表紙
市場調査レポート

米国の国防総省(DoD)向け暗視装置市場

US DoD Night Vision Devices Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 304813
出版日 ページ情報 英文 91 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
米国の国防総省(DoD)向け暗視装置市場 US DoD Night Vision Devices Market
出版日: 2014年05月28日 ページ情報: 英文 91 Pages
概要

米国国防総省(DoD)が任意で使える予算が減少している中で、暗視装置向け投資額も縮小しています。イラク・アフガニスタンからの撤退により携帯型暗視装置の需要が更に縮小する一方、アジア太平洋地域の重要視により、航空用・海上用暗視装置の需要拡大が見込まれています。ただ、全体的には暗視装置への研究開発(R&D)投資額が減少していることから、各企業は自社内部での研究を進め、競争から脱落しないようにする必要があります。一方、米国国内の軍需は縮小していますが、海外向け販売は米国企業に巨大な市場機会をもたらしており、特に政府の輸出規制が緩和されれば、その傾向は強くなるでしょう。

当レポートでは、米国における軍事用(国防総省(DoD)向け)暗視装置の市場について分析し、全体的な市場構造や促進・阻害要因、今後の市場動向の見通し、部門別の詳細動向、今後の研究開発(R&D)の可能性などを調査・考察しております。

当レポートは、以下の疑問にお答えいたします。

  • 国防総省(DoD)向け暗視装置市場は成長しているのか?その持続期間や成長率は?
  • どのような部門・技術・サービスが市場に含まれているのか?
  • 主な市場促進/阻害要因や課題とは何か?
  • 米国国防総省における暗視装置関連の主力プログラムとは何か?
  • 重要性が高いのはどの技術・サービスか?
  • どの企業が市場を主導しているのか?

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 市場概況

  • 市場の定義
  • 問題意識
  • 市場の分類

第3章 市場の足損・抑制要因

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第4章 市場の予測と傾向

  • 市場計測
  • 市場予測の前提条件
  • 国防総省の予算の予測:各計画への予算分配の見通し

第5章 市場シェア及び競争分析

  • 市場シェア
  • 市場シェア分析
  • 競争環境
  • 上位企業
  • 競合企業とその評価
  • 契約獲得状況

第6章 CEOの全方位的見解

第7章 航空部門市場の詳細動向

  • 航空部門
  • プログラム別の予算分配
  • プログラム別・部門別の予算分配
  • プログラム別・企業別の予算分配

第8章 据置型装置部門の詳細動向

第9章 地上用移動装置部門の詳細動向

第10章 携帯用装置部門の詳細動向

第11章 海上用装置部門の詳細動向

第12章 その他の部門の詳細動向

第13章 結論

  • 分析結果:3つの主な将来予測
  • 法的免責事項

第14章 付録

付録

目次
Product Code: ND34-01-00-00-00

Advanced Technologies and Capabilities Attainable but Development Stifled by Budget Constraints

As the DoD's discretionary spending continues to decrease, investments in the night vision device market will also decrease. Redeployments from large ground occupations in Iraq and Afghanistan will reduce the need for man portable devices, while the DoD's strategic pivot to the Asia-Pacific region will drive demand for airborne and maritime night vision devices. Overall, research and development investments in the night vision device market will decrease, and the industry will be forced to fund more internal research to stay ahead of competitors. While the domestic military market for night vision devices will stall, foreign sales will continue create significant opportunities for US companies, especially if trade restrictions are relaxed.

Key Questions This Study Will Answer

  • Is the DoD NV device market growing, how long will it continue to grow, and at what rate?
  • What segments, technologies, and services make up the market?
  • What are the leading market drivers, restraints, and challenges?
  • What are the top programs for the DoD NV device market?
  • What technologies and services will be emphasized?
  • What companies are leading the market?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Key Findings
  • 2. Measurements
  • 3. CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

Market Overview

  • 1. Market Definitions
  • 2. Market Definitions (continued)
  • 3. Market Definitions (continued)
  • 4. Market Definitions (continued)
  • 5. Key Questions This Study Will Answer
  • 6. Market Segmentation

3. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL DOD NV DEVICE MARKET

Drivers and Restraints-Total DoD NV Device Market

  • 1. Market Drivers
  • 2. Drivers Explained
  • 3. Drivers Explained (continued)
  • 4. Drivers Explained (continued)
  • 5. Drivers Explained (continued)
  • 6. Market Restraints
  • 7. Restraints Explained
  • 8. Restraints Explained (continued)
  • 9. Restraints Explained (continued)
  • 10. Restraints Explained (continued)

4. FORECAST AND TRENDS-TOTAL DOD NV DEVICE MARKET

Forecast and Trends-Total DoD NV Device Market

  • 1. Measurements
  • 2. Forecast Assumptions
  • 3. DoD Budget Forecast-Program Funding
  • 4. DoD Budget Forecast-Program Funding
  • 5. DoD Budget Forecast-Program Funding (continued)
  • 6. DoD Budget Forecast-Program Funding (continued)
  • 7. DoD Budget Forecast-Program Funding (continued)

5. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS- TOTAL DOD NV DEVICE MARKET

Market Share and Competitive Analysis- Total DoD NV Device Market

  • 1. Market Share
  • 2. Market Share Analysis
  • 3. Competitive Environment
  • 4. Top Competitors
  • 5. Competitive Factors and Assessment
  • 6. Competitive Factors and Assessment (continued)
  • 7. Contracts
  • 8. Contracts (continued)
  • 9. Contracts (continued)

6. CEO'S 360 DEGREE PERSPECTIVEON THE DOD UAS INDUSTRY

CEO's 360 Degree Perspectiveon the DoD UAS Industry

  • 1. CEO's 360 Degree Perspective

7. AIRBORNE SEGMENT BREAKDOWN

Airborne Segment Breakdown

  • 1. Airborne Segment
  • 2. Airborne Segment-Funding by Program
  • 3. Airborne Segment-Funding by Program and Department
  • 4. Airborne Segment-Contracts by Program and Company

8. FIXED SEGMENT BREAKDOWN

Fixed Segment Breakdown

  • 1. Fixed Segment
  • 2. Fixed Segment-Funding by Program and Department
  • 3. Fixed Segment-Contracts by Program and Company

9. GROUND MOBILE SEGMENT BREAKDOWN

Ground Mobile Segment Breakdown

  • 1. Ground Mobile Segment
  • 2. Ground Mobile Segment-Funding by Program and Department
  • 3. Ground Mobile Segment-Contracts by Program and Company

10. MAN PORTABLE SEGMENT BREAKDOWN

Man Portable Segment Breakdown

  • 1. Man Portable Segment
  • 2. Man Portable Segment-Funding by Program
  • 3. Man Portable Segment-Funding by Department
  • 4. Man Portable Segment-Contracts

11. MARITIME SEGMENT BREAKDOWN

Maritime Segment Breakdown

  • 1. Maritime Segment
  • 2. Maritime Segment-Funding by Program and Department
  • 3. Maritime Segment-Contracts by Program and Company

12. MISCELLANEOUS SEGMENT BREAKDOWN

Miscellaneous Segment Breakdown

  • 1. Miscellaneous Segment
  • 2. Miscellaneous Segment-Funding by Program
  • 3. Miscellaneous Segment-Funding by Department
  • 4. Miscellaneous Segment-Contracts by Program and Company

13. THE LAST WORD

The Last Word

  • 1. The Last Word-3 Big Predictions
  • 2. Legal Disclaimer

14. APPENDIX

Appendix

  • 1. Methodology
  • 2. Additional Sources of Information on the NV Device Market
  • 3. List of Other Companies
  • 4. List of Other Companies (continued)
  • 5. List of Other Programs
  • 6. List of Others Programs and Companies-Airborne Segment
  • 7. List of Other Programs-Man Portable Segment
  • 8. List of Other Companies-Man Portable Segment
  • 9. List of Other Companies-Miscellaneous Segment
  • 10. Partial List of Companies Interviewed
  • 11. Learn More-Next Steps
Back to Top