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市場調査レポート

米国の電力自由化市場における商業・産業顧客

Commercial and Industrial Customers in the US Deregulated Electricity Market

発行 Frost & Sullivan 商品コード 304805
出版日 ページ情報 英文 72 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
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米国の電力自由化市場における商業・産業顧客 Commercial and Industrial Customers in the US Deregulated Electricity Market
出版日: 2014年05月26日 ページ情報: 英文 72 Pages
概要

米国では24の州がエネルギーの自由化市場となっており、14州では電気・ガスの双方が完全に自由化されています。

当レポートでは、電気・エネルギーサービス管理における顧客の認識および購入基準を決定する商業・産業の中・大企業250社を対象に実施した顧客調査から、産業別市場の分析、エンドユーザーのプロファイル、顧客認識、購入基準およびエネルギーサービスの選択基準などについて分析しています。

第1章 調査背景・目的

第2章 調査手法詳細

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 産業別市場の分析

  • 産業別市場のサマリー
  • 小規模フランチャイズ
  • 製造
  • 教育
  • データセンター
  • 病院

第5章 エンドユーザーのプロファイル

  • 主要ユーティリティ
  • サプライヤーの選択
  • 契約タイプ
  • 契約期間
  • サプライヤーの数
  • 月間の電力消費量:MWh
  • 月間の電力消費量:米ドル
  • 電気料金請求書
  • 月額総コスト比
  • オンサイト電力

第6章 顧客認識

  • 切り替え予定
  • 顧客は既存ベンダーに固執する理由を見積もる
  • 現在の認識
  • 停電の場合の経済的影響
  • 現在の電力サプライヤーへの満足度

第7章 購入基準

  • 購入基準
  • 再生可能エネルギー
  • 省エネ・節約プログラムによる節約

第8章 エネルギーサービスの選択基準

  • エネルギーサービス選択の意思決定者
  • 供給管理
  • 省エネ・エネルギー管理
  • 設備の最適化
  • 分散型発電
  • 需要反応
  • インセンティブの認識
  • エネルギーサービスの主要プロバイダー
  • 免責事項

第9章 付録

第10章 Frost & Sullivan について

目次
Product Code: NE1F-14

An in-depth look at Customer Choice for Energy Service and Electricity Consumption Patterns

Of the 24 states in the U.S. having deregulated markets for energy, 14 are fully deregulated in both electricity and gas with liberty to purchase from the best-price bidder while continuing to get electricity delivered using the distribution lines of the local utility. Between October and November 2013 Frost & Sullivan conducted a customer survey of 250 commercial & industrial medium and large companies to determine customer perception and purchase criteria for electricity and energy service management.Evaluating 6 of the 14 fully deregulated states, mainly, Illinois, Ohio, Pennsylvania, New Jersey, Maryland, and Connecticut found respondents of manufacturing, data centers, hospitals, small franchisees, and education end user profiles spelling out customer requirements to suppliers of choice in a market dictated by low customer loyalty, high price competition, and low market entry barriers. While these conditions were revealing of fractioned market, it demonstrates why price cuts cannot be the only method for customer retention and loyalty in the C&I market for electricity, and that customer apathy on the subject of electricity might just be explained by their ignorance of the difference between a Distribution Utility and a Competitive Retailer when choosing a supplier and not by generalising it a phenomenon observable in different ways throughout the market.

Table of Contents

1. RESEARCH BACKGROUND AND OBJECTIVES

  • 1. Research Background
  • 2. Research Objectives

2. METHOD DETAILS

  • 1. Method Details
  • 2. Method Details (continued)

3. EXECUTIVE SUMMARY CONCLUSIONS AND IMPLICATIONS

  • 1. Top Three Take Away Points
  • 2. Summary of Findings
  • 3. Summary of Findings (continued)
  • 4. Summary of Findings (continued)
  • 5. Summary of Findings (continued)
  • 6. Conclusions and Implications
  • 7. Conclusions and Implications (continued)
  • 8. Conclusions and Implications (continued)

4. VERTICAL MARKET ANALYSIS

  • 1. Vertical Market Summary
  • 2. Small Franchise
  • 3. Manufacturing
  • 4. Education
  • 5. Data Centers
  • 6. Hospitals

5. END-USER PROFILE

  • 1. Primary Utility
  • 2. Choice of Supplier
  • 3. Contract Type
  • 4. Contract Timeframe
  • 5. Number of Suppliers
  • 6. Monthly Power Consumption in MWh
  • 7. Monthly Power Consumption in Dollars
  • 8. Electricity Bill
  • 9. Percentage of Total Monthly Cost
  • 10. Onsite Power

6. CUSTOMER PERCEPTIONS

  • 1. Plans to Switch
  • 2. Customer Quotes on Why they Plan to Stay with Existing Vendor
  • 3. Current Perceptions
  • 4. Financial Impact if the Power Goes Out
  • 5. Satisfaction Level with Current Electricity Supplier

7. PURCHASE CRITERIA

  • 1. Purchase Criteria
  • 2. Renewable Power
  • 3. Savings through Energy Efficiency and Savings Programs

8. ENERGY SERVICE SELECTION CRITERIA

  • 1. Decision Maker for Selecting Energy Service
  • 2. Supply Management
  • 3. Energy Efficiency and Energy Management
  • 4. Facility Optimization
  • 5. Distributed Generation
  • 6. Demand Response
  • 7. Awareness for Incentives
  • 8. Top Providers for Energy Services
  • 9. Legal Disclaimer

9. APPENDIX

  • 1. Customer Quotes on Why They Plan to Stay with Existing Vendor
  • 2. Customer Quotes on Why They Plans to Stay with Existing Vendor (continued)
  • 3. Customer Quotes on Why They Plans to Stay with Existing Vendor (continued)
  • 4. Customer Quotes on Why They Plans to Stay with Existing Vendor (continued)
  • 5. Quotes on Energy Management Services
  • 6. Quotes on Outsourcing Energy Management Service
  • 7. Keynotes

10. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 3602 Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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