表紙
市場調査レポート

世界のレクチャーキャプチャー・ソリューションの分析

Analysis of the Global Lecture Capture Solutions

発行 Frost & Sullivan 商品コード 305713
出版日 ページ情報 英文 118 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
世界のレクチャーキャプチャー・ソリューションの分析 Analysis of the Global Lecture Capture Solutions
出版日: 2014年06月12日 ページ情報: 英文 118 Pages
概要

当レポートは、レクチャーキャプチャー・システム(LCS)の世界市場に関し、市場の規模や参入者、需要、動向、勢力図、成長戦略のほか、サービスの格付け、市場の活性因子・抑制因子などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 指標分析
  • CEOの視点

第2章 市場の概要

  • 世界的なデジタルメディア価値連鎖全体におけるレクチャーキャプチャー・ソリューション(2013年)
  • 調査対象
  • LCSの展望の拡大
  • 市場概要−製品、顧客、市場地域の分類
  • 市場概要−定義
  • 使用事例と条件
  • 製品タイプ別収益の割合
  • 製品別LCS導入モデル
  • 市場概要−地域的定義
  • 地域別収益の割合
  • 市場概要−定義
  • 市場概要−顧客セグメント
  • レクチャーキャプチャー・ソリューション−特徴と価値提案
  • キャプチャー・ソリューションの理解−シナリオ
  • キャプチャー・ソリューションの理解−使用例シナリオ
  • 市場概要−主な調査結果
  • 地域別市場のライフサイクル分析
  • 市場概要−販路
  • 販路分析

第3章 外的課題:活性因子と抑制因子−レクチャーキャプチャー・ソリューション市場

  • 活性因子と抑制因子
  • 説明される活性因子
  • 説明される抑制因子

第4章 市場予測と動向−レクチャーキャプチャー・ソリューション市場

  • 市場予測と前提条件
  • これまでの教育に対する公的支出(GDP割合)
  • レクチャーキャプチャー・ソリューション市場−収益予測
  • レクチャーキャプチャー・ソリューション市場−地域別収益率予測
  • レクチャーキャプチャー・ソリューション市場−地域別収益予測
  • 収益予想の分析
  • 地域別収益予想の分析
  • 地域的ホットスポット
  • レクチャーキャプチャー・ソリューション市場−セグメントの種類別収益率予測
  • セグメントの種類別収益率予測の分析
  • LCSハードウェア・セグメント−収益予測
  • LCSソフトウェア・セグメント−収益予測
  • LCS SaaSセグメント−収益予測
  • 競争分析−ターゲット顧客別需要
  • 顧客セグメント別収益予測の分析
  • GDP−OECD諸国における生徒一人当たりの支出(幼稚園〜高校生)
  • GDP−OECD諸国における生徒一人当たりの支出(大学生以上)
  • LCSハードウェア・セグメント−価格予想
  • 市場概要−売り上げと価格
  • 価格体系と動向の分析
  • 市場概要−導入モデルごとの総所有コスト

第5章 需要分析

  • 需要測定
  • 地域別市場−教育への公的投資のGDP割合
  • 地域別市場−小学校への支出
  • 地域別市場−中等学校への支出
  • 地域別市場−大学への支出
  • レクチャーキャプチャー・ソリューション市場−米国における浸透度
  • 課題と市場の浸透度
  • 一般的な販売サイクル障害の克服
  • 需要分析−エンドユーザー(教育者)のモチベーション
  • エンドユーザー要件
  • 教育者の役割の変化
  • 教育における新たなビジネスモデル
  • 動向−新たな教育市場

第6章 PESTLE分析−レクチャーキャプチャー・ソリューション市場

  • PESTLE分析

第7章 市場シェアと競争分析−レクチャーキャプチャー・ソリューション市場

  • 競争分析−市場のシェア
  • 競争環境
  • ベンダーの分類
  • 選出ベンダーのディレクトリ−製品
  • 市場のシェア分析
  • 競争展望
  • 競争展望分析
  • 主なコンペティターのSWOT分析

第8章 総論

  • 3大予想
  • 法的免責事項

第9章 付属資料

目次
Product Code: ND4B-70

BYOD and Broadband are Transforming Education

This research service provides a detailed market engineering analysis of the global lecture capture systems (LCS) market covering market size, market participants, market demand, trends, competitive landscape, and growth strategies. The service ranks and explains market drivers and restraints. Segment breakdowns are included for grades K-12 and higher education (Higher Ed) segments. Regions covered include Asia-Pacific (APAC); North America and Latin America (NALA); and Europe, the Middle East, and Africa (EMEA). The base year is 2013, and the study period runs from 2012 to 2019. This study is based on comprehensive background research and interviews, representing approximately three fourths of the market participants.

