表紙
市場調査レポート

世界のビッグデータ・アナリティクス市場

Global Big Data Analytics Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 305848
出版日 ページ情報 英文 157 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
Back to Top
世界のビッグデータ・アナリティクス市場 Global Big Data Analytics Market
出版日: 2014年06月13日 ページ情報: 英文 157 Pages
概要

Frost & Sullivanではアナリティクス・ソリューションを、データ発見および可視化(DDV)分野と高度アナリティクス(AA)分野とに大きく二大別しています。

当レポートではこれら各分野のアーキテクチャ、エンドユーザー、および主要コンポーネントについて論じています。地域市場別市場予測については南北両アメリカ、欧州・中東・アフリカ地域、およびアジア太平洋地域に分けて分析、予測を行っています。また当レポートは市場競争環境の中での主要サービス企業ランキングを示し、市場成長の促進要因および阻害要因について説明し、現在の流通チャンネルについても論じています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • エグゼクティブ・サマリー
  • マーケット・エンジニアリング計測指標
  • CEOの視点

第2章 市場概観

  • ビッグデータのビッグの意義
  • ビッグデータのソース
  • Frost & Sullivanのデジタルメディア・バリューチェーン調査内容
  • ビッグデータ・アナリティクス
  • ビッグデータ・アナリティクス - 定義
  • 調査範囲
  • 用語説明
  • 市場概要 - 当レポートの主眼
  • 市場概要 - 調査対象地域市場
  • 市場概要 - エンドユーザー垂直市場の定義

第3章 外部的課題: 市場成長促進要因と阻害要因 - ビックデータ・アナリティクス全体市場

  • 主要な市場成長促進要因
  • 市場成長促進要因詳細
  • 主要な市場成長阻害要因
  • 市場成長阻害要因詳細

第4章 ビッグデータ・アナリティクス市場のタイプ - ソリューション

  • 従来ツールの限界
  • ビッグデータ・アナリティクス・ソリューションの種別
  • DDVソリューション
  • DDV - アーキテクチャ
  • DDV - エンドユーザー分野
  • AAソリューション
  • AA - アーキテクチャ
  • AA - エンドユーザー分野

第5章 市場予測および将来動向 - ビッグデータ・アナリティクス全体市場

  • 市場予測の前提条件
  • 世界市場のライフサイクル分析
  • ビッグデータ・アナリティクス全体市場 - 収益予測
  • ビッグデータ・アナリティクス全体市場 - 地域市場別収益予測
  • ビッグデータ・アナリティクス市場 - 南北アメリカ市場の収益予測
  • ビッグデータ・アナリティクス市場 - 欧州・中東・アフリカ市場の収益予測
  • ビッグデータ・アナリティクス市場 - アジア太平洋地域市場の収益予測

第6章 ビッグデータ・アナリティクス市場の分野別将来予測

  • ビッグデータ・アナリティクス全体市場 - ソリューション・タイプ別収益予測
  • DDV分野 - マーケット・エンジニアリング計測指標
  • DDV分野 - 収益予測
  • AA分野 - マーケット・エンジニアリング計測指標
  • AA分野 - 収益予測

第7章 DDV市場分野分析

  • DDV市場分野 - 地域市場別収益予測
  • DDV市場分野 - 市場シェア
  • DDV市場分野 - 市場競争環境
  • 主要ベンダー別商品名

第8章 AA市場分野分析

  • AA市場分野 - 地域市場別収益予測
  • AA市場分野 - 市場シェア
  • AA市場分野 - 市場競争環境
  • 主要ベンダー別商品名

第9章 価格動向および流通チャンネル - ビッグデータ・アナリティクス全体市場

  • 価格動向
  • 流通チャンネル

第10章 垂直市場分析

第11章 市場シェア、市場競争状況分析、および産業融合化への影響 - ビッグデータ・アナリティクス全体市場

  • 市場競争状況分析 - 市場シェア
  • 市場競争状況
  • 競争力を決める要素とその評価
  • 主要企業
    • SAS
    • IBM
    • Qliktech
    • Palantir
  • SWOT分析
  • 市場競争環境

第12章 ビッグデータ・アナリティクス使用事例

  • ビッグデータ・アナリティクス使用事例
  • ビッグデータ・アナリティクス使用事例 - カテゴリー別参入企業
  • 顧客の見方 (アプリケーション別)
  • 顧客の見方 (ベンダー別)
  • リスク、セキュリティ、および情報 (アプリケーション別)
  • リスク、セキュリティ、および情報 (ベンダー別)
  • リソース最適化 (アプリケーション別)
  • リソース最適化 (ベンダー別)
  • プロセス改善/生産性改善 (アプリケーション別)
  • プロセス改善/生産性改善 (ベンダー別)

