表紙
市場調査レポート

アジア太平洋のモバイルコマース市場分析

Analysis of the APAC Mobile Commerce Market 2013

発行 Frost & Sullivan 商品コード 305719
出版日 ページ情報 英文 116 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
アジア太平洋のモバイルコマース市場分析 Analysis of the APAC Mobile Commerce Market 2013
出版日: 2014年06月13日 ページ情報: 英文 116 Pages
概要

モバイル・ペイメント・サービスは過去10年以上、アジア太平洋で利用されてきており、銀行口座を持たないヒトにもサービスを提供しているフィリピンで成功を収めています。また日本では公共交通や様々なものの少額支払で利用されています。市場の潜在力は依然として膨大ですが、参入者はモバイルコマースの利用を拡大してマス市場での導入とアクティブなモバイルプラットフォーム活用を大幅に伸ばすという課題に直面しています。

当レポートは、アジア太平洋地域における2013年のモバイル市場分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 指標分析
  • CEOの視点

第2章 市場の概要

  • 定義
  • 主な調査結果
  • モバイル・ペイメントのエコシステム
  • モバイル・ペイメントの価値連鎖
  • モバイルコマース市場の分類
  • 対象と分類
  • アクセスチャネル
  • アクセスチャネルのベンチマーク
  • モバイルコマースのビジネスモデル
  • モバイル事業者中心のビジネスモデル
  • 金融機関中心のビジネスモデル
  • 第三者中心のビジネスモデル
  • コラボレーション中心のビジネスモデル
  • mコマースの主な特徴

第3章 最近の規制と市場の動向

  • 最近の発展−規制と市場の動向

第4章 外的課題:活性因子と抑制因子−モバイルコマース市場全体

  • 活性因子と抑制因子
  • 説明される活性因子

第5章 市場予測と動向−モバイルコマース市場全体

  • 測定
  • 取引額予測
  • 取引額予測の分析
  • 取引額の地域別割合
  • 取引額の地域別割合の分析
  • 需要分析
  • 需要分析の予測

第6章 日本

  • 概要
  • イントロダクション
  • 主な開発
  • モバイルコマースモデルの概要
  • マーケットエンジニアリング指標
  • 取引額予測
  • 取引額予測の分析
  • 取引額予測の内訳
  • 取引額予測の内訳分析
  • eコマース取引額の割合としての品物・サービスのモバイル購入
  • eコマース取引額の割合としての品物・サービスのモバイル購入の分析
  • モバイル加入者の割合としてのモバイルコマース利用者
  • モバイル加入者の割合としてのモバイルコマース利用者の分析
  • 市場のシェア
  • 市場のシェアの分析
  • 主な特徴とモバイルコマース参入者
  • 市場の展望と評価

第7章 フィリピン

  • 概要
  • イントロダクション
  • 主な開発
  • モバイルコマースモデルの概要
  • マーケットエンジニアリング指標
  • 取引額予測
  • 取引額予測の分析
  • 取引額予測の内訳
  • 取引額予測の内訳分析
  • 送金総額の割合としてのモバイル送金額
  • 送金総額の割合としてのモバイル送金額の分析
  • 国内モバイル・ペイメントと電子資金振替
  • 国内モバイル・ペイメントと電子資金振替の分析
  • モバイル加入者の割合としてのモバイルコマース利用者
  • モバイル加入者の割合としてのモバイルコマース利用者の分析
  • 市場のシェア
  • 市場のシェアの分析
  • 市場の競争環境
  • 主な特徴とモバイルコマース参入者
  • 市場の展望と評価

第8章 マレーシア

  • 概要
  • イントロダクション
  • 主な開発
  • モバイルコマースモデルの概要
  • マーケットエンジニアリング指標
  • 取引額予測
  • 取引額予測の分析
  • 取引額予測の内訳
  • 取引額予測の内訳分析
  • モバイル・ペイメントeコマース取引額
  • モバイル・ペイメントeコマース取引額の分析
  • モバイル加入者の割合としてのモバイルコマース利用者
  • モバイル加入者の割合としてのモバイルコマース利用者の分析
  • 市場のシェア
  • 市場のシェアの分析
  • 主な特徴とモバイルコマース参入者
  • 市場の展望と評価