Key Questions This Study Will Answer

  • Is the market growing, how long will it continue to grow, and at what rate?
  • Are the existing competitors structured correctly to meet customer needs?
  • Will these solutions continue to exist?
  • How will the structure of the market change with time? Is it ripe for acquisitions?
  • Are the solutions offered today meeting customer needs or is there additional development needed?
  • Are the vendors in the space ready to go it alone, or do they need partnerships to take their business to the next level?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Executive Summary-Market Engineering Measurements
  • 4. Executive Summary-Market Engineering Measurements (continued)
  • 5. Executive Summary-CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Lecture Capture Solutions in the Overall Digital Media Value Chain, Global, 2013
  • 2. Scope
  • 3. Widening Scope of the LCS Landscape
  • 4. Market Overview-Segmenting Products, Customers, and Market Regions
  • 5. Market Overview-Definitions
  • 6. Market Overview-Definitions (continued)
  • 7. Use Cases and Terms
  • 8. Use Cases and Terms (continued)
  • 9. Use Cases and Terms (continued)
  • 10. Percent Revenue by Product Types
  • 11. LCS-Deployment Models by Product
  • 12. Market Overview-Regional Definitions
  • 13. Percent Revenue by Region
  • 14. Market Overview-Definitions
  • 15. Market Overview-Customer Segmentation
  • 16. Lecture Capture Solutions-Features and Value Proposition
  • 17. Lecture Capture Solutions-Features and Value Proposition (continued)
  • 18. Understanding Lecture Capture Solutions-Scenarios
  • 19. Understanding LCS-Use Case Scenarios
  • 20. Market Overview-Key Questions This Study Will Answer
  • 21. Regional Market Lifecycle Analysis
  • 22. Regional Market Lifecycle Analysis (continued)
  • 23. Market Overview-Distribution Channel
  • 24. Distribution Channel Discussion

3. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-LECTURE CAPTURE SOLUTIONS MARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Lecture Capture Solutions Market

  • 1. Drivers and Restraints
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Drivers Explained (continued)
  • 6. Drivers Explained (continued)
  • 7. Drivers Explained (continued)
  • 8. Drivers Explained (continued)
  • 9. Restraints Explained
  • 10. Restraints Explained (continued)
  • 11. Restraints Explained (continued)
  • 12. Restraints Explained (continued)
  • 13. Restraints Explained (continued)
  • 14. Restraints Explained (continued)
  • 15. Restraints Explained (continued)
  • 16. Restraints Explained (continued)

4. FORECAST AND TRENDS-LECTURE CAPTURE SOLUTIONS MARKET

Forecast and Trends-Lecture Capture Solutions Market

  • 1. Forecast Assumptions
  • 2. Historic Public Spending on Education (Percent of GDP)
  • 3. Lecture Capture Solutions Market-Revenue Forecast
  • 4. Lecture Capture Solutions Market-Percent Revenue Forecast by Region
  • 5. Lecture Capture Solutions Market-Revenue Forecast by Region
  • 6. Revenue Forecast Discussion
  • 7. Regional Revenue Forecast Discussion
  • 8. Regional Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 9. Regional Hot Spots
  • 10. Lecture Capture Solutions Market-Percent Revenue Forecast by Segment Types
  • 11. Percent Revenue Forecast by Segment Types Discussion
  • 12. LCS Hardware Segment-Revenue Forecast
  • 13. LCS Software Segment-Revenue Forecast
  • 14. LCS SaaS Segment-Revenue Forecast
  • 15. Competitive Analysis-Demand by Target Customer
  • 16. Revenue Forecast by Customer Segment Discussion
  • 17. GDP-K-12 Spending Per Student, OECD Countries
  • 18. GDP-Higher Ed Spending Per Student, OECD Countries
  • 19. LCS Hardware Segment-Pricing Forecast
  • 20. Market Overview-Sales and Pricing
  • 21. Pricing Structure and Trends Discussion
  • 22. Pricing Structure and Trends Discussion (continued)
  • 23. Market Overview-Total Cost of Ownership (TCO) by Deployment Model

5. DEMAND ANALYSIS

Demand Analysis

  • 1. Estimating Demand
  • 2. Regional Markets-Public Investment in Education, Percent of GDP
  • 3. Regional Markets-Primary School Spending
  • 4. Regional Markets-Secondary School Spending
  • 5. Regional Markets-Tertiary Education (University) Spending
  • 6. Lecture Capture Solutions Market-Penetration Analysis in the United States
  • 7. Challenges to Market Penetration
  • 8. Overcoming Common Sales Cycle Hindrances
  • 9. Demand Analysis-End User (Educator) Motivation
  • 10. End User Requirements
  • 11. Changing Role of Educator
  • 12. Emerging Business Models in Education
  • 13. Trends-New Education Markets
  • 14. Trends-New Education Markets (continued)
  • 15. Trends-New Education Markets (continued)

6. PESTLE ANALYSIS-LECTURE CAPTURE SOLUTIONS MARKET

PESTLE Analysis-Lecture Capture Solutions Market

  • 1. PESTLE Analysis
  • 2. Lecture Capture Solutions Market-PESTLE Analysis (continued)
  • 3. Lecture Capture Solutions Market-PESTLE Analysis (continued)

7. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS-LECTURE CAPTURE SOLUTIONS MARKET

Market Share and Competitive Analysis-Lecture Capture Solutions Market

  • 1. Competitive Analysis-Market Share
  • 2. Competitive Environment
  • 3. Vendor Segmentation
  • 4. Directory, Selected Vendors-Products
  • 5. Directory, Selected Vendors-Products (continued)
  • 6. Market Share Analysis
  • 7. Competitive Landscape
  • 8. Competitive Landscape (continued)
  • 9. Competitive Landscape Analysis
  • 10. SWOT Analysis for Key Competitors
  • 11. SWOT Analysis for Key Competitors (continued)

8. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-3 Big Predictions
  • 2. Legal Disclaimer

9. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. Measurements (continued)
  • 5. Related Research Services
  • 6. Data Gathering
  • 7. Learn More-Next Steps
Back to Top