表紙
市場調査レポート

西欧における中古大型トラック市場の戦略的分析

Strategic Analysis of the Western European Heavy-Duty Used Truck Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 306535
出版日 ページ情報 英文 82 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.69円で換算しております。
Back to Top
西欧における中古大型トラック市場の戦略的分析 Strategic Analysis of the Western European Heavy-Duty Used Truck Market
出版日: 2014年06月20日 ページ情報: 英文 82 Pages
概要

西欧の中古トラック市場はこれまでの数年間に着実な回復を見せ、以前より高い評価を勝ち取っています。これには政府の排ガス規制強化や実働しているトラックの高年式化など多くの外部的要因の寄与もありますが、それにも増して最近の経済動向や機器類の買い換えサイクルのピークが近づいていることなどが今後市場に大きな影響を及ぼす見込みです。

当レポートは、西欧における中古大型トラック市場を精査しており、市場規模、値立て/査定、各種流通チャンネルの競合状況および市場シェア、また今後の市場動向をつぶさに検証・分析し、今後の市場予測を行っています。さらに、トラックメーカーや中古トラックディーラーの戦略を検証し、それら流通チャンネルの将来性分析も提供しています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 調査範囲、目的、背景、および調査手法

  • 調査範囲
  • 調査の目的
  • 当レポートの主眼
  • 調査の背景
  • 調査手法

第3章 定義および分類

  • 調査についての前提条件ならびに定義
  • 商品定義 - トラックの種別

第4章 市場概要

  • 市場構造
  • 欧州における中古トラック販売チャンネル
  • 経済サイクルとトラック購入サイクル
  • 業務別に見た使用年数対走行可能車両数割合
  • 流通チャンネル別売上高予測
  • 西欧におけるトラック稼働ライフサイクル分析
  • 市場動向
  • 市場分野別比較分析
  • 平均希望価格比較分析(4年使用中古大型トラック)
  • 中古大型トラック輸出市場
  • 中古トラックの値付けに影響を及ぼす主要動向
  • 中古トラックの価値基準(長距離トラック): 統計平均データ - 4年使用中古トラック
  • ケーススタディ: 長距離トラックの仕様が値付けに与える影響
  • 中古トラック市場に対するトラックメーカーの将来戦略
  • ケースステディ: ディーラーやメーカーは中古車販売にどのようにしてインターネットを活用できるか?

第5章 外部からの課題:市場成長促進要因および阻害要因 - 中古大型トラック市場

  • 中古大型トラック市場の成長促進要因と阻害要因
  • 市場成長促進要因解説
  • 市場成長阻害要因解説

第6章 市場予測および将来動向 - 中古大型トラック市場

  • 中古大型トラック市場 - 出荷台数予測
  • 2020年までの出荷台数想定

第7章 市場シェアおよび市場競争状況分析 - 中古大型トラック市場

  • 流通チャンネル内訳
  • 中古トラックのバリューチェーン/流通チャンネル分析
  • 流通チャンネル成長度分析
  • 中古トラック小売り販売のデジタル化 - 西欧
  • 流通チャンネル別比較ベンチマーキング
  • ケーススタディ: Volvo中古トラックの業界トップクラスの査定について

第8章 年式別および業務種類別に見た地域ごとの平均希望価格 - 中古大型トラック市場

  • ドイツの中古大型トラック市場 - 年式別および業務種類別平均希望価格
  • フランスの中古大型トラック市場 - 年式別および業務種類別平均希望価格
  • オランダの中古大型トラック市場 - 年式別および業務種類別平均希望価格
  • イタリアの中古大型トラック市場 - 年式別および業務種類別平均希望価格
  • スペインの中古大型トラック市場 - 年式別および業務種類別平均希望価格
  • 英国の中古大型トラック市場 - 年式別および業務種類別平均希望価格
  • 価格動向について

第9章 中古大型トラック市場 - 欧州のトラックメーカー・プロファイル

  • DAFおよびMAN
  • Mercedes Benz
  • IVECO
  • RenaultおよびScania
  • Volvo

第10章 結言および将来見通し

  • 主要な結論および将来見通し

第11章 付録

第12章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: M99B-18

OEMs are Playing an Active Role in Boosting Dealership-driven Sales to 70 Percent of Total Sales

The Western European used truck market has steadily improved over the past few years and has achieved stronger valuation. Many external factors have positively contributed to market growth, including the enahnced government emission regulations and the aging truck parc. However, the recent economic trend, along with the approaching peak equipment replacement cycle, will significantly affect the market. The forecast period is 2013-2019, and primary and secondary research was used to determine market size, pricing/valuation, competitive distribution channel market shares and market trends.