第13章 技術動向

第14章 市場動向および補完的エコシステム

  • 市場動向
  • 補完的エコシステム

第15章 注目企業一覧

  • 注目企業
  • Datameer
  • Revolution Analytics

第16章 結言

  • 将来予測
  • 提言

第17章 付録

目次
Product Code: ND41-01-00-00-00

The Necessary Ingredient to Survive in a Hyper-connected Business Environment

Frost & Sullivan classifies all analytics solutions into 2 broad segments, namely data discovery and visualization (DDV) and advanced analytics (AA). The study discusses the segment architectures, end users, and major components. The regional forecast spans North America and Latin America; Europe, the Middle East, and Africa; and Asia-Pacific markets. The research service ranks and explains market drivers and restraints. It also provides forecasts for revenue and unit shipments. The service outlines current distribution channels in addition to forecasting and analysis of market demand. The base year is 2013 and the study period is from 2013 to 2020.

Key Questions This Study Will Answer

  • What is Big Data analytics? How is Big Data analytics shaping the future of organizations?
  • What are the types of Big Data analytics solutions in the market? How is the market structured?
  • What are the disruptive market trends? Where are the opportunities?
  • What are the use cases for Big Data analytics?
  • Which geographies and verticals are ready for Big Data analytics solutions?
  • What are the key technology trends that will change the market landscape?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary
  • 2. Executive Summary (continued)
  • 3. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 4. Executive Summary-Market Engineering Measurements (continued)
  • 5. Executive Summary-CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. The Big in Big Data
  • 2. The Big in Big Data (continued)
  • 3. Sources of Big Data
  • 4. Sources of Big Data (continued)
  • 5. Sources of Big Data (continued)
  • 6. Frost & Sullivan Digital Media Value Chain Coverage
  • 7. Big Data Analytics
  • 8. Big Data Analytics-Definition
  • 9. Study Scope
  • 10. Study Scope (continued)
  • 11. Frequently Used Terms
  • 12. Frequently Used Terms (continued)
  • 13. Frequently Used Terms (continued)
  • 14. Market Overview-Key Questions This Study Will Answer
  • 15. Market Overview-Regions Covered
  • 16. Market Overview-End-user Vertical Definitions

3. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL BIG DATA ANALYTICS MARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Total Big Data Analytics Market

  • 1. Key Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Drivers Explained (continued)
  • 6. Drivers Explained (continued)
  • 7. Drivers Explained (continued)
  • 8. Key Market Restraints
  • 9. Restraints Explained
  • 10. Restraints Explained (continued)
  • 11. Restraints Explained (continued)
  • 12. Restraints Explained (continued)

4. TYPES OF BIG DATA ANALYTICS MARKET-SOLUTIONS

Types of Big Data Analytics Market-Solutions

  • 1. Limitations of Traditional Tools
  • 2. Limitations of Traditional Tools (continued)
  • 3. Types of Big Data Analytics Solutions
  • 4. DDV Solution
  • 5. DDV-Architecture
  • 6. DDV-Architecture (continued)
  • 7. DDV-End-user Segments
  • 8. AA Solution
  • 9. AA Solution (continued)
  • 10. AA-Architecture
  • 11. AA-Architecture (continued)
  • 12. AA-End-user Segments

5. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL BIG DATA ANALYTICS MARKET

Forecasts and Trends-Total Big Data Analytics Market

  • 1. Forecast Assumptions
  • 2. Global Market Life Cycle Analysis
  • 3. Global Market Life Cycle Analysis (continued)
  • 4. Global Market Life Cycle Analysis (continued)
  • 5. Global Market Life Cycle Analysis (continued)
  • 6. Global Market Life Cycle Analysis (continued)
  • 7. Total Big Data Analytics Market-Revenue Forecast
  • 8. Revenue Forecast Discussion
  • 9. Total Big Data Analytics Market-Percent Revenue Forecast by Region
  • 10. Big Data Analytics Market-NALA Revenue Forecast by Region
  • 11. NALA Revenue Forecast Discussion
  • 12. Big Data Analytics Market-EMEA Revenue Forecast by Region
  • 13. EMEA Revenue Forecast Discussion
  • 14. Big Data Analytics Market-APAC Revenue Forecast by Region
  • 15. APAC Revenue Forecast Discussion

