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市場調査レポート

世界の高級車市場の将来

Future of the Global Luxury Vehicle Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 306877
出版日 ページ情報 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
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世界の高級車市場の将来 Future of the Global Luxury Vehicle Market
出版日: 2014年06月20日 ページ情報: 英文 180 Pages
概要

高級車メーカーは都市化や人口構成の変化、社会的好みの変化、また新技術や電気自動車動向を見据えて進化、適応しなければなりません。

当レポートでは、変わりつつある顧客のニーズに応じるために発展してきた新しい市場分野を検証し、また、自動車産業を取り巻くメガトレンドやそれらのトレンドが高級車市場に及ぼす影響について分析しています。さらに、技術動向や重要な新型車発売予測を示し、また各社のブランド形成や新しい流通チャンネル戦略についての分析を提供しています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 調査範囲、目的、背景、および調査手法

  • 調査範囲
  • 調査の目的
  • 当レポートの主眼
  • 調査の背景
  • 調査手法
  • 世界的な主要メーカー - ラグジュアリーブランドの製品ライン

第3章 定義および分類

  • 自動車分類の定義

第4章 高級車市場の成長を促進するメガトレンド: 動向分析 - 現在から2020年まで

  • Frost & Sullivanが追跡するメガトレンドおよび重要メガトレンドの定義
  • 高級車市場に影響を及ぼす主要メガトレンド
  • 都市化
  • 富裕層の増加 - 富裕層人口上位30都市
  • 健康、快適、満足
  • スマートモビリティ
  • コネクティド・高級車 - すべてがネットとつながっている生活の延長
  • ビッグデータの氾濫

第5章 高級車市場でのブランドの位置づけ - 2020年に至る道程

  • メーカーは将来どのようにして自社ブランドを差別化するのか
  • 将来のブランド差別化
  • 高級車のブランド価値比較分析
  • 将来の高級車顧客を引きつける特徴
  • メーカーのブランド価値を高める特色の分析
  • 将来の高級車の定義
  • 高級車メーカー上位3社のブランド位置づけ

第6章 高級車世界市場 - 市場予測および市場分野分析: 市場競争分析

  • 高級車市場における新たな競合構造の進化
  • 市場分類
  • 将来の高級車メーカーの種別
  • 高級車市場における価格対市場分類分析
  • 比較分析 - 車長対平均希望小売価格
  • 高性能車種

第7章 高級車世界市場 - 市場予測および市場分野分析: 地域市場および市場分野分析

  • 高級車世界市場: 2013年
  • 高級車市場に対する主要メーカー戦略
  • メーカー別高級車売上高: 2013〜2020年
  • 地域市場別高級車売上高: 2013年
  • 主要地域市場
  • 車種別高級車市場
  • 中国の高級車市場
  • 欧州の高級車市場
  • 欧州の主要国別高級車売上高 - G5 vs. E5
  • 高級車のボディースタイルの進化
  • 主要モデル発売: 2012〜2013年
  • 主要モデル発売: 2014〜2020年

第8章 将来の高級車購買層分析 - 主要顧客分野

  • 将来の高級車顧客
  • 世界的ベビーブーム
  • 高級車メーカーのターゲット層 - 米国市場
  • 欧州では2020年まではベビーブーマーと2000年代に成人を迎える層が主体
  • ベビーブーマーが自動車販売のブームを支える; 2000年代に成人を迎える層はその次のターゲット
  • 女性の地位向上
  • 女性と自動車産業
  • 女性が望むもの・望まないもの

第9章 将来の高級車購買層分析 - ターゲット顧客の分野別プロファイル

  • ターゲット顧客 - ステータスを求める人々
  • ターゲット顧客 - 郊外の成功者層
  • ターゲット顧客 - 実質的ラグジュアリー層
  • ターゲット顧客 - 富裕者層