Key Questions this Study Will Answer

  • What is the business environment of the truck industry, the dynamics and the impact on the HD used truck market?
  • What are the OEM and dealership strategies?
  • What is the outlook for the average valuation of HD used trucks?
  • Which distribution channels are growing the fastest, and why?
  • Which global markets are importing Western European trucks?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Research Scope
  • 2. Top Predictions and Trends
  • 3. Truck Buying Cycles vis a vis Economic Cycles
  • 4. Sales Forecast by Distribution Channels
  • 5. Used Truck Sales Channels among Western European Fleets
  • 6. Future OEM Used Truck Market Strategies
  • 7. Case Study: How Dealerships and OEMs can Leverage the Internet for Used Truck Sales
  • 8. Used Truck Retailing Digitisation - Western Europe
  • 9. Comparative Average Asking Price Analysis (4-year Old HD Trucks)
  • 10. Heavy-duty Used Truck Export Market
  • 11. Executive Summary-Key Findings and Future Outlook

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study Will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology

3. DEFINITIONS AND SEGMENTATION

Definitions and Segmentation

  • 1. Study Assumptions and Definitions
  • 2. Product Definition-Truck Classifications

4. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Market Structure
  • 2. Used Truck Sales Channels among Western European Fleets
  • 3. Truck Buying Cycles vis a vis Economic Cycles
  • 4. Percent of Vehicles in Operation Forecast by Vocation
  • 5. Sales Forecast by Distribution Channels
  • 6. Western Europe Truck Vocation Application Lifecycle Analysis
  • 7. Market Trends
  • 8. Comparative Analysis by Markets
  • 9. Comparative Average Asking Price Analysis (4-year Old HD Trucks)
  • 10. Heavy-duty Used Truck Export Market
  • 11. Top Trends Influencing Used Truck Valuation
  • 12. Used Truck Value Scale (Long-haul): Statistical Mean Profile - 4-year Old Used Trucks
  • 13. Case Study: Long-haul Truck Specification Valuation Impact
  • 14. Future OEM Used Truck Market Strategies
  • 15. Case Study: How Dealerships and OEMs can Leverage the Internet for Used Truck Sales

5. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-HEAVY-DUTY USED TRUCK MARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Heavy-duty Used Truck Market

  • 1. Heavy-duty Used Truck MarketDrivers and Restraints
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Restraints Explained

6. FORECASTS AND TRENDS-HEAVY-DUTY USED TRUCK MARKET

Forecasts and Trends-Heavy-duty Used Truck Market

  • 1. Heavy-duty Used Truck Market-Unit Shipment Forecast
  • 2. Unit Shipment Assumptions to 2020

7. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS-HEAVY-DUTY USED TRUCK MARKET

Market Share and Competitive Analysis-Heavy-duty Used Truck Market

  • 1. Distribution Channel Breakdown
  • 2. Used Truck Value Chain/Distribution Channels Analysis
  • 3. Distribution Channel Growth Analysis
  • 4. Used Truck Retailing Digitisation - Western Europe
  • 5. Comparative Benchmarking by Distribution Channel
  • 6. Case Study: Volvo's Industry-leading Used Truck Valuation

8. REGION-WISE AVERAGE ASKING PRICE BY MODEL YEAR AND VOCATION TYPE-HEAVY-DUTY USED TRUCK MARKET

Region-wise Average Asking Price by Model Year and Vocation Type-Heavy-duty Used Truck Market

  • 1. German Heavy-duty Used Truck Market-Average Asking Price by Model Year and Vocation Type
  • 2. French Heavy-duty Used Truck Market-Average Asking Price by Model Year and Vocation Type
  • 3. The Netherlands Heavy-duty Used Truck Market-Average Asking Price by Model Year and Vocation Type
  • 4. Italian Heavy-duty Used Truck Market-Average Asking Price by Model Year and Vocation Type
  • 5. Spanish Heavy-duty Used Truck Market-Average Asking Price by Model Year and Vocation Type
  • 6. U.K. Heavy-duty Used Truck Market-Average Asking Price by Model Year and Vocation Type
  • 7. Pricing Trends Discussion

9. HEAVY-DUTY USED TRUCK MARKET-EUROPEAN OEM PROFILES

Heavy-duty Used Truck Market-European OEM Profiles

  • 1. DAF and MAN
  • 2. Mercedes Benz
  • 3. IVECO
  • 4. Renault and Scania
  • 5. Volvo

10. CONCLUSIONS AND FUTURE OUTLOOK

Conclusions and Future Outlook

  • 1. Key Conclusions and Future Outlook
  • 2. Legal Disclaimer

11. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology

12. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top