6. SEGMENT FORECAST

Segment Forecast

  • 1. Total Big Data Analytics Market-Percent Revenue Forecast by Type of Solutions
  • 2. DDV Segment-Market Engineering Measurements
  • 3. DDV Segment-Revenue Forecast
  • 4. AA Segment-Market Engineering Measurements
  • 5. AA Segment-Revenue Forecast
  • 6. Segment Forecast Discussion-Global

7. DDV SEGMENT BREAKDOWN

DDV Segment Breakdown

  • 1. DDV Segment-Percent Revenue Forecast by Region
  • 2. DDV Segment-Regional Revenue Forecast
  • 3. DDV Segment-Regional Revenue Forecast Discussion
  • 4. DDV Segment-Regional Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 5. DDV Segment-Market Share
  • 6. DDV Segment-Competitive Environment
  • 7. Product Names by Select Vendors

8. AA SEGMENT BREAKDOWN

AA Segment Breakdown

  • 1. AA Segment-Percent Revenue Forecast by Region
  • 2. AA Segment-Regional Revenue Forecast
  • 3. AA Segment-Regional Revenue Forecast Discussion
  • 4. AA Segment-Regional Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 5. AA Segment-Market Share
  • 6. AA Segment-Competitive Environment
  • 7. Product Names by Select Vendors
  • 8. Product Names by Select Vendors (continued)

9. PRICING TRENDS AND DISTRIBUTION CHANNELS-TOTAL BIG DATA ANALYTICS MARKET

Pricing Trends and Distribution Channels-Total Big Data Analytics Market

  • 1. Pricing Trends Discussion
  • 2. Pricing Trends Discussion (continued)
  • 3. Distribution Channels
  • 4. Distribution Channel Discussion

10. VERTICAL ANALYSIS

Vertical Analysis

  • 1. Vertical Analysis
  • 2. Vertical Analysis (continued)
  • 3. Vertical Analysis (continued)
  • 4. Vertical Analysis (continued)

11. MARKET SHARE, COMPETITIVE ANALYSIS, AND INDUSTRY CONVERGENCE IMPLICATIONS-TOTAL BIG DATA ANALYTICS MARKET

Market Share, Competitive Analysis, and Industry Convergence Implications-Total Big Data Analytics Market

  • 1. Competitive Analysis-Market Share
  • 2. Competitive Landscape
  • 3. Competitive Factors and Assessment
  • 4. Competitive Factors and Assessment (continued)
  • 5. Market Leader-SAS
  • 6. Market Leader-SAS (continued)
  • 7. Challenger-IBM
  • 8. Challenger-IBM (continued)
  • 9. Contenders-Qliktech
  • 10. Contenders-Splunk
  • 11. Contenders-Palantir
  • 12. SWOT Analysis
  • 13. Competitive Environment

12. BIG DATA ANALYTICS USE CASES

Big Data Analytics Use Cases

  • 1. Big Data Analytics Use Cases
  • 2. Big Data Analytics Use Cases (continued)
  • 3. Big Data Analytics Use Cases: Percent Vendor Participation by Category
  • 4. Customer Insight (by Application)
  • 5. Customer Insight (by Vendor)
  • 6. Risk, Security, and Intelligence (by Application)
  • 7. Risk, Security, and Intelligence (by Vendor)
  • 8. Resource Optimization (by Application)
  • 9. Resource Optimization (by Vendor)
  • 10. Process/Productivity Improvement (by Application)
  • 11. Process/Productivity Improvement (by Vendor)

13. TECHNOLOGY TRENDS

Technology Trends

  • 1. Technology Trends
  • 2. Technology Trends (continued)
  • 3. Technology Trends (continued)

14. MARKET TRENDS AND COMPLEMENTARY ECOSYSTEM

Market Trends and Complementary Ecosystem

  • 1. Market Trends
  • 2. Market Trends (continued)
  • 3. Complementary Ecosystem
  • 4. Complementary Ecosystem (continued)

15. HOT COMPANY WATCHLIST

Hot Company Watchlist

  • 1. Hot Company Watchlist
  • 2. Hot Company Watchlist-Datameer
  • 3. Hot Company Watchlist-Datameer (continued)
  • 4. Hot Company Watchlist-Revolution Analytics
  • 5. Hot Company Watchlist-Revolution Analytics (continued)

16. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-Predictions
  • 2. The Last Word-Recommendations
  • 3. Legal Disclaimer

17. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. Partial List of Companies Interviewed
  • 5. List of Companies Included in “Others”
  • 6. Learn More-Next Steps
Back to Top