表紙
市場調査レポート

アフリカ・コンゴ民主共和国およびエチオピアにおけるモバイル通信の展望

Africa Mobile Communications Outlook on the Democratic Republic of the Congo and Ethiopia

発行 Frost & Sullivan 商品コード 305059
出版日 ページ情報 英文 91 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
アフリカ・コンゴ民主共和国およびエチオピアにおけるモバイル通信の展望 Africa Mobile Communications Outlook on the Democratic Republic of the Congo and Ethiopia
出版日: 2014年06月03日 ページ情報: 英文 91 Pages
概要

人口の多さに関わらず、エチオピアとコンゴ民衆共和国は、制限された交通事情や通信インフラ、社会経済状況による通信環境の悪さから、アフリカではもっとも通信市場の遅れている国に入ります。インフラ投資運用者の増加や政府支援の成長により、両国の市場は高い成長を見せています。

当レポートは、エチオピアとコンゴのモバイル通信市場の戦略的分析、市場動向や主な活性因子と抑制因子、それぞれの国の市場展望、市場予測と最新動向に基づく成長機会の分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 指標分析
  • CEOの視点

第2章 市場概要

  • ねらいと目的
  • 市場のファクトシート
  • 市場の定義
  • 主な調査結果
  • 市場の分類

第3章 外的課題:活性因子と抑制因子 - モバイル通信市場全体

  • 活性因子と抑制因子
  • 説明される活性因子
  • 説明される抑制因子

第4章 市場予測と動向 - モバイル通信市場全体

  • 市場予測の前提条件
  • 加入者数と収益予測
  • 加入者数と収益予測の分析
  • 国ごとの収益率予測
  • 国ごとの収益予測
  • 国ごとの加入者数予測
  • 国ごとの収益率予測の分析
  • サービスタイプごとの収益率予測
  • サービスタイプごとの収益率予測の分析
  • 需要分析

第5章 市場のシェアと競争分析 - モバイル通信市場全体

  • 市場シェア
  • 市場シェアの分析
  • 競争環境
  • 主な参入者
  • 競争要素と評価

第6章 コンゴの分析

  • 主な調査結果
  • ICT市場
  • 加入者数と収益予測
  • 加入者数と収益予測の分析
  • サービスタイプごとの収益率予測
  • サービスタイプごとの収益率予測の分析
  • 需要分析
  • 市場シェア
  • 市場シェアの分析
  • 競争完了
  • 主な参入者
  • 競争要素と評価

第7章 エチオピアの分析

  • 主な調査結果
  • ICT市場
  • 加入者数と収益予測
  • 加入者数と収益予測の分析
  • サービスタイプごとの収益率予測
  • サービスタイプごとの収益率予測の分析
  • 需要分析
  • 市場シェア
  • 市場シェアの分析
  • 競争完了
  • 主な参入者
  • 競争要素と評価

第8章 総括

  • 予測
  • 提言
  • 法的免責事項

第9章 付属資料

目次
Product Code: M994-01-00-00-00

Growing Mobile Penetration and Data Services Drive the Market

Despite their large populations, Ethiopia and the Democratic Republic of the Congo (DRC) have some of the least developed telecom markets in Africa in terms of connectivity because of their limited transport, telecoms infrastructure, and socio-economic conditions. Due to rising operator investments in infrastructure and growing government support to boost their economies both markets are showing high growth. This research provides a strategic analysis of the mobile communications market of both Ethiopia and the DRC. It focuses on current market trends, key drivers and restraints, and provides an overview of the competitive landscapes of the respective countries. The study also identifies growth opportunities based on market forecasts and emerging trends.

Key Questions This Study Will Answer

  • Is the market growing and what is its potential?
  • What are the key drivers and restraints of the mobile communications market?
  • What is the telecommunications infrastructural landscape and how has it influenced the development of the market?
  • What is the current competitive structure of the market and how is it expected to change over time?
  • What key product and customer trends are shaping the evolution of the market?
  • What is the status of mobile communications in terms of mobile voice and data subscribers?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Key Findings (continued)
  • 3. Measurements
  • 4. Measurements (continued)
  • 5. CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Aim and Objectives
  • 2. Market Fact Sheet
  • 3. Market Definitions
  • 4. Market Definitions (continued)
  • 5. Key Questions This Study Will Answer
  • 6. Market Segmentation

3. EXTERNAL CHALLENGES: DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL MOBILE COMMUNICATIONS MARKET

External Challenges: Drivers and Restraints-Total Mobile Communications Market

  • 1. Drivers and Restraints
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Restraints Explained
  • 5. Restraints Explained (continued)

4. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL MOBILE COMMUNICATIONS MARKET

Forecasts and Trends-Total Mobile Communications Market

  • 1. Forecast Assumptions
  • 2. Subscriber and Revenue Forecast
  • 3. Subscriber and Revenue Forecast Discussion
  • 4. Subscriber and Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 5. Per cent Revenue Forecast by Country
  • 6. Revenue Forecast by Country
  • 7. Subscriber Forecast by Country
  • 8. Per cent Revenue Forecast by Country Discussion
  • 9. Per cent Revenue Forecast by Country Discussion (continued)
  • 10. Per cent Revenue Forecast by Service Type
  • 11. Per cent Revenue Forecast by Service Type Discussion
  • 12. Demand Analysis
  • 13. Demand Analysis Discussion

5. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS- TOTAL MOBILE COMMUNICATIONS MARKET

Market Share and Competitive Analysis- Total Mobile Communications Market

  • 1. Market Share
  • 2. Market Share Analysis
  • 3. Competitive Environment
  • 4. Top Competitors
  • 5. Competitive Factors and Assessment

6. DRC ANALYSIS

DRC Analysis

  • 1. DRC Key Findings
  • 2. DRC Key Findings (continued)
  • 3. DRC ICT Market
  • 4. DRC ICT Market (continued)
  • 5. DRC ICT Market (continued)
  • 6. Subscriber and Revenue Forecast
  • 7. Subscriber and Revenue Forecast Discussion
  • 8. Subscriber and Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 9. Per cent Revenue Forecast by Service Type
  • 10. Per cent Revenue Forecast by Service Type Discussion
  • 11. Demand Analysis
  • 12. Demand Analysis Discussion
  • 13. Market Share
  • 14. Market Share Analysis
  • 15. Market Share Analysis (continued)
  • 16. Competitive Environment
  • 17. Top Competitors
  • 18. Competitive Factors and Assessment

7. ETHIOPIA ANALYSIS

Ethiopia Analysis

  • 1. Ethiopia Key Findings
  • 2. Ethiopia ICT Market
  • 3. Ethiopia ICT Market (continued)
  • 4. Ethiopia ICT Market (continued)
  • 5. Subscriber and Revenue Forecast
  • 6. Subscriber and Revenue Forecast Discussion
  • 7. Subscriber and Revenue Forecast Discussion (continued)
  • 8. Per cent Revenue Forecast by Service Type
  • 9. Per cent Revenue Forecast by Service Type Discussion
  • 10. Demand Analysis
  • 11. Demand Analysis Discussion
  • 12. Market Share
  • 13. Competitive Environment
  • 14. Mobile Communication Competitors
  • 15. Competition Assessment

8. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-Predictions
  • 2. The Last Word-Recommendations
  • 3. The Last Word-Recommendations (continued)
  • 4. Legal Disclaimer

9. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
  • 2. Measurements
  • 3. Measurements (continued)
  • 4. Additional Sources of Information on study topic area
  • 5. Learn More-Next Steps
  • 6. List of Exhibits
  • 7. List of Exhibits (continued)
  • 8. List of Exhibits (continued)
Back to Top