第10章 将来の高級車購買層分析 - 欧州の高級車市場分析

  • 顧客リサーチ分析
  • 高級車のブランド比較
  • 次回購入時の重要購入基準 - ギャップ分析
  • 高級車顧客動向分析の主要結論

第11章 高級車市場に影響を及ぼす主要技術動向 - 駆動系

  • 高級車市場に影響を及ぼす駆動機構と電気自動車に関する主要動向
  • トランスミッション戦略
  • ブランドの位置づけと戦略
  • ドイツのメーカーによる高級電気自動車発売 - 2014年
  • 高級電気自動車比較
  • 主要メーカーのPHEV車およびeREV車発売計画 - 欧州および北米
  • 主要メーカーの純電気自動車発売計画 - 欧州および北米
  • リースモデルのケーススタディ

第12章 高級車市場に影響を及ぼす主要技術動向 - コネクティビティ

  • 高級車メーカーのコネクティド・カー機能ポートフォリオ
  • 高級車メーカーの通信技術戦略
  • 高級車メーカーのコネクティドカー・ビジネスモデル
  • ビッグデータが高級車メーカーの助けになる
  • ラグジュアリー・インフォテインメント市場におけるスマートフォンの役割
  • BMWのケーススタディ
  • Audi Connectのケーススタディ
  • Mercedes Benzのアプリショップおよびデジタルドライブスタイル・アプリ

第13章 高級車市場に影響を及ぼす主要技術動向 - 自動運転

  • 欧州の自動運転自動車予測
  • メーカー比較分析 - 自動運転機能の展開戦略
  • メーカー比較分析 - 自動運転適用戦略
  • ケーススタディ - Cadillacのスーパークルーズ
  • メーカー比較分析 - 自動運転機能のコストと商品化
  • 自動運転は将来高級車メーカーが競い合うもう一つの重要パラメーターに

第14章 高級車市場に影響を及ぼす特色 - 未来車の特色

  • 高級車メーカー - 技術評価プロセス
  • 差別化の重視

第15章 モビリティとその変化とが高級車市場に与える影響

  • クルマの所有からクルマの使用へのパラダイム・シフト
  • モビリティ統合における3つの新興ビジネスモデル
  • モビリティ統合ケーススタディ - ドイツ Qixxit
  • ケースカード - モビリティ・サービス
  • ケーススタディ - BMWモビリティ・サービスのエコシステム
  • ケーススタディ - Daimler Mobility Services mbh
  • 自動車メーカーによるカー・シェアリング - Daimlerはモビリティサービスで2014年には1億ユーロの収益を上げ、2020年までに10億ユーロを目標とする見込み
  • 高級車メーカーの地域的モビリティ商品およびサービス
  • 世界のカーシェアリング見通し: 2020年
  • 企業のカーシェアリング
  • 自動車メーカー - 高級車メーカーを筆頭に駐車場をモビリティサービスの一環に組み入れる動き
  • 中国の新車ライセンス割り当て
  • ベンチャーキャピタル
  • 新たなモビリティビジネスモデルが高級車メーカーの状況を変える

第16章 高級車販売の将来

  • 将来の自動車販売を突き動かすメガトレンド
  • 2020年の高級車ストアの重要要素
  • 高級車メーカーのデジタル化小売り販売形式
  • 将来の高級車ショールーム
  • ケーススタディ - Audi Cityデジタルカーショールーム
  • 大都市圏における将来の販売チャンネル・ネットワーク

第17章 結論および将来見通し

  • 主要な結論および将来見通し
  • 結言 - 三大予測

第18章 付録

目次
Product Code: M975-01-00-00-00

Brand Differentiation and Competitive Pressures to Revolutionize the Luxury Vehicle Market by 2020

The aim of this research service is to provide a strategic overview of the global luxury vehicle market. Luxury automotive OEMs must evolve and adapt to emerging Mega Trends of urbanization, demographic and social preference changes, and technology and electric mobility. The study introduces new market segments that have developed to meet changing customer needs, and discusses automotive Mega Trends and their impact on this market. In addition, it highlights the key technology trends and important launches expected and also analyzes branding and new market channel strategies adopted by luxury OEMs.