第9章 総論

  • 予測
  • 提言
  • 法的免責事項

第10章 付属資料

目次
Product Code: P7A4-65

Cross-Industry Collaboration Needed to Drive Growth

Mobile payment services have been available in Asia-Pacific for over 10 years. They have been successful in the Philippines, as they offer accessibility to the unbanked segment. They have also been successful in Japan for using public transport and for the micropayment of miscellaneous items. Although the market potential remains enormous, industry participants continue to face challenges in expanding the use case of mobile commerce to reap mass-market adoption and active usage on the mobile platform.

Key Questions This Study Will Answer

  • What is the market potential of mobile commerce in Asia-Pacific?
  • Why should mobile operators participate in mobile commerce?
  • Can a successful mobile commerce business model be replicated in another country?
  • Is the mobile commerce market large enough for new entrants?
  • When is the point of inflection for mobile commerce in Asia-Pacific?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary
  • 2. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 3. Executive Summary-CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Market Overview-Definitions
  • 2. Market Overview-Key Questions This Study Will Answer
  • 3. Market Overview-Mobile Payments Eco-system
  • 4. Market Overview-Mobile Payments Eco-system (continued)
  • 5. Market Overview-Value Chain of Mobile Payment
  • 6. Market Overview-Mobile Commerce Market Segments
  • 7. Market Overview-Scope and Segmentation
  • 8. Market Overview-Access Channels
  • 9. Market Overview-Access Channels (continued)
  • 10. Market Overview-Access Channels (continued)
  • 11. Market Overview-Access Channels (continued)
  • 12. Market Overview-Benchmarking of Access Channels
  • 13. Market Overview-Benchmarking of Access Channels (continued)
  • 14. Market Overview-Mobile Commerce Business Model
  • 15. Market Overview-Mobile-Operator-Centric Business Model
  • 16. Market Overview-Mobile-Operator-Centric Business Model (continued)
  • 17. Market Overview-Financial-Institution-Centric Business Model
  • 18. Market Overview-Financial-Institution-Centric Business Model (continued)
  • 19. Market Overview-Third-Party-Centric Business Model
  • 20. Market Overview-Third-Party-Centric Business Model (continued)
  • 21. Market Overview-Collaboration-Centric Business Model
  • 22. Market Overview-Collaboration-Centric Business Model (continued)
  • 23. Market Overview-Key Features of mCommerce

3. RECENT REGULATIONS AND MARKET TRENDS

Recent Regulations and Market Trends

  • 1. Recent Developments-Regulations and Market Trends
  • 2. Recent Developments-Regulations and Market Trends (continued)
  • 3. Recent Developments-Regulations and Market Trends (continued)
  • 4. Recent Developments-Regulations and Market Trends (continued)

4. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL MOBILE COMMERCE MARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Total Mobile Commerce Market

  • 1. Drivers and Restraints
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Restraints Explained
  • 5. Restraints Explained (continued)

5. FORECAST AND TRENDS-TOTAL MOBILE COMMERCE MARKET

Forecast and Trends-Total Mobile Commerce Market

  • 1. Measurements
  • 2. Total Mobile Commerce Market-Transaction Value Forecast
  • 3. Total Mobile Commerce Market-Transaction Value Forecast Discussion
  • 4. Total Mobile Commerce Market-Percentage Transaction Value by Region
  • 5. Total Mobile Commerce Market-Percentage Transaction Value by Region Discussion
  • 6. Total Mobile Commerce Market-Demand Analysis
  • 7. Total Mobile Commerce Market-Demand Analysis Discussion

