Applications Currently Used as Hosted/Cloud Solutions by Country (continued)
  • 3. Contact Center Applications Currently Used as Hosted/Cloud Solutions by Contact Center Size
  • 4. Contact Center Applications Currently Used as Hosted/Cloud Solutions by Industry
  • 5. Contact Center Applications Planned to be Moved to Hosted/Cloud Solutions by Country
  • 6. Contact Center Applications Planned to be Moved to Hosted/Cloud Solutions by Country (continued)
  • 7. Contact Center Applications Planned to be Moved to Hosted/Cloud Solutions by Contact Center Size
  • 8. Contact Center Applications Planned to be Moved to Hosted/Cloud Solutions by Industry

6. HOSTED/CLOUD CONTACT CENTER VENDORS

Hosted/Cloud Contact Center Vendors

  • 1. Number of Vendors Sourced
  • 2. Current and Future Hosted/Cloud Contact Center Providers
  • 3. Current Hosted/Cloud Contact Center Providers by Country
  • 4. Current Hosted/Cloud Contact Center Providers by Contact Center Size
  • 5. Current Hosted/Cloud Contact Center Providers by Industry
  • 6. Future Hosted/Cloud Contact Center Providers by Country
  • 7. Future Hosted/Cloud Contact Center Providers by Contact Center Size
  • 8. Future Hosted/Cloud Contact Center Providers by Industry

7. RESTRAINTS TO MOVING TO HOSTED/CLOUD CONTACT CENTER SOLUTIONS

Restraints to Moving to Hosted/Cloud Contact Center Solutions

  • 1. Restraints to Moving to Hosted/Cloud Contact Center Solutions
  • 2. Legal Disclaimer

8. APPENDIX

Appendix

  • 1. Business Functions
  • 2. Languages Supported

9. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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