Key Questions This Study Will Answer

  • How will a luxury vehicle be defined in the future?
  • What is the business environment and dynamic of the global luxury vehicle market? Who are the new participants in this space, and how are traditional luxury brands evolving?
  • Who is the target demographic, and what are the target markets for automotive luxury OEMs? How are OEMs adapting to changing customer tastes and preferences?
  • What are the market penetration strategies of key automotive luxury OEMs? How will the advent of digitalization affect this space?
  • What are the technology strategies of key luxury OEMs? What impact will technology trends like connectivity and autonomous driving have on market participants?
  • What is the digital retail strategy of the luxury OEMs, and how does it differ from that of mass-market OEMs?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Executive Summary-Key Findings
  • 2. Key Mega Trends that will Impact the Luxury Vehicle Market
  • 3. Luxury OEM Types of the Future
  • 4. How Luxury Cars will be Defined in the Future
  • 5. How OEMs will Differentiate their Brand in the Future
  • 6. Branding Comparative Analysis of the Luxury Brand Values
  • 7. Attractive Attributes for the Future Luxury Customers
  • 8. Future Luxury Customers
  • 9. The Smart Future Retail Network
  • 10. Key Components of the 2020 Luxury Automotive Store
  • 11. Future Omni Channel Retail Stores To Be More Experience-based Than Transactional
  • 12. Increasing Investment in Data Mining and Data Analytics
  • 13. Luxury Vehicles-Future Differentiating Technologies
  • 14. Connected Car Feature Portfolio of Luxury OEMs
  • 15. OEM Comparative Analysis-Automated Driving Rollout Strategy

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions This Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology
  • 6. Key Global OEMs-Luxury Brand Portfolio

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

  • 1. Vehicle Segment Definitions

4. MEGA TRENDS DRIVING THE LUXURY VEHICLE MARKET: TRENDS ANALYSIS-CURRENT TO 2020

  • 1. Definition of Mega Trends and Top Mega Trends that Frost & Sullivan Tracks
  • 2. Key Mega Trends That Will Impact the Luxury Vehicle Market
  • 3. Urbanization
  • 4. Growth of the HNWI-Top 30 Cities by HNWI Population
  • 5. Health, Wellness, and Well-being
  • 6. Smart Mobility
  • 7. Connected Luxury Car-An Extension of Connected Living
  • 8. Big Data Deluge

5. BRAND POSITIONING WITHIN LUXURY MARKET-THE ROAD FORWARD TO 2020

  • 1. How OEMs Will Differentiate Their Brand in the Future
  • 2. Future Brand Differentiation
  • 3. Future Brand Differentiation (continued)
  • 4. Branding Comparative Analysis of the Luxury Brand Values
  • 5. Attractive Attributes for the Future Luxury Customers
  • 6. Analysis of Attributes to Derive the OEM Brand Values
  • 7. How Luxury Cars Will be Defined in the Future
  • 8. Top 3 Luxury Automakers Brand Positioning

6. GLOBAL LUXURY MARKET-MARKET FORECASTS AND SEGMENT ANALYSIS: COMPETITIVE ANALYSIS

  • 1. Evolution of a New Competitive Structure in the Luxury Vehicle Market
  • 2. Premium Industry Market Segmentation
  • 3. Luxury OEM Types of the Future
  • 4. Price vs. Segment Analysis in the Luxury Vehicle Market
  • 5. Comparative Analysis-Vehicle Length vs. Average MSRP ($)
  • 6. High-performance Variants:

7. GLOBAL LUXURY MARKET-MARKET FORECASTS AND SEGMENT ANALYSIS: GEOGRAPHIC AND SEGMENT ANALYSIS

  • 1. Global Luxury Vehicle Market 2013
  • 2. Key OEMs Strategies for the Luxury Car Market
  • 3. Global Luxury Vehicle Sales by OEM: 2013 to 2020-A Snapshot
  • 4. Top 5 Markets by Sales in 2013
  • 5. Global Luxury Vehicle Sales by Region in 2013-A Snapshot
  • 6. Key Regional Market-BRIC vs. G5 and United States
  • 7. Key Regional Markets-Developed vs. Emerging Economies
  • 8. Key Regional Markets-Developed vs. Emerging Economies
  • 9. Luxury Vehicle Market by Product Segment
  • 10. Small and Midsize Segments
  • 11. Luxury SUV-crossover Segment
  • 12. Luxury Vehicle Market in China
  • 13. Luxury Vehicle Market in Europe
  • 14. European Luxury Vehicle Sales by Key Countries-G5 vs. E5
  • 15. Luxury Vehicle Market in Europe
  • 16. Evolution of Body Styles in the Luxury Vehicle Market
  • 17. Key Model Launches 2012-2013
  • 18. Key Model Launches 2014-2020

8. DEMOGRAPHIC ANALYSIS OF THE FUTURE LUXURY CUSTOMER: KEY CUSTOMER SEGMENTS

  • 1. Future Luxury Customers
  • 2. The Global Baby Boom
  • 3. Target Demographic for Luxury OEMs-US Market
  • 4. Baby Boomers and Millennials To Continue Dominating the European Population Till 2020
  • 5. Baby Boomers Keep Auto Sales Booming; Millennials-the Next Target
  • 6. Female Empowerment
  • 7. Women and the Car Industry
  • 8. What Women (Do Not) Want

9. DEMOGRAPHIC ANALYSIS OF THE FUTURE LUXURY CUSTOMER: TARGET SUB-SEGMENT CUSTOMER PROFILES

  • 1. Target Customer-Status Seeker
  • 2. Target Customer-Suburban Achievers
  • 3. Target Customer-Practical Luxury
  • 4. Target Customer-High Net Worth Individuals

10. DEMOGRAPHIC ANALYSIS OF THE FUTURE LUXURY CUSTOMER: EUROPEAN LUXURY CAR MARKET TREND ANALYSIS(CUSTOMER RESEARCH RESULTS)

  • 1. Customer Research Analysis Introduction
  • 2. Gender Comparison
  • 3. Age Comparison
  • 4. Comparison of 18- to 35-year-olds
  • 5. Luxury Car Brands Comparison
  • 6. Audi and Mercedes Trend Comparison
  • 7. Luxury Car Brands Comparison by Gender
  • 8. Key Criteria for the Next Purchase-Female
  • 9. Key Criteria for the Next Purchase-Gap Analysis
  • 10. Generation Y General Attitudes
  • 11. Generation Y Attitudes Toward Personalization
  • 12. Key Conclusions From the Luxury Customer Trend Analysis

11. KEY TECHNOLOGY TRENDS IMPACTING THE LUXURY VEHICLE MARKET: POWERTRAIN

  • 1. Key Powertrain and Electric Vehicle Trends Affecting the Luxury Vehicle Market
  • 2. Transmission Strategy
  • 3. Brand Positioning and Strategy
  • 4. Premium Electric Vehicle Launches by German OEMs-2014
  • 5. Comparison of Premium Electric Vehicles
  • 6. PHEV and eREV Model Launch Roadmap of Key OEMs-Europe and NA
  • 7. BEV Model Launch Roadmap of Key OEMs-Europe and North America
  • 8. Case Study of the Leasing Model-Cadillac ELR's Lease Plan (Limited to Current GM Owners and Lessees)
  • 9. Case Study of the Leasing Model-The Tesla Model S Financing Plan With Guaranteed Resale Value

12. KEY TECHNOLOGY TRENDS IMPACTING THE LUXURY VEHICLE MARKET: CONNECTIVITY

  • 1. Connected Car Feature Portfolio of Luxury OEMs
  • 2. Luxury OEMs Communication Strategy
  • 3. Luxury OEMs' Connected Car Business Models
  • 4. How Big Data can Help Luxury OEMs
  • 5. Role of Smartphone in Luxury Infotainment Market
  • 6. BMW Case Study
  • 7. BMW Case Study
  • 8. BMW Case onnected App and BMW Link
  • 9. Audi Connect Case Study
  • 10. Mercedes Benz App Shop and Digital Drivestyle App