6. JAPAN BREAKDOWN

Japan Breakdown

  • 1. Japan Overview
  • 2. Japan Market- Introduction
  • 3. Japan Market-Key Developments
  • 4. Japan Market-Overview of the Mobile Commerce Model
  • 5. Japan Market Engineering Measurements
  • 6. Japan Market-Transaction Value Forecast
  • 7. Japan Market-Transaction Value Forecast Discussion
  • 8. Japan Market-Transaction Value Forecast Breakdown
  • 9. Japan Market-Transaction Value Forecast Breakdown Discussion
  • 10. Japan Market-Mobile Purchase of Goods and Services as a Percentage of eCommerce Transaction Value
  • 11. Japan Market-Mobile Purchase of Goods and Services as a Percentage of eCommerce Transaction Value Discussion
  • 12. Japan Market-Number of Mobile Commerce Users as a Percentage of Mobile Subscribers
  • 13. Japan Market-Number of Mobile Commerce Users as a Percentage of Mobile Subscribers Discussion
  • 14. Japan Market Share
  • 15. Japan Market Share Analysis
  • 16. Japan Market-Competitive Environment
  • 17. Japan Market-Key Characteristics of Mobile Commerce Participants
  • 18. Japan Market-Competitive Landscape and Assessment

7. THE PHILIPPINES BREAKDOWN

The Philippines Breakdown

  • 1. The Philippines Overview
  • 2. The Philippines Market-Introduction
  • 3. The Philippines Market-Key Developments
  • 4. The Philippines Market-Overview of the Mobile Commerce Model
  • 5. The Philippines Market Engineering Measurements
  • 6. The Philippines Market-Transaction Value Forecast
  • 7. The Philippines Market-Transaction Value Forecast Discussion
  • 8. The Philippines Market-Transaction Value Forecast Breakdown
  • 9. The Philippines Market-Transaction Value Forecast Breakdown Discussion
  • 10. The Philippines Market-Remittance Value and Mobile Remittance as a Percentage of Total Remittance
  • 11. The Philippines Market-Remittance Value and Mobile Remittance as a Percentage of Total Remittance
  • 12. The Philippines Market-Domestic Mobile Payment and Electronic Fund Transfer
  • 13. The Philippines Market-Domestic Mobile Payment and Electronic Fund Transfer
  • 14. The Philippines Market-Active Mobile Payment Users as a Percentage of Mobile Subscribers
  • 15. The Philippines Market-Active Mobile Payment Users as a Percentage of Mobile Subscribers Discussion
  • 16. The Philippines Market Share Analysis
  • 17. The Philippines Market Share Analysis
  • 18. The Philippines Market-Competitive Environment
  • 19. The Philippines Market-Key Characteristics of Mobile Commerce Participants
  • 20. The Philippines Market-Competitive Landscape and Assessment
  • 21. The Philippines Market-Competitive Landscape and Assessment (continued)

8. MALAYSIA BREAKDOWN

Malaysia Breakdown

  • 1. Malaysia Overview
  • 2. Malaysia Market-Introduction
  • 3. Malaysia Market-Key Developments
  • 4. Malaysia Market-Overview of the Mobile Commerce Model
  • 5. Malaysia Market Engineering Measurements
  • 6. Malaysia Market-Transaction Value Forecast
  • 7. Malaysia Market-Transaction Value Forecast Discussion
  • 8. Malaysia Market-Transaction Value Forecast Breakdown
  • 9. Malaysia Market-Transaction Value Forecast Breakdown Discussion
  • 10. Malaysia Market-Mobile Payment and eCommerce Transaction Value
  • 11. Malaysia Market-Mobile Payment and eCommerce Transaction Value Discussion
  • 12. Malaysia Market-Mobile Commerce Users as a Percentage of Mobile Subscribers
  • 13. Malaysia Market-Mobile Commerce Users as a Percentage of Mobile Subscribers Discussion
  • 14. Malaysia Market Share
  • 15. Malaysia Market Share Analysis
  • 16. Malaysia Market-Competitive Environment
  • 17. Malaysia Market-Competitive Landscape and Assessment

9. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-Predictions
  • 2. The Last Word-Recommendations
  • 3. Legal Disclaimer

10. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
  • 2. Abbreviations and Acronyms Used
Back to Top