13. KEY TECHNOLOGY TRENDS IMPACTING THE LUXURY VEHICLE MARKET: AUTONOMOUS DRIVING

  • 1. Automated Vehicles Forecast for Europe
  • 2. OEM Comparative Analysis-Automated Driving Rollout Strategy
  • 3. OEM Comparative Analysis-Automated Driving Application Strategy
  • 4. Case Study-Cadillac Super Cruise
  • 5. OEM Comparative Analysis-Automated Driving Cost and Packaging
  • 6. OEM Comparative Analysis-Automated Driving Cost and Packaging
  • 7. Autonomous Driving to be Another Key Parameter on Which Luxury OEMs Compete in the Future

14. KEY ATTRIBUTES IMPACTING THE LUXURY VEHICLE MARKET: FUTURE VEHICLE ATTRIBUTES

  • 1. Luxury OEMs-Technology Evaluation Process
  • 2. Technology Evaluation Process
  • 3. Luxury OEMs Choosing Key Brand Attributes to Identify and Differentiate them from their Competitors in the Consumer's Mind
  • 4. Emphasis on Differentiation

15. CHANGING FACE OF MOBILITY AND ITS IMPACT ON THE LUXURY AUTOMOTIVE MARKET

  • 1. Paradigm Shift from Vehicle Ownership to Vehicle Usage
  • 2. Presence of 3 Emerging Business Models Within Mobility Integration
  • 3. Mobility Integration Case Study-Qixxit, Germany
  • 4. Case Card aMobility Service Offerings
  • 5. Case Study-Mobility Service Ecosystem of BMW
  • 6. Case Study-Daimler Mobility Services mbh
  • 7. OEM Car Sharing-Daimler Expected to Generate €100 Million from Mobility Services in 2014 and Aims for €1 Billion by 2020
  • 8. Daimler Mobility Contribution to Overall Revenue by 2025
  • 9. Luxury OEMs Regional Mobility Products and Services
  • 10. Outlook for Global Car Sharing 2020
  • 11. Corporate Car Sharing
  • 12. Automotive OEMs-With Luxury OEMs Leading-to Integrate Parking as Part of Their Mobility Offering
  • 13. New Car License Quota, China
  • 14. Venture Capital
  • 15. New Mobility Business Models Changing the Landscape for Luxury OEMs

16. THE FUTURE OF LUXURY AUTOMOTIVE RETAILING

  • 1. Mega Trends Driving The Future of Retailing
  • 2. Key Components of the 2020 Luxury Automotive Store
  • 3. More Interactive and Seamless Than Siloed
  • 4. Future Omni Channel Retail Stores to be More Experience-based than Transactional
  • 5. Digital Retailing Formats of Luxury OEMs
  • 6. More Consultative Than Directive
  • 7. The Business Card of the Future-Your Unique
  • 8. Increasing Investment in Data Mining and Data Analytics
  • 9. The Luxury Showroom of the Future: Unlimited, Personalized, Digitally Integrated, Socially Connected
  • 10. The Luxury Showroom of the Future (continued)
  • 11. Case Study-Audi City Digital Car Showroom
  • 12. Case Study-Audi City Digital Car Showroom
  • 13. Structure of a Future Channel Network in a Mega City
  • 14. The Smart Distribution Network
  • 15. Off-store Digital Sales Generation: The Online Channel Graduating from Marketing to Sales Tool
  • 16. Key Takeaways on the Future of Luxury Automotive Retailing

17. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. The Last Word-3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

18. APPENDIX

  • 1. Abbreviations and Acronyms Used
  • 2. Abbreviations and Acronyms Used (continued)
  • 3. Abbreviations and Acronyms Used (continued)
  • 4. Learn More-Next Steps
  • 5. Related Research
  • 6. Related Research
  • 7. Methodology
  • 8. Key Value Parameters by Top 5 Luxury OEMs
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